Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 00:38 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 16784
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 939 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
KMS napisał(a):
i dlaczego odejmujesz 0,8 jeśli manometr widzi to samo co jest mierzone przez system?

jaypablo napisał(a):
Zamontowałem nowy czujnik. Teraz pokazuje prawidłowe ciśnienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-26, 09:31 

Dołączył(a): 2014-10-26, 19:01
Posty: 276
Lokalizacja: Rawicz

Pomógł: 15 razy

Auto: Fiat Doblo/Opel Vivaro
Elektronika: TECH ONE/TECH 224
Wtryskiwacze: YETI/Dragon
Reduktor: Atiker/Atiker
Dysze: z dziurką ;-)
Pojemność: 1400/2000
Moc: 77/118
Kod Nadwozia: biały/biały
Rok Produkcji: 2009/2009
tryszawy,


?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 01:09 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 50
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
gimak udało mi się ustawić odpowiednie ciśnienie. Śmigam na LPG. To gównie dzięki Tobie ogarnąłem instalacje bez pomocy gazownika.

Przejechałem już trochę kilometrów i jest dobrze.
Nie wypada mi zapłon i nie mam w końcu check engine.

Zerknijcie co można jeszcze poprawić:

Obrazek
Wideo:
http://nitrogsm.pl/prinsv1.mp4
http://nitrogsm.pl/prinsv2.mp4


Jutro postaram się nagrać wideo w czasie jazdy.
Jaką można ustawić minimalny czas przełączania się na lpg?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 08:14 

Dołączył(a): 2015-04-09, 09:39
Posty: 1076
Lokalizacja: Sulejówek

Pomógł: 110 razy

Auto: mercedes/opel
Elektronika: KME/stag 4
Wtryskiwacze: HANA/hana
Reduktor: silver/alaska
Dysze: ----------
Pojemność: 1800/1000
Moc: 122/60
Kod Nadwozia: w202/corsa c
Kod Silnika: 111.921/z10xep
Rok Produkcji: 1999/2004
A co z temperatura gazu??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 10:17 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Doprowadź do porządku wskazania temperatury gazu. Głównie z tego powodu masz LPG_cor tak niskie (-26%) oraz czas wtrysku gazu krótszy niż czas wtrysku benzyny. Przypuszczam, że też z tego powodu miga dioda "Trouble codes" i na pewno odbija się to na korektach sterownika benzynowego. W ustawieniach tych o które pytasz wg mnie nic nie zmieniaj, przynajmniej do czasu zrobienia porządku z pomiarem temperatury gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-12-27, 21:52 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 50
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Obrazek

Wcześniej pisałem o pinie numer 2 który mi się wypiął.
Ściągnąłem schemat i już wiem, że ten pin odpowiada za temperaturę gazu.

Muszę zlutować połączenie i powinno być już ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-03-26, 13:52 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 50
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Przewód odpowiedzialny za temperaturę został zlutowany i teraz oprogramowanie wskazuje poprawną temperaturę. Dodam, że po tym zabiegu nie wywala mi check engine.

Nagrałem dzisiaj wideo. Przejazd 15-minutowy.
Pierwsze kilka minut to prędkość 20-60 km/h
Potem szybciej - 120-170 km/h.
Jest też kilka "butowań" - pedał gazu do końca z prędkości powiedzmy 40 do 80.



a tutaj nagranie na biegu jałowym jak silnik jeszcze się dobrze nie nagrzał



a tutaj podczas przełączania na lpg i odwrotnie



Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-03-26, 14:16 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Komunikat: ten film jest prywatny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-03-26, 17:24 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Obejrzałem. W pierwszym filmie widać, że w kilku momentach czas otwarcia wtryskiwacza gazowego zbliżył się chyba do swojego maksimum 22 ms (raz wyłapałem 21.6 ms), co będzie efektem zastosowania żółtych wtryskiwaczy zamiast brązowych, ale jak nie należysz to tych nawijających asfalt na opony, to może być.
Szkoda, że przy czasie ok. 15 ms i poziomym wykresie czasu nie zmieniałeś paliwa, bo wtedy, po zachowaniu wykresu czasu wtrysku benzyny, widać byłoby czy masz właściwie dobrany RC_inj - tą operację dla bezpieczeństwa warto robić we dwójkę.
Na pozostałych dwóch filmach nie widzę nic niezwykłego, chyba, że komuś się coś nasunie to dobrze, jakby wrzucił swoje trzy grosze.
W tych ośmiu oknach u góry ekranu nie ma sensu ustawiać parametrów nie podłączonych do instalacji (TPS, MAP, P_sys-MAP). Ja w 1 i 2 okienku mam ustawiony czas wtrysku benzyny i gazu, w 3 Lambda1 i w 4 P_sys, bo wtedy one są widoczne w formie wykresu, a że dynamicznie się zmieniają więc wygodnie je śledzić na wykresie.
RPM masz z emulatora, wiec to wskazane jest ustawić w którymś oknie wtedy, jak coś szwankuje (następuje przełączenie na PB lub brak przełączenia na LPG), w celu sprawdzenia czy jest sygnał obrotów i czy jest stabilny.
W 5 ustawiam T_ECT, w 6 - T_LPG, 7 - T_Board (temperatura płytki sterownika) lub T_Board_max, a w 8 - LPG_cor.
Nie wiem czy masz podłączoną sondę lambda do sterownika (nie jest wymagana), ale jeżeli masz, to w zakładce Sensors ustawienie (właściwej dla zastosowanej sondy) wartości par. L-type, pozwoli zobaczyć na wykresie przebieg sondy lambda. Ja mam L_type ustawione zawsze na 0 i zmieniam na 1 (sonda 0-1V) tylko wtedy jak chcę obejrzeć wykres sondy.
Ja mam tyle na razie do powiedzenia, jak ktoś z obserwujących ten temat ma jakieś uwagi, to byłoby wskazane, aby się nimi podzielił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-10-19, 13:09 

Dołączył(a): 2016-07-07, 16:38
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW e39
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Pojemność: 3.0
Moc: 231
Kod Silnika: M54b30
Rok Produkcji: 2002
Witam szanowne grono, żeby nie rozpoczynać nowego tematu pozwolę sobie tu zadać pytanie.

Posiadam od kilku lat Bmw e39 z silnikiem 3.0 benzyna. Instalacja gazowa Prins ( ponoć starsza generacja: komputer, reduktor), wtryski i listwa keihin. Wtryski podłączone na "przedłużkach" w kolektor.
W zeszłym roku regenerowałem reduktor (jedno membramowy) membrama, oringi, czyszczenie iglicy itd. Po jego otworzeniu okazało się że jest cały pozżerany przez płyn chłodniczy. Po regeneracji zauważyłem znaczną poprawę kultury jego pracy i działania samego silnika.
Obecnie mam problem z ciężkim przełączaniem na gaz ( zawahania silnikiem ) spadkiem mocy i od jakiegoś czasu większym spalaniem.
Doszedłem do wniosku, że należy wymienić reduktor. Dostałem propozycję wymiany właśnie na KME GOLD. Wczytałem się trochę w dokumentacje obydwu reduktorów i mam małe ale...
W prinsie ciśnienie jest na poziomie 1,7 - 2,6 bar, a w KME ciśnienie robocze - 0,9-1,7 bar a max. ciśnienie wyjściowe - 2,5 bar. Czy nie będzie żadnych strat mocy w postaci nie dostarczenia odpowiedniej ilości gazu/jego ciśnienia ?
Drugim problemem jest czujnik temperatury wody reduktora. W prinsie jest dosyć duży ( na klucz bodajże 18 gwint M18x1 o oporności coś z zakresy 2,5-2,7 kOhm) w porównaniu do KME ( M5x1 o oporności 4,7 kOhm). Czy jest jakiś odpowiednik prinsa żeby go wkręcić do KME bez rzeźbienia ?


Z góry dziękuję za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-10-19, 13:50 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Nikvir napisał(a):
Obecnie mam problem z ciężkim przełączaniem na gaz ( zawahania silnikiem ) spadkiem mocy i od jakiegoś czasu większym spalaniem.

Radzę koledze, na stałe zamontować manometr do pomiaru ciśnienia gazu jakie daje reduktor, to bardzo ułatwia postawienie diagnozy co do stanu reduktora i szczelności instalacji, bez konieczności połączania (posiadania) programu diagnostycznego. Zawahanie silnika przy przełączeniu może wynikać z nieszczelnej instalacji duży spadek ciśnienia na listwie wtryskiwaczy przed przełączeniem i przez to duże podbicie ciśnienia w momencie przełączenia to doskonale widać na manometrze. Ta nieszczelność może być na oringach kolanku gazowym przy zimnym reduktorze (to z autopsji).
Przy spadku mocy i zwiększonym spalaniu, to w pierwszej kolejności zainteresowałbym się jak sonda lambda pracuje.
Co do zamiany reduktorów i wątpliwości co do ciśnienia. Reduktor prinsa w silniku wolnossącym nie ma podłączonego podciśnienia z kolektora ssącego i na reduktorze ustawia się ciśnienie w odniesieniu do próżni. Optymalna wartość tego ciśnienia to 2.15 bara w programie diagnostycznym lub 1.15 bara na manometrze.
Z tego co wiem to w innych reduktorach jest podłączane podciśnienie z kolektora ssącego i w stosunku do tego podciśnienia ustawia się ciśnienie pracy reduktora, stąd może wynikają te rozbieżności.
Z czujnikiem temperatury można zrobić taki myk, że na powrocie z reduktora w metalowym trójniku zamontować oryginalny czujnik reduktora prinsa.
Jeszcze jedno przyszło mi na myśl odnośnie tych zawahań przy przełączaniu, że może to też być efektem zanieczyszczonych wtryskiwaczy gazowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-10-19, 14:06 

Dołączył(a): 2016-07-07, 16:38
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW e39
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Pojemność: 3.0
Moc: 231
Kod Silnika: M54b30
Rok Produkcji: 2002
gimak napisał(a):
Nikvir napisał(a):
Obecnie mam problem z ciężkim przełączaniem na gaz ( zawahania silnikiem ) spadkiem mocy i od jakiegoś czasu większym spalaniem.

Radzę koledze, na stałe zamontować manometr do pomiaru ciśnienia gazu jakie daje reduktor, to bardzo ułatwia postawienie diagnozy co do stanu reduktora i szczelności instalacji, bez konieczności połączania (posiadania) programu diagnostycznego. Zawahanie silnika przy przełączeniu może wynikać z nieszczelnej instalacji duży spadek ciśnienia na listwie wtryskiwaczy przed przełączeniem i przez to duże podbicie ciśnienia w momencie przełączenia to doskonale widać na manometrze. Ta nieszczelność może być na oringach kolanku gazowym przy zimnym reduktorze (to z autopsji).
Przy spadku mocy i zwiększonym spalaniu, to w pierwszej kolejności zainteresowałbym się jak sonda lambda pracuje.
Co do zamiany reduktorów i wątpliwości co do ciśnienia. Reduktor prinsa w silniku wolnossącym nie ma podłączonego podciśnienia z kolektora ssącego i na reduktorze ustawia się ciśnienie w odniesieniu do próżni. Optymalna wartość tego ciśnienia to 2.15 bara w programie diagnostycznym lub 1.15 bara na manometrze.
Z tego co wiem to w innych reduktorach jest podłączane podciśnienie z kolektora ssącego i w stosunku do tego podciśnienia ustawia się ciśnienie pracy reduktora, stąd może wynikają te rozbieżności.
Z czujnikiem temperatury można zrobić taki myk, że na powrocie z reduktora w metalowym trójniku zamontować oryginalny czujnik reduktora prinsa.
Jeszcze jedno przyszło mi na myśl odnośnie tych zawahań przy przełączaniu, że może to też być efektem zanieczyszczonych wtryskiwaczy gazowych.




Dzięki za szybką odpowiedź, z tymi wahaniami miałem identyczną sytuację przed regeneracją reduktora. Membrama była sztywna, iglica nie chodziła tak lekko jak potrzeba , pokrywa powyżerana, ścieżki również lekko nadgryzione. Zresztą po samym otwarciu pokrywy wysypało mi się pełno kryształowego zielonego syfu z płynu chłodniczego. Po regeneracji było powiedzmy wszystko ok. Pojechałem na regulację do ludzi od Prinsa, zrobili lekką korektę i powymieniali filtry. Ponoć wtryski chodziły idealnie, czasy też identyczne co wtryski benzynowe.

Na obecną chwilę mam i program i kabelek, ciśnienie ustawione śrubą na 2,2. Po dodaniu gazu na świeżo przełączonym gazie samochód łapie ciężkiego doła. Ciśnienie gwałtownie spada. Po za samym wskazaniem, nic nie daje zmniejszenie ani zwiększenie ciśnienia.

Podejrzewam, że parownik się znowu kończy, wżery zrobiły swoje. Nieszczelności nie ma. Od 2 miesięcy sprawdzam regularnie co 2 miesiące wszystkie połączenia gazowe testerem LPG oraz wykrywaczem gazu :)

Co do sond to sondy jak w praktycznie każdym BMW żyją własnym życiem. Z jedną mam problem, nie pamiętam z którą ale podobno nie ma ona większego wpływu na mieszankę gazową. ( Tak na marginesie w wiązce od ecu prinsa albo od emulatora znalazłem nie podłączone przewody podpisane jako sonda lambda. Czy jest jakiś sens je podłączać ? )

W KME Gold z tego co patrzyłem nie ma regulacji podciśnieniem, nie ma wyprowadzenia. Krócic do podciśnienia jest w KME Gold GT oraz Twin

O myku z trójnikiem czytałem ale jednak skłaniałbym się jednak do instalacji jakiegoś zamiennika czujnika w oryginalnie przeznaczone na to miejsce :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-10-19, 14:35 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3025
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 293 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Nikvir napisał(a):
Po dodaniu gazu na świeżo przełączonym gazie samochód łapie ciężkiego doła. Ciśnienie gwałtownie spada. Po za samym wskazaniem, nic nie daje zmniejszenie ani zwiększenie ciśnienia.

W tym przypadku zmiany ciśnienia nić nie dają. Jeżeli to się dzieje tylko zaraz po przełączeniu na gaz przy zimnym silniku, to przyczyna tkwi w reduktorze, ale tu nie są winne wżery - stabilne ciśnienie jakie daje reduktor zależy tylko do tego jak lekko chodzi iglica w prowadnicy oraz elastyczności membrany, od niczego więcej. więc prawdopodobnie iglica chodzi w oleju. Gdyby to występowało cały czas to winne mogłyby być zanieczyszczone filtry lub niecałkowicie otwarty zawór ręczny na butli.
Nikvir napisał(a):
Ponoć wtryski chodziły idealnie, czasy też identyczne co wtryski benzynowe.

Czasy wtrysku gazu zawsze powinny być większe niż benzynowe, chyba, że wtryskiwacze gazowe są za bardzo wydajne w stosunku do potrzeb silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-10-19, 14:50 

Dołączył(a): 2016-07-07, 16:38
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW e39
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Pojemność: 3.0
Moc: 231
Kod Silnika: M54b30
Rok Produkcji: 2002
Po za problemem przy samym przyłączeniu jest też problem podczas samej jazdy. Czuć na postoju wibracje ( nie nie są one spowodowane zużyciem poduszek silnika, skrzynią itp. Jestem 2 miesiące po remoncie silnika i ogólnego serwisu). Jest dosyć mocno odczuwalne inną pracę silnika na gazie niż na benzynie, nie wkręca się się jak trzeba, a po regeneracji było dobrze.
Filtry gazowe wymieniałem w połowie września. Nie tankuję najtańszego gazu, staram się jeździć zawsze na tą samą stację.
Iglica jak najbardziej może być usyfiona, biorę to pod uwagę ale nie chciałbym rozpierać reduktora bo znając życie okaże się że porwie się membrama albo ukruszą się kolanka. Znając jego stan z ostatniej regeneracji wole w niego już nie inwestować.

Co do tych czasów to nie pamiętam czy powiedzieli że są identyczne czy nie ale na pewno powiedzieli że wszystko jest wzorowo/ksiązkowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2017-11-06, 11:51 

Dołączył(a): 2016-07-07, 16:38
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW e39
Elektronika: Prins
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: Prins
Pojemność: 3.0
Moc: 231
Kod Silnika: M54b30
Rok Produkcji: 2002
Jest sens ładować się w kolejnego prinsa używkę i ewentualną regenerację czy szukać czegoś innego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: secundus i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO