Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-10-24, 13:17 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Witam,

Odwiedziłem dzisiaj serwis. Panowie ustawili mi odpowiednie czasy.
Jeden ze specjalistów powiedział, że jest za duże ciśnienie na reduktorze i prawdopodobnie trzeba będzie go w niedalekiej przyszłości wymienić.

Dodam, że reduktor był naprawiany zestawem naprawczym.

Serwis zaproponował montaż reduktora KME GOLD za 450 zł - warto?
Czy lepiej ponownie zamontować zestaw naprawczy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-10-24, 13:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6351
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 700 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
To czy warto okazuje się najczęściej po już regeneracji albo w trakcie. Regeneracja zawsze wiąże się z ryzykiem niepowodzenia, a nowy sprzęt ma gwarancję.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-10-24, 13:30 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Tupter1910 napisał(a):
To czy warto okazuje się najczęściej po już regeneracji albo w trakcie. Regeneracja zawsze wiąże się z ryzykiem niepowodzenia, a nowy sprzęt ma gwarancję.


Objawy jakie miałem przed przyjazdem do serwisu to:

- duże spalanie - wcześniej mogłem przejechać na pełnym baku 290-320 km. a teraz 250 km
- wypadanie zapłonu - gasł silnik przy pierwszym odpaleniu lub jak stałem na światłach (rzadziej)
- check engine na desce - pojawia się i znika na lpg.

Na benzynie żaden problem nie występuje.

Reduktor był naprawiany bo membrany były poszatkowane. Puszczało gaz do układu chłodzenia.

//EDIT

jeszcze dodam, że spustowy zawór na reduktorze został zaślepiony bo ulatniał się tamtędy gaz- być może przyczyna dużego spalania.
W razie problemów kazali ściągnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-10-24, 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6351
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 700 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
A co serwis ustalił w związku z tymi objawami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-10-24, 14:43 

Dołączył(a): 2015-09-02, 05:42
Posty: 73
Lokalizacja: LBL

Pomógł: 2 razy

Auto: Volvo s80
Elektronika: v-tec
Wtryskiwacze: omvl
Reduktor: KME gold
Pojemność: 2.0T
Moc: 163
Kod Silnika: t5204t4
Rok Produkcji: 1998
jaypablo napisał(a):
Serwis zaproponował montaż reduktora KME GOLD za 450 zł - warto?
Czy lepiej ponownie zamontować zestaw naprawczy?


Nie wiem czy to ten sam kme gold ale on kosztuje 260zł więc montaż i strojenie za 200zł ja bym zrezygnował z takiego warsztatu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-10-24, 15:10 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 24745
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 937 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 272->310
Kod Silnika: B6294T
selekt1 napisał(a):
montaż i strojenie za 200zł ja bym zrezygnował z takiego warsztatu.

za tanio znaczy się ?

_________________
Hamownia, chiptuning, serwis/wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-10-24, 15:54 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 3384
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 339 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
jaypablo napisał(a):
Jeden ze specjalistów powiedział, że jest za duże ciśnienie na reduktorze i prawdopodobnie trzeba będzie go w niedalekiej przyszłości wymienić.

Dodam, że reduktor był naprawiany zestawem naprawczym.

To o niczym nie świadczy, to może być skutek zatankowania felernego (zaolejonego) gazu. Ja po zatankowaniu takiego gazu musiałem czyścić reduktor. Po wyczyszczeniu idealnie trzymał ciśnienie, ale po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach, była powtórka z rozrywki. Nie miałem wtedy czasu na powtórne czyszczenie i przemęczyłem się do wypalenia gazu w butli i ponownym zatankowaniu gazu wszystkie dolegliwości znikły. Więc tu też może być analogiczna sytuacja.
jaypablo napisał(a):
Serwis zaproponował montaż reduktora KME GOLD za 450 zł - warto?
Czy lepiej ponownie zamontować zestaw naprawczy?

Z mojego punktu widzenia - nie warto, a z nowym zestawem naprawczym bym się wstrzymał, bo może podobnie jak u mnie, a w najgorszym wypadku będzie trzeba wyczyścić reduktor ze szczególnym naciskiem na ilglicę z prowadzeniem oraz zaworem regulacyjnym (grzybek + otwór w którym chodzi).
jaypablo napisał(a):
- duże spalanie - wcześniej mogłem przejechać na pełnym baku 290-320 km. a teraz 250 km

To jest wina albo nieszczelności instalacji, albo niesprawnej sondy lambda przed katalizatorem.
jaypablo napisał(a):
jeszcze dodam, że spustowy zawór na reduktorze został zaślepiony bo ulatniał się tamtędy gaz- być może przyczyna dużego spalania.

Jak tak stwierdził gazownik, to się popisał. W reduktorach do instalacji IV generacji zaworów spustowych nie ma. W reduktorze Prinsa jest zawór bezpieczeństwa i tylko ten mogli zaślepić. A zamiast go zaślepiać (druciarstwo), wystarczyło wymienić w nim oring. Tak, mogło być powodem "większego" spalania gazu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-10-24, 16:57 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18243
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1103 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
gimak napisał(a):
A zamiast go zaślepiać (druciarstwo), wystarczyło wymienić w nim oring. Tak, mogło być powodem "większego" spalania gazu.




Napiszę więcej, naprawić reduktor, wysokie ciśnienie powoduje zadziałanie zaworu bezpieczeństwa.
Reduktory prinsa,czy LR ig1 są to wspaniałe reduktory ale syf gazowy je pokonuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-11-16, 09:53 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Po przejechaniu 300-400km musiałem ściągnąć zaślepienie zaworu bezpieczeństwa na reduktorze.
Samochód mi zaczął gasnąć po przełączeniu na lpg, również silnik się wyłączał jak jechałem powiedzmy 70km/h.
Do tego z deski nie znikał check engine.

Co jeszcze. Okazało się przy reduktorze kolanka plastikowe się posypały, musiałem je wymienić bo były kruche jak czekolada. Przez to uciekał mi płyn chłodzący.

Mechanik powiedział mi, że przewód zasilający gaz który idzie do reduktora miał małe ciśnienie, jak go zdemontował to lekko dmuchnął gazem.

Nie długo kończy mi się ważność zbiornika lpg. Jak kończył się gaz to nie chciał automatycznie przełączyć na pb, musiałem to sam robić przyciskając wyłącznik.


Zdemontować reduktor i spróbować go wyczyścić? Czym najlepiej czyścić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-11-16, 10:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6351
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 700 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Ja czyszcze środkiem do mycia silników "Moje auto" oraz jakimś odkamieniaczem, który przynosi moja matka z pracy bardzo dobry gdy reduktor fest zasyfiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-11-16, 21:34 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 2345
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 127 razy

Auto: Lexus LS400/Toyota Previa
Elektronika: Optima Expert/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/2400
Moc: 284/132
Kod Nadwozia: UCF20/TCR11
Kod Silnika: 1UZ-FE/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1998/1997
Wrzątkiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-11-16, 21:53 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
Nie uszkodzi to membran?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-11-16, 22:02 

Dołączył(a): 2011-11-19, 13:52
Posty: 746
Lokalizacja: b-stok

Pomógł: 25 razy

Auto: 9-5 2,3T/525i
Elektronika: Tech224/Tech326
Wtryskiwacze: Dragon/Yeti
Reduktor: 2xSilver/GoldGT
Pojemność: 2298/2497
Moc: 220/218
Kod Silnika: B235L/N52B25
Rok Produkcji: 2004/2006
Wrzątek?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-11-16, 22:12 

Dołączył(a): 2014-05-21, 21:18
Posty: 55
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW E46 330i
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: Keihin, CLASS 2
Reduktor: Prins VSI
Dysze: brak?/3/Keihin
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2000
niemand napisał(a):
Wrzątek?


Tak ;) :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prins z reduktorem KME GOLD?
PostLink | Napisane: 2016-11-17, 23:33 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 2345
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 127 razy

Auto: Lexus LS400/Toyota Previa
Elektronika: Optima Expert/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/2400
Moc: 284/132
Kod Nadwozia: UCF20/TCR11
Kod Silnika: 1UZ-FE/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1998/1997
Nie wpadłem na pomysł traktowania membrany wrzątkiem, bo zakładałem, że reduktor jest rozebrany. Ale w sumie to chyba wrzątek membranie nie powinien zaszkodzić... 100st C to ma prawo być w układzie chłodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO