Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-02, 14:43 

Dołączył(a): 2016-11-14, 21:07
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: AG COMPACT CT-4
Wtryskiwacze: VALTEK 3Ohm
Pojemność: 2.0
Moc: 135
Kod Nadwozia: Cp2
Kod Silnika: RFR
Rok Produkcji: 2000
Witam,

To mój pierwszy post na forum i mam serdeczną prośbę o ocenę map benzyny i gazu.

Mój znajomy podjął się renowacji listwy i wymiany filtrów gazu. I wszystko siadło. Auto oddałem do gazownika, zrobił auto adaptację i wyregulował ale po zabiegu auto muli na benzynie w niskich zakresach obrotów a na gazie przerywa i szarpie, pojawia się chceck engine z kodem błędu P0170 - Nieprawidłowy skład mieszanki spalin.

Lambda sprawdzona i działa prawidłowo na benzynie, żadnego błędu nie ma.
Kupiłem interface aby sprawdzić co tam się dzieje, ale jestem laikiem w temacie i jedyne co potrafię zrobić to zaczytać mapy z programu diagnostycznego (screen w załączniku).

Proszę o pomoc i wskazanie gdzie szukać aby problem naprawić?


Załączniki:
Mapa.jpg
Mapa.jpg [ 216.24 KiB | Przeglądane 397 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-03, 18:57 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 881

Pomógł: 105 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Po pierwsze instalacja nie jest ustawiona prawidłowo. Po drugie są za duże dysze albo ciśnienie. Szukaj dobrego gazownika, albo zacznij od podstaw i sam próbuj własnych sił. Czy listwa była kalibrowana po czyszczeniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 10:06 

Dołączył(a): 2016-11-14, 21:07
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: AG COMPACT CT-4
Wtryskiwacze: VALTEK 3Ohm
Pojemność: 2.0
Moc: 135
Kod Nadwozia: Cp2
Kod Silnika: RFR
Rok Produkcji: 2000
Listwa miała wymieniany kpl. tłoczków sprężynek i była kalibrowana po czyszczeniu.
Założyłem nowe świece, stare świece wykręcone są białe jak papier.
Wymieniłem filtr powietrza olej itd. bo i tak był na to już czas.

Zrobiłem auto-kalibrację, wszystko przebiegło pomyślnie, zebrałem na nowo mapy benzynowe w ruchu mieszanym, na postojach i w trasie, na ekspresówce, potem zebrałem mapy gazowe i pojawia się następująca konfiguracja. Poniżej wrzucę screeny z każdego okna konfiguracji.

Bardzo proszę o pomoc. Auto nadal gaśnie na benzynie a po przełączeniu na gaz błąd sondy lambda.

Jeśli potrzebny będzie zapis z rejestratora podczas zbierania map to mam go na dysku mogę przesłać na @


Załączniki:
Konfiguracja.jpg
Konfiguracja.jpg [ 259.01 KiB | Przeglądane 345 razy ]
Kompensacje.jpg
Kompensacje.jpg [ 261.79 KiB | Przeglądane 345 razy ]
Korekta RPM.jpg
Korekta RPM.jpg [ 265.42 KiB | Przeglądane 345 razy ]
Regulacja.jpg
Regulacja.jpg [ 234.81 KiB | Przeglądane 345 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 10:37 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18358
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1037 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Jesli tam jest fullgrupa to valteki sie nie nadaja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 19:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 554
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 52 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
zaczął bym od skręcenia ciśnienia na reduktorze do 1.0 Bar następnie auto kalibracja zebranie mapy benzynowej i gazowej jak to zrobisz wrzuć plik konfiguracyjny na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 21:42 

Dołączył(a): 2016-11-14, 21:07
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: AG COMPACT CT-4
Wtryskiwacze: VALTEK 3Ohm
Pojemność: 2.0
Moc: 135
Kod Nadwozia: Cp2
Kod Silnika: RFR
Rok Produkcji: 2000
Dzięki za sugestie tak zrobię. Tylko proszę o podpowiedź.
Reduktor to Tomasetto. Tak jak wspomniałem jestem zielony więc pytanie. Śrubę na środku reduktora należy wykręcić czy wkręcić celem zmniejszenia ciśnienia?

Jak zmniejszę ciśnienie to zbiorę mapy i zrobię sugerowany model.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-04, 21:44 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24122
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2025 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Bonq napisał(a):
Śrubę na środku reduktora należy wykręcić czy wkręcić celem zmniejszenia ciśnienia?

po co takie pytanie jak "wynik" kręcenia i tak trzeba kontrolować w programie, na pracującym silniku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 21:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 554
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 52 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
Bonq napisał(a):
Śrubę na środku reduktora należy wykręcić czy wkręcić celem zmniejszenia ciśnienia?

śrubę należy wkręcić celem zmniejszenia ciśnienia, po tym zabiegu auto kalibracja i dopiero zbieranie map i przeliczanie modelu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 23:27 

Dołączył(a): 2016-11-14, 21:07
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: AG COMPACT CT-4
Wtryskiwacze: VALTEK 3Ohm
Pojemność: 2.0
Moc: 135
Kod Nadwozia: Cp2
Kod Silnika: RFR
Rok Produkcji: 2000
Dziękuję za rady, skręcę ciśnienie na początek i zrobię auto kalibrację. Zbiorę mapy i przy okazji postaram się załatwić interface do samego samochodu aby zaadaptować przepustnicę i silnik krokowy na nowo.
Wyniki przekażę na bieżąco jak uda mi się wszystko poprawić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-16, 22:08 

Dołączył(a): 2016-11-14, 21:07
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: AG COMPACT CT-4
Wtryskiwacze: VALTEK 3Ohm
Pojemność: 2.0
Moc: 135
Kod Nadwozia: Cp2
Kod Silnika: RFR
Rok Produkcji: 2000
Przy pomocy Peugeot Planet zrobiłem adaptację każdego podzespołu samochodu, od silnika krokowego po przepustnicę, czujniki itd. Przywróciłem wszystkie wstawienia auta tj. mówi fabryka. Sprawdziłem wszystkie wartości pracy poszczególnych czujników i wszystko jest w normie.

Zrobiłem w cyklu mieszanym 150km na benzynie, nie używałem gazu bo bałem się, że ponownie rozreguluje cały komputer benzynowy.

-Skręciłem ciśnienie w układzie do 1.15 bar
-usunąłem wszelkie korekty RPM ustawione przez gazownika (screeny i posty powyżej)
-Rozgrzałem silnik do 60 C i ponownie podregulowałem Ciśnienie na 1,15 bar
-zrobiłem autokalibrację

Przejechałem trasę, Warszawa - Ożarów Mazowiecki początek i koniec trasy po mieście z zatrzymywaniem się na światłach itp.

-samochód przerywał delikatnie przy dynamicznym wchodzeniu na obroty między 3500 rpm w górę
-podniosłem ciśnienie w układzie do 1,20 bar
-silnik nie przerywał przy wchodzeniu na obroty
-sugerowany model zrobiłem 2 razy poruszając się na trasie Wwa-OżMaz
-w trakcie powrotu do domu przez miasto zrobiłem ostatni raz sugerowany model ale niestety usunęła się mapa gazu.

Więc jak zbiorę ją i dopasuję to pokażę wam wyniki z prośbą o ocenę.
Jestem dobrej myśli bo samochód zaczął normalnie przyśpieszać i normalnie pracować na biegu jałowym. Nie gaśnie już przy gwałtownym zwalnianiu i jest elastyczny w całym używany przeze mnie zakresie obrotów. Ale wiem, że to jeszcze nie będzie idealne strojenie więc na pewno będę prosił o pomoc.

Dzięki za wasze rady, bez nich nie dał bym rady w ogóle tego podnieść.

Pytanie jeszcze o pola podświetlające się na czerwono w zakładce "Korekta RPM"
Co z tym zrobić, jak to do uregulować?


Załączniki:
Komentarz: Korekta RPM po usunięciu poprawek gazownika. Czyli wszędzie 0
Korekta RPM Po autokalibracji i ustawieniach fabrycznych PP.jpg
Korekta RPM Po autokalibracji i ustawieniach fabrycznych PP.jpg [ 260.44 KiB | Przeglądane 234 razy ]
Komentarz: Model po zrobieniu sugerowanych ustawień
Model Po ustawieniu sugerowanym Po autokalibracji i ustawieniach fabrycznych PP.jpg
Model Po ustawieniu sugerowanym Po autokalibracji i ustawieniach fabrycznych PP.jpg [ 234.5 KiB | Przeglądane 234 razy ]
Komentarz: Tak wygląda model po autokalibracji
Po autokalibracji i ustawieniach fabrycznych PP.jpg
Po autokalibracji i ustawieniach fabrycznych PP.jpg [ 232.83 KiB | Przeglądane 234 razy ]
Komentarz: Tak wyglądała mapa benzyny i gazu po na początku
Na początku.jpg
Na początku.jpg [ 233.75 KiB | Przeglądane 234 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 01:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18358
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1037 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Valteki byly kalibrowane?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 07:49 

Dołączył(a): 2016-11-14, 21:07
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: AG COMPACT CT-4
Wtryskiwacze: VALTEK 3Ohm
Pojemność: 2.0
Moc: 135
Kod Nadwozia: Cp2
Kod Silnika: RFR
Rok Produkcji: 2000
Tak, Valteki miały wymienione tłoczki, uszczelniacze, sprężynki i były kalibrowane. Niestety nie wiem jaki skok został ustawiony ponieważ ustawiał mechanik na jakimś wkręcanym w listwę urządzeniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 15:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 554
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 52 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
mnożnik wygląda już dużo lepiej, jeżeli chodzi o korektę RPM punkt który jest podświetlany na czerwono pokazuję w jakim punkcie mapy jest teraz auto w tym przypadku 3,5ms i przedział obrotów 600-800. W razie potrzeby możesz wprowadzać tam korekty za pomocą "+" i "-" w zależności co robisz z mieszanką.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 16:56 

Dołączył(a): 2016-11-14, 21:07
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: Peugeot
Elektronika: AG COMPACT CT-4
Wtryskiwacze: VALTEK 3Ohm
Pojemność: 2.0
Moc: 135
Kod Nadwozia: Cp2
Kod Silnika: RFR
Rok Produkcji: 2000
Dziś wracając z pracy podpiąłem się do auta raz jeszcze aby zaczytać mapy.

-Ciśnienie w układzie podniosło się samo bez mojej ingerencji w reduktor, ale nie przekroczyło 1.30 bar.

Załączam mapy benzyny i gazu. Niestety w mieście nie dało się zebrać całej mapy gazowej. Jednak "na oko" wygląda to lepiej niż na początku.


Załączniki:
Model i Mapy po regulacjach sugerowanych 17-12-2016.jpg
Model i Mapy po regulacjach sugerowanych 17-12-2016.jpg [ 229.6 KiB | Przeglądane 201 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o ocenę map Peugeot 406 Coupe 2.0 16V 99KW
PostLink | Napisane: 2016-12-17, 17:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-11-07, 12:36
Posty: 554
Lokalizacja: POLSKA

Pomógł: 52 razy

Auto: TOYOTA / SKODA
Elektronika: BLUE BOX
Wtryskiwacze: HERCULES GSIM
Reduktor: KME TUR
Dysze: BEZ DYSZ / 2.4
Pojemność: 1800 / 1600
Moc: 154 / 101
Rok Produkcji: 2015 / 2010
zrobiło się trochę ubogo od 6ms do jakiś 13ms zbierz mapy do końca i przelicz model


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO