Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 01:34 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Witajcie.
Po roku borykania się z poniższym problemem, wpadłem na genialny pomysł poszukania forum o lpg no i znalazłem. A więc do rzeczy.
Zacznijmy od tego, że jestem kompletnym laikiem na temat lpg. Specyfikacja, którą podaje jest spisana z dokumentów od gazu i nie wiem czy coś było zmieniane czy nie bo instalacja z 2010, a auto u mnie troszkę ponad rok a opisywane problemy są cały czas od kiedy tylko zakupiłem.
Specyfikacja:
Reduktor: TOMASETTO AT09 RGAT 3850
Wielozawór: TOMASETTO MVAT 200/30
System kontroli i przełącznik: Lecho, sec-mini
Zbiornik: BORMECH 630/48/200
Mikser: HL PROPAN
Wtryskiwacze: MAGIC JET 555024
Czujnik poziomów: OMB
Akcesoria: LECHO, czujnik ciśnienia BOSCH
Auto: Opel Astra G 1.4 x14xe 1999 r
Auto na gaz przełącza przy temperaturze 30 stopni oraz 1400 obrotów

Od samego początku jak tylko kupiłem auto te problemy występują, więc nie mam pojęcia jaki był ich początek. Auto przełącza się z gazu na benzynę niezależnie od warunków. Może się przełączyć po przejechanym 1 km, a może dopiero po 100 czy nawet 200 km. Nie ma na to reguły. O ile do tego mógłbym się przyzwyczaić to już do kolejnych problemów nie. Latem gdy silnik jest rozgrzany przy zatrzymywaniu się obroty falują (spadają poniżej normy a potem wzrastają ponad normę), z każdym kolejnym zafalowaniem zakres falowania się zmniejsza aż w końcu auto po kilku sekundach wraca do normalnego stanu. Jest to męczące latem, gdy w korku co kawałek jedziesz i się zatrzymujesz. Kolejna sprawa to zachowanie auta zimą, wiosną czy jesienią. W każdym razie gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej 10 stopni to na zimnym silniku podczas zatrzymywania problem podobny jak latem z tym, że obroty po prostu spadają do zera a co za tym idzie auto gaśnie. Jak auto się bardziej rozgrzeje to już jest okej i przy hamowaniu już nie gaśnie.
Byłem u jednego gazownika na wymianie filtrów (nic nie pomogło) i przy okazji miał sprawdzić auto pod kompem i ostatecznie nic nie wykrył (od tej pory omijam go szerokim łukiem).
Z miesiąc później byłem u drugiego gazownika, który od razu po podłączeniu do kompa powiedział, że ciśnienie gazu jest za słabe. Po czym wyregulował i rzeczywiście wszystko było okej, ale niestety tylko przez miesiąc. Po miesiącu objawy wróciły i jest wszystko dokładnie tak jak było wcześniej.
Aha oczywiście na benzynie tych objawów nie ma i na gazie czuć wyraźny spadek mocy auta, spowodowany słabym ciśnieniem.
Więc po prostu ciśnienie się rozregulowuje. Teraz pytanie co może być za to odpowiedzialne, na co zwrócić uwagę?
Niestety nie mam w rejonie zaufanego speca bo zaufany, do którego jeździłem z poprzednim autem nie obsługuje tej instalacji... Dlatego z problemem muszę poradzić sobie sam a raczej z waszą pomocą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 14:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
To zacznij od zakupu interfejsu. Nagrasz wtedy osc dasz sreeny z ustawieniami i z pewnością pomożemy. Bez podstawowego narzędzia jakim jest interfejs nie ma mowy o prawidłowej diagnostyce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 15:24 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Myślałem nad tym, ale te z alledrogo dadzą radę? Jaką firmę polecacie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 15:32 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
adison420 napisał(a):
Myślałem nad tym, ale te z alledrogo dadzą radę? Jaką firmę polecacie?
Kupić możesz choćby stąd:
http://ccy.pl/pl/ lub http://projekt-tech.pl
Dobre fejsy, sam użytkuję takie już prawie 2 lata i nie mam na co narzekać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 15:34 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Okej a o viaken masz jakąś opinie? Bo ogólnie przeglądając internet to tylko te 3 firmy są.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 15:49 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Ja miałem pecha z ich fejsami stąd nie polecam ale nie przeczę że innym użytkownikom działają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 15:55 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Okej. Jak coś zakupię i już to będę to będę się odzywał po dalsze wskazówki. Jak już będę inwestował to zakupie z większą ilością końcówek bo to się na pewno kiedyś przyda :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 16:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Ja końcówki/adaptery wykonywałem akurat samodzielnie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-02, 16:29 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Kupię komplet i będzie spokój :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-03, 11:07 

Dołączył(a): 2016-02-15, 16:29
Posty: 16
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Pomógł: 0 razy

Auto: HONDA
Elektronika: LECHO
Pojemność: 2997
Moc: 240
Kod Nadwozia: C
Rok Produkcji: 2003
Z tym pierwszym objawem czyli przełączania się na benzynę bez względu na warunki i ilośc przejechanych km też się borykałem.Problemem był sterownik LPG, wysłałem do firmy Lecho do Białegostoku i oni mi to zrobili, wgrali nowy soft, i jak ręką odjął.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-03, 16:15 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Ja myślę, że wszystkie objawy są spowodowane jedną usterką. Po wyregulowaniu ciśnienia było okej jakiś czas a potem znów się przestawiło i to samo. Kupie interfejsik (oczekiwanie na matki Boskiej pieniężnej :) ) to wrzucę screeny jak co wygląda to może ktoś coś zauważy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-03, 16:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 6274
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 693 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
adison420 napisał(a):
Po wyregulowaniu ciśnienia było okej jakiś czas a potem znów się przestawiło i to samo.
Tylko czy oprócz tego było auto strojone czy tylko na pałę kręcone śrubką aby ciśnienie zwiększyć/obniżyć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-03, 18:56 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
To gazownik na kompie tylko ustawił w programie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-03, 22:31 

Dołączył(a): 2016-02-15, 16:29
Posty: 16
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Pomógł: 0 razy

Auto: HONDA
Elektronika: LECHO
Pojemność: 2997
Moc: 240
Kod Nadwozia: C
Rok Produkcji: 2003
Moim zdaniem to nie pomoże, wysyłka do firmy i zwrot prawidłowo zaprogramowanego sterownika kosztowało mnie 45pln, to tylko moja sugestia, jak ogarniesz co było przyczyną to podziel się na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przełączanie na benzynę i kilka innych objawów
PostLink | Napisane: 2017-02-04, 11:00 

Dołączył(a): 2017-02-02, 00:55
Posty: 42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Mini Sec v3
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: ZAVOLI ZETA N
Dysze: 2mm
Pojemność: 1400
Moc: 90
Kod Nadwozia: f48
Kod Silnika: x14xe
Rok Produkcji: 1999
Tak, tylko że nie mam już gwarancji więc pewnie ot tak sobie nie wymienią, jeżeli rzeczywiście to wina sterownika...
Oczywiście, jak do czegoś dojdę to podzielę się na forum.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO