Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-06, 00:07 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Okej. Interfejsik zakupiony, teraz trzeba czekać aż przyjdzie (mam nadzieję, że kwestia 3-4 dni max) i będziemy działać dalej. Napisałem też do firmy Lecho jakby wyglądała ewentualna wymiana sterownika na nowy i czy jest taka możliwość bez gwarancji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-07, 18:45 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
No i ch** bombki strzelił...
Interfejs zakupiłem z tej aukcji http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 15004.html
Firma CCY. Dzisiaj doszedł. Zainstalowałem wszystko co potrzeba, sprawdziłem sprawność i wszystko ok. Już się cieszyłem, że porobię screeny i je tu wstawie a tu lipa wielka. Wg instrukcji złącze do mojego auta to złącze nr 1 czyli to co jest już przy interfejsie. Wg instrukcji należało dokonać podpięcia na wyłączonym zapłonie i pierwsze do złącza a potem pod komputer co też uczyniłem wg kolejności a w zasadzie chciałem uczynić. Przy podłączaniu (wszystko wg instrukcji) poszło zwarcie i po podłączeniu pod kompa już żadna kontrolka się nie świeciła (a powinna chociaż jedna, informująca o stanie gotowości). Skoro złącze było odpowiednie, wszystko robione wg instrukcji więc po prostu coś musieli sknocić w tym interfejsie... Z czego pamiętam gazownicy u których byłem (a na pewno jeden z dwóch) mieli dokładnie ten sam interfejs i podpinali na odpalonym aucie i wszystko działało, a tu robione wszystko wg instrukcji i trach... Teraz ciekawi mnie to czy będą próbowali wymigać się z odpowiedzialności czy uznają bez problemu gwarancje. Ktoś miał podobny problem z tym sprzętem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-08, 11:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Widocznie jak składali do kupy fejs to zamienione zostały piny masa<>napięcie. Raczej uznają gwarancję bez problemu. Mogli by wreszcie wpaść na pomysł ujednolicenia oprzewodowania i wprowadzić czarny = masa, zielony = K, żółty = L i ewentualnie czerwony = +12V.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 12:08 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Okej. Interfejs doszedł. Oczywiście CCY dosyć, że mieli to załatwić szybko i nie robić pod górkę (a robili) to wcisnęli mi kit, że wysłałem im całkiem sprawny fejs, przez co musiałem zapłacić za wysyłkę, a fejs oczywiście nowy. Wracając do rzeczy :).
Temat znów muszę trochę odciągnąć bo po drodze wyszło mi kilka spraw ze sprawnością auta na benzynie, więc możliwe, że coś z tego zakłóca prawidłową pracę gazu.

Aha co do wtrysków to te magic jet zostały wymienione po 15 tyś km na valtek i na valtekach jest zrobione ok 45k km więc razem 60 tyś ma instalacja.
Aczkolwiek tak w chwili obecnej na szybko sprawdziłem:
Obroty na gazie były dosyć wysokie bo 950 i lekko się wahały, ciśnienie wahało się między 1,9-1,95 bara. Po dodaniu gazu ciśnienie wzrastało do 2,30 bara
Parametry jakie były ustawione:
temperatura przejścia na gaz 35 st
obroty -II- 1400
opóźnienie przejścia na gaz 0,4s
ciśnienie autoadaptacji 1,62
ciśnienie powrotu na benzynę 1,37
Postanowiłem zrobić autoadaptację i jak auto ostygnie to jadę je przetestować jak się zachowuje na zimnym. Po wyregulowaniu obroty na gazie już się nie wahały, a nawet się obniżyły do 800, auto słyszalnie chodzi lepiej. Ciśnienie gazu też się już nie waha a przynajmniej nie w takim zakresie, no i wzrosło. Teraz jest 2,04-2,05.
parametry, które się zmieniły:
ciśnienie autoadaptacji 1,98
ciśn powrotu na benzynę 1,73
Ogólnie podczas jazdy zauważyłem taką zależność, że auto na zimnym gasło tylko raz, po ponownym odpaleniu już chodziło w miarę normalnie.

Początkiem nadchodzącego tygodnia zmieniam w aucie sterownik silnika i prawdopodobnie czujnik map sensor bo zaczęło wywalać jego błąd i wtedy dopiero wracam do walki z benzyną.
Czy powyższe parametry przed i po autoadaptacji są prawidłowe? może coś jest za wysokie a coś za niskie? Jak już będziemy w przyszłym tygodniu wracali do tego tematu to jakie screeny porobić (których zakładek itd.), na co zwrócić uwagę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Najlepiej wrzuć screeny lub osc. To ciśnienie to troszkę wydaje się za duże być.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 12:57 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Tupter1910 napisał(a):
Najlepiej wrzuć screeny lub osc. To ciśnienie to troszkę wydaje się za duże być.


Okej. Screeny dam, ale jak już auto będzie pracowało na nowym sterowniku, bo wtedy będę miał pewność, że na pb wszystko pracuje jak należy. OSC tzn?
Aha jeszcze jedno. Czy dosyć mocno zmurszały wężyk podciśnienia idącego do reduktora może wpływać na ciśnienie gazu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
OSC to plik z pracy silnika który można utworzyć w sterowniku LPG (przynajmniej w większości sterowników) Jak jest zmurszały to go wymień, a co masz nie tak z ciśnieniem lpg?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 15:11 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Tupter1910 napisał(a):
OSC to plik z pracy silnika który można utworzyć w sterowniku LPG (przynajmniej w większości sterowników) Jak jest zmurszały to go wymień, a co masz nie tak z ciśnieniem lpg?



Okej, dopiero się uczę tego wszystkiego więc będę szukał co i jak :).
No cały ten temat jest poświęcony ciśnieniu gazu, bo to jest prawdopodobny efekt jakiejś uszkodzonej części bądź złej regulacji czy czegokolwiek :).
Ogólnie jednak nie będę odciągał tematu a działam od razu :). Byłem podłączyć i odpalić auto jeszcze raz no i po odpaleniu na zimnym na lpg chodzi kulawo dosyć. Niestety działam sam i zanim się ogarnę co i jak to nie zdążę spojrzeć nawet jakie ciśnienie itd.
Jak powinno zachowywać się ciśnienie lpg przy zwiększaniu obrotów? U mnie jest tak, że ciśnienie jest w rejonie niecałych 2 barów (na zielonym polu), przy dodawaniu gazu do pewnego momentu rośnie (ok 2,3) i potem nagle spada (nawet do 1,5-1,6) i wtedy przełącza na benzyne i wywala błąd e01- za niskie ciśnienie reduktora lub pusty zbiornik.
Zaraz postaram się wstawić jakieś, że tak powiem screeny a raczej fotki monitora i filmik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 16:11 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
W załączeniu fotki tego co udało mi się uchwycić.
A tutaj linki do zachowania ciśnienia przy dodawaniu gazu:
https://youtu.be/6igvdNNMoao
https://youtu.be/IU7ahj0OAnU


Załączniki:
WP_20170217_14_27_59_Pro (1024x576).jpg
WP_20170217_14_27_59_Pro (1024x576).jpg [ 388.86 KiB | Przeglądane 1912 razy ]
WP_20170217_14_25_41_Pro (1024x576).jpg
WP_20170217_14_25_41_Pro (1024x576).jpg [ 379.94 KiB | Przeglądane 1912 razy ]
WP_20170217_14_24_10_Pro (1024x576).jpg
WP_20170217_14_24_10_Pro (1024x576).jpg [ 355.5 KiB | Przeglądane 1912 razy ]
WP_20170217_14_20_31_Pro (1024x576).jpg
WP_20170217_14_20_31_Pro (1024x576).jpg [ 335.1 KiB | Przeglądane 1912 razy ]
WP_20170217_14_19_29_Pro (1024x843).jpg
WP_20170217_14_19_29_Pro (1024x843).jpg [ 636.65 KiB | Przeglądane 1912 razy ]
Komentarz: To co flash przysłonił:
min obroty na gazie wyłączone
max obroty na gazie włączone - 6500 obr

WP_20170217_14_19_01_Pro (1024x709).jpg
WP_20170217_14_19_01_Pro (1024x709).jpg [ 585.3 KiB | Przeglądane 1912 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 16:56 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Aha zauważyłem również, że pierwsze chwile po przejściu auta na lpg auto z opóźnieniem reaguje na dodanie gazu, potem już jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 17:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Wrzuć zdjęcie spod maski jak są wkrętki umiejscowione i uzupełnij profil o graty reduktor, wtryskiwacze. Może zbyt małe doświadczenie mam ale moim zdaniem ciśnienie jest za duże.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-17, 17:36 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Tupter1910 napisał(a):
Wrzuć zdjęcie spod maski jak są wkrętki umiejscowione i uzupełnij profil o graty reduktor, wtryskiwacze. Może zbyt małe doświadczenie mam ale moim zdaniem ciśnienie jest za duże.


Profil już uzupełniam :).
Wkrętki tzn? Tak prościej proszę bo takich określeń nie znam :).

Ciśnienie, jeżeli dobrze rozumiem instrukcję to rzeczywiście za duże, ale gdzie szukać przyczyny?
Tutaj urywki instrukcji:
6. Zawsze należy dobierać odpowiednio ciśnienie na wolnych obrotach przy
podłączonym podciśnieniu do reduktora – zalecane ciśnienie wynosi: 1,4 Bara
dla LPG oraz 2.0 – 2.2 dla CNG.

2. Ciśnienie gazu:
- manometr pokazujący aktualne ciśnienie gazu w czujniku BOSCH
- 1.00 Bar oznacza ciśnienie atmosferyczne
- zalecane ciśnienie przy obciążeniu to 1.80 – 2.10 Bara, natomiast na biegu
jałowym 1.2 – 1.6 Bara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-18, 12:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Wkrętki przy kolektorze ssącym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-18, 17:59 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Okej. Jutro za dnia zrobię fotkę i wstawię.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-19, 18:02 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Ok. Chyba o takie zdjęcie chodziło? Jednej nie widać bo się pod wężykami schowała.


Załączniki:
WP_20170219_15_14_25_Pro (1024x576).jpg
WP_20170219_15_14_25_Pro (1024x576).jpg [ 337.41 KiB | Przeglądane 1845 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO