Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25227
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2179 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Dobija tzn wchodzi na tyle daleko w gwincie, że pcha kulkę i składa sprężynę zamykając przepływ.

Sprężynkę zostaw w spokoju, bo ci gaz przy zdjęciu pistoletu łapy "poparzy' i jeszcze dodatkowo panikę na stacji wywołasz. Cały gaz na odcinku zawór tankowania - butla wyleci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:49 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Wskaźnik wewnątrz pokazuje normalnie, czyli "rezerwa". Na butli nie patrzyłem, ale chyba powinien pokazywać tak samo.
------------------------------------
Mirosław napisał(a):
Dobija tzn wchodzi na tyle daleko w gwincie, że pcha kulkę i składa sprężynę zamykając przepływ.

Konstrukcja adaptera jak i samej śruby zaworu tankowania na pewno uniemożliwia taką sytuację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:55 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23228
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
tuczi77 napisał(a):
ale chyba powinien pokazywać tak samo.

no raczej :)

od biedy testowo mógłbyś spróbować bez kulki i sprężynki - ale wtedy trzeba uważać przy rozpinaniu, bo to co jest w rurce tankowania się cofnie, ale na test można by z raz sprawdzić czy to coś da.

btw - nic nie wspomniałeś o oringu doszczelniającym kulkę, może gdzieś się wcisnął pod sprężynkę a ciśnienie gazu pchnęło go w rurkę i teraz blokuje przepływ.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 20:00 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Struna napisał(a):
btw - nic nie wspomniałeś o oringu doszczelniającym kulkę, może gdzieś się wcisnął pod sprężynkę a ciśnienie gazu pchnęło go w rurkę i teraz blokuje przepływ.
Oglądałem tę śrubę kilka razy. O-ring był na swoim miejscu. Wnioskuję więc, że zawór tankowania można chyba wykluczyć. Pozostały adapter i wielozawór. Adapter ma konstrukcję cepa i nie przychodzi mi kompletnie do głowy co mogłoby być z nim nie tak... Pozostaje wielozawór, ale czy on może aż tak skutecznie blokować tankowanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 20:05 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23228
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
no u mnie dokładnie tak zablokował ze trzy razy, najpierw nie wiedziałem co jest grane więc wycieczka do "gazownika", ten wyjął z warsztaciku brukowca, zaje..ł ze dwa razy w bulę i wysłał mnie na stację na próbę - pomogło.

Kolejny raz już sobie sam "odblokowywałem" ku mega zdziwieniu i przerażeniu obsługi na stacji :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 20:11 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
No to szukam młotka... Choć nie wiem czy uda mi się nim sięgnąć w pożądane okolice, bo butlę mam oczywiście zamontowaną do jazdy "na wstecznym" :/

Dam znać czy pomogło...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 20:12 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23228
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
ale to nie nawalaj czasem w wielozawór, tylko w butlę, to ma wytworzyć rezonujący wstrząs, który "odetnie" zawieszony pływak - o ile to własnie taki przypadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 20:14 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Struna napisał(a):
ale to nie nawalaj czasem w wielozawór, tylko w butlę
Aż takim laikiem nie jestem, spokojna głowa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 20:15 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23228
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
wolałem uwypuklić niż potem przeczytać wiadomości, że jakiś desperat z Polski przywalił w wielozawór butli gazowej i się narobiło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 21:10 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
A tak przy okazji... Czy skoro mam końcówkę gazu i zaraz mi się skończy to czy nie mógłbym przy tej okazji wyciągnąć ten wielozawór i go jakoś przeczyścić (jeśli to w ogóle możliwe)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 22:18 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23228
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
w zasadzie mógłbyś, tylko trzeba tą "końcówkę" wypuścić przed demontażem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 22:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 25227
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2179 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tuczi77 napisał(a):
wyciągnąć ten wielozawór i go jakoś przeczyścić

może raczej sprawdzić czy pływak nie zaczepia o ścianę butli


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-17, 21:29 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Jeśli pływak w butli LPG spełnia taką samą funkcję jak w baku Pb (bo tego nie wiem), to dodam że nigdy nie miałem problemu ze złym wskazywaniem poziomu LPG w swojej instalacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-21, 21:27 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Przepraszam za post pod postem, ale nie dam rady inaczej napisać.

Wielozawór rozebrany i przeczyszczony. Wewnątrz nie było żadnych niepokojących oznak, ale jest już czysty.

Zawór tankowania rozebrany, sprężynka z kulką spasowane dokładniej i założone z powrotem.

Po tych zabiegach mogę już tankować. Co było przyczyną? Zabijcie mnie - nie mam pojęcia...

Przy okazji chyba rozregulowałem sobie śrubę wskaźnika poziomu gazu (jak mniemam, klucz nr 14 pod "budzikiem"), ale to sobie ogarnę innym razem.

Dziękuję za pomoc wszelaką ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-25, 17:39 

Dołączył(a): 2010-01-03, 00:18
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo 960
Elektronika: KME DIEGO G3 30H
Wtryskiwacze: HANA BLUE
Reduktor: KME GOLD
Dysze: BRAK
Pojemność: 2.0 16v Turbo
Moc: 190
Kod Nadwozia: 964
Kod Silnika: B204FT
Rok Produkcji: 1993
tuczi77 napisał(a):
Co było przyczyną? Zabijcie mnie - nie mam pojęcia...


Kolego, przerabiałem podobny temat. Zakupiłem jakiś czas temu mały zawór TOMASETTO (do wlewu paliwa) z dokręcaną redukcją. Pewnie z ciekawości musiałem go wtedy rozebrać i z lenistwa złożyć na pałę.
Niedawno zabrałem się za jego montaż i złożyłem dokładnie tak jak był złożony - niewłaściwie, problem z tankowaniem był tego oznaką.
Sprężynka która się znajduje w tym zaworze tak naprawdę nie pełni roli sprężynki, jest ona tylko ogranicznikiem dla kulki, aby ta nie zatykała wlotu gazu do przewodu łączącego zawór tankowania z wielozaworem (butlą).
Powinna być ona skierowana tym zawiniętym przez środek zwojem w stronę przepływu gazu od zaworu do butli, czyli aby było jaśniej to powinna być tak ustawiona aby kulka sobie do niej swobodnie wpadała.

Brak sprężynki = brak możliwości zatankowania - kulka pchnięta ciśnieniem z pistoletu skutecznie blokuje dalszy przelot gazu do butli, choć mnie raz się udało zatankować, ale tylko raz :)

Sprężynka ustawiona zagiętym zwojem w stronę pistoletu = problem z zatankowaniem, utrudniony przepływ spowodowany ciągłym pokonywaniem oporu sprężynki.

Na logikę i w pośpiechu może wydawać się że sprężynka powinna wypychać kulkę na zewnątrz aby zamknąć wypływ gazu z przewodu od wielozaworu do zaworu tankowania. W rzeczywistości kulkę wypycha na zewnątrz ciśnienie gazu które jest w tym przewodzie.

W praktyce ta sprężynka i jej zawinięty zwój ma jedynie za zadanie niedopuszczenie do zatkania wlotu gazu do przewodu łączącego zawór z butlą.

Pozdrawiam z nadzieją, że komuś uda się dzięki temu zaoszczędzić trochę czasu i nerwów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO