Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-01, 23:33 

Dołączył(a): 2010-01-03, 00:18
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C5
Elektronika: STAG
Wtryskiwacze: Valtek
Dysze: BRAK
Pojemność: 3000
Moc: 207
Rok Produkcji: 2007
Witam, mam prośbę o pomoc w moim problemie.
Zmieniłem zawór tankowania na mały (Tomasetto) z dokręcaną redukcją i połączyłem z wielozaworem (BRC) przewodem faro 13.
Problem pojawił się przy pierwszym tankowaniu.
Bardzo powolny był przepływ gazu do zbiornika. 10 litrów tankowałem kilka minut po czym przerwałem tankowanie.
Gdy chciałem odjechać okazało się, że przyłącza się co chwilę na benzynę. Ostukałem gumowym młotkiem butlę w okolicach wielozaworu i zaczął pracować na gazie. Wyjąłem sprężynkę z zaworu tankowania i po tym zabiegu bez problemu zatankowałem do odcięcia w normalnym czasie.
I wydawało się że będzie OK, ale przy kolejnym tankowaniu okazało się to niemożliwe. Nawet jednego litra nie dało rady naleć. Zawór nie odbijał a pompa nie dawala rady i nijak nie można było zatankować na kilku stacjach. Ostukanie gumowym młotkiem nic nie pomogło.
Czy to oznaka że wielozawór mi padł i należy go wymienić, czy może da się naprawić??
Dodam że od jakiegoś czasu wskaźnik poziomu gazu bardzo niedokładnie wskazywał.
Wyjąłem wielozawór i gdy dmuchałem w dopływ gazu nie zauważyłem trudności w przepływie, a pływak swobodnie się rusza. Może mi ktoś coś w tym temacie poradzić.
Z góry dziękuję i pozdrawiam forumowiczów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-04, 18:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 19316
Lokalizacja: Lublin-Snopków 56A tel. 609258834

Pomógł: 1903 razy

Auto: Opel Zafira,,,Renault Cli
Elektronika: STAG 4QBOX,,,Stag 4+
Wtryskiwacze: Hana zielone,,AC W-03
Reduktor: Zavoli-N...AC R-02
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1800---1,2
Moc: 140KM 58km
Kod Nadwozia: COSMO 3D
Kod Silnika: Z18XER ?????
Rok Produkcji: 2006 2001
Masz uszkodzony wielozawór w zbiorniku, często się one zawieszają. nie widzę innej opcji jak wymiana wielozaworu na Tomasetto. I problem będziesz miał z głowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-04, 20:06 

Dołączył(a): 2011-12-19, 20:52
Posty: 237
Lokalizacja: Jaworzno (śląskie)

Pomógł: 19 razy

Auto: Renault Clio IV
Elektronika: stag qbox plus
Wtryskiwacze: baracuda
Reduktor: ACR02
Pojemność: 1200
Moc: 75
Rok Produkcji: 2013
Zawiesił się wielozawór.Pomga uderzenie gumowym młotkiem w butlę zaraz nad wielozaworem. Najlepiej jak butla jest pusta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-04, 20:08 

Dołączył(a): 2010-01-03, 00:18
Posty: 38
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C5
Elektronika: STAG
Wtryskiwacze: Valtek
Dysze: BRAK
Pojemność: 3000
Moc: 207
Rok Produkcji: 2007
Temat do zamknięcia, problem rozwiązany.
Nie była to wina wielozaworu, aczkolwiek i tak chcę go wymienić na tomasetto. Przyczyną problemu był zawór tankowania.
Dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 18:56 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Czy możliwym jest, że jeśli przez gapiostwo odwróciłem sprężynkę w zaworze tankowania niemożliwością będzie zatankowanie LPG?

Wiem, że najłatwiej byłoby sprawdzić odwracając ją, ale... to długa historia i nie będę jej tutaj opowiadał. Na tę chwilę nie mam takiej możliwości i szukam rozwiązania w teorii.

Możliwe czy niemożliwe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:01 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26522
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2358 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tuczi77 napisał(a):
Czy możliwym jest, że jeśli przez gapiostwo odwróciłem sprężynkę w zaworze tankowania niemożliwością będzie zatankowanie LPG?

Tak, nie sprężynka odwrotnie tylko kolejność sprężyna - kulka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:05 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Kolejność jest chyba OK, bo we wlewie widać kulkę, ale sprężynka miała ostatni zwój taki bardziej zagięty do środka i właśnie ten koniec jest od strony kulki, a chyba powinien być odwrotnie. Wydaje mi się (na mój chłopski rozum), że w ten sposób sprężyna zbyt mocno się ścisnęła i ciśnienie gazu nie może pokonać jej oporu. Tak?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:08 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
i że niby 15 bar z dystrybutora nie mogło by jej pokonać ? ja raczej bym obstawiał to co Mirosław zasugerował


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:11 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Struna napisał(a):
i że niby 15 bar z dystrybutora nie mogło by jej pokonać ? ja raczej bym obstawiał to co Mirosław zasugerował

Kolejność:
zawór na zderzaku - kulka - sprężyna - zbiornik

P.S. Jestem w NL.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:13 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
naciśnij czymś kulkę, czy dasz radę - jak dobrze złożone to bez problemu wciśniesz np. "śrubokrętem"
tylko ostrożnie bo może nieco gazu pozostałego w rurce psiuknąć.


a kolejna kwestia - odkręciłeś zawór tankowania na butli ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:34 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Zawór odkręcony, kulka reaguje, gazy wylatuje.

Opiszę całą historię:
Od niedawna jestem w NL. Po ostatniej wizycie w PL postanowiłem zabrać swoje auto żeby nie marniało w PL pod domem, no i żeby móc dojeżdżać do pracy, zwiedzić NL etc. Zapakowałem adaptery DE oraz NL i ruszyłem w drogę. W DE miałem szczęście, bo na stacjach były nalewaki przystosowane do wlewu Tomasetto. Pierwsze tankowanie w NL i problem. Założyłem adapter, założyłem wąż, nacisnąłem przycisk i czekam. Czekam, czekam, czekam i nic. Zero reakcji. Spróbowałem jeszcze raz zapiąć i nic - to samo. Wkurzyłem się, bo godzina 21:30 w poniedziałek wielkanocny, do domu 50km a na 7:00 do pracy, ale pomyślałem sobie że te 50km na Pb to nie dramat i przecież nie zbankrutuję. Ściągnąłem wąż i zacząłem odkręcać adapter. Niestety ten odkręcił się wraz ze śrubą :/ Wypadły też kluka i sprężynka. Wkurzyłem się jeszcze bardziej, ale zapakowałem to do auta i pomyślałem, że zrobię to sobie w wolnej chwili. Zabrałem się za to w sobotę, ale oczywiście nie przewidziałem, że ta śruba w zaworze będzie na klucz 20, którego oczywiście nie posiadam, bo to nie jest standardowy klucz... Przełknąłem gorycz porażki i dzisiaj po pracy podjechałem do mechanika (Holendra), który dokręcił mi tę śrubę i przy okazji okazał się miłym człowiekiem życząc szerokiej drogi i nie biorąc za to ani centa. Podjechałem na Texaco, zapiąłem wąż i ch.j. Gaz tankował się z prędkością około 0,01€/1,5s. Po ponad 3 minutach miałem zatankowane za 2€ czyli niewiele ponad 1L :/ Pojechałem na BP a tam sytuacja identyczna jak na pierwszej stacji w NL - dystrybutor nawet nie drgnął... Dodać muszę, że miałem wcześniej problemy z samoistnym przełączaniem się na Pb i jak doczytałem wyżej winę za to może ponosić wielozawór w butli. Jestem zupełnym "lajkonikiem" w temacie gazu, więc wybaczcie moje choćby najgłupsze pytania. Sposobu z ostukiwaniem butli w okolicy wielozaworu próbowałem. Co prawda nie gumowym młotkiem, bo takiego nie posiadam, ale solidnie pięścią waliłem przez wykładzinę bagażnika.

Jakieś rady?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:36 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
pięścią to sobie możesz - muchę odgonić :) gumowym to trzeba nieraz nieźle zapier...lić :)

to raz, a dwa - o ile dobrze kojarzę to holenderskie butle są niskociśnieniowe i takowe tez tam mają dystrybutory, więc to by się zgadzało że Ci się po 3 minutach nalało 1L.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:38 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26522
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2358 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Przyjrzyj się dobrze tej końcówce do tankowania, wygląda na to, że "dobija" kulkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:43 

Dołączył(a): 2012-03-31, 16:34
Posty: 32
Lokalizacja: Namysłów

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 740iA
Elektronika: AKME
Wtryskiwacze: Fach Taurus
Reduktor: KME Gold
Dysze: ?
Pojemność: 3982
Moc: 286
Kod Nadwozia: E32
Kod Silnika: M60B40
Rok Produkcji: 1992
Mirosław napisał(a):
Przyjrzyj się dobrze tej końcówce do tankowania, wygląda na to, że "dobija" kulkę.

1. Jak już wspomniałem wyżej - wybaczcie - co to znaczy "dobija" kulkę?
----------------------------------
2. Czy jakimś (bezpiecznym) rozwiązaniem jest wyjęcie tej sprężynki i pozostawienie samej kulki?
----------------------------------
3. Kumple też mają auta na gaz z instalacją PL i nie mają żadnych problemów z tankowaniem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z zatankowaniem gazu
PostLink | Napisane: 2012-04-16, 19:45 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
tuczi77 napisał(a):
3. Kumple też mają auta na gaz z instalacją PL i nie mają żadnych problemów z tankowaniem...

jeśli tak to w takim razie faktycznie może być problem np. z wielozaworem lub ewentualnie znów co sugeruje Mirosław :)


a co Ci pokazuje wskaźnik ilości gazu ? bo jak się zawiesi pływak to zazwyczaj pokazuje że butla FULL a nie da się zatankować.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO