Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-01-31, 21:56 

Dołączył(a): 2010-03-29, 10:26
Posty: 204
Lokalizacja: Polska

Pomógł: 0 razy

Auto: A8 V8 4D2 4.2 97r
Elektronika: KME G3
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: GOLD.GT @1.2FL 2=2 szkło
Dysze: cały otwór
Pojemność: 4200
Moc: 300
Kod Silnika: AKG
Rok Produkcji: 1997
Koledzy zamontowałem reduktor KME GOLD GT i niestety buczy.
Stary gold mimo że stygnąc notorycznie puszczał gaz w wężyk podciśnienia nie buczał.
Bardzo proszę o poradę co zrobić, aby zlikwidować buczenie. Czy koledzy którzy mają takiego Gold GT (a jest kilka osób u których widzę GT w profilu) mogliby się wypowiedzieć w temacie buczenia GT.
Jak macie zamontowanego GT, tzn chodzi mi o położenie kolanek wodnych. Może trzeba go montować tak że jednak wyjścia gazu są pod spodem reduktora (wtedy widać na górze napis GOLD GT) a kolanka wodne w kierunku jazdy. A może macie go na płasko?

Niżej opiszę jak to u mnie wygląda.

Przejechałem od wczoraj ponad 600km w kilku turach i mogę potwierdzić co w GT jest zdecydowanie PLUS w stosunku do poprzednich goldów:

1) reduktor z pewnością jest lepszy od starego GOLD’a termicznie, znacznie szybciej się nagrzewa i przy tej pogodzie szybciej pozwala na przełączenie na gaz.

2) mam ciśnienie 1.2 bara i przy odcięciu cut off pompuje się o 0.3 czyli do 1.5bara.

3) próbowałem jechać na 2 (mam automat, obroty około 3500-4000-4500) przez około 2km prędkość około 100km/h i temperatura reduktora z 68st spadła do 65st ale ciśnienie było nadal w przedziale 1,05-1,22, czyli trzyma dobrze (wiadomo jest grubszy od starego gold’a w kanale wodnym)

Niestety na minus:
1) przy zimnym silniku w momencie jak już rozgrzany reduktor pozwala na otwarcie elektrozaworu i podanie gazu słychać przez 2sek dość głośną syrenę która cichnie jak puszczę gaz.

2. w czasie przygazowywania na wolnych obrotach lub w trakcie ruszania słyszę buczenie które mogę „posłuchać” dłużej jak utrzymam około 1800-2000 obrotów. Słysząc to buczenie w trakcie przygazowywania czuje na wężach wodnych wzrost jakby ciśnienia. Gorące węże nie są twarde, naciskając mogę je lekko ugiąć

3. jadąc z włączonym tempomatem (około 95-120km/h) przy obrotach około 1700-1900 słyszę cichsze buczenie które jest falowe czyli buczy 2sek, przerwa 1sek i znów buczy.2sek aż przygazuję lub zwolnię wtedy go nie słyszę

Gdyby to było tylko to 2sek buczenie przy ruszaniu po pierwszym przełączeniu na gaz przy zimnym silniku to jeszcze, ale nie da rady jechać słysząc to falowe buczenie.

Na zdjęciu widać jak reduktor GT jest zamontowany. Opiszę czego nie widać.

1. Kolanka wodne są na górze mocno poniżej poziomu płynu w zbiorniczku. Kolanka wodne muszą być na górze bo wtedy wyjścia gazu są w poziomie a nie na spodzie gdzie nie miałbym możliwości ich kontroli (wiem że można dać kątowe wyjścia gazu). Pod reduktorem mam podłużnicę i nad nią idzie przewód ciśnieniowy od wspomagania, chcąc mieć nisko reduktor jest tam około 4cm luzu bez zagniatania przewodu, więc ciężko zmieścić tam wyjścia gazu które mają ponad 4cm i mieć je na widoku.

2. wejście gazu fazy ciekłej do reduktora jest pod spodem poprzez kolanko kątowe faro. Długość węża faro od tego kolanka do wyjścia (out) elektrozaworu to 14cm

3. reduktor jest przykręcony na swojej podkładce, śrubie i nakrętce (z plastikową kontrą) do blaszki z zestawu. W trakcie przygazowywania moim zdaniem nie wpada w wibrację.

Stary gold był zamontowany jak na zdjęciu niżej miał kolanka wodne ustawione w kierunku jazdy i nigdy nie buczał.
Węże wodne do nowego gold GT wpiąłem jakby tak samo jak były wpięte do starego gold’a: górny wąż w górę a dolny w dół, ale zdaje się że to nie ma znaczenia który wąż wpinamy w którą rurkę reduktora. Wpięcie do obiegu wody mam równolegle, auto ma dwa zawory dla nagrzewnicy.
Układ chłodzenia jest odpowietrzony.


Załączniki:
poprzedni_reduktor_KME_GOLD.jpg
poprzedni_reduktor_KME_GOLD.jpg [ 89.7 KiB | Przeglądane 4087 razy ]
A8_gaz_uklad_bok_forum.jpg
A8_gaz_uklad_bok_forum.jpg [ 198.1 KiB | Przeglądane 4087 razy ]
a8_gaz_uklad_calosc_forum.jpg
a8_gaz_uklad_calosc_forum.jpg [ 204.58 KiB | Przeglądane 4087 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-01-31, 22:05 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17910
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1067 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Masz go nowego i na gwarancji ,skorzystaj z niej, buczenie to wada regulatora ciśnienia, pomagało zamontowanie go na silentbloku czyli na amortyzatorze gumowym ale to nie eleminowało buczenia tylko jego skutek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-01-31, 22:12 

Dołączył(a): 2010-03-29, 10:26
Posty: 204
Lokalizacja: Polska

Pomógł: 0 razy

Auto: A8 V8 4D2 4.2 97r
Elektronika: KME G3
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: GOLD.GT @1.2FL 2=2 szkło
Dysze: cały otwór
Pojemność: 4200
Moc: 300
Kod Silnika: AKG
Rok Produkcji: 1997
Skoro tak to powinno przestać buczeć jak tylko go odkręcę od blaszki i trzymając w ręku będę na wolnych obrotach przygazowywał?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-01-31, 22:17 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17910
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1067 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
psg napisał(a):
Skoro tak to powinno przestać buczeć jak tylko go odkręcę od blaszki i trzymając w ręku będę na wolnych obrotach przygazowywał?



Nie sądzę ale nie będzie przenosił wibracji na karoserię i nie będzie go słychać w kabinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-01-31, 22:45 

Dołączył(a): 2010-03-29, 10:26
Posty: 204
Lokalizacja: Polska

Pomógł: 0 razy

Auto: A8 V8 4D2 4.2 97r
Elektronika: KME G3
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: GOLD.GT @1.2FL 2=2 szkło
Dysze: cały otwór
Pojemność: 4200
Moc: 300
Kod Silnika: AKG
Rok Produkcji: 1997
Patrząc na to zdjęcie niżej (jest z sąsiedniego wątku o GT) nasuwa mi się pytanie czy to buczenie które czuję na wężach wodnych w czasie przygazowywania nie jest spowodowane spiętrzaniem, czy jakby spienianiem się płynu chłodzącego jakie powstaje w kanałach GT pod wpływem zbyt dużego dla niego ciśnienia.
Może inaczej, niektóre auta jak moje V8 mają zapewne dość wydajną pompę wody. Ciśnienie wody które ona wytwarza jest zbyt duże aby w kanałach reduktora nie wpaść w taki efekt "spieniania i rezonansu".
Może wymiana na drugą sztukę nic nie da i pozostanie mi nowy(stary) gold tylko 70zl tańszy i "nietermiczny" lub zbyt drogi extreme.
Przepraszam jeśli pierdziele o spienianiu i rezonansie, ale stary gold miał nieco inne kanały wodne. Wlot wody nie był kierowany wprost na przegrodę, stąd taka myśl.
Liczę że to tylko zawór regulacyjny jak pisałeś bo ręce opadają.

tutaj gold GT strona wodna, widać wylot wody wprost na przegrodę:
Obrazek

niżej stary gold i strona wodna:


Załączniki:
gold_strona_wodna.jpg
gold_strona_wodna.jpg [ 202.63 KiB | Przeglądane 4040 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-01-31, 23:25 

Dołączył(a): 2009-04-21, 13:36
Posty: 67
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S60 2.5T
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Baracuda
Reduktor: KME Gold GT
Moc: 210
Rok Produkcji: 2007
Podobno jest jakiś myk żeby z tym buczeniem powalczyć ,niestety nie wiem jaki. Tak się dowiedziałem w zakładzie gdzie instalację zakładałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 11:07 

Dołączył(a): 2010-03-29, 10:26
Posty: 204
Lokalizacja: Polska

Pomógł: 0 razy

Auto: A8 V8 4D2 4.2 97r
Elektronika: KME G3
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: GOLD.GT @1.2FL 2=2 szkło
Dysze: cały otwór
Pojemność: 4200
Moc: 300
Kod Silnika: AKG
Rok Produkcji: 1997
Właśnie wróciłem z Poznania i do 600km dołożyłem jeszcze prawie 700 razem mam już na nim najechane 1300km nic się nie "ułożyło" nie ma różnicy, na LPG wyje tak samo, a przy niskim ciśnieniu gazu ze zbiornika wyje nieco dłużej w czasie jazdy przy tych obrotach.
Po wyłączeniu gazu przy jeździe na PB jest cisza więc na pewno żadne "spienianie i rezonans" w kanałach wodnych GT nie występują, czyli kolega Tryszawy ma całkowitą rację to zawór regulacyjny w reduktorze buczy. Pytanie tylko czy trafiła mi się jedna sztuka czy to takie już będzie model.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 11:21 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 17910
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1067 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
psg napisał(a):
trafiła mi się jedna sztuka czy to takie już będzie model.




ciężko ocenić bo Tobie pierwszemu buczy na tym forum, ja go nie miałem w rękach więc nie ocenię co jest nie tak. masz gwarancję skorzystaj, ja zajrzysz to ,,będzie Twój,,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 12:24 

Dołączył(a): 2009-04-21, 13:36
Posty: 67
Lokalizacja: Otwock

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S60 2.5T
Elektronika: Tech 326
Wtryskiwacze: Baracuda
Reduktor: KME Gold GT
Moc: 210
Rok Produkcji: 2007
Nie powrwszemu:-) mi buczy jak dlugo stoje w korkach a po przejechaniu krotkiego odcinka przestaje itp( tak jakby sie nagrzewał i chłodził), na przegladzie trzeba bedzie z tym powalyczyc. Mikael tez pisal o tym buczeniu przy okazji montazu u nich tego reduktora w bmw. Takze chyba tego nie poprawili.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 15:57 

Dołączył(a): 2010-03-29, 10:26
Posty: 204
Lokalizacja: Polska

Pomógł: 0 razy

Auto: A8 V8 4D2 4.2 97r
Elektronika: KME G3
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: GOLD.GT @1.2FL 2=2 szkło
Dysze: cały otwór
Pojemność: 4200
Moc: 300
Kod Silnika: AKG
Rok Produkcji: 1997
Dziś miałem okazję porozmawiać z bardzo kompetentnym managerem z KME. Dobrze że produkujemy jeszcze cokolwiek w Polsce bo inaczej nikt nic by nie wiedział a tak z rozmowy widać że dokładnie wiedzą gdzie szukać.
Ustaliliśmy tam dwa etapy eliminacji buczenia:
1. Jeśli powodem buczenia będzie rezonująca od napływającego gazu sprężyna w głowicy regulacji ciśnienia być może wystarczy kilkukrotne pokręcenie zaworem regulacji ciśnienia do końca jego obu zakresów
2. W międzyczasie powinna do mnie dotrzeć druga nakrętka głowicy regulacji ciśnienia w której powinien być prawidłowy otwór dla trzpienia

Z pewnością odradzają nawiercanie otworów bocznych w nakrętce głowicy oraz skracanie trzpienia głowicy (spowoduje to wzrost ciśnienia przy cut off), chociaż z pewnością koledzy zaraz napiszą że również tak przerabiali głowice aby zlikwidować buczenie.

Na rezonującą sprężynę się nie nastawiam, więc dam znać jak wymienię nakrętkę głowicy.
Zdjęcie z sąsiedniego wątku o gold GT:


Załączniki:
GoldGT2.jpg
GoldGT2.jpg [ 113.78 KiB | Przeglądane 3918 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 17:48 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-12-20, 20:58
Posty: 6413
Lokalizacja: Kalisz / Kuczewola

Pomógł: 296 razy

Auto: Aódi a4b6
Elektronika: Q-Box Basic
Wtryskiwacze: Eko-Power
Reduktor: Kanapka Gold GT
Dysze: brak
Pojemność: 1781
Moc: 320KM\420Nm
Kod Nadwozia: 8E2
Kod Silnika: AVJ
Rok Produkcji: 2001
psg napisał(a):
V8 mają zapewne dość wydajną pompę wody. Ciśnienie wody które ona wytwarza


Będąc na studiach na jednym z przedmiotów bodajże na hydrostatyce albo na urządzeniach przemysłowych jak ktoś powiedział, że pompa wytwarza ciśnienie to od razu poprawka i dwója do indeksu...zapamiętam to chyba do końca życia...

Żadna pompa nie wytwarza ciśnienia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 20:33 

Dołączył(a): 2015-11-17, 20:26
Posty: 67

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B7
Elektronika: stag qbox basic
Wtryskiwacze: hana blue
Reduktor: kme silver red 1
Pojemność: 1800
Moc: 210
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2006
pompa wymusza obieg cieczy:) a cisnienie to sie moze zrobic jak by pompa przestala dzialac czym bardziej woda wrze w ukladzie zamknietym tym wieksze cisnienie:D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 21:17 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 2294
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 124 razy

Auto: Lexus LS400/Toyota Previa
Elektronika: Optima Expert/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: Prins/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 4000/2400
Moc: 284/132
Kod Nadwozia: UCF20/TCR11
Kod Silnika: 1UZ-FE/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1998/1997
psg napisał(a):
Z pewnością odradzają nawiercanie otworów bocznych w nakrętce głowicy oraz skracanie trzpienia głowicy (spowoduje to wzrost ciśnienia przy cut off), chociaż z pewnością koledzy zaraz napiszą że również tak przerabiali głowice aby zlikwidować buczenie.

Już piszą :)
Prośba o zabranie głosu przez autora tego reduktora.
Zgodnie z Jego wskazówkami nawiercaliśmy nakrętkę głowicy co przynosi pozytywne rezultaty.
Jak BMW wróci z urlopu będziemy wiedzieli jak bardzo pozytywne. Bezpośrednio po nawierceniu było znacznie lepiej, aczkolwiek jakieś dźwięki jeszcze w specyficznych okolicznościach pojawiały się.
W Mercedesie tmajer-u21541.html nawiercania przyniosły pozytywny rezultat.
Mój GT nigdy nie buczał.
A montowany ostatnio w XC60T6 nawierciliśmy profilaktycznie przed montażem :P i jest dobrze.
W XC70T6, z którego wyrzuciliśmy Romana nie robiliśmy nic i też jest dobrze (no chyba, żeby użytkownik był tolerancyjny...?).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 21:28 

Dołączył(a): 2010-03-29, 10:26
Posty: 204
Lokalizacja: Polska

Pomógł: 0 razy

Auto: A8 V8 4D2 4.2 97r
Elektronika: KME G3
Wtryskiwacze: Barracuda 115NL
Reduktor: GOLD.GT @1.2FL 2=2 szkło
Dysze: cały otwór
Pojemność: 4200
Moc: 300
Kod Silnika: AKG
Rok Produkcji: 1997
A masz może zdjęcie nakrętki po nawierceniu? Za dużo na łbie i już nie pamiętam czy mam wiercić na wylot 3 otwory czy tylko wybrać otworami trochę materiału wewnątrz wokół trzpienia
Mam tylko rycinę poglądową

Edit:
Niżej na zdjęciach widać tą nakrętkę zaworu regulacji ciśnienia od wewnątrz. Zdaje się że chodzi o to aby ukosem wiertłem 1.5 lekko rozwiercić w trzech miejscach w widocznych narożnikach tego otworu trzpienia który ma kształt sześciokąta aby tym samym powiększyć nieco otwór trzpienia. Do nawiercenia wybieramy 3 narożniki w kształcie trójkąta.

Edit:
Chyba jednak nie chodzi o powiększenie otworu poprzez nawiercenia jego trzech narożników tylko trzeba zrobić dwa lub trzy otwory obok otworu trzpienia nie ruszając jego otworu glownego


Załączniki:
Nakretka widok naciec.jpg
Nakretka widok naciec.jpg [ 379.23 KiB | Przeglądane 3814 razy ]
Nakretka zaworu regulacji wewnatrz.jpg
Nakretka zaworu regulacji wewnatrz.jpg [ 1.58 MiB | Przeglądane 3816 razy ]
glowica.png
glowica.png [ 16.17 KiB | Przeglądane 3842 razy ]


Ostatnio edytowano 2016-02-01, 23:45 przez psg, łącznie edytowano 4 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor KME GOLD GT buczy, prosze o pomoc i opinie
PostLink | Napisane: 2016-02-01, 21:35 

Dołączył(a): 2015-11-17, 20:26
Posty: 67

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 B7
Elektronika: stag qbox basic
Wtryskiwacze: hana blue
Reduktor: kme silver red 1
Pojemność: 1800
Moc: 210
Kod Silnika: BFB
Rok Produkcji: 2006
tez jestem ciekawy jak ta nakretka wyglada po nawierceniu bo tez bede chcial montowac tego golda dt u siebie w 1.8 t 210 koni i nie chail bym zeby cos buczalo:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO