Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-30, 18:55 

Dołączył(a): 2015-08-27, 18:54
Posty: 7
Lokalizacja: Leszno

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6 C5 2,4
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: PRINS
Pojemność: 2396
Moc: 165
Kod Nadwozia: C5
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 2000
Wywala takie błędy


Załączniki:
prins.jpg
prins.jpg [ 229.97 KiB | Przeglądane 261 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-30, 20:05 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2520
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 237 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Moja interpretacja tych błędów (nie wiem czy prawidłowa), to taka, że przez te wtryskiwacze płynie na mały prąd niż powinien. Powodem wg mnie jest większa oporność obwodu w który jest włączony wtryskiwacz niż powinna być. Trzeba przejrzeć jakość styków (połączeń), w którym sygnalizowany jest ten błąd. Może to być sam wtryskiwacz (cewka), wtyczka na nim, a co jest jeszcze po drodze, to tego nie wiem. Najłatwiej jest sprawdzić sam wtryskiwacze mierząc ich oporności i porównać z z innymi na których ten błąd nie występuje, albo zamienić wtryskiwacze miejscami i zobaczyć czy błąd pójdzie za wtryskiwaczem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-30, 20:20 

Dołączył(a): 2015-08-27, 18:54
Posty: 7
Lokalizacja: Leszno

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6 C5 2,4
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: PRINS
Pojemność: 2396
Moc: 165
Kod Nadwozia: C5
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 2000
wtryski sprawne zamieniałem listwy miejscami i dalej to samo pozostał mi tylko sterownik LPG do sprawdzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-30, 21:45 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Mi przypomina się sytuacja z poprzedniego auta, czyli A4 B5 Miałem tam wtedy silnik wolnossący 1,8. Po rozgrzaniu pojawiało się szarpanie, typowe wypadanie zapłonu. Też na początku szukałem przyczyny w układzie WN. Ostatecznie doszedłem do tego że problem powstawał przez instalację LPG - bynajmniej pośrednio. Na odłączonym jednym wtryskiwaczu LPG (czyli chodził na 3 LPG i jednym PB - odłączenie tylko w programie, STAG miał taką opcję) wsio chodziło ok. Żadnych problemów. Podejrzewałem więc instalację LPG. Ale za nim rozwiązałem ostatecznie problem zrobiłem SWAPa na 1,8T. Instalacja LPG pozostała bez zmiany. I co się okazało? Po SWAPie instalacja chodziła bez najmniejszych problemów przez 3 lata do sprzedaży auta. Ostatecznie myślę że winny mógł być ECU, bo przy SWAPie okazało się że był już kiedyś wymieniany. Ciężko powiedzieć co dokładnie było z nim nie tak, ale sama instalacja LPG ostatecznie okazała się niewinna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-02, 21:20 

Dołączył(a): 2015-08-27, 18:54
Posty: 7
Lokalizacja: Leszno

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6 C5 2,4
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: PRINS
Pojemność: 2396
Moc: 165
Kod Nadwozia: C5
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 2000
sytuacja już opanowana, wysiadł sterownik LPG już go reanimowałem. Padły tranzystory włączające wtryski od 5 do 8 BD 140 załatwiły sprawę naprawa kosztowała 6 złociszy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-02, 23:14 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
No i git, przynajmniej twój problem rozwiązany. Ja może coś w weekend po diagnozuje jak znajdę chwilę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 21:07 

Dołączył(a): 2015-08-27, 18:54
Posty: 7
Lokalizacja: Leszno

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6 C5 2,4
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: PRINS
Pojemność: 2396
Moc: 165
Kod Nadwozia: C5
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 2000
kolego Labiel7 musiaz zmniejszyć ciśnienie na reduktorze do poziomu 2-2,2 i jednocześnie podnieść parametr idle level do 2,5 (nie możesz mieć ustawionego ciśnienia na reduktorze na równi z maksymalnym ustawionym w sterowniku) chwilowy wzrost ciśnienia i sterownik odcina. Co do kangurka jak to nazywasz to mam tak samo instalacja jest ustawiona na odcięcie LPG przy 4800 obr/min ponoć ustawiają tak aby się wtryski nie zapętlały , a jak ci to przeszkadza to zmień ustawienia dzielnika impulsów obrotów na 20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 21:44 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Ok, dzięki. Tak mi się właśnie wydawało że coś nagle odcina i że wina może leżeć po stronie ustawień. Postaram się sprawdzić w najbliższym czasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-09, 23:16 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Ściągnąłem nowszą wersję programu diagnostycznego do prinsa i jutro mam za cel co nie co pobadać. Zastanawiam się jeszcze nad jedną kwestią, czy wężyk podciśnieniowy/ciśnieniowy dobrze jest wpięty w instalację. Bo jak sądzę powinien być wpięty gdzieś między kolektor a turbo - czyli tam gdzie ciśnienie rośnie jak turbo pompuje. Sprawdzę i to przy okazji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 00:07 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2520
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 237 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
W sumie to nie wiem gdzie on ma być wpięty. Wg instrukcji powinien być podobno wpięty pod kolektor ssący, czyli patrząc zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza za przepustnicą, ale czy tak faktycznie powinno być nie wiem. A nie wiem dlatego, bo kiedyś jeden jedyny raz miałem pod diaga podpięty silnik z doładowaniem i ciśnienie gazu w diagu stało jak zamurowane na 2.2 bara, nie zdziwiło mnie to wtedy bo myślałem, ciśnienie odniesienia dla reduktora było brane z przed przepustnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 00:22 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
To znaczy gdzie mniej więcej powinno być to wpięte to wiem, logicznie myśląc. Ale teraz mnie tak trochę olśniło i muszę jedną rzecz sprawdzić. Mianowicie wężyk mam wpięty niedaleko "gruszki" od turbo. Tam pojawia się ciśnienie doładowania które struje pracą turbiny, ale... Jest jeszcze coś takiego jak zawór N72, bynajmniej tak miałem w 1,8T VAGa. Wpięty był on między kolektor a właśnie wężyk sterujący turbo. Nie będę tłumaczył co i jak, ale z grubsza odpowiada on między innymi właśnie za sterownie turbiną. Muszę więc sprawdzić czy czasem w Oplu nie ma go gdzieś po drodze, bo to by wiele zmieniało. W pewnych okolicznościach mogłoby to właśnie powodować takie efekty jak są u mnie - tak bynajmniej myślę.

W Audi przerabiając instancję STAGa z wolnossącego 1,8 na doładowane 1,8T wężyk sterujący podciśnieniem/ciśnieniem wpiąłem bezpośrednio pod kolektor bo miałem tam takowe dodatkowe przyłącze, więc nie pomyślałem o tym od razu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 00:41 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Aż nie wytrzymałem i mimo kilku bro, poszedłem sprawdzić. Jeśli chodzi o zawór N72 to jest ok, ale jest on umieszczony inaczej niż to było w Audi. I z tego co widzę to wężyk jest wpięty przed turbo, czyli.... mierzy jedynie podciśnienie tak jakby był to wolnossak. Czyli wydaje mi się że kiszka na maksa. Przepiąć przewód to nie problem, pytanie co z innymi ustawieniami. W STAGu miałem specjalną opcję gdzie dawałem info sterownikowi że jest to silnik turbodoładowany. Nie wiem jak to jest tutaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 01:43 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2520
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 237 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Labiel7 napisał(a):
Jeśli chodzi o zawór N72 to jest ok

Nie wiem co to jest za zwór.
Labiel7 napisał(a):
I z tego co widzę to wężyk jest wpięty przed turbo, czyli.... mierzy jedynie podciśnienie tak jakby był to wolnossak.

Z tego też nie jestem mądry. W instalacji Prinsa dla silników wolnossących reduktor nie ma podłączonego podciśnienia - ciśnieniem odniesienia jest ciśnienie atmosferyczne.
Przy silnikach z turbo, początkowo myślałem, że reduktor jest podłączony do przestrzeni miedzy turbo a przepustnicą (może kiksa strzelam, bo nie wiem dokładnie czy powietrze z turbo idzie przez przepustnicę) i w tym przypadku ciśnieniem odniesienia byłoby ciśnienie jakie daje turbo. Ale na forum się dowiedziałem, że przy turbo ciśnienie odniesienia dla reduktora brane jest z przestrzeni miedzy przepustnicą a kolektorem ssącym - czyli praktycznie z kolektora ssącego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 11:20 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Sprawdziłem dzisiaj jeszcze raz dobrze i jednak wężyki są prawidłowo podłączone. Ten który idzie przed turbo to upust zaworu bezpieczeństwa - czyli ok. Ten drugi natomiast idzie między przepustnicę a IC, a nie między przepustnicę a kolektor ssący, ale nie sądzę aby to robiło jakąś wielką różnicę, na pewno nie przy pedale w podłodze. W takich warunkach nie powinno być różnicy ciśnienia między tymi dwoma miejscami.

No nic, to jem śniadanie i idę się bawić tym ciśnieniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-12-10, 12:44 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2520
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 237 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Labiel7 napisał(a):
Ten drugi natomiast idzie między przepustnicę a IC, a nie między przepustnicę a kolektor ssący, ale nie sądzę aby to robiło jakąś wielką różnicę, na pewno nie przy pedale w podłodze. W takich warunkach nie powinno być różnicy ciśnienia między tymi dwoma miejscami.

Czyli jest tak jak myślałem na początku (patrząc zgodnie kierunkiem przepływu powietrza), ciśnienie odniesienia brane jest sprzed przepustnicy. Ciśnienie widziane przez reduktor w bu tych przypadkach jej inne. Na przykład na wolnych obrotach, w pierwszym przypadku reduktor będzie widział praktycznie ciśnienie atmosferyczne, bo turbo nie ma wtedy nic do powiedzenia, a w drugim przypadku będzie widział ciśnienie w kolektorze ssącym, a ono jest z reguły niższe od atmosferycznego o ok. 0.65 bara (0.35 bara w stosunku do próżni.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO