Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-01-29, 22:55 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22165
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 372 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
Źle wyregulowana instalacja prowadzi do powolnego zużycia silnika. Pół biedy, jeśli mieszanka jest zbyt bogata. Samochód spala wtedy więcej paliwa. Uboga mieszanka powoduje bardzo dużą temperaturę spalania, która może przekraczać 1000C. Powoduje to wypalanie zaworów, topienie tłoków, a w konsekwencji uszkodzenie silnika. Pierwszymi objawami jest siny kolektor, chociaż wydaje mi się, że nie jest to regułą. A potem się mówi, że LPG niszczy silniki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-01-30, 14:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-20, 19:03
Posty: 46
Lokalizacja: Swarzędz

Pomógł: 0 razy

Auto: Astra Bertone
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon BF
Reduktor: Kanapka TUR
Pojemność: 2000
Moc: 280
Kod Nadwozia: F07
Kod Silnika: Z20LET
Rok Produkcji: 2002
byłem dzisiaj u druciarzy bo telefonów odemnie już nie odbierają. Wysłali mnie do innego warsztatu na regulację gdzie stwierdzono po przejrzeniu map że ona dostaje za mało gazu (podniesiono wzbogacenie na 15% w segmentach A 5 i B 15)

poinformowałem kierownika o tej zmianie (dzwoniąc z innego numeru) to stwierdził że jak to nic nie da to trzeba jechać na hamownie do Radomia :evil:

dziś sprawdzę spalanie ale nie wróżę różnicy chyba że na większe :-?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-01-30, 21:10 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-27, 23:48
Posty: 1108
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 3 razy

Auto: BMW 540i
Elektronika: KME Nevo Pro ( testy )
Wtryskiwacze: RAPTOR PW1-1 (testy )
Reduktor: FAZER Imola 270
Dysze: 2,8
Pojemność: 4398
Moc: 286
Kod Nadwozia: e39
Kod Silnika: M62TUB44
Wtryskiwacze do wymiany - za mało wydajne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostLink | Napisane: 2008-01-31, 08:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 08:49
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Lancia Kappa 2.4 20V
Elektronika: KME ver. 1.3
Wtryskiwacze: Magic jet
Reduktor: Wariat od Nikosia
Dysze: 2,8
Pojemność: 2446
Moc: 175KM
Kod Nadwozia: ZLA838
Kod Silnika: nie wiem
Rok Produkcji: 1995
dajcie spokój z wtryskiwaczami, miałem valteki a dyszach 3.0 i jakoś to biegało, nie rewelacyjnie ale .... z przymrożeniem oka, fakt że Nikoś coś mówił że na planijety jes promocja i są po 30 zł i może problem byłby z głowy. :)

PS. ile twój opel ma mocy ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-01-31, 08:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-20, 19:03
Posty: 46
Lokalizacja: Swarzędz

Pomógł: 0 razy

Auto: Astra Bertone
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon BF
Reduktor: Kanapka TUR
Pojemność: 2000
Moc: 280
Kod Nadwozia: F07
Kod Silnika: Z20LET
Rok Produkcji: 2002
30 zł szt ? gdzie ?

136KM 188Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ....
PostLink | Napisane: 2008-01-31, 08:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 08:49
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Lancia Kappa 2.4 20V
Elektronika: KME ver. 1.3
Wtryskiwacze: Magic jet
Reduktor: Wariat od Nikosia
Dysze: 2,8
Pojemność: 2446
Moc: 175KM
Kod Nadwozia: ZLA838
Kod Silnika: nie wiem
Rok Produkcji: 1995
twoja optymalna dysza to
czyli 136/4 = 34 km z gara
wedle instrukcji kme daje to 2.7, ale na super "wydajnym i szybkim" valteku daje sie o jeden rozmiar więcej czyli u ciebie dysza 3.0 :) będzie ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ...
PostLink | Napisane: 2008-01-31, 09:47 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-27, 23:48
Posty: 1108
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 3 razy

Auto: BMW 540i
Elektronika: KME Nevo Pro ( testy )
Wtryskiwacze: RAPTOR PW1-1 (testy )
Reduktor: FAZER Imola 270
Dysze: 2,8
Pojemność: 4398
Moc: 286
Kod Nadwozia: e39
Kod Silnika: M62TUB44
larry napisał(a):
dajcie spokój z wtryskiwaczami, miałem valteki a dyszach 3.0 i jakoś to biegało, nie rewelacyjnie ale .... z przymrożeniem oka, fakt że Nikoś coś mówił że na planijety jes promocja i są po 30 zł i może problem byłby z głowy. :)

PS. ile twój opel ma mocy ???


Widzę, że nie rozumiesz jednej rzeczy. W tego typu wtryskiwaczach gaz przepływa przez otwór o kształcie powierzchni bocznej walca. Valteki kalibrowane są na 0,4 mm skoku i na 0,6 mm ( BFC ).
Jak obliczysz sobie powierzchnię przepływu przez otwarty wtryskiwacz Valtek type 30 to porównaj go z polem koła i sprawdź jaka jest średnica tego koła.

Podpowiem, że dla Valteka type 30 średnica ta to ok. 2,5-2,6 mm. Powiększanie dyszy ponad tę wartość praktycznie nic nie zmienia.

Więc skoro przy tej mocy ( 136 KM ) potrzeba dysz 2,7-2,8 ( czy nawet 3,0 ) - już wiesz dlaczego te wtryskiwacze są za słabe.

No i w Diego odpada temat podbicia ciśnienia bo zaczną się problemy przy nierozgrzanym reduktorze i przy cut-off. Należy trzymać się ciśnienia 1 bar, wiec to żadna furtka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-01-31, 11:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-20, 19:03
Posty: 46
Lokalizacja: Swarzędz

Pomógł: 0 razy

Auto: Astra Bertone
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon BF
Reduktor: Kanapka TUR
Pojemność: 2000
Moc: 280
Kod Nadwozia: F07
Kod Silnika: Z20LET
Rok Produkcji: 2002
zapomniałem jeszcze o jednym po zwiększeniu ciśnienia pojawił się zapach gazu w aucie jak instalacja zaczyna pracować wychłodzeniu np. np po nocnym staniu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostLink | Napisane: 2008-01-31, 12:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 08:49
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Lancia Kappa 2.4 20V
Elektronika: KME ver. 1.3
Wtryskiwacze: Magic jet
Reduktor: Wariat od Nikosia
Dysze: 2,8
Pojemność: 2446
Moc: 175KM
Kod Nadwozia: ZLA838
Kod Silnika: nie wiem
Rok Produkcji: 1995
miałem takie wtryski jak kolega,
czy jest sens rozwiercania na 3.0, raczej tak, w KME w rozwiercili mi dysze z 2.7 na 3.0. Auto zaczęło się lepiej wkręcać przyspieszać, wzrosła prędkość maksymalna(na dyszach 2.7 więcej niż 180 nie chciało auto jechać), ustabilizowały się wolne obroty.
Zaznaczam że nie jestem "profesjonalistą", jedynie użytkownikiem systemu kme.
Także obstawiam 3.0 i ciśnienie koło 1.0 bara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ...
PostLink | Napisane: 2008-01-31, 19:54 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-27, 23:48
Posty: 1108
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 3 razy

Auto: BMW 540i
Elektronika: KME Nevo Pro ( testy )
Wtryskiwacze: RAPTOR PW1-1 (testy )
Reduktor: FAZER Imola 270
Dysze: 2,8
Pojemność: 4398
Moc: 286
Kod Nadwozia: e39
Kod Silnika: M62TUB44
larry napisał(a):
miałem takie wtryski jak kolega,
czy jest sens rozwiercania na 3.0, raczej tak....


Tylko wtedy jeśli są to BFC.

No chyba że miałeś type 30 ale przekalibrowane wcześniej na większy skok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostLink | Napisane: 2008-02-01, 08:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 08:49
Posty: 127
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Lancia Kappa 2.4 20V
Elektronika: KME ver. 1.3
Wtryskiwacze: Magic jet
Reduktor: Wariat od Nikosia
Dysze: 2,8
Pojemność: 2446
Moc: 175KM
Kod Nadwozia: ZLA838
Kod Silnika: nie wiem
Rok Produkcji: 1995
miałem czerwone Valteki czy BFC czy type 30 nie wiem, oddałem wtryski koledze, który może zainstaluje sobie instalacje w mniej skomplikowanym aucie niż moje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-02-04, 20:56 

Dołączył(a): 2008-01-26, 00:32
Posty: 24

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Mondeo 2.0 146 KM
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Planijet, dysze 2.2
Reduktor: Tomasetto AT-09 ALASKA 190KM
Dzięki temu wątki już wiem dlaczego muszę zamienić moje Valteki na inne.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-02-04, 21:12 

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:12
Posty: 1439
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 16 razy

Auto: E46 330 E39 540 E87 120i
Elektronika: TECH326OBD / TECH328OBD
Wtryskiwacze: Barracuda /Barracuda
Reduktor: TUR kanapka/TUR kanapka
Dysze: brak
Pojemność: 3000, 4400, 2000
Moc: 231KM, 286KM, 150KM
Kod Nadwozia: E46, E39, E87
Kod Silnika: m54b30, m62tub44, N46b20
Rok Produkcji: 2001,2003, 2005
maksiu78 napisał(a):
Dzięki temu wątki już wiem dlaczego muszę zamienić moje Valteki na inne.

Pozdrawiam.


Valtek to nie wtryskiwacz a elektrozawór ;]

pzdr. Grzesiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2008-02-05, 22:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-20, 19:03
Posty: 46
Lokalizacja: Swarzędz

Pomógł: 0 razy

Auto: Astra Bertone
Elektronika: TECH 324 OBD
Wtryskiwacze: Dragon BF
Reduktor: Kanapka TUR
Pojemność: 2000
Moc: 280
Kod Nadwozia: F07
Kod Silnika: Z20LET
Rok Produkcji: 2002
oto pomiary spalin ze stacji diagnostycznej

Obrazek

a to homologacja

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ....
PostLink | Napisane: 2008-02-06, 20:14 

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:12
Posty: 1439
Lokalizacja: Lublin

Pomógł: 16 razy

Auto: E46 330 E39 540 E87 120i
Elektronika: TECH326OBD / TECH328OBD
Wtryskiwacze: Barracuda /Barracuda
Reduktor: TUR kanapka/TUR kanapka
Dysze: brak
Pojemność: 3000, 4400, 2000
Moc: 231KM, 286KM, 150KM
Kod Nadwozia: E46, E39, E87
Kod Silnika: m54b30, m62tub44, N46b20
Rok Produkcji: 2001,2003, 2005
larry napisał(a):
a po cholerę ci ekspertyza ????
weź sprawy w swoje ręce i kup inne wtryski, taniej cię wyniesie :)
może nawet twoi super gazownicy podmienią ci wtryski.


Larry w tym aucie nie leży problem tylko we wtryskach, elektronika też jest zwalona bo czasem potrafi sypać błędami o całkowicie otwartym wtrysku pb gdy czas wtrysku w tym momencie jest niski, .


Ostatnio edytowano 2009-03-26, 22:10 przez GrzesiekK., łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO