Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-07, 20:26 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5732
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 233 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Wydaje mi się że ten czujnik na wyjściu gazu, reaguje na temp gazu i wody po części. Bo niby jest na wyjściu gazu, ale wkręcony w metalowy korpus reduktora. Nie wiadomo tylko jak program interpretuje ten pomiar. I to należałoby wiedzieć, żeby znać odpowiedź na pytanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-08, 15:38 

Dołączył(a): 2011-01-03, 20:49
Posty: 64
Lokalizacja: Holandia

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW e34
Elektronika: Kme Diego
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: RED1 SILVER FZ8
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: M50B25
Rok Produkcji: 1994
A no własnie i dopóki nie będę tego wiedział nie mogę zamówić reduktora ac bo może się okazać że nigdy nie dojdę ładu z tym później.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-08, 15:51 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3324
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 203 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/MAZDA 6
Elektronika: STAG 300/ .../Q BOX PLUS
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../ACW03
Reduktor: 2 x AC R01/.../AC R01
Dysze: 2,5/.../2,8
Pojemność: 5216/2000/2300
Moc: 212/.../166
Kod Nadwozia: ZG/DS/GG
Kod Silnika: .../.../L3
Rok Produkcji: 1997/1972/2002
1. nie ma opcji żebyś do tego nie doszedł, bo jeżeli nawet czujnik w reduktorze nie spasuje brc to zakupisz najzwyklejszy trójnik 12/12/12 i w jednej odnodze wpasujesz czujnik fabryczny z brc.
2. nie masz w samochodzie sq 24 jak już 56, popraw w profilu
3. w przyszłym tygodniu postaram się zrobić na jakimkolwiek reduktorze charakterystyki temperatury w czasie w zależności od miejsca pomiaru, na wylocie gazu tak jak w starym geniuszu i na obudowie w genius mb, przeszukałem wczoraj wszystkie książki ze studiów ale tego nie znalazłem więc ją muszę zrobić sam.

Może to nam wszystkim rozjaśni temat

Dodatkowo rozkopałem czujnik temperatury z geniusza mb, jest tam faktycznie układ scalony zdjątka wrzucę, mam pytanie czy ktoś ma czujnik temperatury ze starego geniusza, żeby go też rozebrać i przeanalizować ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-08, 18:23 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 182 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Mam ze starego geniusza G, jak będę jutro w domu to go rozetnę obudowę i zrobię fotki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-09, 13:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 182 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Ok., oto co mi się udało ustalić:
1. Czujnik z geniusa G mierzy temp. gazu w strudze, pomimo, że jest wkręcony w obudowę kontaktu z wodą nie ma;
2. Oporność czujnika wynosi 1,8kΩ w 20*C;
3. Co dziwne od wtyczki do czujnika idą 3 kable;
4. W środku obudowy znajduje się układ scalony, inny niż w czujniku z Geniusów MB.
5. Poniżej fotki:
http://img853.imageshack.us/img853/4812/dsc8214a.jpg
http://img837.imageshack.us/img837/4540/dsc8213a.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-09, 15:22 

Dołączył(a): 2011-01-03, 20:49
Posty: 64
Lokalizacja: Holandia

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW e34
Elektronika: Kme Diego
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: RED1 SILVER FZ8
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: M50B25
Rok Produkcji: 1994
Czyli na mój rozum można zrobić tak jak mowiłem czyli wykręcić czujnik z geniusa wstawić w trójnik na wyjściu reduktora ac r01 250km tak? Chciał bym zamówić graty a ciągle się waham.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-09, 17:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 182 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Moim zdaniem tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-09, 19:33 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5732
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 233 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
ulisses napisał(a):
1. Czujnik z geniusa G mierzy temp. gazu w strudze, pomimo, że jest wkręcony w obudowę kontaktu z wodą nie ma;

Może bezpośrednio niema, ale czujnik jest aluminiowy, reduktor też, więc fizycznie niema możliwości aby nie odbierał ciepła od wody. Analogicznie jak z pomiarem temp. gazu na listwie. Wystarczy ją podgrzać i widzi temp. jaką sobie zażyczymy. Poza tym na jakiej podstawie byłby wtedy wyznaczany moment przełaczenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-09, 22:17 

Dołączył(a): 2011-01-03, 20:49
Posty: 64
Lokalizacja: Holandia

Pomógł: 1 razy

Auto: BMW e34
Elektronika: Kme Diego
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: RED1 SILVER FZ8
Pojemność: 2500
Moc: 192
Kod Nadwozia: Sedan
Kod Silnika: M50B25
Rok Produkcji: 1994
Przełanczał by na podstawie temperatury gazu?
Ulisses- u mnie czujnik ma 2 przewody.
Nie ma nikogo kto by kiedyś przeprowadzał taką zmianę starego geniusa na inny reduktor i montował czujnik z geniusa w trojnik na przykład? Ja już nie wiem co robić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-09, 22:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3324
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 203 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/MAZDA 6
Elektronika: STAG 300/ .../Q BOX PLUS
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../ACW03
Reduktor: 2 x AC R01/.../AC R01
Dysze: 2,5/.../2,8
Pojemność: 5216/2000/2300
Moc: 212/.../166
Kod Nadwozia: ZG/DS/GG
Kod Silnika: .../.../L3
Rok Produkcji: 1997/1972/2002
bo powyżej dostałe odpowiedzi jak zrobić, a dalej szukasz .Jeżeli nie chcesz odnieść się do naszych powyższych rad to zostaje ci zakup orgynalnego reduktora brc starego typu i tyle, jak chcesz to zrobić po mojemu i myślę że koledzy powyżej się zgodzą

1. załóż reduktor ac r01
2. podepnij czujnik z ac do układ brc (różnica w oporności dla 20 stopni 1,8 k dla czujnik brc i 2 k dla czujnika ac jest bardzo bliska błędu pomiarowego
3. wyreguluj i sprawdź jak cudo pracuje będzie ok zostawiasz, będzie źle, kupujesz trójnik i wpakowujesz tam czujnik proste, ew. jedziesz do tokarza i zamawiasz element który zamocujesz do reduktora a do niego wkręcisz czujnik.

i chyba tyle jeszcze została moja obietnica zdjęć i pomiar przyrostu temperatury, ale to w ciągu tygodnia

poza tym trzepiąc tak namiętnie ten temat zastanówmy się po co jest czujnik temperatury reduktora

1 potrzebny do podania temperatury przełączenia
2. potrzebny do wyznaczenia temperatury rozpoczęcia kalibracji

poz 1 ustawiana w programie poz 2 wyczuwalna ręką lub po przejechaniu odcinka 3 km reduktor jest juz na pewno zagrzany do kalibracji

układu oporników przy czujniku tak myślę
1. w starym geniuszu korekta , że pomiar jest w strudze gazu
2. w nowym geniuszu korekta na grubość aluminium np. obudowy czujnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-10, 08:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 182 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
DAVANTI napisał(a):
1 potrzebny do podania temperatury przełączenia
2. potrzebny do wyznaczenia temperatury rozpoczęcia kalibracji

A korekta od temperatury?
U mnie po podłączeniu czujnika z ACR01 (był chyba 2K2, jakiś dziwny bo na gwint 6mm) pokazywało max temp. reduktora ok 100*C (mimo, że fizycznie było koło 85) a temp. gazu w takim wypadku też zawyżało. Ciekawe jaki to miało wpływ na mieszankę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-10, 09:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3324
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 203 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/MAZDA 6
Elektronika: STAG 300/ .../Q BOX PLUS
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../ACW03
Reduktor: 2 x AC R01/.../AC R01
Dysze: 2,5/.../2,8
Pojemność: 5216/2000/2300
Moc: 212/.../166
Kod Nadwozia: ZG/DS/GG
Kod Silnika: .../.../L3
Rok Produkcji: 1997/1972/2002
korekta od temperatury to raczej jest brana z czujnika temperatury gazu a nie reduktora, co zresztą widać w sq24 light gdzie nie mamy czujnika temperatury reduktora, a czujnik temperatury gazu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-10, 09:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 182 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Tak, tylko u mnie w SQ24 MY07 nie ma czujnika temp. gazu. Z listwy wtryskowej idzie wężyk do czujnika ciśnienia gazu. Sprawdzałem doświadczalnie, po odłączeniu czujnika temp. reduktora ginie też temperatura gazu a po zwarciu kabli temperatura gazu skacze na jakieś 90*C.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-10, 09:31 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-06-17, 21:52
Posty: 3324
Lokalizacja: BYTOM Gombrowicza 95// KATOWICE Konduktorska 42

Pomógł: 203 razy

Auto: JEEP/CITROEN DS/MAZDA 6
Elektronika: STAG 300/ .../Q BOX PLUS
Wtryskiwacze: MAGIC FX/.../ACW03
Reduktor: 2 x AC R01/.../AC R01
Dysze: 2,5/.../2,8
Pojemność: 5216/2000/2300
Moc: 212/.../166
Kod Nadwozia: ZG/DS/GG
Kod Silnika: .../.../L3
Rok Produkcji: 1997/1972/2002
faktycznie masz rację, wcześniej był czujnik zintegrowany z czujnikiem ciśnienia ten co padał, potem wycofali się z tego i był tylko czujnik ciśnienia, a teraz znowu jest czujnik temperatury na listwie. Faktycznie w takim przypadku trudno jednoznacznie określić korekt od temperatury, ale jak się dodzwonię do czakramu to wpiszę co się dowiedziałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: SEQUENT 24-wymiana reduktora
PostLink | Napisane: 2012-04-10, 09:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1703
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 182 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Oo super, jakbyś się od nich dowiedział bo zwykłemu człowiekowi (nie instalatorowi) to niechętnie takie tech-knowhow zdradzają:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 65 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO