Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-28, 06:35 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 48
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Z tego co doczytałem to dysze wkręca się tylko do najnowszych wtryskiwaczy Hana, moja sa z 2012 roku, a co jeśli nie będzie dyszy wkręcanej, jest jakieś wyjście?
Zjechać jeszcze z ciśnieniem do 0,9?.
Dlaczego każesz wyłączyć dynamicze OBD, rozjeżdżają się przez to mapy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-28, 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 513
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 45 razy

Auto: SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: 2.4
Pojemność: 1600
Moc: 101 KM
Rok Produkcji: 2010
jak nie będzie opcji regulacji wydatku, to skręcić ciśnienie będzie trzeba. Tak na tą chwile OBD dodaje do składu mieszanki przez co mapy się nie pokrywają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-28, 21:12 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 48
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Wtryski sa nieregulowane, do ilu można bezpiecznie obniżyć na reduktorze 0,9 ?
Tego za bardzo nie pojmuje, skoro piszesz, że dodaje tzn. że LPG było zbyt ubogo i ECU benzyny podnosił to na korektach PB, które zaczytał sterownik LPG i wydłużył czasy wtrysku na LPG, tak ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-28, 21:28 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 513
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 45 razy

Auto: SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: 2.4
Pojemność: 1600
Moc: 101 KM
Rok Produkcji: 2010
0,9 to dolna granica, jak skręcisz ciśnienie popraw kompensacje na ciśnienie gazu. Sterownik LPG na podstawie korekt z OBD wydłuża czasy otwarcia wtryskiwaczy gazowych na biegu jałowym przez co mapy się nie pokrywają. Proponuję obniżyć ciśnienie gazu, zrobić auto kalibrację następnie w zakładce OBD zaznaczyć próg obrotów 1536 oraz stabilizację na 200ms.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-29, 06:36 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 48
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
OK, zrobię jak radzisz.
Ale zastanawia mnie skoro dotyczy to obrotów jałowych to czemu Mapy rozjechały sie w całym zakresie a zwłaszcza przy długich czasach wtrysków ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-29, 21:05 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 513
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 45 razy

Auto: SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: 2.4
Pojemność: 1600
Moc: 101 KM
Rok Produkcji: 2010
po pliku konfiguracyjnym który wysłałeś widać że korekty sterownik wprowadzał tylko do 2tys obrotów silnika, mapy zbierane są do 4tys obrotów. Charakterystyka wtryskiwaczy gazowych jest taka że czym większe obciążenia to trzeba skracać ich czasy otwarcia bo dają za dużo gazu, ale nie mogą być krótsze niż benzynowe. Przy nie wielkiej mocy silnika ważne jest dobranie odpowiednich wtryskiwaczy aby właśnie nie było takich problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-30, 06:32 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 48
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
A skąd wiesz, że korekty są tylko do 2000 obrotów, po czasach wtrysku to widzisz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-12-01, 21:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 513
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 45 razy

Auto: SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: 2.4
Pojemność: 1600
Moc: 101 KM
Rok Produkcji: 2010
Mam wersje inżynierską programu i więcej rzeczy mogę sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-12-02, 11:00 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 48
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Teraz wszytko jasne, szkoda, że u was nie ma takiego podglądu jak np. w LPGTECH, tam każdy użytkownik może zobaczyć obroty przy jakich sa zbierane obciążenia, może pomyślicie o tym ?

Znalazłem ciekawy wpis na temat takiej własnie Pandy jak moja tj. 1.2 69KM 2012 rok http://lpg-forum.pl/post265348.html?hilit=PANDA%20HANA#p265348
Wynika z niego, że na czarnych Hanach powinno to ładnie działać przy ciśnieniu 0,85-0,9 na takim reduktorze jak mam właśnie, tak więc pewnie obejdzie się bez kombinacji z wstawianiem mniejszych dysz np. z MagicJet.

ps. dalszą regulacje będę przeprowadzał pewnie dopiero w przyszłym tygodniu bo złapała mnie jakaś grypa :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 19:37 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 513
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 45 razy

Auto: SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: 2.4
Pojemność: 1600
Moc: 101 KM
Rok Produkcji: 2010
na tą chwilę nie przewidujemy takiej opcji ale rozważymy ją przy następnej aktualizacji. to jak się podleczysz pochwal się efektami regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-12-11, 13:40 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 48
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Obniżyłem ciśnienie do 0,85, jak na razie nie włączałem OBD. Mapy nie sa idealne, bo zrobiłem zrzut na końcu, ustawiałem chyba z 5 razy i za każdym razem mapy i model układały sie inaczej i nawet jak ustawie idealnie to po paru km w zależności od stylu jazdy mapy sie rozjeżdżają:(.
Dla mnie najzważniejsze jest aby auto nie zamulało na zimno na benzynie, dziś próbowałem i silnik chodzi ładnie. Będę nim w tym tygodniu trochę jeździł to poobserwuję jak się zmieniają te mapy i jak pracuje sonda lambda.
Próbowałem dowiedzieć się jak działają korekty paliwowe w tym aucie, ale niestety nikt sie nie odezwał na żadnym forum, ani tutaj na LPG ani na forum Pandy, tak więc na korekty nie wiem jak to auto ustawić.
Poniżej zrzut konfiguracji.

ps. rozszerzenie pliku do zmiany na .vap


Załączniki:
10-12 .txt [8.39 KiB]
Pobrane 4 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-12-11, 21:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 513
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 45 razy

Auto: SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: 2.4
Pojemność: 1600
Moc: 101 KM
Rok Produkcji: 2010
po mapach wygląda to nie źle, mnożnik w normie włączył bym jeszcze kompensację od ciśnienia gazu oraz od temp. reduktora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-12-12, 07:41 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 48
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Czyli włączyć wszystkie 3 kompensacje z domyślnymi wartościami?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-12-12, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 513
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 45 razy

Auto: SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: 2.4
Pojemność: 1600
Moc: 101 KM
Rok Produkcji: 2010
kompensacja od temperatury gazu i reduktora jak najbardziej domyślne wartości od ciśnienia trzeba ustawić takie jakie faktycznie jest na biegu jałowym w przypadku gdy je zmieniamy po autokalibracji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2017-01-10, 11:20 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 48
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Temperatura spadła i auto zaczęło mi dalej trochę niedomagać :x , a mianowicie jak się jedzie na LPG to tak do około 2,5 tys. obrotów szarpie na LPG na PB jest OK. Dodatkowo gaśnie na wolnych obrotach na LPG, ustawiłem już nawet (w Strategiach Zasilania) aby przy 800 obrotach prace na benzynie ale chyba zbyt mało bo dziś dalej żonie zgasł na wolnych. Jak prawidłowo ustawić ta prace na jałowych na benzynie?
Poniżej zrzut konfiguracji.


Załączniki:
08.01.17 - Kopia.txt [8.39 KiB]
Pobrane 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO