Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Strojenie Agisa
PostLink | Napisane: 2010-12-16, 12:29 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Opiszę najważniejszą rzecz, na którą trzeba zwracać przy strojeniu Agisa.

Czas LPG nie może w żadnym zakresie być krótszy niż 2ms od czasu PB.

Sterownik przestaje wtedy korygować i jest za bogato.

Korektę po temp - zalecam ustawić jako referencję 35 st, dolne zagięcie na 0st, górne na 80st, nachylenie dla Hana 0,1, dla MJ, 0,3, do pozostałym nie znam, więc założyłbym średnią 0,2.

Nachylenie ciśnienia 1 jest OK.

Normalne strojenie polega na tym, aby nie używać autokalibracji, bo ta ustawia tylko główną poprawkę, lepiej ustawić to samemu. Czyli w zakładce poprawki zerujemy kalibrację na 0% całą, mapa po rpm również i na zakładce odczyty ustawiamy ręcznie główną poprawkę, tak aby czasy pb i pb na lpg się zgadzały.

Jeżeli główna poprawka wychodzi za mała (ok, 0,5ms zależne od auta), należy zmniejszyć ciśnienie referencyjne w programie i dopasować do niego na reduktorze, jak za duża (ponad np 2,2ms - zależne od auta) należy zwiększyć ciśnienie referencyjne w programie.

Główna poprawka jest to czas dodany do czasu PB w całym zakresie.

później zbieramy mapki - wg mnie lepiej uśrednia mapa ze sterownika, nie z programu, ustawiamy poprawki wg map i ręcznie wygładzamy, bo ich algorytm jakoś szarpie tą krzywą.

W załączniku przykład jak wygląda moja mapa poprawek dla cisnienia 0.85 bara w programie, 1,0 na reduktorze, max spadku o 0,2 bara, czasach pb+lp na 3 biegu, na piątym lpg o 1ms krótsze, na 1 biegu o 1 ms dłuższe.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-12-16, 12:35 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22325
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 382 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
a nie lepiej by było jak by główna poprawka wynosiła 0 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-12-16, 12:41 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
caniggia napisał(a):
zalecam ustawić jako referencję 35 st
u mnie na hana wyszło 37 - ale t trzeba też wziąć pod uwagę dokładność czujników temp oraz prawdziwość ich wskazań.
caniggia napisał(a):
dla MJ, 0,3
zależy od pory roku :) w lecie 0,3 a jak ktoś dużo w korkach a mało w trasie to nawet 0,4 ( niestety MJ są mega termicznie niestabilne ), a jak większość trasa to 0,2 może być całkiem ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-12-16, 12:42 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Nikodem napisał(a):
a nie lepiej by było jak by główna poprawka wynosiła 0 ?


wtedy dzialalo by jak Stag :mrgreen: a na poważnie to nie lepiej.

1. bo na mapie poprawek może wyjść korekcja ponad 25%, czyli poza zakres
2. ustawianie głównej poprawki nawet przez autokalibrację i nie robienie kompletnie nic powoduje, ze auto może spokojowo wyjechać w trasę i nic mu się nie stanie, oprócz tego, ze na górze będzie miał lekko za bogato. na zimnym korekty paliwowe będą takie same, w związku z czym odpalanie również bez problemowe.

Struna napisał(a):
hana wyszło 37 - ale t trzeba też wziąć pod uwagę dokładność czujników temp oraz prawdziwość ich wskazań.


ja zakładam, że referencja to nie jest coś co nie wychodzi, tylko się zakłada, że dla referencji nie ma korekty. Oczywyście biorąc pod uwagę sposób ustawiania korekty jako liniowy, daje to też jakieś dodatkowe pole manewru aby lepiej wyjść z górnym i dolnym załamaniem.


Ostatnio edytowano 2010-12-16, 12:47 przez caniggia, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-12-16, 21:22 

Dołączył(a): 2010-11-18, 07:06
Posty: 2141
Lokalizacja: krzczonów

Pomógł: 56 razy

Auto: a8 /scorpio
Elektronika: agis /agis
Wtryskiwacze: hana /hana
Reduktor: gurter /artic
Dysze: zielone
Pojemność: 4.2
Moc: 310/207
Rok Produkcji: 1999/1995
caniggia napisał(a):
2. ustawianie głównej poprawki nawet przez autokalibrację i nie robienie kompletnie nic powoduje, ze auto może spokojowo wyjechać w trasę i nic mu się nie stanie, oprócz tego, ze na górze będzie miał lekko za bogato. na zimnym korekty paliwowe będą takie same, w związku z czym odpalanie również bez problemowe.
-ja zawsze tak robię wiem druciarstwo ale jak jest ok a gość i tak nie załapie ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2010-12-16, 21:31 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
w sumie okazuje się, ze nie takie druciarstwo, całkiem niezle to jest pomyslane.

wazne aby auto na pb odpalało, a pozniej juz ma korekty przystosowane do lpg - w sumie bazując,ze pozniej na pb się już nie jedzie, to w niczym nie szkodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-10, 19:12 

Dołączył(a): 2008-09-24, 17:32
Posty: 110
Lokalizacja: Pabianice

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: AGIS
Wtryskiwacze: Hana niebieska
Reduktor: 2x ig1
Dysze: brak
Pojemność: 2922 T6
Moc: 200 kW
Kod Nadwozia: v548
Kod Silnika: B4030
Rok Produkcji: 2002
Witam
Powracam do instrukcji kol. Caniggia i proszę o odpowiedź na następujące pytania:
1. Jak się sprawdza czas lpg aby w żadnym zakresie nie był krótszy niż 2 ms. od czasu PB
2. Czy ręczne ustawia się gł. poprawkę się gdy silnik pracuje na LPG,
3. Zbieranie map ze sterownika - rozumiem to że mapy zbieram bez komputera - ale jak ocenić czy jechałem tak, że mapa PB i LPG jest pełna,
4. Mam samochód ze skrzynią automatyczną na jakim biegu powinienem jechać na D,3,2, klima włączona, czy nie,
5. Jak praktycznie ustawia się precyzyjnie Mapę poprawek w zakładce Mapa.
Być może moje pytania są śmieszne, ale ja amator.
Dzięki za wskazówki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-10, 19:18 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
masz dobrze wystrojone, nia masz czego szukac:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-10, 20:07 

Dołączył(a): 2008-09-24, 17:32
Posty: 110
Lokalizacja: Pabianice

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: AGIS
Wtryskiwacze: Hana niebieska
Reduktor: 2x ig1
Dysze: brak
Pojemność: 2922 T6
Moc: 200 kW
Kod Nadwozia: v548
Kod Silnika: B4030
Rok Produkcji: 2002
caniggia napisał(a):
masz dobrze wystrojone, nia masz czego szukac:)


Zadałem to pytanie nie bez powodu. Jak pisałem w inny temacie /rozstrojenie sterownika/ okazało się po paru dniach, że gold sie całkowicie rozszczelnił, a że w domu mam skorpiona GT chcę go jutro założyć. I myślę o ponownej kalibracji.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-10, 20:10 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
wystarczy ustawic takie samo cisnienie jak bylo wczesniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-01-10, 20:17 

Dołączył(a): 2008-09-24, 17:32
Posty: 110
Lokalizacja: Pabianice

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: AGIS
Wtryskiwacze: Hana niebieska
Reduktor: 2x ig1
Dysze: brak
Pojemność: 2922 T6
Moc: 200 kW
Kod Nadwozia: v548
Kod Silnika: B4030
Rok Produkcji: 2002
caniggia napisał(a):
wystarczy ustawic takie samo cisnienie jak bylo wczesniej.


Jesteś dla mnie GURU więc zrobię jak mówisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-03-01, 20:44 

Dołączył(a): 2010-08-08, 07:36
Posty: 2330
Lokalizacja: Mazovia

Pomógł: 47 razy

Auto: Skoda Fabia
Pojemność: 1.2 TSI
Moc: 86
Kod Nadwozia: 5J0
Kod Silnika: CBZA
Rok Produkcji: 2011
Czy mapę powinno się zbierać w wąskim zakresie np. granice 2000obr czy w pełnym zakresie obrotów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-03-01, 20:56 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12121
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
trudno wyczuc czy do ukladania poprawek jakos filtruje punkty, wiec jepiej na jednym biegu w tych samych warunkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-03-14, 18:19 

Dołączył(a): 2010-08-08, 07:36
Posty: 2330
Lokalizacja: Mazovia

Pomógł: 47 razy

Auto: Skoda Fabia
Pojemność: 1.2 TSI
Moc: 86
Kod Nadwozia: 5J0
Kod Silnika: CBZA
Rok Produkcji: 2011
Czy strojąc instalację przy temperaturze gazu 60st, referencja w korekcji temperatury ma być taka jak temperatura gazu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2011-03-14, 22:09 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23800
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 872 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
nie kolego, to nie STAG, że jesteś zdany na pastwę losu ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 310 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO