Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-13, 06:35 

Dołączył(a): 2014-10-26, 19:01
Posty: 276
Lokalizacja: Rawicz

Pomógł: 15 razy

Auto: Fiat Doblo/Opel Vivaro
Elektronika: TECH ONE/TECH 224
Wtryskiwacze: YETI/Dragon
Reduktor: Atiker/Atiker
Dysze: z dziurką ;-)
Pojemność: 1400/2000
Moc: 77/118
Kod Nadwozia: biały/biały
Rok Produkcji: 2009/2009
tryszawy napisał(a):
Jak Ci reduktor zagazuje układ chłodzenia to sobie możesz przełączyć na PB i pomykać dalej?



po uzupełnieniu ew ubytków płynu przełączeniu na Pb, TAK, nadal nie widzę powodu grzebania tego na drodze i nadal nie mam konkretów konstrukcyjnych...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-13, 06:45 

Dołączył(a): 2014-10-26, 19:01
Posty: 276
Lokalizacja: Rawicz

Pomógł: 15 razy

Auto: Fiat Doblo/Opel Vivaro
Elektronika: TECH ONE/TECH 224
Wtryskiwacze: YETI/Dragon
Reduktor: Atiker/Atiker
Dysze: z dziurką ;-)
Pojemność: 1400/2000
Moc: 77/118
Kod Nadwozia: biały/biały
Rok Produkcji: 2009/2009
oprócz awarii w stylu pęknięty wąż do reduktora, ale to się praktycznie nie zdarza jeśli jest zrobione na porządnej gumie a nie fagushit-cie oraz przerwy w obwodzie wtryskiwacza cały pozostały pakiet usterek na czele z wypadnięciem instalacji z auta nie unieruchomi go...myśląc w taki sposób, nie należy z domu wychodzić bo nie jeden do niego nie wrócił...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 12:50 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Udało mi się wyczyścić i uruchomić instalacje. Również zainstalowałem manometr. Wczoraj jeździłem na gazie.

Tak to wygląda:

Obrazek

Niestety, ale nie jest jeszcze idealnie. Na manometrze pokazuje mi 2,1 bara. Po przełączeniu na gaz silnik pracuje normalnie.
Jak jadę i automatyczna skrzynia zacznie zrzucać biegi to falują obroty aż w końcu jest brak zapłonu i silnik się wyłącza.

Spróbuje jeszcze wyregulować na reduktorze ciśnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 13:53 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3187
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 313 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Ciśnienie na manometrze powinno ok. 1.2 bara, bo manometr mierzy ciśnienie w odniesieniu do ciśnienia atmosferycznego, a nie próżni jak w programie diagnostycznym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 16:09 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
gimak napisał(a):
Ciśnienie na manometrze powinno ok. 1.2 bara, bo manometr mierzy ciśnienie w odniesieniu do ciśnienia atmosferycznego, a nie próżni jak w programie diagnostycznym.



Zapomniałem dodać, że przy filtrze fazy lotnej odczepił mi się kabel na pinie nr.2.
Wpiąłem go na swoje miejsce, ale nie jestem pewien czy łączy.

Dzisiaj jeszcze raz podepnę komputer i zobaczę jakie ciśnienie będzie wskazywał sterownik, czujnik ciśnienia.

Na manometrze spróbuje ustawić 1.2 bara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 23:09 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
parametr 18. Press_type mam ustawiony na 3.
Zauważyłem, że czym większe ciśnienie tym lepiej działa instalacja. Chyba wiem nawet dlaczego.
Gdy byłem ostatnio u gazownika to spec ustawiał mi parametry pod duże ciśnienie na parowniku. Z tego co pamiętam to ciśnienie było grubo powyżej 3 barów.

Gdy manometr wskazuje 1,1 , 1,2 bara to instalacja działa tragicznie. Po przełączeniu od razu się wyłącza, silnikiem telepie jakby miał zaraz dostać padaczki.

Gdy na manometrze wyświetla 2,20 bara to na komputerze pokazuje 3,18. Ale gdy było na manometrze 1,2 to na komputerze pokazywał 2,8 bara.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 23:20 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17443
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1019 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
jaypablo napisał(a):
Gdy na manometrze wyświetla 2,20 bara to na komputerze pokazuje 3,18. Ale gdy było na manometrze 1,2 to na komputerze pokazywał 2,8 bara.

To obniż na reduktorze ciśnienie żeby pokazywał w kompie 2 bary, na manometrze będzie 0.4 zapewne i wtedy zobacz jak będzie auto pomykało.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 23:34 

Dołączył(a): 2014-10-26, 19:01
Posty: 276
Lokalizacja: Rawicz

Pomógł: 15 razy

Auto: Fiat Doblo/Opel Vivaro
Elektronika: TECH ONE/TECH 224
Wtryskiwacze: YETI/Dragon
Reduktor: Atiker/Atiker
Dysze: z dziurką ;-)
Pojemność: 1400/2000
Moc: 77/118
Kod Nadwozia: biały/biały
Rok Produkcji: 2009/2009
tryszawy napisał(a):
na manometrze będzie 0.4 zapewne


skąd taka wartość?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 23:40 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17443
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1019 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
KMS napisał(a):
skąd taka wartość?


Matematyka ,2.8 -0.8 =2.0
1.2 - 0.8 =0.4


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 23:58 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3187
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 313 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Kolego, jak ma działać poprawnie instalacja, jak sterownik ewidentne głupoty widzi i nic nie robisz, żeby to zmienić.
- Pierwsze co się rzuca w oczy i na to od razu zwracałem uwagę, to temperatura gazu -50 st.C, przy temperaturze reduktora 70 st.C,
- drugie, co podejrzewałem i pisałem o tym, ale nie byłem w 100% pewny co jest tego przyczyną, to ciśnienie gazu widziane przez sterownik jest za duże, a nie wiadomo wtedy było czy takie jest rzeczywiście.
Połączone pierwsze z drugim daje w efekcie wartość LPG_cor = -50%, a przy takiej wartości czas wtrysku gazu jest dużo niższy niż czas wtrysku benzyny, co jest anormalne.
jaypablo napisał(a):
Gdy na manometrze wyświetla 2,20 bara to na komputerze pokazuje 3,18. Ale gdy było na manometrze 1,2 to na komputerze pokazywał 2,8 bara.

To wskazuje, że wskazania ciśnienia gazu są nieliniowe, a w połączeniu z pokazywaną wartością temperatury gazu, świadczy o tym, że uwalony jest czujnik ciśnienia i temperatury na filtrze.
Po jego wymianie sterownik gazowy zacznie widzieć poprawną temperaturę, a przy ciśnieniu na manometrze 1.2 bara, sterownik będzie widział ciśnienie 2.2 bara, wtedy wartość LPG_cor znajdzie się w okolicach zera i silnik na gazie powinien zacząć poprawnie pracować.
Nie wiem po co w pierwszym okienku ustawiłeś P_sys, zamiast czas wtrysku benzyny (Inj_in), jak go masz już ustawiony w czwartym i przez to nie widać jaki jest czas wtrysku benzyny w momencie jak wtrysk gazu (Inj_out) jest równy zero, czy też jest równy zero - ja z taką sytuacją się nie spotkałem przy pracującym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 00:07 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
A może nie dobrze łączy któryś z przewodów. Tak jak wcześniej pisałem 2 pin na wtyczce wchodzącej do czujnika temperatury/ciśnienia filtra fazy lotnej się wypiął.

Warto ten czujnik czyścić? Czy raczej to nic nie da.

"(Inj_out) jest równy zero, czy też jest równy zero - ja z taką sytuacją się nie spotkałem przy pracującym silniku" - ten akurat zrzut był już na wyłączonym. Właściwie nie powinienem go tutaj załączać.

Czy ten czujnik będzie dobry
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... Items.html

//EDIT

czujnik ma pn 0281002576
nie jest tani-200 zł

chyba,że zakupie http://nagaz24.pl/filtr-fazy-lotnej-pri ... p,pl.html#

zdemontuje czujnik i sprzedam sam filtr :)

Lub jeszcze pod innym numerem można znaleźć ten czujnik:

BOSCH No: 0281002576
DONGFENG (DFAC): 50104 37653
CUMMINS : 3 968 437
FORD : 2C461 2A697 AA
IVECO : 501073323 , 504073323
KHD : 419 4078
MAGNETI MARELLI : CA 0084845 A
RENAULT : 50 10 437 653 , 50 10 450 894
RENAULT TRUCKS : 50 10 437 653
VOLVO : 20524936 , 874241
VW : 2S0 906 051
FIAT: 504 0733 23
----------------------------------------------------------------

BOSCH0281006102
FIAT55219299
IVECO504372225
IVECO5043722250
IVECO5443722250
MAGNET...CA0104335A
SisuDiesel837073934

np. tutaj za 137 zł http://www.czesciauto24.pl/bosch/7062268


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 11:03 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3187
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 313 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Dołączać powinno się materiały aktualne, żeby nie robić zamętu.
jaypablo napisał(a):
A może nie dobrze łączy któryś z przewodów. Tak jak wcześniej pisałem 2 pin na wtyczce wchodzącej do czujnika temperatury/ciśnienia filtra fazy lotnej się wypiął.

Nie wiem czy się tylko wypiął, czy jest gdzieś przerwa w obwodzie, bo nie prowadziłem takich eksperymentów, więc nie wiem jakie są objawy wynikające z zanieczyszczenia, a jakie z przerwy i to też na pewno zależy w którym miejscu. Jedno jest pewne, wskazania obydwóch parametrów (ciśnienia i temperatury gazu) są niepoprawne, a więc ustaerka misi występować na elemencie wspólnym dla obydwóch pomiarów.
Można próbować wyjąć i wyczyścić, zaszkodzić to już bardziej nie zaszkodzi, a może przez przypadek pomóc, ale w to wątpię.
Co do samego czujnika, to producent przewidział (tyle na ten temat wiem) takie czujniki:
- zakres 0.5-2.5bar, bez numeru, przykręcany na dwie śruby M6, w diagu - Press_type ustawione na 1
- zakres 0.5-3.5bar, nr. Bosch 0 281 002 456, w diagu - Press_type ustawione na 2
- zakres 0,5-4bar nr. Bosch 0 281 002 576, w diagu - Press_type ustawione na 3
Ty masz zastosowany trzeci z wymienionych czujników i ustawienie par. Press_type = 3, tak jak powinno być, ale też coś tu nie gra, bo przy wprowadzonej 3 w okienku obok powinien pojawić się napis: 0,5-4bar, a nie 3.
U mnie jest drugi czujnik z wymienionych i u mnie przy po ustawieniu Press_type na 2, w okienku pojawia się napis: 0.5-3.5bar, a jak wprowadzę 3, to tak jak u Ciebie w okienku figuruje 3, ale też zmienia się wartość pokazywanego ciśnienia. Nie wiem jak to interpretować, ale coś mi się wydaje, że ten trzeci czujnik (... 576), nie jest w sterowniku wprowadzony i nie wiem jakie mogą być tego konsekwencję na poprawność działania instalacji.
Do wymienionych numerów czujników nie umiem się odnieść, bo nie wiem (oprócz pierwszego BOSCH No: 0281002576) jakie mają parametry (zakresy ciśnienia i temperatury) i w związku z tym jaką wartość trzeba by wprowadzić w par. Press_type.
Gdybym miał wybierać, to dla silnika wolnossącego szukałbym czujnika nr. Bosch 0 281 002 456, a dla turbo (nie wiem jaki masz) ewentualnie nr. Bosch 0 281 002 576.
Na alegro na aukcji 6649131825 jest czujnik 0 281 002 456 za 99 zł.
a na aukcji 5873352737 jest czujnik 0 281 002 576 za 129 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 11:33 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Zamówiłem tutaj https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... u-prins#mi
Oznaczenia LPG 080/70032. Do 4 barów - czyli taki jak mam.

108 zł z kosztami wysyłki :)

Jutro zamontuje i zobaczę co będzie się działo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-21, 20:02 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Zamontowałem nowy czujnik. Teraz pokazuje prawidłowe ciśnienie. Niestety dalej pokazuje temperaturę gazu na minusie. Wydaje mi się, że przyczyna leży po stronie uszkodzonego pinu nr2 na kostce podłączeniowej.

Druga sprawa to taka, że ukręciłem gwint śruby regulacyjnej na parowniku :/ za cholerę nie mogę zmienić ciśnienia na parowniku. Teraz muszę poszukać sklepu gdzie będę mógł zakupić tą śrubę regulacyjną.

Jutro rozbiorę z powrotem parownik i zobaczę co w trawie piszczy z regulacją ciśnienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 00:03 

Dołączył(a): 2014-10-26, 19:01
Posty: 276
Lokalizacja: Rawicz

Pomógł: 15 razy

Auto: Fiat Doblo/Opel Vivaro
Elektronika: TECH ONE/TECH 224
Wtryskiwacze: YETI/Dragon
Reduktor: Atiker/Atiker
Dysze: z dziurką ;-)
Pojemność: 1400/2000
Moc: 77/118
Kod Nadwozia: biały/biały
Rok Produkcji: 2009/2009
a jak się ma to:
tryszawy napisał(a):
Matematyka ,2.8 -0.8 =2.0
1.2 - 0.8 =0.4


do tego:
tryszawy napisał(a):
To obniż na reduktorze ciśnienie żeby pokazywał w kompie 2 bary, na manometrze będzie 0.4 zapewne i wtedy zobacz jak będzie auto pomykało.


i dlaczego odejmujesz 0,8 jeśli manometr widzi to samo co jest mierzone przez system?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO