Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 14:10 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Witam. Jakiś czas temu zakupiłem w Niemczech Astrę GTC 2.0T 200KM z już zamontowaną instalacją LPG Prins. Samo auto bardzo doinwestowane, wszystko robione na bieżąco i ogólnie w świetnym stanie. Tego samego nie mogę jednak powiedzieć o instalacji, które na moje oko zakładana była przez jakiegoś niemieckiego Janusza. Wszystko był zrobione dość niechlujnie. Chcę to doprowadzić do stanu idealnego, bo tak aktualnie nie jest. Ale za nim zabiorę się za poważniejsze pracę, to muszę wiedzieć co zrobić i jakoś rozplanować prace.

To co już zrobiłem to rzeczy podstawowe. Wymiana filtra fazy ciekłej i lotnej, oraz wymiana membran w parowniku. Mam natomiast kilka problemów z instalacją:

1. W momencie kiedy kończy się gaz, instalacja nie przerzuca automatycznie na PB, jak to miałem w STAGu, tak że praktycznie nie było to odczuwalne. Zamiast tego auto po prostu słabnie - normalny objaw jak brakuje paliwa. Chyba że naprawdę będę wciskał gaz do dechy a nie będzie LPG to wtedy przerzuci na PB, ale jest to dość wymuszona zmiana. Domyślam się że raczej tak być nie powinno.

2. Jakiś czas temu kontrolki od poziomu LPG w butli zaczęły mi migać. Sterownik nie pokazuje mi poziomu LPG, tylko wszystkie kontroli (4 zielone i 1 czerwona od rezerwy) migają. Pierwsze wciśnięcie przycisku na przełączniku powoduje zapalenie się 4 zielonych diod (po kilku sekundach znów mrugają), natomiast jeszcze kolejne dopiero przełączenie na PB.

3. Auto nie chodzi na LPG przy wysokich obrotach. Dochodzi do około 5tyś obrotów, po czym nagle zaczyna szarpać. Nie jest to nagły spadek mocy, tak jakby brakowało LPG, tylko typowe szarpanie, jakby nie było zapłonu albo całkowicie nie było gazu. Instalacja nie przerzuca w tym momencie na PB, nie wywala żadnego błędu. Zmieniam bieg na wyższy, obroty spadają i jadę normalnie dalej, nawet z pedałem w podłodze. Dodam że z tego co zauważyłem, to przewód miedziany jest Fi6, domyślam się że powinien być Fi8, z tym że raczej nie to jest tego przyczyną.

4. No i chyba ostatni problem to przełączanie na PB przy ostrzejszej jeździ. Pocinając ostrzej na LPG po jakimś czasie wywali błąd 321 i instalacja przełączy się na PB, po jakimś czasie znów wróci na LPG. To samo będzie przy jeździe na PB. Błędu oczywiście nie wywali, z tym że przez jakiś czas nie będę mógł przerzucić na LPG. Domyślam się że jest to problem z temp parownika. Niestety jest tak umieszczony że nie mogę go sprawdzić organoleptycznie czy jest ciepły czy nie po takiej jeździ. Zastanawiam się więc czy problem tkwi w jego zapowietrzeniu, (ewentualnie zapowietrzeniu układu chłodzenia w aucie) - nie widziałem aby miał tam jakiś odpowietrznik, a węże wodne wchodzą od jego dołu + sam reduktor umieszczony jest na spodzie komory silnika. Czy winny jest może czujnik temp gazu.

Posiadam kabel i program więc mogę coś tam wyciągnąć z niego w razie potrzeby, ale póki co jeśli chodzi o jego obsługę, parametry itp to jestem jeszcze zielony. Nie było gdzie tego podpatrzeć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 15:18 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2514
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Labiel7 napisał(a):
Posiadam kabel i program więc mogę coś tam wyciągnąć z niego w razie potrzeby,

Pytanie jaki silnik (wolnossący, czy z doładowaniem), jaka instalacja (VSI czy VSI 2) i jaki program diagnostyczny (przypuszczam, że D2.5.1).
Jeżeli masz program diagnostyczny to bym go podpiął pod sterownik gazowy i z inną osobą jako kierowcą sprawdziłbym jak zachowuje się instalacja, a szczególnie ciśnienie gazu w momentach gdy występują te problemy.
Objawy opisane w pkt. 4 wg mnie związane są z opóźnioną reakcją reduktora, co powoduje nadmierny wzrost ciśnienia i wtedy powinno być przełączenie na benzynę połączone z brakiem przez jakiś czas możliwości powrotu na LPG (u mnie w takiej sytuacji silnik gaśnie). To powinno być widać w programie diagnostycznym.
Objawy opisane w pkt. 1 związane są prawdopodobnie ze zbyt nisko ustawionym par. 6 Low_level. Piszę prawdopodobnie, bo ja się z tym problemem nie zetknąłem w moim Prinsie.
Tak samo nie wiem co może powodować objawy wymienione w pkt. 2.
Dobrze byłoby jakby kolega zamieścił zrzuty ekranów z zawartością poszczególnych zakładek, oraz okienkiem po naciśnięciu F2 oraz podał ile cylindrów ma silnik i jakie są zamontowane wtryskiwacze gazowe (kolor kropki na nich).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 15:25 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Silnik oczywiście R4 turbodoładowany. Instalacja raczej VIS, bez żadnej 2ki. Reduktor tak jak mam w opisie, chyba B, bynajmniej do 260PS z tego co wyczytałem na obudowie. Jeśli chodzi o wtryski to będę musiał oblukać jakieś dokładnie tam siedzą, tak jak i pobawić się z tym programem. Póki co nie włączałem go podczas jazdy, bo nie za bardzo wiedziałem na co zwracać uwagę. Z tego co jeszcze mogę powiedzieć to temp LPG pokazywał znacznie niższą niż temp silnika, natomiast ciśnienie gazu było w granicach 2,5 bara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 18:19 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2514
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Jeżeli to jest silnik turbodoładowany, to nie wiem czy program diagnostyczny D2.5.1 to ogarnie (a takim przypuszczam, że dysponujesz). On nie ma opcji turbo i przez to nie pokazuje wszystkich parametrów które istotne są w sterowniku z opcją turbo i niektóre parametry są inaczej nazwane.
Labiel7 napisał(a):
Z tego co jeszcze mogę powiedzieć to temp LPG pokazywał znacznie niższą niż temp silnika, natomiast ciśnienie gazu było w granicach 2,5 bara.

Przypuszczam, że chodzi o temperatura reduktora, bo taką widzi program diagnostyczny i ta jest zawsze wyższa od temperatury gazu i ta różnica może dochodzić do 40-50 st.C. To nie jest tak istotne jak właśnie ciśnienie gazu. Do podanego ciśnienia 2.5 bara nie umiem się jednoznacznie odnieść, bo nie mam żadnych doświadczeń w tej materii i nie wiem co to jest za ciśnienie bezwzględne (w stosunku do próżni), czy różnicowe w stosunku do ciśnienia w kolektorze ssącym, ale w odniesieniu do tego co czytałem na forum, to jest chyba za wysokie (gdzieś mi się plącze po głowie 1.8 bara). Nie wiem czy w turbo jest to dobra metoda na dobór ciśnienia, bo ja w silniku wolnossącym wartość ciśnienia tak ustawiałem, aby LPG_cor (w D2.5.1) na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku oscylował wokół zera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 21:23 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Gdzie sprawdzić jaki to program. Bo niestety nigdzie podczas włączania nie widzę jaka to dokładnie wersja VIS Diag.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 22:25 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2514
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Po uruchomieniu programu w zakładce Help po wybraniu Info pojawi się okienko i w pierwszym wierszu jest podana wersja programu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 22:30 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
D2.2 czyli generalnie muszę zacząć od poszukania innej wersji. Jakiej najlepiej szukać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 22:58 

Dołączył(a): 2015-08-27, 18:54
Posty: 7
Lokalizacja: Leszno

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6 C5 2,4
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: PRINS
Pojemność: 2396
Moc: 165
Kod Nadwozia: C5
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 2000
Witam koledzy
mi też szwankuje instalacja prins VSI po 10 latach bezawaryjnej pracy ( w 3 pojazdach) nadszedł ten dzień i stało się przestał sterować wtryskiem 5 i 6 na LPG na PB jest OK. W programie są błędy wtrysk 5 i 6 nic więcej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-13, 23:01 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
W twoim przypadku to akurat chyba mały pikuś, bo wiadomo co trzeba robić. Wtryski albo do sczeszczenia, albo do wymiany. Po takim czasie miały prawo się zużyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-14, 10:33 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2514
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Labiel7 napisał(a):
D2.2 czyli generalnie muszę zacząć od poszukania innej wersji. Jakiej najlepiej szukać?

W tej chwili trudno zgadywać. Podepnij program diagnostyczny pod sterownik i uruchom (nie pamiętam czy to bez uruchomienia silnika zadziała) i naciśnij klawisz F2, powinno wtedy wyskoczyć okienko i w drugim wierszu podana jest wersja oprogramowania sterownika - odczytaj ten wiersz i tu podaj. Najlepiej jakbyś zamieścił zrzut ekranu z tym okienkiem.
Sprawdź również czy masz do reduktora podpięte ciśnienie odniesienia z kolektora ssącego (obok śruby regulacyjnej ciśnienia gazu), nie mylić z podłączeniem zaworu bezpieczeństwa (obok kolanka gazowego).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-14, 14:52 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
gimak napisał(a):
Sprawdź również czy masz do reduktora podpięte ciśnienie odniesienia z kolektora ssącego (obok śruby regulacyjnej ciśnienia gazu), nie mylić z podłączeniem zaworu bezpieczeństwa (obok kolanka gazowego).


To ci od razu mogę odpowiedzieć że jest podłączony.

Resztę jak uda mi się dzisiaj ogarnąć to wrzucę zrzuty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-14, 19:04 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
A więc ma to czym pisałeś.

Obrazek

Dodam tylko że auto nieodpalane od wczoraj. Było to tylko szybkie podłączenie bez odpalania samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-14, 20:28 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2514
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Oprogramowanie tego sterownika (09) powinien na upartego obskoczyć diag D2.2 (też taki mam), ale lepszy byłby D2.5.1 bo nowszy i wszedł później niż oprogramowanie sterownika.
Z tego co czytałem to opcja turbo pojawiła się w oprogramowaniu sterownika w wersji 12, a w diagu w wersji D2.6.
Nie mam na razie pojęcia jak tymi diagami (D2.2 i D2.5.1) obsłużyć wersje z turbo - chodzi o wskazania ciśnienia gazu i jak dobierać ciśnienie pracy reduktora - jakimi kryteriami się kierować. W tych wersjach wygląda na to, że jest pokazywane ciśnienie gazu w odniesieniu do próżni, a nie jest pokazywane ciśnienie w odniesieniu do ciśnienia w kolektorze ssącym, a w odniesieniu do tego ciśnienia reduktor ustawia ciśnienie gazu na wyjściu i to ciśnienie powinno mieć stabilną wartość.
Może wspólnie nam się uda do tego dojść.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-14, 21:04 

Dołączył(a): 2016-11-13, 13:41
Posty: 33
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra
Elektronika: Prins VIS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins B
Pojemność: 1998
Moc: 200
Kod Nadwozia: GTC
Kod Silnika: Z20LER
Rok Produkcji: 2005
Takie pytanie jeszcze: ECT to temp cieczy chłodzącej w parowniku? Jeśli tak, to czujnik temp wydaje się raczej ok, więc przyczyn przełączania się na PB bo ostrzejszej jeździe muszę raczej szukać w wychładzaniu się parownika, a to już kwestia do ogarnięcia z kanału. Będę w rodzinnym domu to zleję płyn i zaleję go jeszcze raz zgodnie z instrukcją od Astry i postaram się porządnie wszystko odpowietrzyć. Być może gdzieś jest jakaś poduszka powietrzna. Inna kwestia to wymienię korek zbiornika wyrównawczego, bo mam jeszcze jeden - ktoś też kiedyś pisał o takiej przyczynie.

Wracając do najpoważniejszego problemu, czyli kangurka na wysokich obrotach, dziwne jest to że od dołu do tych około 5tyś mogę cisnąć z pedałem w podłodze i auto generalnie jeździe świetnie. Zrywa asfalt, nie ma żadnych poszarpywań itp. i nagle straszny kangurek. W STAGu była taka opcja że od danych obrotów silnik mógł podpierać się w jakimś % PB, albo całkiem przechodzić na PB itp. Dodatkowo pamiętam że był taki parametr jak czas przechodzenia z danego paliwa na drugi, oraz czas po którym silnik ma awaryjnie przejść na PB kiedy spadnie ciśnienie LPG. Nie wiem jak tutaj wyglądają takie opcję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins - kilka problemów
PostLink | Napisane: 2016-11-14, 22:28 

Dołączył(a): 2015-08-27, 18:54
Posty: 7
Lokalizacja: Leszno

Pomógł: 0 razy

Auto: AUDI A6 C5 2,4
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: PRINS
Pojemność: 2396
Moc: 165
Kod Nadwozia: C5
Kod Silnika: APS
Rok Produkcji: 2000
kolego Labiel7 wtryski są sprawne (sprawdzone) instalka ma 10 let ale dopiero ma nakulane ok 120 tys.km


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO