Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 20:13 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
Tez to robiłem na podstawie przebiegu jak ty, ale najlepiej aby dystans był pokonany w takich samych warunkach - bo 70 km w warszawie w korkach to będzie np. 13 L a kolejne 70km na trasie to będzie np. 6 litrów - tak czy siak jest to ręczne ustawienie progów.

Moje teoretyczne rozważania dotyczą sposobu w jaki automat mógłby to zrobić precyzyjnie i jest to do zrobienia ale czy komuś się będzie chciało z tego skorzystać i czy w ogóle warto to już inna para kaloszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 20:25 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
danishow, teoretycznie sprawdzi się, oczywiście mówimy o sposobie ustalania o który ja pisałem czyli z uwzględnieniem czasu rejestrowanego przez sterownik podczas tankowania.
Nie ma znaczenia kształt czy pojemność zbiornika i inne wątpliwości które wyraziłeś.

Jedyne kryteria jakie musiały by być spełnione to
- dystrybutor równo leje od początku do końca tankowania i ciśnienie wpływające naszybkość tankowania nie mamtu znaczenia, grunt aby było tak samo podczas całego tankowania.
- pływak działa w całym zakresie o nie wisi od połowy zbiornika w powietrzu tak samo wskaźnik WPG powinien płynnie bez żadnych zawiech ustalać napięcie.

Gdy te wytyczne były by spełnione automat zrobił by to prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 20:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3390
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 64 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Sterownik podczas autokalibracji zbiera przyrost napięcia w czasie, zna początkowe i końcowe.
Wpływ cieczy, można przyjąć, jest stały.
Prościej się nie da.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 20:55 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
enkai napisał(a):
Sterownik podczas autokalibracji zbiera przyrost napięcia w czasie, zna początkowe i końcowe.
Wpływ cieczy, można przyjąć, jest stały.
Prościej się nie da.

Dokładnie, prościej się nie da.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 20:57 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
tryszawy napisał(a):
Może jeszcze niech uwzględni ,,butlę do jazdy na wstecznym

to też nie miało by żądnego znaczenia :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 21:07 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3390
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 64 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Opierając się wyłącznie na czasie między min i max, można wyznaczyć fajnie punkty. Aby było więcej frajdy, to można zwizualizować profil na bajeranckim wykresiku z możliwością korygowania punktów oznaczających zapalenie konkretnego segmentu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 21:11 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
enkai napisał(a):
Opierając się wyłącznie na czasie między min i max,

Tylko na podstawie czasu sterownik mógłby to podzielić równo czyli tak jak robi to aktualnie. Musi być drugi parametr jakim jest napięcie w jednostce czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 21:25 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3390
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 64 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Sterownik robi to pewno po napięciu a nie po czasie. Mając napięcie po czasie (zakładamy stały przepływ więc czas jest proporcjonalny do napełnienia) na wykresie możemy wyinterpolować wewnątrz i ekstrapolować przy końcu, kiedy nagle. wzrost napięcia maleje bo pływak zaczyna przytykać zawór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 21:33 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
enkai napisał(a):
Sterownik robi to pewno po napięciu a nie po czasie.

Aktualnie stag czy tech dokładnie tak to robi. Napięcie na pustym na pełnym, różnice dzieli na 5 i ustala progi.
Wcześniej pisałeś o opieraniu się tylko na czasie a na podstawie tylko czasu za wiele się nie da ustawić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 22:30 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3390
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 64 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Zbiorniki są regularne. Napełniane są w pewnym przybliżeniu równomiernym strumieniem. Prawdopodobnie trzeba zależność napięcia w czasie "wygładzić", ale to i tak lepsza metoda, niż dzielić odcinek min-max napięcia na równe części.
Jeśli zależność napięcia w czasie zostanie przedstawiona na wykresie który da się modyfikować, człowiek rozgarnięty ustawi kropki bardziej niż zadowalająco.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 22:34 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
Co do zasady wiadomo o co chodzi i na pewno dało by się to zrobić, a jak by to miało być rozegrane to już inna bajka - możliwości na pewno jest wiele.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-26, 22:49 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15729
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 822 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Ja np zrobiłem sobie automatyczną kalibrację 15l gazu , interesuje mnie ile mam jeszcze gazu jak się kończy gaz bo to że jest pełna butla to wiem płacąc przy kasie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-27, 08:01 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-13, 08:34
Posty: 3288
Lokalizacja: Gliwice

Pomógł: 228 razy

Auto: Ford Ka/Tarpan Honker
Pojemność: 1299/2417
Moc: 60/70
Kod Nadwozia: RB/FSR
Kod Silnika: J4P/4C90
Rok Produkcji: 1998/1991
Jedyne co można by zmienić, to taka opcja, że po zatankowaniu do pełna, ustawia się sterownik w trybie kalibracji wskaźnika, która wyłącza się i oblicza przedziały w chwili pierwszego awaryjnego przełączenia na benzynę z powodu spadku ciśnienia. Klient sobie jeździ, a jak mu się gaz zacznie kończyć, ma ustawiony wskaźnik. Jest to prawdopodobnie najbardziej precyzyjny sposób.

Piszę to tylko w ramach rozrywki, bo uważam, że umiejętność czytania liczb z ekranu komputera oraz dzielenia, nie jest niczym przekraczającym możliwości przeciętnego gazownika.
No chyba, że się mylę...?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-27, 08:04 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24665
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2104 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Szymdi napisał(a):
umiejętność czytania liczb z ekranu komputera oraz dzielenia, nie jest niczym przekraczającym możliwości przeciętnego gazownika.
No chyba, że się mylę...?
oj byś się jednak zdziwił. KME w Nevo dla tych "kumatych inaczej" to nawet suwaki zrobił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Strojenie LPGTECH - filmy instruktażowe
PostLink | Napisane: 2013-06-27, 08:20 

Dołączył(a): 2012-08-11, 12:42
Posty: 1072
Lokalizacja: Warszawa/Piaseczno

Pomógł: 67 razy

Auto: lanos 1,5 16v
Elektronika: stag 4 plus
Wtryskiwacze: Matrix hd344
Reduktor: alaska
Dysze: 1,8
Pojemność: 1500
Moc: 100
Szymdi napisał(a):
Jedyne co można by zmienić, to taka opcja, że po zatankowaniu do pełna, ustawia się sterownik w trybie kalibracji wskaźnika, która wyłącza się i oblicza przedziały w chwili pierwszego awaryjnego przełączenia na benzynę z powodu spadku ciśnienia. Klient sobie jeździ, a jak mu się gaz zacznie kończyć, ma ustawiony wskaźnik. Jest to prawdopodobnie najbardziej precyzyjny sposób.

Czyli miałbyś to co masz w tej chwili w stagu czy techu tyle że na odwrót bo teraz jest przy tankowaniu a ty proponujesz kalibrację przy zużyciu gazu podczas jazdy.
twoja propozycja:
Pełny zbiornik włączasz kalibrację sterownik łapie napięcie A
pusty zbiornik/spadek ciśnienia łapie napięcie B
A-B= C
C/5 = to co masz aktualnie


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO