Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem przy wysokich temperaturach
PostLink | Napisane: 2010-07-09, 16:20 

Dołączył(a): 2009-11-29, 09:26
Posty: 8
Lokalizacja: Lodz

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 530i +PRINS VSI, Alpina B10 V8, 320dT e46
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins
Witam

Od 4 lat bezawaryjnie jeżdżę na PRINS VSI (nie wiem czy to I czy II) samochód - BMW e39 530i. Wymieniałem jedynie filtry. Wtryski Keihin, butla STAGa.

W tym roku podczas upałów zaczęły pojawiać się problemy. Otóż jeśli na dworze jest powyżej 28 stopni to po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów samochód przełącza się na benzynę.

Kiedy ręcznie przełączam na gaz w czasie jazdy, samochód szarpnie i wróci na benzynę. Na biegu jałowym przy próbie przełączenia na LPG samochód gaśnie.

Byłem na komputerze u gaziarzy (niestety nie u tych którzy zakładali bo montaż LPG był w Niemczech). Nie znaleźli żadnych zapisanych błędów, wszystkie parametry pracy są w porządku. (byłem u nich kiedy temperatura spadła i samochód jeździł już bezproblemowo na gazie.)

Macie jakieś pomysły co może być przyczyną? Jeśli na zewnątrz temperatura jest poniżej 25-26 stopni problem nie występuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-07-09, 18:35 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 11521
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 527 razy

Auto: A4/Cee'd
Elektronika: Stag200/-
Wtryskiwacze: ACW01/-
Reduktor: Alaska/-
Dysze: 2,0 /-
Pojemność: 1.6/1.6
Moc: 101/135
Kod Nadwozia: B5/II
Kod Silnika: ADP/GDI
Rok Produkcji: 1995/2013
możliwe że reduktor się kończy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-07-09, 18:35 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3142
Lokalizacja: Hannover-Koszalin

Pomógł: 80 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
ile juz przejechales na tej instalacji
ja obstawiam ze ceweczka przy reduktorze albo reduktor sie konczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-07-09, 19:24 

Dołączył(a): 2009-11-29, 09:26
Posty: 8
Lokalizacja: Lodz

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 530i +PRINS VSI, Alpina B10 V8, 320dT e46
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins
Przejechane mam ok 50,000-60,000 km, czyli zaczęlibyście od sprawdzenia reduktora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-07-09, 21:37 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 1206
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 72 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Tak mi przyszło na myśl, czy to nie jest związane z przegrzewaniem się komputera gazowego. Jest w programie diagnostycznym podgląd temperatury bieżącej i maksymalnej kompa gazowego. W jakimś celu to jest ona mierzona i rejestrowana. Przypuszczam, że po to, że jak komp gazowy będzie miał za wysoką temperaturę, to program przerzuca zasilanie na benzynę, w celu ochrony kompa gazowego przed uszkodzeniem z przegrzania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-07-10, 08:17 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3142
Lokalizacja: Hannover-Koszalin

Pomógł: 80 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
ale wtedy zarejstruje blad i mozna go odczytac a tu nie rejstruje zadnych bledow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-07-10, 19:26 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8326
Lokalizacja: London

Pomógł: 102 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: EMU
Wtryskiwacze: MJY460
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 1.8
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
skoro przelacza na pb to z racji za wyskiego lub zaniskiego cisnienia lub bledu/braku wtryskiwacza lpg.

I tu bym szukal przyczyny. 50/60 tysiecy to jednak gorna granica dla reduktorow bez regeneracji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-07-13, 21:21 

Dołączył(a): 2009-11-29, 09:26
Posty: 8
Lokalizacja: Lodz

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 530i +PRINS VSI, Alpina B10 V8, 320dT e46
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: keihin
Reduktor: Prins
Sprawa wyjaśniona.

Dziś kolejny upalny dzień więc pojechałem na benzynie do gaziarzy. Po podłączeniu pod kompa diagnoza: za wysokie ciśnienie na reduktorze. Sprawdzono jeszcze cewkę na reduktorze i bingo - okazało się że nie działa. Po rozebraniu okazało się, że jest pełno opiłków metalu (zapewne od gazu), po oczyszczeniu cewka zaczęła działać i samochód od razu zaczął pracować na LPG. Ciśnienie na reduktorze wzorcowe.

Przyczyną zabrudzenia było prawdopodobnie to, że ktoś zamontował odwrotnie filtr gazu.


Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc.

madmax7777 - punkt dla Ciebie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-07-13, 22:03 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 1206
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 72 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
dray napisał(a):
Dziś kolejny upalny dzień więc pojechałem na benzynie do gaziarzy. Po podłączeniu pod kompa diagnoza: za wysokie ciśnienie na reduktorze. Sprawdzono jeszcze cewkę na reduktorze i bingo - okazało się że nie działa. Po rozebraniu okazało się, że jest pełno opiłków metalu (zapewne od gazu), po oczyszczeniu cewka zaczęła działać i samochód od razu zaczął pracować na LPG. Ciśnienie na reduktorze wzorcowe.

Wcale bym się nie zdziwił, jakby to był tylko chwilowy koniec klopotów.
Nie działający elektrozawór z powodu zanieczyszczenia nie może mieć wpływu na to, że jest za wysokie ciśnienie - to nie jest żaden element regulujący. Ciśnienia może nie być jak elektrozawór się nie otworzy, lub za niskie jak elektrozawór nie całkowicie się otworzy lub zanieczyszczenia zdławią przepływ gazu. Reduktor może ciśnienie zmniejszyć, ale nigdy zwiększyć w stosunku do ciśnienia zasilającego.
Mnie to wytłumaczenie nie jest przekonujące.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

suplementy diety | Spoldzielnia Mieszkaniowa Poniatow | Fotostudio Aachen | Tuning DPF Hamownia| naczynia jednorazowe | Programy partnerskie
LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO