Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-23, 13:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-23, 22:40
Posty: 238
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler 300M EU
Elektronika: STAG 300-6 Premium
Wtryskiwacze: MagicJet Fx
Reduktor: MagicJet III Big +Podgrz
Dysze: 2,3
Pojemność: 3500 V6
Moc: 256
Kod Nadwozia: LH
Kod Silnika: EGG
Rok Produkcji: 1999
Witam

mam mały problem ...

2tyg temu miałem małą zmianę:
KME Gold 320KM -> Magic Jet III Power/Big
Hana H2001 zielone -> Magic Jet FX 2,3mm
zwykłe 2 filtry -> 2x Alex Ultra 360 2x12
trójniki "SYLWIA" (czy jak one tam mają) -> 2 rozdzielacze "grzebienie" 4x6mm
kompensacja 12mm -> 6mm

Sterownik: STAG 300-6 Premium
przełączanie na gaz +15stC

i od paru dni mam problem z przełączaniem rano jak się zrobiło zimniej
przez 2 tygodnie było ok, i było też zimno, ale od 2 dni przy przełączaniu jest nierówna praca silnika i aż gaśnie
przygazowywanie nic nie daje, nawet w czasie jazdy zgaśnie

nawet jak nagrzeję mocniej silnik (do ok 30stC) nie pomaga
tankowanie innego gazu nie pomogło

dopiero jak silnik (reduktor) nagrzeje się gdzieś do 40-50stC z trudem, ale jakoś idzie
zrobiłem od nowa autoadaptacje i nie pomogło

później już jest ok, silnik pracuje równiutko, równiej niż na hankach

co może być przyczyną ??

-----------------
Ps. kontynuacja z magic-jet-fx-t40070-105.html
podejrzane są zaklejone wtryski - wszystkie (tyle że one przejechały tylko 300km)
ale nim się dobiorę do wtrysków to trochę potrwa, bo muszę zwalić cały dolot i kolektor, a do tego muszę mieć trochę czasu i miejsca (czyli pewni po świętach, może przed nowym rokiem)

tak że do tego czasu chciał bym mieć kilka ewentualnych przyczyn, by nie rozbierać go 10 razy

załączam zapisy oscyloskopu i ustawienia sterownika
z kilkoma próbami przełączania na gaz w różnych temperaturach i na rozgrzanym


Załączniki:
Komentarz: kilka przełączeń na ciepłym silniku
ok4on-off.osc [181.18 KiB]
Pobrane 5 razy
ok3.osc [498.97 KiB]
Pobrane 4 razy
ok2.osc [101.51 KiB]
Pobrane 4 razy
Komentarz: udane przełączenie 1
ok1.osc [210.81 KiB]
Pobrane 4 razy
Komentarz: 4 próba 60stC
run4-60.osc [117.4 KiB]
Pobrane 4 razy
Komentarz: 3 próba 33stC
run3-33.osc [223.63 KiB]
Pobrane 4 razy
Komentarz: 2 próba 27stC
run2-27.osc [70.07 KiB]
Pobrane 4 razy
Komentarz: 1 próba 20stC
run1-20.osc [68.63 KiB]
Pobrane 4 razy
Komentarz: ustawienia
mj.rar [695 Bajtów]
Pobrane 4 razy
Komentarz: najnowsze (2016-12-23) , pod koniec zmieniłem typ wtryskiwaczy z matrix na magicjet i zaczął ładnie pracować (ale już był mocno rozgrzany, więc może to być zbieg okoliczności)
mj56.osc [514.5 KiB]
Pobrane 5 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-23, 13:59 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24134
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2027 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
nie licz, że ktoś będzie analizował te wszystkie oscyloskopy
rozstaw sobie przełączanie wtryskiwaczy na minimum 5 sekund i wtedy powiedz jak poszło


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-23, 14:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-23, 22:40
Posty: 238
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler 300M EU
Elektronika: STAG 300-6 Premium
Wtryskiwacze: MagicJet Fx
Reduktor: MagicJet III Big +Podgrz
Dysze: 2,3
Pojemność: 3500 V6
Moc: 256
Kod Nadwozia: LH
Kod Silnika: EGG
Rok Produkcji: 1999
oscyloskopy są krótkie, tak że to jest chwilka i raczej nic tam się nie znajdzie ... ale może ???

w tym ostatnim mj56 przełączałem ręcznie pojedynczo i efekt jest ten sam - nic się nie zmienia, trzęsie aż prawie gaśnie, co prawda krócej, bo po kilka sek ale temperatura reduktora jest ponad 40stC , a gazu prawie 10stC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 10:36 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-23, 22:40
Posty: 238
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler 300M EU
Elektronika: STAG 300-6 Premium
Wtryskiwacze: MagicJet Fx
Reduktor: MagicJet III Big +Podgrz
Dysze: 2,3
Pojemność: 3500 V6
Moc: 256
Kod Nadwozia: LH
Kod Silnika: EGG
Rok Produkcji: 1999
potwierdziło się, z grubsza, zmieniłem typ wtryskiwaczy MATRIX -> MagicJet i jest lepiej, znacznie lepiej, auto nie gaśnie, nadal nierówno pracuje, ale znacznie mniej !?!?

powiedzmy że teraz przy 20stC pracuje jak poprzednio przy 40stC


zmiana MagicJet -> MATRIX przy ok 40stC praca znowu znacznie gorsza

teraz pytanie, w STAG'u 300-6 Premium z najnowszym Firmware ustawienie "MagicJet" jest dla starych MJ czy już FX'ów, oraz czy robi to różnicę ??

bo z tego co porównywałem parametry się trochę różnią prąd, rezystancja, szybkość i wydajność


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 12:49 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24134
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2027 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
FMOne napisał(a):
ustawienie "MagicJet" jest dla starych MJ czy już FX'ów, oraz czy robi to różnicę ??

będę może niegrzeczny, ale napiszę; ustawienie jest dla kumatych
po prostu masz źle ustawioną instalację a nie wybór wtryskiwaczy
MJ da się ustawić na przynajmniej 8 typów z listy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 13:38 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-23, 22:40
Posty: 238
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler 300M EU
Elektronika: STAG 300-6 Premium
Wtryskiwacze: MagicJet Fx
Reduktor: MagicJet III Big +Podgrz
Dysze: 2,3
Pojemność: 3500 V6
Moc: 256
Kod Nadwozia: LH
Kod Silnika: EGG
Rok Produkcji: 1999
Jest ustawione ok
Bylem u gazownik jest ok
2tygodnie było ok i z dnia na dzień zrobił się problem

Od lat sam sobie ustawiam instalacje i nigdy nie było takiego problemu

Więc co niby źle ustawiłem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 13:51 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24134
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2027 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
FMOne napisał(a):
Jest ustawione ok
Bylem u gazownik jest ok
2tygodnie było ok i z dnia na dzień zrobił się problem

Od lat sam sobie ustawiam instalacje i nigdy nie było takiego problemu


ok w takim razie chyba już wiesz z doświadczenia, że sterownik z dnia na dzień nie zmienia ustawień, to po co tam grzebiesz zamiast szukać defektu w instalacji
proponowałem ci "rozbicie" przełączania wtryskiwaczy na co najmniej 5 sek i obeserwację a ty wolisz szukać na liście lepszych wtryskiwaczy,
gorsze uprzednio wybrałeś jak dobrze jeździło?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-24, 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-23, 22:40
Posty: 238
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler 300M EU
Elektronika: STAG 300-6 Premium
Wtryskiwacze: MagicJet Fx
Reduktor: MagicJet III Big +Podgrz
Dysze: 2,3
Pojemność: 3500 V6
Moc: 256
Kod Nadwozia: LH
Kod Silnika: EGG
Rok Produkcji: 1999
u mnie problem jest taki że nie mam czasu (pracuję do 17 czasami dłużej 19..20.. oraz nie mogę się zwolnić, a samochód jest mi na codzień potrzebny by do klientów jeździć) i nie mam garażu (bardzo bym chciał mieć chyba bym z niego nie wychodził ;-) ), a pod chmurką trochę lipa
i 2 problem jest taki że przewody do wtrysków dałem pod kolektorem (by było ładniej) i by wymienić wtryski muszę zdjąć kolektor i wyciągnąć kable , a tego już nie zrobię w 30min i pod chmurką (na szczęście wystarczy klucz 13, 10, 7 i śrubokręt płaski)

moje doświadczenie jest dosyć małe, bo jestem samoukiem, zdobywałem je tylko na swoich autach (ale to jest moje 1 auto z LPG z wtryskami, 15lat temu miałem instalacje na mikserze i ciągle były z nim problemy, gazownicy sprawdzali regulowali, coś zmieniali kasę brali, a za parę dni było to samo, auto gasło przy hamowaniu, aż sam zacząłem się tym interesować i pozbyłem się problemu raz na zawsze, od tego czasu to co mogę wolę zrobić sam) +paru znajomym też pomagałem i to wsio
... mogę od zera dobrać i założyć instalację gazową , podstawowo ją ustawić by jeździło i było ok, jakieś drobne naprawy, wymiana części, rozrządu, zrobić całe audio z kablami, wzmacniaczami, zabudowami i wygłuszeniami +to ustawić, jakieś alarmy, centralne, el. szyby, jakieś kamerki, czujniki, przeróbki isamoróbki.. gadżety i bzdety... itp... itd...

a to mnie przerosło i idę po prostu na łatwiznę pytając się na forum, bo nic innego na chwilę obecną mi nie pozostaje
jak bym miał garaż to to bym się nie pytał tylko pierwsze co bym zrobił to się do tego dobrał i już bym siedział pod maską, nawet dzisiaj, w święta
oraz w moim mieście nie ma nawet warsztatów samoobsługowych

co innego jak by była lipa od początku , ale prawie 2 tygodnie było ok, nic nie ruszałem, a z dnia na dzień jest problem, bez żadnego ostrzeżenia że np. coraz gorzej by odpalał - NIE, dzień wcześniej jest wszystko ok, następnego dnia rano idę do auta i już nie działa

tak że chcę wybadać co może być ew. przyczyną, by jak już się do niego dobiorę jak najmniej stracić na to czasu bo będę chciał jak najwięcej mogę zrobić, a wolny termin (pewnie 1 dzień dopiero jakoś po nowym roku) na zaprzyjaźnionym warsztacie będzie wykorzystany na max'a (montaż: żyroskopowego poziomowania świateł, wariatora Tap03, przedniej kamerki, "zbliżeniowego" otwierania bagażnika +wymiana czujników cofania, kamerki cofania i paru żarówek...) tak że mało czasu

Ps. ecu auta był restartowany, sterownik gazu miał autoadaptacje i wszystko od nowa ustawiane, instalacja sprawdzona fizycznie (z zewnątrz - bez rozbierania) wszystko ok, wtryski były załączane osobno nawet z dłuższymi przerwami, ale to nic nie daje i nie pomaga ,pokazywałem gazowcowi ( powinienem je gdzieś mieć) było podejrzenie że coś jest nie tak z cewkami wypadanie zapłonu, ale sprawdzone, jest ok, jest jeszcze opcja że gaz jest zbyt zimny i się wychładza ??

+ kolejny problem jest że po 5min pracy silnika już jest ok i trzeba czekać z 8 godzin by problem wystąpił ponownie, a na chwilę obecną jest mi auto bardzo potrzebne, nie mogę zostawić auta na warsztacie/u gazownika, zresztą i tak nie ma teraz wolnych terminów - trzeba czekać, tak że nic więcej nie mogę zrobić...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-25, 15:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24134
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2027 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
widać twoje spore zaangażowanie z tym, że jesteś jakoś "odporny" na wskazówki o które prosisz
FMOne napisał(a):
wtryski były załączane osobno nawet z dłuższymi przerwami, ale to nic nie daje

daje, daje, jak pokażesz osc z przejścia na zimnym, ale z "rozstawionym" mocno w czasie włączaniem wtryskiwaczy, do tego musisz mieć podpięte sondy do sterownika LPG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-25, 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-23, 22:40
Posty: 238
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler 300M EU
Elektronika: STAG 300-6 Premium
Wtryskiwacze: MagicJet Fx
Reduktor: MagicJet III Big +Podgrz
Dysze: 2,3
Pojemność: 3500 V6
Moc: 256
Kod Nadwozia: LH
Kod Silnika: EGG
Rok Produkcji: 1999
Mam podpięte sondy

Dzisiaj było ok
Ale jest +4stC i przy +20stC przyłączył bez problemu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z przełączeniem na gaz przy zimnym silniku
PostLink | Napisane: 2016-12-31, 13:40 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-12-23, 22:40
Posty: 238
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: Chrysler 300M EU
Elektronika: STAG 300-6 Premium
Wtryskiwacze: MagicJet Fx
Reduktor: MagicJet III Big +Podgrz
Dysze: 2,3
Pojemność: 3500 V6
Moc: 256
Kod Nadwozia: LH
Kod Silnika: EGG
Rok Produkcji: 1999
zmiana wtryskiwaczy z MATRIX na MagicJet trochę pomogła

ale 100% efekt dała korekta po temperaturze (przynajmniej na tą chwilę) - jakoś dociągnę do połowy stycznia , bo dopiero wtedy będę mógł się zająć autem na warsztacie

tak czy inaczej:
- zwiększyłem temperaturę przełączania na +20stC bo na +15stC nie działało mi podgrzewanie wtryskiwaczy ???????? (pośrednich temperatur nie patrzyłem)

- przełączanie cylindrów co 650ms (nie wracałem do mniejszych)

- korekty po temperaturze zrobiłem do 0stC + 10% i potem spada do 0% przy 10stC

auto przełącza się na gaz przy -6stC i mroźnej nocy do -10stC bez nawet najmniejszego zająknięcia, do tego stopnia że np. czekałem z kompem na przełączenie by poprawić korekty po temperaturze, i czekam, czekam... co się nie przełącza bo temperatura już dawno jest ok, a on od prawie 10sek był już na gazie :)

mam za małą średnicę dysz (2,3mm) auto max'a pojedzie ok 160km/h i wyskakuje błąd pełnego otwarcia wtryskiwaczy (ciśnienie ok 1,15-1,2bar)

myślę by rozwiercić dysze na 2,5 - 2,6mm ??? (jak za duże lub za małe to mogę powalczyć ciśnieniem i powinno być ok, bo mam pole do manewrów ok 0,2bar w górę i w dół)?? czy może inną średnicę dać ?? ( by było podobne do zielonych hanek) ??

----------------
jak problem wróci, to zrobię wolne przełączanie i dam osc
ale będę chciał dopiero po rozwierceniu dysz i po wymianie uszczelki pod kolektorem bo chyba mam jakąś nieszczelność
wtedy też porządnie poustawiam wszystko, bo teraz było trochę na odpierdziel, bo nie wiedziałem jak mocno rozwiercać dysze tak że i tak miałem wracać do nich, poza tym parę rzeczy zostało do zamontowania na które nie miałem czasu

tak czy inaczej, dzięki za pomoc
i Szczęśliwego Nowego Roku 4All :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO