Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Seat Ibiza IV 1.4 16V Sonda lambda BRC
PostLink | Napisane: 2018-06-04, 10:33 

Dołączył(a): 2017-07-08, 18:24
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Seicento 1.1MPI
Elektronika: TEC99
Reduktor: Tartarini G79SE
Rok Produkcji: 2007
Dzień dobry, posiadam seata ibize 1.4 16v 2014r z przebiegiem 130 tys, auto od nowości ma gaz i ostatnio zauważyłem, że na zimnym silniku ciężej odpala, a czasem nawet jak odpali to za chwilę zgaśnie, potem już jest wszystko ok, silnik chodzi równo na benz i gazie, nic się nie dzieję. Mam instalację gazu BRC Sequent 24 i czytałem, że przyczyną może być jakaś uszczelka zaworu która sparciała i do kolektora dolotowego przedostaje się gaz i dlatego na zimnym są problemy z odpalniem, na ciepłym odpala na dotyk. Podjechałem też do diagnosty i sprawdził mi na komputerze, że mam takie błedy:

Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0137 - 000 - Signal too Low - Intermittent - MIL ON

Catalyst System; Bank 1
P0420 - 000 - Efficiency Below Threshold

I tutaj mam kolejne pytanie czy gaz źle jest wyregulowany, że wyskakuje błąd sondy? Dodam, że ten błąd P0137 pojawia się co jakiś czas ok 400-1000km (byłem już kilka razy na komputerze) i to jak jadę równym tempem po trasie to wtedy się zapala, gdy wyskoczy ten check to auto chodzi tak samo jak chodziło. Co do drugiego błędu P0420 to pierwszy raz wyskoczył i zastanawiam się czy czasem ta sonda nie jest tego przyczyną. Ogólnie jeszcze bardzo spokojnie do 120km/h i przeważnie do 3000 obrotów to może też mieć wpływ?

Pozdrawiam i proszę o porady.

EDIT:
Doszedłem do wniosku żeby sprawdzić sondy w programie Vag-com bo kolega ma, jednak nigdy tego nie robiliśmy i chciałbym się spytać jak to ma wyglądać czy auto ma być rozgrzane i wtedy testować, czy na lpg i gazie testować czy na samym gazie? wiem że sonda powinna pracować w zakresie 0-1V ale przy dodawaniu gazu mieszanka powinna być bogata na pierwszej sondzie a po chwili na drugiej też powinno rosnąć napięcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Seat Ibiza IV 1.4 16V Sonda lambda BRC
PostLink | Napisane: 2018-06-04, 11:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3860
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 494 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Za problemy z odpalaniem najprawdopodobniej odpowiada zużyty reduktor, trzeba go zregenerować lub wymienić. Aby to potwierdzić wystarczy po zgaszeniu auta odpiąć od kolektora ssącego idący do reduktora cienki przewód gumowy podciśnienia i włożyć go do szklanki z wodą, jeśli pojawią się bąbelki to reduktor nieszczelny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Seat Ibiza IV 1.4 16V Sonda lambda BRC
PostLink | Napisane: 2018-06-04, 12:15 

Dołączył(a): 2017-07-08, 18:24
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Fiat Seicento 1.1MPI
Elektronika: TEC99
Reduktor: Tartarini G79SE
Rok Produkcji: 2007
Jutro to sprawdzę, a czy możliwe jest, że przez reduktor te błędy się pojawiły?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Seat Ibiza IV 1.4 16V Sonda lambda BRC
PostLink | Napisane: 2018-06-04, 12:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3860
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 494 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
P0420 może mieć związek z pracą na LPG, jeśli pojawia się tylko na LPG to może świadczyć o złej regulacji instalacji lub o jakimś uszkodzeniu z powodu którego mieszanka jest zbyt bogata. Może też być spowodowany uszkodzeniem katalizatora szczególnie jak błąd występuje na obu paliwach. Może też być wina samej sondy lub jej wiązki szczególnie jak dodatkowo pojawia się błąd P0137. Trzeba by dodatkowo sprawdzić pracę tej sondy, jak się zachowuje w różnych warunkach i na obu paliwach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Seat Ibiza IV 1.4 16V Sonda lambda BRC
PostLink | Napisane: 2018-06-05, 07:15 

Dołączył(a): 2013-01-20, 13:30
Posty: 3702
Lokalizacja: Trojmiasto

Pomógł: 304 razy

Auto: Ibiza6L/AstraJ
Elektronika: Stag300/-
Wtryskiwacze: Hana Gold/-
Reduktor: Alaska@1.3bar/-
Dysze: 2.1mm/-
Pojemność: 1400/1700
Moc: 101/130
Kod Nadwozia: 6L1/J ST
Kod Silnika: BBZ/A17DTS
Rok Produkcji: 2006/2012
Sprawdz szczelnosc wydechu przed druga sonda, zlacze elastycxzne itd...


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO