Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-01-27, 09:58 

Dołączył(a): 2012-01-26, 20:13
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: OPEL VECTRA B
Elektronika: Lecho SEC
Wtryskiwacze: Valtek Rail czerwone
Reduktor: Tomasetto AT09 Alaska
Pojemność: 1598
Moc: 101
Kod Nadwozia: 036 sedan
Kod Silnika: x16xel
Rok Produkcji: 1997
Witam.
Jesienią w moim aucie pojawił się problem z instalacją gazową, jeżdżąc na gazie auto dławi się i szarpie tak jak by gaz się kończył, nie chce przyspieszać - przy wciskaniu gazu nawet delikatnym występuje wyżej wymienione szarpanie. Jadąc powoli w trasie 90-110 przy bardzo minimalnym wciskaniu pedału gazu zapala się check engine, sprawdziłem kod błędu i jest to "zbyt uboga lub bogata mieszanka"

Instalację gazową mam od 17 lipca 2007. Pod koniec 2009 byłem w warsztacie w którym zamontowana została instalacja wymienić filtry (za 5 min roboty zapłaciłem 120 PLN co mnie zraziło).

Prosił bym również o pomoc w uzupełnieniu profilu (zidentyfikowaniu podzespołów) w wyciągu ze świadectwa homologacji mama napisane między innymi:
"Elektrozawór gazu Elektr.zintegrowany z reduktorem"
"Wielozawór RBC Europa"
"Reduktor / parownik Tomasetto AT09" - wygląda jak popularna alaska
"Urządzenie wtrysku gazu Valtek Rail"
"System wtrysku lub kontroli Lambda Centrala SEC"

Dodam jeszcze, że na PB auto działa idealnie.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-01-27, 10:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26077
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2290 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Wygłąda na to, że trzeba się zająć wtryskiwaczami Valtek, pewnie ich żywot się kończy. Może też nie domagać reduktor, owa Alaska.
Musisz się przygotować na edukację w kwestii używania interfejsu i oprogramowania do sterownika SEC, bo taki zapewne masz: http://sklep-lecholpg.home.pl/pl/produc ... z/7/1/full
Pokazać zrzuty z ustawień , pracy instalacji, wtedy można coś więcej niż statystycznego powiedzieć o twoim LPG.
Oczywiście jak sprawą chcesz się zająć sam, jeśli szukasz pomocy w okolicy to wpisz w profil miejsce zamieszkania, to obowiązek regulaminowy ale jak widać ułatwiający życie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-01-27, 16:53 

Dołączył(a): 2012-01-26, 20:13
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: OPEL VECTRA B
Elektronika: Lecho SEC
Wtryskiwacze: Valtek Rail czerwone
Reduktor: Tomasetto AT09 Alaska
Pojemność: 1598
Moc: 101
Kod Nadwozia: 036 sedan
Kod Silnika: x16xel
Rok Produkcji: 1997
Jestem z Olsztyna (profil uzupełniłem).
Jako że maja ingerencja w instalację gazową to jedynie wymiana filtrów prosił bym o informację czego potrzebuję aby podłączyć się do sterownika SEC. Czy wystarczy interface USB za 50 PLN który można znaleźć na podanej przez Ciebie stronie? Może potrzebuję interface OBD za 260 PLN? Czy coś jeszcze będzie mi potrzebne o czym nie wiem?
Jeśli zdecyduję się na samodzielną naprawę, chciał bym też naprawić wskaźnik gazu.
Od "nowości" instalacja nieprawidłowo wskazuje poziom gazu (jeździłem 2 razy na ustawianie) instalator nie był w stanie tego zrobić lub po prostu mu się nie chciało. Instalacja pokazuje ze jest pełno gazu puki się nie skończy (jak zatankuje do pełna na stacji i bez postojów przejadę ponad 400 km to auto zacznie się dusić i muszę przełączyć na benzynę mimo, że świecą się wszystkie zielone diodki ale ja wiem ze to gaz się skończył. Jeśli jeżdżę w mieście to po 200-300 km zapala się rezerwa.
Mam jeszcze jedno pytanie czy instalacja nie powinna sama przełączać się na benzynę?
Jestem kompletnym świerzakiem więc nawet trudno mi zadawać konkretne pytanie, prosił bym o naprowadzenie na konkretne tory.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-01-27, 17:22 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26077
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2290 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
Arcydziad napisał(a):
Czy wystarczy interface USB za 50 PLN

tak wystarczy, można kupić też z innego źródła
Arcydziad napisał(a):
Mam jeszcze jedno pytanie czy instalacja nie powinna sama przełączać się na benzynę?
tak, z tym że nie znam dobrze SEC-a i może on jest jakiś ułomny pod tym względem. Zapewne pojawi się tu ktoś co dobrze zna ten sterownik i podpowie.
Arcydziad napisał(a):
Czy coś jeszcze będzie mi potrzebne o czym nie wiem?

oprogramowanie, które znajdziesz w sieci i trochę samozaparcia, cierpliwości w zgłębianiu tematu.
Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-02-09, 16:35 

Dołączył(a): 2012-02-09, 16:23
Posty: 1
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 0 razy

Auto: Ibiza
Elektronika: Autronic AL700
Pojemność: 1200
Moc: 71
Kod Silnika: 021A
Rok Produkcji: 1992
Witam. Mam podobny problem (właściwie to ojciec w swojej Alfie 146 1,6 boxer, sekwencyjny LPG). Nie potrafię powiedzieć co to za instalacja. Chodzi o to, że na benzynie chodzi git, na gazie szarpie na jałowym i w całym zakresie obrotów, śmierdzi gazem. Nie daje się jechać.

Mirosław napisał(a):
Oczywiście jak sprawą chcesz się zająć sam, jeśli szukasz pomocy w okolicy to wpisz w profil miejsce zamieszkania, to obowiązek regulaminowy ale jak widać ułatwiający życie.

Kto w Zamościu może mi pomóc w tym temacie? Ojciec jeździ do jednego gazownika ale tamten rozkłada ręce. Wymienił reduktor, coś robił z wtryskami i nie wie co z tym dalej począć. Powymieniane filtry, świece, krokowiec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-08-29, 12:02 

Dołączył(a): 2012-01-26, 20:13
Posty: 6
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 0 razy

Auto: OPEL VECTRA B
Elektronika: Lecho SEC
Wtryskiwacze: Valtek Rail czerwone
Reduktor: Tomasetto AT09 Alaska
Pojemność: 1598
Moc: 101
Kod Nadwozia: 036 sedan
Kod Silnika: x16xel
Rok Produkcji: 1997
Witam ponownie, odgrzewam temat ponieważ zebrałem trochę kasy i chciałem doprowadzić instalację do 100% sprawności.
Po zakupie kabla zrobiłem autoregulację i auto zaczęło jeździć, może nie idealnie ale w końcu można z gazu korzystać. Jednak gdy auto jest chłodne silnik na gazie pracuje bardzo nie równo, i strasznie się telepie szczególnie na "luzie". Czytając forum postanowiłem zrobić porządek z reduktorem i wtryskiwaczami.
Mam reduktor Alaska, postanowiłem kupić zestaw naprawczy na alledrogo za około 60 zł z przesyłką, mam nadzieję że to dobry pomysł.
Z listwą wtryskiwaczy mam większy problem, teraz mam Valtek czerwone, są one zamontowane pod kolektorem (bardzo niedostępne miejsce).
Obrazek
Czy warto je regenerować czy lepiej kupić nowe (130 zł). Czytałem że podobno lepsze są REG Fast (150 zł) czy pasowały by do mojej instalacji, chciał bym to sam zamontować. Czytałem że można je zamontować pionowo i że lepiej to wpływa na ich pracę.
Prosił bym o pomoc w podjęciu decyzji.
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-09-04, 07:40 

Dołączył(a): 2011-07-01, 10:30
Posty: 70
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 1 razy

Auto: Chevrolet Aveo
Elektronika: Lecho SEC ECO ATS
Wtryskiwacze: OMVL FAST
Reduktor: Stefanelli
Pojemność: 1400
Moc: 85
Rok Produkcji: 2006
Zdecydowanie będą lepsze REGi i też wchodzą pod kolektor.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-09-04, 14:22 

Dołączył(a): 2010-10-15, 10:07
Posty: 76
Lokalizacja: śląskie

Pomógł: 2 razy

Auto: wv golf 4
Elektronika: sequel Lecho
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: shark 1200
Dysze: 2.3
Pojemność: 1600 - 8v
Moc: 100
Kod Nadwozia: 1j1
Kod Silnika: APF
Rok Produkcji: 2000
witam

warto pojeżdzić na pb ok 100 km , dopiero regulować lpg bo napewno mapa
kompa auta jest rozwalona przy takich objawach .Oczywiście regi najpierw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2012-09-04, 19:15 

Dołączył(a): 2012-08-13, 18:58
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Arcydziad napisał(a):
Witam ponownie, odgrzewam temat ponieważ zebrałem trochę kasy i chciałem doprowadzić instalację do 100% sprawności.
Po zakupie kabla zrobiłem autoregulację i auto zaczęło jeździć, może nie idealnie ale w końcu można z gazu korzystać. Jednak gdy auto jest chłodne silnik na gazie pracuje bardzo nie równo, i strasznie się telepie szczególnie na "luzie". Czytając forum postanowiłem zrobić porządek z reduktorem i wtryskiwaczami.
Mam reduktor Alaska, postanowiłem kupić zestaw naprawczy na alledrogo za około 60 zł z przesyłką, mam nadzieję że to dobry pomysł.
Z listwą wtryskiwaczy mam większy problem, teraz mam Valtek czerwone, są one zamontowane pod kolektorem (bardzo niedostępne miejsce).
Obrazek
Czy warto je regenerować czy lepiej kupić nowe (130 zł). Czytałem że podobno lepsze są REG Fast (150 zł) czy pasowały by do mojej instalacji, chciał bym to sam zamontować. Czytałem że można je zamontować pionowo i że lepiej to wpływa na ich pracę.
Prosił bym o pomoc w podjęciu decyzji.
Pozdrawiam.

Witam.Jezeli jest możliwość proszę zamontować pionowo.Proszę rozebrać i wyczścić.Można zregenerować nie ponosząć kosztów zakupu zestawu do regeneracji.Wdolnej części tłoczka jest czarny detal,za pomocą igły delikatnie ten detal wyjąć i obrócić o 180 stopni(na drugą stronę)i włożyc w ten sposób mamy nową i ładną powierzchnie tłoczka (jak nowa) pozostało ustawić skok tłoczka na 0.45 mm,za pomocą prostego przyrządu dostępnego na zdjęciu na elektrodzie.
http://obrazki.elektroda.net/14_1237050838.jpg
zamiast zasilacza może być akumulator.
Powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2016-12-14, 21:35 

Dołączył(a): 2016-12-13, 01:22
Posty: 14

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Signum
Elektronika: STAG QBOX
Wtryskiwacze: barracuda
Reduktor: ac r01 czerwony
Pojemność: 2.0
Moc: 175
Kod Silnika: Z20NET
Rok Produkcji: 2008
Witam mam problem instalacja nowa przejechane 3tys byłem już z nią na serwisie lecz nadal problem występuje. Zanim silnik osiągnie 30 stopni i jadę powyżej 90 i w momecie gdy mam wciśnięty gaz i chce się przełączyć na lpg zaczyna szarpać muszę ściągnąć noge z gazu o wtedy załapie lpg jak trzymam cały czas gaz to poszarpie i nie pozwoli przełączyć się na lpg. Auto miało wgrywane nowe mapy i problwm nadal wystwpuje. Dodam że czasem jeśli chcę normalnie ruszyć z miejsca wciskam 1 lekko gaz i zaczyna szarpać muszę wcisnąć sprzęgło i ruszyć jeszcze raz. W czym może być problem .?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Szarpie, dławi się na gazie
PostLink | Napisane: 2016-12-14, 22:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 11810
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 873 razy

Auto: e39 540i/ibiza
Elektronika: lpgtech 328/stag 4
Wtryskiwacze: yeti/valtek
Reduktor: Kme twin/alaska
Dysze: brak/nie wiem
Pojemność: 4398/1,4
Moc: 286/60
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997/1998
Kop3r, zacznik od uzupełnienia PROFILU i napisania swojego tematu w odpowiednim dziale - SWOJEGO tematu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO