Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 14:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3394
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 65 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
gucioo napisał(a):
Inny sposób to gdyby sterownik uwzględniał czas tankowania i na podstawie czasu tankowania dzielił zakresy - oczywiście zakładając że podczas tankowania dość równo przybywało by gazu.

I to jest sensowne podejście.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 15:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
A tankowałeś kiedyś z podpiętym komputerem? Patrzyłeś jak zmienia się napięcie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 15:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Pewnie chlupocze płynny gaz jak nie wiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 15:33 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
Szymdi napisał(a):
A tankowałeś kiedyś z podpiętym komputerem? Patrzyłeś jak zmienia się napięcie?


Tankowałem i zmiana napięcia nie jest płynna, to by stanowiło główną przeszkodę aby do auto kalibracji uwzględniać czas tankowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 17:52 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15931
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 860 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
gucioo napisał(a):
Tankowałem i zmiana napięcia nie jest płynna, to by stanowiło główną przeszkodę aby do auto kalibracji uwzględniać czas tankowania.




Może włączyć stoper podczas tankowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 17:53 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
tryszawy napisał(a):
Może włączyć stoper podczas tankowania.

rozwiń myśl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 18:19 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15931
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 860 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
gucioo napisał(a):
rozwiń myśl

gucioo napisał(a):
Inny sposób to gdyby sterownik uwzględniał czas tankowania i na podstawie czasu tankowania dzielił zakresy - oczywiście zakładając że podczas tankowania dość równo przybywało by gazu.


Zmierz czas i podziel przez ilość progów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 18:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Kompletnie nie wiem w jaki sposób jednostka czasu ma pomóc w ustawieniu prawidłowych przedziałów WPG :/ Opiszcie, bo umieram z ciekawości.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 18:37 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15931
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 860 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
BlueMan napisał(a):
Kompletnie nie wiem w jaki sposób jednostka czasu ma pomóc w ustawieniu prawidłowych przedziałów WPG :/ Opiszcie, bo umieram z ciekawości.




Ja też nie wiem ale jak się chce zmierzyć czas to się używa zegara/stopera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 19:03 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
Oj chłopaki ruszcie trochę żyłką między uszami, :)

Sam czas to mało - potrzebne są dwa parametry - czas i poziom napięcia w danym czasie.

Włączasz auto kalibrację w tym samym czasie zaczynasz tankowanie (zakładamy że gazu przybywa równo podczas całego tankowania).
Sterownik podczas tego zabiegu zapamiętuje napięcia w każdej sekundzie tankowania (zakładamy że pływak i wskaźnik działa idealnie płynnie i precyzyjnie - a wiemy że tak nie jest i to już jest pierwsza bariera)
Po zatankowaniu sterownik ma czas tankowania, który dzieli na 5 kontrolek i ustala czas dla konkretnego progu i przypisuje do nich napięcia które rejestrował podczas całego tankowania.

Układ prosty jak konstrukcja cepa ale gorzej z wykonaniem ze względu na to co napisałem w nawiasach. Przy takim sposobie ustalania progów nie było by istotne czy butla jest okrągła, owalna, trójkątna czy ciul wie jaka tam.

Oczywiście są to tylko teoretyczne rozważania, bo w praktyce trochę trudne do zrealizowania głównie ze względu na trochę nieprecyzyjny mechanizm pomiarowy.

Już zrozumieli o co mnie kaman ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 19:11 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-07-15, 21:06
Posty: 5425
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 299 razy

Auto: Laguna II ph2
Elektronika: Stag 300 ISA2
Wtryskiwacze: RegFast
Reduktor: Zeta S
Pojemność: 2.0T
Moc: 170 KM
Kod Silnika: F4R 786 / 787
Rok Produkcji: 2006
Nom, miało by to sens.
Ale i tak nie da się tego w ten sposób zrealizować ze względu na płynność gazu :/

A i tak nie kumam w czym tego typu algorytm byłby lepszy z tym którym jest teraz - napięcie przed tankowaniem, napięcie po tankowaniu, podział na 5 kropek. I gotowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 19:18 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
BlueMan napisał(a):
Ale i tak nie da się tego w ten sposób zrealizować ze względu na płynność gazu :/


no to by była główna przeszkoda

BlueMan napisał(a):
A i tak nie kumam w czym tego typu algorytm byłby lepszy z tym którym jest teraz - napięcie przed tankowaniem, napięcie po tankowaniu, podział na 5 kropek. I gotowe.

A czy przy zbiorniku o przekroju okrągłym, owalnym pływak podnosi się w tym samym tempie czy nie ???? - pomyśl

Układ który przedstawiłem eliminował by to zjawisko.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 19:47 

Dołączył(a): 2010-01-07, 20:44
Posty: 549
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 11 razy

Auto: Renault Vel Satis 3.5
Elektronika: Tech 326 OBD
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: Romano
Pojemność: 3500
Moc: 245
Kod Nadwozia: BJ0V
Kod Silnika: V4Y
Rok Produkcji: 2005
A nie lepiej tak?
W mój zbiornik wchodzi 41 litrów.
Więc tankuję 10 litrów, zatrzymuje dystrybutor - notuje napięcie - tak do samego końca i mam zapisane parametry.
Po co mierzyć czas?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 19:56 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
Mówimy o automatycznej kalibracji a w jakim celu do tego jest potrzebny czas odmierzany przez sterownik podczas autokalibracji już pisałem wcześniej. Z palca to każdy może to robić jak tam sobie chce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 20:02 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-10-07, 17:42
Posty: 4780
Lokalizacja: DE - Boppard

Pomógł: 449 razy

Auto: A8 quattro
Elektronika: NEVO Pro
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME
Pojemność: V8
Rok Produkcji: 2ooo
gucioo, automatyczna kalibracja raczej się tu nie sprawdzi. Za dużo różnych wartości jak np.: różne rozmiary zbiorników zamontowanych poziomo lub pod lekkim skosem, WZ podgięty czy też nie, średnice wewnętrzne adapterów do tankowania, ciśnienie gazu w dystrybutorze itd, itp...

Ja robiłem u siebie inaczej ...tankuję do pełna, wyjeżdżam zbiornik żeby wiedzieć ile można na nim kilometrów przejechać. Następnie dzielę tę liczbę kilometrów przez 5, np. 350km dzielone przez 5 daje 70km. Dalszym krokiem jest przejechanie 70km na pełnym zbiorniku i ustawienie by zgasła pierwsza lampka, następne 70km - ustawienie by zgasła 2 lampka itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: LPGTECH_SUPPORT_4 i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO