Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 19:40 

Dołączył(a): 2014-11-30, 21:11
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: renault laguna 3.0 v6
Elektronika: vsiPrins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: vsiPrins
Dysze: -
Pojemność: 3000
Moc: 207
Kod Nadwozia: BG01
Kod Silnika: L7X
Rok Produkcji: 2001
Witam. Mam problem. od pewnego czasu na wolnych obrotach zawiesza się jeden wtryskiwacz. Po podłączeniu pod kompa program nie pokazuje zadnych błędów jedynie w momencie pojawienia się problemu zawieszają się parametry inj1-in inj1-out. Dla próby zamieniłem wtyczki z sąsiednim wtryskiwaczem i oczywiście zamieniłem węze idące od wtryskiwaczy do kolektora (bardziej po chłopsku to zamieniłem wtryskiwacze miejscami :)) i dalej dzieje się ta zawiecha na inj1. czyli winą nie jest defekt wtryskiwacza tylko cos z elektroniką?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 21:37 

Dołączył(a): 2014-02-05, 13:53
Posty: 181
Lokalizacja: Legnica

Pomógł: 11 razy

Auto: Jaguar S-Type, Merc W208
Elektronika: LPGTECH, KME
Wtryskiwacze: Dragon, Barracuda
Reduktor: Twin, Silver
Pojemność: 4198, 3200
Moc: 298, 218
Rok Produkcji: 2003, 1999
Jeżeli zmieniłeś jakby miejscami Wtryskiwacze i Blad nie przeniósł się z wtryskiem tylko został nadal na nr1 to raczej coś z Elektryka. Sprawdź połączenia. Jeszce może być sytuacja że sterownik pb wyłącz a Wtryski od złej dawki Gazu i Ecu Lpg Tak to odczytuje choć w to szczerze wątpię. Posprawdzaj przede wszystkim połączenia luty itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 22:09 

Dołączył(a): 2014-11-30, 21:11
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: renault laguna 3.0 v6
Elektronika: vsiPrins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: vsiPrins
Dysze: -
Pojemność: 3000
Moc: 207
Kod Nadwozia: BG01
Kod Silnika: L7X
Rok Produkcji: 2001
widzisz tu jest jeszcze ten myk ze mogę jechać 500 kilometrów na obrotach powyzej 2 czy 3 tysięcy i nic a stoję do świateł na jałowym i wtedy po chwili (raz krótszej raz dłuzszej) jeen wtrysk staje. a i dzieje się tak tylko na nagrzanym silniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 22:10 

Dołączył(a): 2014-11-30, 21:11
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: renault laguna 3.0 v6
Elektronika: vsiPrins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: vsiPrins
Dysze: -
Pojemność: 3000
Moc: 207
Kod Nadwozia: BG01
Kod Silnika: L7X
Rok Produkcji: 2001
a i dublując. na pb takie coś nie występuje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 22:14 

Dołączył(a): 2014-02-05, 13:53
Posty: 181
Lokalizacja: Legnica

Pomógł: 11 razy

Auto: Jaguar S-Type, Merc W208
Elektronika: LPGTECH, KME
Wtryskiwacze: Dragon, Barracuda
Reduktor: Twin, Silver
Pojemność: 4198, 3200
Moc: 298, 218
Rok Produkcji: 2003, 1999
Wrzuć jak możesz screena z programu. uwzględniając z programu (dolny prawy rog) ustawienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 22:42 

Dołączył(a): 2014-11-30, 21:11
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: renault laguna 3.0 v6
Elektronika: vsiPrins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: vsiPrins
Dysze: -
Pojemność: 3000
Moc: 207
Kod Nadwozia: BG01
Kod Silnika: L7X
Rok Produkcji: 2001
chodzi o ustawienia rc itp?? rc mam ustawione na poziomie 92. offset na 0. 92 z tego względu ze mam zólte wtryski 6x na 207 koni. Po ustawianiu instalacji przez gaziarzy rok czasu męczyłem się bo auto nie chodziło na pb. Ustawili mi Rc na poziomie 145 i offset na poziomie 23. i na tych ustawieniach niestety auto świrowało na pb. mogłem tylko odpalić, zagrzać na jałowym i po wyrzuceniu servicu odpalić ponownie i szybko zrzucic na gaz. po przeliczeniu wtryskiwaczy do mocy wyszło mi rc na poziomie tych 90%. Po zmianie tego parametru autko pali na pb świetnie i na lpg tez śmigało pięknie przez 3 miesiące tylko teraz ten mankament z wtryskiwaczem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 22:48 

Dołączył(a): 2014-02-05, 13:53
Posty: 181
Lokalizacja: Legnica

Pomógł: 11 razy

Auto: Jaguar S-Type, Merc W208
Elektronika: LPGTECH, KME
Wtryskiwacze: Dragon, Barracuda
Reduktor: Twin, Silver
Pojemność: 4198, 3200
Moc: 298, 218
Rok Produkcji: 2003, 1999
A wcześniej były takie objawy z zanikiem wtryskow?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 23:32 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2696
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 261 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
mazior napisał(a):
chodzi o ustawienia rc itp?? rc mam ustawione na poziomie 92. offset na 0. 92 z tego względu ze mam zólte wtryski 6x na 207 koni. Po ustawianiu instalacji przez gaziarzy rok czasu męczyłem się bo auto nie chodziło na pb. Ustawili mi Rc na poziomie 145 i offset na poziomie 23. i na tych ustawieniach niestety auto świrowało na pb.

Tak o to główne chodzi i moim zdaniem nie masz szczęścia do fachowców. Przy tej mocy silnika i żółtych wtryskiwaczach RC=145 i OFF=26, to totalne nieporozumienie i świadczy o kompletnym braku znajomości zasady działania tej instalacji.
Natomiast RC=92 jest wg mnie za małe, a wyliczony czas otwarcia wtryskiwacza jest raczej niewykonalny dla wtryskiwacza na wolnych obrotach i stąd te kłopoty.
Masz podobną sytuację jaka jest u mnie w corolli i u mnie silnik przy takim RC wcale nie chciał chodzić. Tu nie ma co wyliczać, to trzeba dobrać doświadczalnie zaczynając od RC=115%, chociaż możesz zacząć od niższych trochę wartości. Ja zatrzymałem się na RC=104%.
Jak to zrobić pisałem już kilka razy i możesz z tego skorzystać tylko trzeba trochę poszukać. Ostatni raz o tym pisałem tu: post787970.html#p787970
Przeczytaj i jak coś jest niejasne, to pytaj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 23:39 

Dołączył(a): 2014-11-30, 21:11
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: renault laguna 3.0 v6
Elektronika: vsiPrins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: vsiPrins
Dysze: -
Pojemność: 3000
Moc: 207
Kod Nadwozia: BG01
Kod Silnika: L7X
Rok Produkcji: 2001
Właśnie powyżej rc 110 to już zaczyna świrować pb. Sprobuje jeszcze jutro w trasie go przestawic i polatac na pb najpierw. Tak wyliczajac z zakresu wtrysków lpg to te 115 ustawiane optymalnie mogloby odpowiadac 30 kw a mi potrzebna w teori minimalna moc wtrysku czylo 25kw i tu wlasnie wyszlo mi 95 rc. Msm jeszczr pecha bo problem dotyczy Laguny 2 3.0 ktora jest mocno wrazliwa na byle zawirowania...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 23:44 

Dołączył(a): 2014-02-05, 13:53
Posty: 181
Lokalizacja: Legnica

Pomógł: 11 razy

Auto: Jaguar S-Type, Merc W208
Elektronika: LPGTECH, KME
Wtryskiwacze: Dragon, Barracuda
Reduktor: Twin, Silver
Pojemność: 4198, 3200
Moc: 298, 218
Rok Produkcji: 2003, 1999
inaczej. ustaw rc na 100. najpierw polataj na pb żeby czasy Wtryskow wróciły do normy. potem przełącz na Lpg i zobacz co sie dzieje z czasem wtrysku. Jak rośnie to podnieś rc jak maleje to zmniejsz. i tak długo az czas wtrysku nie będzie sie zmieniać za bardzo przy zmianie paliw. innej opcji nie widzę. oczywiście zmiany sprawdzamy w trakcie jazdy przy podobnych obciążeniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-06, 00:26 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2696
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 261 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
mazior napisał(a):
Tak wyliczajac z zakresu wtrysków lpg to te 115 ustawiane optymalnie mogloby odpowiadac 30 kW

To nie tak zółte wtryskiwacze obsługują 38-45 KM/cyl i wg mnie RC=115% jest właściwe dla 41.5 KM/cyl, ale w Twoim silniku jest to 34.5 KM/cyl, czyli grubo poniżej dolnego zakresu i w zasadzie powinny tam stać wtryskiwacze pomarańczowe.
Przeczytaj to co napisałem w poście z linku i zrób to w ten sposób jak tam napisałem - na wykresy. Do tego nie trzeba wcześniej zbierać map na benzynie. To byłoby ewentualnie potrzebne wtedy, gdybyś chciał się bawić w aptekę, ale raczej to jest nieosiągalne we francuzach ze względu na dostęp do korekt LTFT i STFT.
I jeszcze jedno pytanie - jak wyglądają u Ciebie w programie diagnostycznym wykresy czasu wtrysku benzyny i gazu - są poziomą linią ciągłą, czy linią łamaną (ząbki)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-07, 20:59 

Dołączył(a): 2014-11-30, 21:11
Posty: 34

Pomógł: 0 razy

Auto: renault laguna 3.0 v6
Elektronika: vsiPrins
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: vsiPrins
Dysze: -
Pojemność: 3000
Moc: 207
Kod Nadwozia: BG01
Kod Silnika: L7X
Rok Produkcji: 2001
powitać... niesettety przegrywam walkę z prinsem i czasem... próbowałem regulować dawkę gazu i przy off-0 double -0 przy ustawieniu rc-92 przy jezdzie ze stałą 3000obr/min i przy przełączaniu nie widać zadnych skoków na wykresie, a skoki zaczynają się od 98. A instalka coraz wczesniej zaczyna tracić ten jeden wtryskiwacz... a jakie tam napięcie powinno isc na wtryski gazowe?? i one są sterowane masą??

a wykres jest linią prostą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem na niskich obrotach
PostLink | Napisane: 2016-12-07, 23:32 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2696
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 261 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
mazior napisał(a):
jakie tam napięcie powinno isc na wtryski gazowe?? i one są sterowane masą??

Nie wiem, nie sprawdzałem, ale czytałem na forum, ze są sterowane masą, więc napięcie powinno być pełne czyli +12V.
A jaki czas wtrysku gazowego masz na wolnych obrotach chwilę przed traceniem tego wtryskiwacza (przypuszczam, że może być bardzo niska) i jaka wartość przyjmuje wtedy LPG_cor?
Jeżeli byłaby niska 2msek lub mniej, to może być przyczyną "tracenia" wtryskiwacza, to spróbuj obniżyć ciśnienie na reduktorze (nie wiem jakie masz w tej chwili) o np. 0.4 bara. Wtedy powinien iść mocno w górę LPG_cor wydłużający czas wtrysku gazu i być może wtedy wtryskiwacz przestanie wypadać. Ja to u siebie próbowałem, bo chciałem wydłużyć czas wtrysku na wolnych obrotach, żeby na wykresie czas wtrysku na wolnych obrotach był linią prostą, ale to niestety nie udało mi się osiągnąć.
Być może przy obniżeniu ciśnienia P_sys konieczne będzie obniżenia parametru Low_level, żeby nie było przełączeń na PB.
Ciekawym czy ten myk coś da.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO