Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-21, 12:03 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 53
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Witam

Zakupiłem ostatnio Fiata Pandę II 1.2 69 KM 2012 rok, 3 letnia insatalka LPG przebieg auta 70 tys. , auto jest wyposażone w komputer Zenith Pro z OBD, wtryski Hana 2001, reduktor Tomasetto. Zauważyłem, że auto podczas porannego rozruchu i pracy na benzynie, delikatnie szarpie ale głównym problemem jest "zamulenie" i brak mocy, bardzo ciężko nabiera obrotów, robiąc "kangura" po naciśnieciu gazu, gdy sie rozgrzeje jest lepiej.
Pierwsze co zrobiłem to odłączyłem akumulator celem skasowania korekt na ECU benzyny, jeździłem około 200km na benzynie, auto jeździ bardzo dobrze. Skasowałem więc mapy benzynowe i gazowe, zrobiłem od początku Autokalibrację, zebrałem mapy benzynowe i gazowe, ustawiłem zgrubnie mnożnik, ale na zimno na drugi dzień auto nadal zmulone. Na wolnych obrotach silnik rozgrzany praca na benzynie czas wtrysku oscyluje wokół 2,6-2,65, po przełączeniu na LPG, czas wtrysku benzyny podnosi sie do do 2,7-2,75, z instrukcji doczytałem, że powinienem dokonać zmiany w zakładce Korekta RPM, tylko czy na plus powiedzmy o 3-4%, czy na minus?. Kompensacje zostawiłem domyslne, może tutaj coś trzeba zmienić?
Auto przez poprzednego serwisana miała wyłączoną zarówno Autoadaptację, jak również OBD, ja aktualnie właczyłem Odczyt OBD, jedno co mnie zastanawia to dziwnie pokazujące sie korekty STFT i LTFT które wynosze 99,2 lecz STFT w trakcie pracy na bezynie oscyluje pomiędzy 99,2 spadając cylkicznie do 4-5. Nie wiem jaki Typ korekty powinien wybrać, gdyż domyslnie jest normalna. Proszę o porade, dodatkowo załączał plik z konfuguracji.

Jak nalezy interpretować fakt słabego silnika na zimno podczas pracy na benzynie tzn., że mapy benzynowe zostały bardzo zubożone przez LPG ustawione za bogato na dany czas wtrysku ?.
Załącznik do zmiany rozszerzenia na vap (nie mozna dodać z rozszerzeniem vap)

Pozdrawiam


Załączniki:
Komentarz: Załącznik
20-11-panda.txt [8.39 KiB]
Pobrane 36 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-21, 18:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 698
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 64 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
janus_z napisał(a):
Auto przez poprzednego serwisana miała wyłączoną zarówno Autoadaptację, jak również OBD,

Z OBD masz tylko podgląd a korzysta z autoadaptacji, te opcje nie działają jednocześnie. Plik konfiguracyjny masakra. Zacznij od początku najlepiej zresetuj ECU do ustawień fabrycznych i jeszcze raz go ustaw, na takim mnożniku nie będzie to działać. Wygląda jakby były za duże wtryskiwacze gazowe. Zjedź ciśnieniem do 1.0 i zrób auto kalibracje. Następnie włącz korektę dynamiczną w zakładce OBD i ustaw typ korekty fiat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-21, 20:37 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 53
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Tak już doczytałem, że korzysta się albo z Autoadaptacji albo z Dynamicznej korekty OBD, miałem tylko na myśli, że poprzedni serwisant nie włączył, żadnej z tych opcji nawet podgląd korekt był wyłączony.
Chodzi o ECU samochodu?, wystarczy odłączyć akumulator, i później pojeździć na benzynie?
Jutro zrobię tak jak Pan pisze tzn. zejdę z ciśnieniem na reduktorze do 1.0 ( wkręcając śrubę) i przeprowadzę autokalibrację.
Czytając dokumentację zrozumiałem ,że najpierw należy trochę pojeździć w trybie odczytu OBD, dopiero jak korekt sie trochę zbierze to włączyć dynamiczną korektę, tak?
Proszę jeszcze o wyjaśnienie jak mam odczytywać te korekty krótko i długoterminowe w moim aucie, gdyż jak sam Pan widzi program pokazuje mi jakieś dziwne wartości, tzn. gdy ustawię typ korekty na FIAT to sposób ich prezentacji zmieni się?

W programie MES mam coś takiego jak Integrator Sondy Lambda 1 (w opisie jest to korekta długoterminowa) i pokazuje mi tam natomiast wartości typu 1,0123 -1,0434%. Spotkał się Pan z takim prezentowaniem korekt?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-22, 11:31 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 53
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Czy po zebraniu Map benzynowych, powinienem je zablokować ?, jest o tym mowa w instrukcji, ale przeglądając konfiguracje w innych wątkach widzę, że rożnie to wygląda jedni blokują inni nie.
Co obrazują w zakładce Model okienka (w lewym górnym rogu) z czasami wtrysku oraz to z procentami, jak to interpretować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-22, 16:37 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1273

Pomógł: 150 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
janus_z napisał(a):
Czy po zebraniu Map benzynowych, powinienem je zablokować ?

Jak zablokujesz, to nie będzie się odświeżać w sterowniku. Ja nigdy nie blokuję. Ty możesz zrobić jak uważasz, nie ma to wpływu na działanie instalacji.
janus_z napisał(a):
Co obrazują w zakładce Model okienka (w lewym górnym rogu) z czasami wtrysku oraz to z procentami, jak to interpretować?

W zasadzie pokazują pozycję kursora, ale ja często używam do sprawdzania pozycji mnożnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-22, 19:35 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 698
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 64 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
janus_z napisał(a):
Proszę jeszcze o wyjaśnienie jak mam odczytywać te korekty krótko i długoterminowe w moim aucie, gdyż jak sam Pan widzi program pokazuje mi jakieś dziwne wartości, tzn. gdy ustawię typ korekty na FIAT to sposób ich prezentacji zmieni się?

Zaznaczając typ korekty fiat nie zmieni ich wyświetlania, tak po prostu jest w tym modelu samochodu. Wystarczy że włączysz tą opcje a sterownik i jego specjalny algorytm doreguluje skład mieszanki. Podsumowując proponuję zrobić autokalibrację zebrać mapę benzynową następnie gazową przeliczyć model i na sam koniec włączyć korektę dynamiczna w trybie fiat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-23, 19:55 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 53
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Dziś skasowałem wszystkie korekty w ECU auta za pomocą interfejsu, jutro trochę pojeżdżę na samej benzynie żeby trochę się sterownik silnika przyuczył. Dodatkowo dziś obniżyłem ciśnienie na reduktorze do 1.0, wystarczyło wkręcić jeden obrótz śruby i jutro myślę zrobić autokalibracje i dopasowanie modelu, wstawię też jutro wieczorem config do oceny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-24, 20:25 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 53
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Zrobiłem ponowną autokalibrację i zebrałem mapy, dostroiłem, włączyłem OBD.
Na wolnych obrotach silnik rozgrzany praca na benzynie czas wtrysku oscyluje wokół 2,6-2,7, po przełączeniu na LPG, czas wtrysku benzyny nadal podnosi sie do do 2,7-2,8 podnieść jeszcze w zakładce Korekta RPM, na plus powiedzmy do 8-9% ?.
Mapka w pierwszej chwili po dopasowaniu była można powiedzieć idealna, ale jak pojeździłem jeszcze około 10 km to trochę za bogato się zrobiło w zakresie 3,3 - 5 ms, obniżyć jeszcze w tym zakresie mnożnik?

Auto na ciepło jeździ już dobrze, jutro przejdzie test jak się sprawuje na zimno.

Plik konfiguracyjny do zmiany rozszerzenia na .vap.


Załączniki:
24-11_z_obd.txt [8.39 KiB]
Pobrane 32 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-24, 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 698
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 64 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
Jest znaczna poprawa ale jest jeszcze za duży wydatek wtryskiwaczy od 6 ms czas wtrysku gazu jest krótszy od PB. Trzeba by było zobaczyć jaki kolor masz wtryskiwacza gazowego i czy ewentualnie można wkręcić dyszę kalibracyjne.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-25, 06:57 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 53
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Popatrzę na ten kolorek, bo dokładnie nie pamiętam, ale chyba czarne.

Na pewno od 6 ms już sa krótsze?, bo mi tak wychodzi, że mnożnik spada poniżej 1 dopiero od równej 8ms, wytłumacz dlaczego piszesz, że od 6ms?.

Ciśnienia już nie obniżać, tak powiedzmy do 0,9?

Auto na zimno jeździ OK :), mogę już tak zostawić te mapy?, reszta konfiguracji OBD jest OK?

Proszę o wytłumaczenie, czy dobrze pojmuję ta Korektę RPM?

ps. mam jeszcze problem ze swoim interfejsem na USB, na LPG TECH, Stagu, w innych autach działa OK, a w Zenit mi często gęsto gubi połączenie i łączy powtórnie, centralka ma jakieś specjalne wymagania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-26, 11:28 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1273

Pomógł: 150 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Możesz jeszcze obniżyć to ciśnienie. W ostateczności mnożnik może schodzić do 0,9, byle nie niżej. Z korekta rpm dobrze kombinujesz. A problem ze zrywaniem połączenia może być spowodowany zakłóceniami od układu zapłonowego, a nie samym sterownikiem. Sprawdź stabilność połączenia na wyłączonym silniku, będziesz miał jasność.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-26, 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 698
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 64 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
janus_z napisał(a):
Na pewno od 6 ms już sa krótsze?, bo mi tak wychodzi, że mnożnik spada poniżej 1 dopiero od równej 8ms, wytłumacz dlaczego piszesz, że od 6ms?.

od 6 ms mocno mnożnik schodzi w dół linia mnożnika powinna zdecydowanie delikatniej schodzić z racji dobrych wtryskiwaczy gazowych, generalnie do 1 dochodzi dokładnie 7.7ms. Reszta konfiguracji łącznie z OBD ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-26, 16:52 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 53
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Rozumiem.
Dziś podłączyłem laptopa i z mapami jakaś masakra sie zrobiła, jak na moja około LPG jest za bogato, czemu to się tak rozjeżdża?, obniżać mnożnik?, dać w Korekta RPM dla obrotów jałowych na zero?

Auto jeździ w miarę, ale na wolnych jak naciskam sprzęgło, sterownik delikatnie podnosi jałowe do około 770 obr.(u mnie jałowe są bardzo niskie w Pandzie - 700 obrotów, gdzie np. w Seicento 1.1 jest 850) i jak np. nie ruszę to za te 5 sekund schodzi do tych normalnych i tutaj np. na benzynie ładnie schodzi do tych 700, to na LPG schodzi za nisko bo prawie do 600 i tak silnik zszarpie zanim wróci do 700, jaki może być tego powód, za niska dawka LPG?


Załączniki:
26-11_z_obd .txt [8.39 KiB]
Pobrane 28 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-27, 10:08 

Dołączył(a): 2013-08-30, 19:59
Posty: 53
Lokalizacja: Jarosław

Pomógł: 0 razy

Auto: fiat panda
Elektronika: Zenit pro OBD
Jeszcze jedna rzecz w konfigu po zakupie miałem ustawione Hana 2001 i tak też ustawiałem, ale wczoraj ściągnąłem kolektor i na wtryskiwaczu pisze H2000, kolorek "czarny", ma to jakieś duże znaczenie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Zenith Pro z OBD
PostLink | Napisane: 2016-11-27, 20:08 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 698
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 64 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
więc tak są za duże wtryskiwacze gazowe, proponuję wyciągnąć wtryskiwacz i zobaczyć czy ma wkręconą dyszę jeżeli tak to ją wykręcić i zobaczyć ile ma nacięć generalnie do tego silnika potrzebna jest taka
http://www.phjacus.pl/333-Dysza-19mm-do ... p2298.html
na tą chwilę proponuję w zakładce obd nacisnąć ten śmietniczek i zostawić na razie tylko odczyty do czasu aż nie zrobimy porządku z wydatkiem wtryskiwacza. Zaznacz rodzaj wtryskiwacza taki jak na nim jest napisane.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO