Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na Pb.
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 20:53 

Dołączył(a): 2016-09-21, 20:42
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Chevrolet Trailblazer 4.2
Wtryskiwacze: Keihim "zolte"
Pojemność: 4190
Moc: 273
Rok Produkcji: 2005
Witam,

kolega ma problem ze swoja instalka. Podlaczylem kompa, poniewaz rowniez mam taka instalacje i tak. Gdy odpali auto (na Pb), to cisnienie jest okolo 1.5 bar (minimalne w ustawieniach jest 1.6) Gdy tylko przelaczy sie na LPG, cisnienie skacze do ponad 4 barow, wtryski zaczynaja glosniej klepac i przelacza spowrotem na Pb. Czy to poprostu zasyfiony reduktor ,czy moze byc jakas inna przyczyna ?

Druga sprawa dotyczy mojego auta. Ogolnie jezdzi ok ale czasami przy ruszaniu, auto sie przydlawia i potrafi nawet zgasnac.

Dzieki za podpowiedzi.

Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2016-12-05, 21:19 

Dołączył(a): 2014-02-05, 13:53
Posty: 153
Lokalizacja: Legnica

Pomógł: 10 razy

Auto: Jaguar S-Type, Merc W208
Elektronika: LPGTECH, KME
Wtryskiwacze: Dragon, Barracuda
Reduktor: Twin, Silver
Pojemność: 4198, 3200
Moc: 298, 218
Rok Produkcji: 2003, 1999
Reduktor do czyszczenia. Klasyczna przypadłość. Warto przy okazji wymienić gumy. Składając bo obejrzyj tylny Dekiel czy nie ma wzerow. Jak tak to może saczyc się płyn.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2016-12-06, 09:38 

Dołączył(a): 2016-09-21, 20:42
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Chevrolet Trailblazer 4.2
Wtryskiwacze: Keihim "zolte"
Pojemność: 4190
Moc: 273
Rok Produkcji: 2005
M.A.K napisał(a):
Reduktor do czyszczenia. Klasyczna przypadłość. Warto przy okazji wymienić gumy. Składając bo obejrzyj tylny Dekiel czy nie ma wzerow. Jak tak to może saczyc się płyn.


Dzieki. Tak myslalem ale chcialem sie upewnic. Co myslisz o drugim pytaniu i z tym przydlawianiem przy ruszaniu ? Problem dotyczy innego auta, w ktorym wymienilem cale bebechy w reduktorze. Auto ma standartowo dosc niskie wolne obroty (600/min.) i przy ruszaniu (automat) potrafi sie zdlawic na LPG.

Pozdrawiam
Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2016-12-06, 09:40 

Dołączył(a): 2014-02-05, 13:53
Posty: 153
Lokalizacja: Legnica

Pomógł: 10 razy

Auto: Jaguar S-Type, Merc W208
Elektronika: LPGTECH, KME
Wtryskiwacze: Dragon, Barracuda
Reduktor: Twin, Silver
Pojemność: 4198, 3200
Moc: 298, 218
Rok Produkcji: 2003, 1999
Podaj więcej informacji, jakie auto, jaka instalacja itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2016-12-06, 10:31 

Dołączył(a): 2016-09-21, 20:42
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Chevrolet Trailblazer 4.2
Wtryskiwacze: Keihim "zolte"
Pojemność: 4190
Moc: 273
Rok Produkcji: 2005
M.A.K napisał(a):
Podaj więcej informacji, jakie auto, jaka instalacja itd.


Chevrolet 4.2l 275 PS. Instalka VSI Prins + zolte keihiny. Nie pamietam w tej chwili, do jakiej mocy jest reduktor ale pamietam, ze byl odpowiedni. Wtryski troche na granicy ale to raczej nie to bo nawet przy deptaniu w podloge, daja rade. Przydlawienie jest przy normalnym ruszaniu.

Pozdrawiam
Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-17, 09:33 

Dołączył(a): 2016-09-21, 20:42
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Chevrolet Trailblazer 4.2
Wtryskiwacze: Keihim "zolte"
Pojemność: 4190
Moc: 273
Rok Produkcji: 2005
Witam.
Ponawiam pytanie odnosnie nabijania cisnienia przez reduktor. Kolega zamowil zestaw naprawczy ale niestety okazalo sie, ze ma reduktor starszego typu z dwoma membranami. Rozebralismy go wiec i tylko przeczyscilismy. Gorna membrana, ta od strony LPG byla juz troche popekana ale nie na wylot, to wymienilismy ja na ta z tego zestawu naprawczego. Z tym, ze ta oryginalna, miala dodatkowo takie wytloczone sciezki, dopasowane do tych kanalow w obudowie reduktora. Ta nowa, jest gladka. Zlozylismy wszystko do kupy i niestety bez zmian. Po przelaczeniu na LPG, momentalnie nabija do ponad 4 bar. Nie ma zadnej reakcji na krecenie sruba od regulacji cisnienia.

Czy myslicie, ze przyczyna moze byc ta membrana bez tych wytloczen ? U mnie w jednomembranowym reduktorze, rowniez zestaw naprawczy mial gladka membrane, mimo, ze oryginalna byla z tymi przetloczeniami ale u mnie wszystko dziala poprawnie po zlozeniu. Jaki moze byc inny powod ?

Pozdrawiam
Pawel

Znalazlem rysunek tego reduktora i kurde cos mi sie nie zgadza. Na nim , jest od dolu tylko ten tloczek 16 i sprezyna 17. W tamtym byl jeszcze taki plaski oring, chyba ze cos sie odkleilo od tego tloczka/zaworka ? Wogole jestem kurde przekonany, ze u nas bylo to odwrotnie. Najpierw bylo od dolu 16, a potem sprezyna 17 i ten oring. Nawet slad na membranie tej dolnej jest od tego tloczka 16. No ale z drugiej strony, on powinien regulowac doplyw gazu, wiec nie moze byc na dole ? Tak, jakby od poczatku ten reduktor byl zle zlozony ale koles twierdzi ,ze jezdzil.

Obrazek

Pozdrawiam
Pawel


Ostatnio edytowano 2017-01-17, 10:24 przez hatson, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-17, 10:14 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15414
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 788 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
nie wyczyściliście tłoczka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-17, 10:18 

Dołączył(a): 2016-09-21, 20:42
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Chevrolet Trailblazer 4.2
Wtryskiwacze: Keihim "zolte"
Pojemność: 4190
Moc: 273
Rok Produkcji: 2005
tryszawy napisał(a):
nie wyczyściliście tłoczka



Kurde, wszystko czyscilismy, dmuchalismy itd :) Ta dysze, czy jak to tam sie nazywa tez. Zreszta nie bylo duzego syfu. Dziwi mnie ta kolejnosc tych elementow. Chociaz na tym obrazku wyzej, tez jest dziwnie bo wyglada tak, jakby ta sprezyna bez zadnej podkladki zapierala sie o dolna membrane.

Teraz widze, ze nie wstawilem obrazka. Poprawilem


Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-17, 10:52 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Wystarczyłoby poświęcić trochę czasu i skorzystać z tego co już napisano na ten temat, a napisano już chyba wszystko co możliwe, a pisanie tego za każdym razem od nowa jest nudne.
A więc krótko:
- element 14 z rysunku ma przelatywać w elemencie 15,
- element 16 ma luźno przemieszczać się w kanale korpusu reduktora,
jak tak nie będzie, to nie ma co składać reduktora, bo ciśnienie będzie skakać.
- element 16, nie naciskany przez element 14, ma szczelnie dolegać do elementu 15, jak nie ma tej szczelności, to też nie ma co składać reduktora, bo po wyłączeniu silnika, albo przejściu na benzynę ciśnienie będzie rosło, uniemożliwiając później przełączenie na gaz.
Nowe membrany są gładkie, te odciski na nich powstają dopiero po złożeniu i ściśnięciu śrubami.
hatson napisał(a):
tez jest dziwnie bo wyglada tak, jakby ta sprezyna bez zadnej podkladki zapierala sie o dolna membrane.

Bo ma się o nią opierać i dociskać element 16 do elementu 15 i zapewniać szczelność reduktora. Dla ścisłości dolna membrana pełni tu tylko rolę uszczelki i nic więcej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-17, 17:14 

Dołączył(a): 2016-09-21, 20:42
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Chevrolet Trailblazer 4.2
Wtryskiwacze: Keihim "zolte"
Pojemność: 4190
Moc: 273
Rok Produkcji: 2005
gimak napisał(a):
Wystarczyłoby poświęcić trochę czasu i skorzystać z tego co już napisano na ten temat, a napisano już chyba wszystko co możliwe, a pisanie tego za każdym razem od nowa jest nudne.


Rozumiem zasade dzialania reduktora i to, ze iglica nie moze sie blokowac w elemencie 15 i to, ze porusza tym zaworkiem. Problem w tym, ze jestem pewien, ze w moim przypadk, a raczej kolegi, zaworek 16, byl jako ostatni element, stykajacy sie z membrana, a idac kolejno do gory, byla sprezyna i plaski oring, ktorego nie ma na rysunku powyzej. Na logike, to nie powinno bylo dzialac i nie dzialalo ale koles zapiera sie, ze wczesniej jezdzil ,a nic przy nim nie robil. Tak mysle, ze ten oring od gory, docisniety sprezynka, przepuszczal na tyle, ze cisnienie bylo w dopuszczalnym zakresie. Nie widze innego wytlumaczenia. Tym bardziej ,ze jak pisalem, reduktor, nie reagowal kompletnie na krecenie sruba od regulacji cisnienia.

Pozdrawiam
Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-20, 14:43 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Odpowiedziałem zaraz, ale gdzieś post wcięło, więc teraz tylko pytam - dogadaliście się z reduktorem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-28, 11:13 

Dołączył(a): 2016-09-21, 20:42
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Chevrolet Trailblazer 4.2
Wtryskiwacze: Keihim "zolte"
Pojemność: 4190
Moc: 273
Rok Produkcji: 2005
gimak napisał(a):
Odpowiedziałem zaraz, ale gdzieś post wcięło, więc teraz tylko pytam - dogadaliście się z reduktorem?


Niestety jeszcze nic od tamtego czasu nie ruszalismy bo kolega ma ciezko chore dziecko i musi byc w kazdej chwili do dyspozycji z autem. Jezdzi na benzynie narazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-28, 11:35 

Dołączył(a): 2009-04-12, 20:29
Posty: 1334
Lokalizacja: Świbie

Pomógł: 34 razy

Auto: MB 190D
Elektronika: .
Wtryskiwacze: .
Reduktor: .
Dysze: .
Pojemność: 2l
Moc: 75
Kod Nadwozia: ..
Kod Silnika: ..
Rok Produkcji: 1988
sprężyna powinna przylegać do membrany i popychać dropsa (element 16) do dyszy rozpylającej
odwrotnie nie będzie działało


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-28, 20:07 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2516
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 232 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
hatson napisał(a):
Tak mysle, ze ten oring od gory, docisniety sprezynka

Przypuszczam, że ten oring dociśnięty sprężynka to jest wypadnięta uszczelka z odwrotnie założonego grzybka zaworu, albo dropsa jak nazwał ten element bdb, innej możliwości nie ma. Pozostaje tylko pytanie jak to mogło działać w takiej konfiguracji - no ale cuda się zdarzają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Reduktor nabija cisnienie do ponad 4 bar i przelacza na
PostLink | Napisane: 2017-01-29, 22:51 

Dołączył(a): 2016-09-21, 20:42
Posty: 48

Pomógł: 0 razy

Auto: Chevrolet Trailblazer 4.2
Wtryskiwacze: Keihim "zolte"
Pojemność: 4190
Moc: 273
Rok Produkcji: 2005
gimak napisał(a):
Przypuszczam, że ten oring dociśnięty sprężynka to jest wypadnięta uszczelka z odwrotnie założonego grzybka zaworu, albo dropsa jak nazwał ten element bdb, innej możliwości nie ma.


Chyba masz racje, rowniez o tym pomyslalem bo jest on plaski i pasowal w srodek "grzybka". Widocznie ta sprezynka, na tyle go dociskala, ze utrzymywalo sie jakies sensowne cisnienie. Jak sie troche ociepli, to sie wezmiemy za to. Dam znac, co i jak.

Przy okazji mam pytanie do ciebie ,zeby nie zakaldac nowego watku. wymienilem akku w aucie i kurcze wyskakuje mi czasem blad 121 (cos o za niskiej temperaturze lpg lub lambdzie) i silnik podnosi wtedy obroty, a komp benzynowy pokazuje za uboga mieszanke. Wskakuje to przy wolnych obrotach. Nie wiem, czy cos padlo ? Mozliwe, ze cos jest z przewodem od czujnika temperatury ? Akumulator dotyka tego czujnika i mozliwe, ze cos uszkodzilem, wyciagajac go. Czy moglby byc taki efekt ?

Pozdrawiam
Pawel


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO