Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2013-10-14, 16:17 

Dołączył(a): 2010-08-04, 14:10
Posty: 4
Lokalizacja: polska

Pomógł: 0 razy

Kupiłem na allegro kabel na usb który po zainstalowaniu jakis ich sterowników mial bez roblemu emulować com, jednak nie emuluje i komp nie wykrywa sterownika, czekam na odpowiedz gościa który zapewniał mnie że będzie to działać.

Narazie metoda chybił trafił odkręciłem śrubką 4.5 obrotu w lewo i jako tako to przyśpiesza, ale jeszcze zdaży mu się przy 3 tysiącach trzymajac gaz w jednym położeniu szarpnąć. Bark już pomysłów co jest nie tak ... Obroty lekko falują zakres +/- 100 rmp. Jeśli to kwestia regulacji jak udało Ci się jej dokonać ? - wpiąłeś ten ciśnieniomierz w rurkę która idzie do dolotu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2013-10-17, 20:39 

Dołączył(a): 2013-08-18, 08:34
Posty: 10
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Tartarini Etagas
Wtryskiwacze: dozator
Reduktor: Etagas
Dysze: Brak danych
Pojemność: 1600
Moc: 101
Kod Nadwozia: Kombi
Kod Silnika: x16xel
Rok Produkcji: 1999
Samo kręcenie śrubą na parowniku nie załatwi sprawy. Według mojej oceny koniecznie trzeba będzie kalibrować ustawienia komputerem. Podłączałem do dolotu i dozatora manometr różnicowy, lecz co to za ustawienie jak się nie wie ile ma być poprawnie. Tak więc raczej chybił-trafił, ale z komputerem, ponieważ widać jak zachowuje się lambda, czy widzi temperaturę , TPS, Widać jak wielkie korekty dawkowania stosuje ECU itd. W moim przypadku kręcenie śrubą na parowniku nie zmieniało za bardzo pracy silnika, natomiast widać było po korektach dawkowania, że ECU gazowy stara się coś zmienić i dostosować dawkę gazu do nowych warunków. (przed regulacją korekty niskie w granicach -5 do +5, po wykręceniu śruby nawet -80, a po kalibracji korekty znowu niskie). Z tym USB to chyba nie przejdzie, potrzebny fizyczny COM1 czyli albo stary laptop, albo pcmcia z portem com w slot rozszerzeń lapka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2013-10-18, 16:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-04, 21:48
Posty: 351
Lokalizacja: DJ

Pomógł: 11 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Qbox
Wtryskiwacze: Baracuda
Reduktor: AC R02
Dysze: 2,0
Pojemność: 1,6
Moc: 100
Rok Produkcji: 1999
domana napisał(a):
Z tym USB to chyba nie przejdzie, potrzebny fizyczny COM1 czyli albo stary laptop, albo pcmcia z portem com w slot rozszerzeń lapka.

Oryginalny kabel jest na USB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2013-10-20, 07:31 

Dołączył(a): 2013-08-18, 08:34
Posty: 10
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Tartarini Etagas
Wtryskiwacze: dozator
Reduktor: Etagas
Dysze: Brak danych
Pojemność: 1600
Moc: 101
Kod Nadwozia: Kombi
Kod Silnika: x16xel
Rok Produkcji: 1999
Co do oryginału interfejsu i kabla dla Etagas nie zamierzam się sprzeczać, ponieważ nie mam pojęcia jak on wygląda (na pewno jest on wyposażony w manometr różnicowy do ustawiania ciśnienia w reduktorze). Jeżeli jesteś w posiadaniu działającego z Tartarini Etagas interfejsu na USB podaj jego nazwę, typ itp. z pewnością pomoże to innym kolegom z forum i nie będą musieli kombinować, składać reklamacji, kupować, oddawać itd. Ja przypomnę, że swój interfejs zbudowałem na podstawie schematu z elektrody, działa on tylko z portem com i niestety nie jest wyposażony w manometr różnicowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2013-10-20, 07:43 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 5635
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 304 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Boxy/Q-Max
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR02/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/1.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/Z12XEP
Rok Produkcji: 2005/1967/2008/2006
domana napisał(a):
będę musiał sprawdzić poprzez przesłonięcie wlotu. O wynikach poinformuję.



skieruj go do tyłu pojazdu poprzez nałożenie rurki typu peschel


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2013-10-20, 15:51 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-04, 21:48
Posty: 351
Lokalizacja: DJ

Pomógł: 11 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Qbox
Wtryskiwacze: Baracuda
Reduktor: AC R02
Dysze: 2,0
Pojemność: 1,6
Moc: 100
Rok Produkcji: 1999
Kabel i program ściągnięty z netu to nie wszystko. Aby program był funkcjonalny w 100% potrzebny jest klucz. Posiada go AutoGazSlask za 350 zł. a to jest już koszt nie mały.
Dziwie się wam że chcecie to reanimować. 100x lepiej jest to wyrzucić i założyć normalna sekwencje


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2013-10-25, 20:46 

Dołączył(a): 2013-08-18, 08:34
Posty: 10
Lokalizacja: Rzeszów

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Tartarini Etagas
Wtryskiwacze: dozator
Reduktor: Etagas
Dysze: Brak danych
Pojemność: 1600
Moc: 101
Kod Nadwozia: Kombi
Kod Silnika: x16xel
Rok Produkcji: 1999
Wracam do falowania obrotów w czasie jazdy na luzie. Przesłanianie, i zmiana kierunku wlotu powietrza nic nie zmienia, efekt występuje także w czasie jazdy do tyłu na luzie. Z dalszych obserwacji zauważyłem, że jadąc na benzynie na luzie obroty biegu jałowego są wyższe o jakieś 200-300 obr/min (nie falują), niż w czasie postoju, jest to wyraźnie związane z ruchem samochodu. W praktyce więc oznacza to większe otwarcie dopływu powietrza przez silnik krokowy i być może instalacja gazowa nie radzi sobie z tą sytuacją. Czy takie podwyższone obroty biegu jałowego w czasie jazdy na benzynie to objaw normalny? ECU nie wykazuje żadnych błędów.

Co do sensu reanimacji tej przestarzałej już instalacji gazowej. Skoro jest, działa i była w samochodzie od początku to niech jeszcze pożyje. Przynajmniej dział III generacja na forum może istnieć.
A teksty w stylu, "po co ci to, zmień przód na Staga" i po kłopocie mogę usłyszeć u każdego gazownika w okolicy, tak po prostu jest wygodniej i opłacalniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2013-10-26, 06:57 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 5635
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 304 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Boxy/Q-Max
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR02/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/1.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/Z12XEP
Rok Produkcji: 2005/1967/2008/2006
domana napisał(a):
Czy takie podwyższone obroty biegu jałowego w czasie jazdy na benzynie to objaw normalny?


tak, wiele aut ma tak, że jeśli dojeżdżając do skrzyżowania dasz na luz, ale auto się toczy, to ECU trzyma obroty np. 1200, a jak się zatrzymasz - spadają do 900, ale realizuje to zawór biegu jałowego i na LPG ta funkcja również działa :)

Jeżeli u Ciebie obroty spadają niżej i falują to można podejrzewać, że jest za ubogo, a ECU zwiększa otwarcie silniczka krokowego i podbija, po czym zmniejsza, obroty schodzą za nisko, itp. chyba, że są niskie i przygasa, to za bogato, podłącz lambdę na długim kablu do multimetru, weź go do kabiny, w drogę i zobaczysz :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2015-02-17, 23:08 

Dołączył(a): 2015-02-17, 21:54
Posty: 2
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: peugeot 406
Elektronika: Tartarini
Reduktor: tartarini
Dysze: 2,8
Pojemność: 2000
Moc: 138
Rok Produkcji: 2001
witam,
Jestem nowy ale chciałem powiedzieć że osobiście używam kabla firmy VIAKEN na USB i bez problemów on działa bez żadnych problemów.
Z kablem nie mam problemów ale za to mam problem z moją instalacją Tartarini i proszę o pomoc
Peugeot 406
silnik 2.0 16V
oznaczenie komputera gazu 4822130/b
Auto przy przełączaniu jak spadają obroty (ustawione1500) - wciśnięte sprzęgło dławi się odcina gaz, auto gaśnie.
Jak na siłę go przytrzyma i uda się przełączyć bez gaśnięcia pracuje jak na 2/3 gary.

Zauważyłem że problem ustępuje jak auto jest zagrzane około 70 stopni, z obu czujników temperatury gazu (reduktor + listwa) są prawidłowe odczyty


wymieniłem:
listwę z cewkami do świec - brak efektu
termistor czujnika temperatury na listwie gazowej
sondę lambda przed katalizatorem - brak efektu

Dodam jeszcze że przed tymi problemami padło mi BSI oraz akumulator oba wymienione.
Na Benzynie chodzi bez zastrzeżeń (wyczyszczona przepustnica+silnik krokowy).

Próbuje sam naprawić gdyż w Krakowie do Tartarini tylko ludzie z ASO Fiata chcą włożyć ręce i dodatkowo po awarii BSI pozbyłem się wolnej gotówki :(


Z góry dziękuje za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2016-02-11, 11:57 

Dołączył(a): 2016-02-11, 11:54
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Auto: Isuzu
Elektronika: Tartarini Etagas
Zibastian, Udało ci się może naprawić twoją instalację?
Czy polecisz jakiś warsztat który zajmuje się regulacją Etagas?
Ja właśnie kupiłem auto z Tartarini Etagas DGM 58348 GPL i szukam fachowców którzy zajmą się regulacją tego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2016-02-11, 13:16 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 5635
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 304 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Boxy/Q-Max
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR02/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/1.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/Z12XEP
Rok Produkcji: 2005/1967/2008/2006
KinaSZ napisał(a):
KinaSZ



zapraszam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2016-03-04, 01:31 

Dołączył(a): 2016-03-04, 01:15
Posty: 1

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi 100 C4 2.0 16v
Moc: 136
Kod Silnika: ACE
Rok Produkcji: 1994
Witam.
Panowie, właśnie czytam o waszych problemach przez które sam przechodziłem. Posiadam taka sama inst. gaz. co wspomniana w Audi 100 C4; 2.0 16v 136 KM, mechaniczny wtrysk paliwa,po dziś dzień jestem szczęśliwy z posiadania tejże instalacji bo nie sprawia ona kłopotów. Przyczyniło się do tego że pewnego dnia podczas jazdy rozpadł mi się aparat zapłonowy co oczywiście przełożyło się na to że skoro ponownie mam kalibrować prace komp. tej instalacji- wymieniłem wszystko co związane z zapłonem w aucie jest związane, Aparat regenerowany (nowy to 890 pln :) ), przewody; świece; cewka; silnik krokowy oraz wymiana zparciałych przewodów do ukł.chłodzenia. Kolejnym krokiem to wizyta u chyba jedynego fachowca odnośnie tej instalacji, p. Roberta Korcz w Radomiu. Jego firma znajduje się na ul. Gryczanej 25. Wszystkie te problemy które opisujecie, zniknęły także i u mnie. Dziś wiem że nawet w stolicy "gaziarze" to partacze i ściemniacze którzy probuja wcisnać te swoje wypociny. Nikt w wawie ani poza nią nie potrafił porządnie skalibrować tej instalacji. On tego dokonał. dziś jezdze co roku do radomia na serwis tej instalacji, pomimo tego że mam 120km. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini Etagas moje problemy
PostLink | Napisane: 2016-03-07, 09:04 

Dołączył(a): 2015-02-17, 21:54
Posty: 2
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: peugeot 406
Elektronika: Tartarini
Reduktor: tartarini
Dysze: 2,8
Pojemność: 2000
Moc: 138
Rok Produkcji: 2001
witam,
Udało się wyregulować samemu instalację, kupiłem nowe tłoczki do elektro zaworów Viaken, po zainstalowaniu nowych tłoczków listwa wymagała regulacji skoku. Regulacje skoku zrobiłem czujnikiem zegarowym we własnym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO