Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 09:07 

Dołączył(a): 2017-01-12, 08:52
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra C
Elektronika: Tartarini
Wtryskiwacze: Tartarini
Reduktor: Tartarini RP/G E97
Dysze: Tartarini
Pojemność: 1800
Moc: 122
Rok Produkcji: 2003
Witam chciałbym zaczerpnąć rady odnośnie instalacji Tartarini . Gaz późno mi się przełacza w czasie jazdy rano odpalam auto i od razu jade ,pokonuje np 8km , temperatura silnika wskazuje 88stopni a nie przechodzi na lpg , dopiero jak stane na poboczu parownik cieplutki to 5s i słysze 2 pykniecia i mam już gaz :) ale gdy jade na miasto to po 2km jade już na gazie chociaż silnik dobrze nie rozgrzany ale spełnia wymagane 35c które jest zadane do przejscia na gaz , tylko martwi mnie dlaczego jadac w trasie nie przechodzi na gaz. Termostat jest nowy . Ma ktoś pomysł co to może być ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 09:37 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 7263
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 447 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/
Rok Produkcji: 2005/1967/2006
tak, wypadł Ci czujnik temperatury z reduktora, trzeba go wkleić - tak podpowiada mi szklana kula :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 12:18 

Dołączył(a): 2017-01-12, 08:52
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra C
Elektronika: Tartarini
Wtryskiwacze: Tartarini
Reduktor: Tartarini RP/G E97
Dysze: Tartarini
Pojemność: 1800
Moc: 122
Rok Produkcji: 2003
Sprawdzałem czujnik temp i ma delikatny luz przy reduktorze .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 13:52 

Dołączył(a): 2010-02-20, 21:19
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: CIVIC
Elektronika: BRC
Dysze: x
Pojemność: 1800
Moc: 140
Kod Nadwozia: x
Kod Silnika: x
Rok Produkcji: 2015
Ja miałem podobnie, potem przełączał się coraz później aż w końcu wcale.
Nie zauważyłem żadnych luzów u mnie więc kupiłem nowy czujnik i wszystko teraz działa jak powinno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:18 

Dołączył(a): 2017-01-12, 08:52
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Vectra C
Elektronika: Tartarini
Wtryskiwacze: Tartarini
Reduktor: Tartarini RP/G E97
Dysze: Tartarini
Pojemność: 1800
Moc: 122
Rok Produkcji: 2003
A jaki polecacie czujnik temp do mojego reduktora Tartarini RP/G E97 ?? I czy po zamontowaniu nowego czujnika trzeba ustawiać coś komputerem ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:27 

Dołączył(a): 2017-01-12, 16:00
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Seicento
Elektronika: ?
Wtryskiwacze: ?
Reduktor: ?
Dysze: ?
Pojemność: 1100
Moc: ?
Kod Nadwozia: ?
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2001
Witam na forum, podłączam się do tego posta, ponieważ nie chcę zaśmiecać forum nowymi postami, a temat tego idealnie nawiązuje do mojego problemu :)

Chwilowo stoi u mnie seicento mojego ojca i ma taki objaw, że nie przełącza na gaz. Po zagrzaniu silnika na wskaźniku z diodami przeskakuje mi "niby" z benzyny na gaz (zapalają się diody od gazu), ale nie słychać tego charakterystycznego "pstryknięcia" podczas przełączania. Gazownik popatrzył pod maskę, wypiął i wpiął kabelek zaznaczony czerwoną strzałką i stwierdził, że uszkodzony jest sterownik/komputer gazu, bo nie puszcza napięcia i on to może przerobić na przycisk za 150 zł. Myślałem, że jest to może kwestia tylko jakiegoś elektrozaworu/przekaźnika. Na gazie totalnie się nie znam, ale wolałbym najpierw np. posprawdzać napięcia/obciążenia a nie od razu wyrokować, że to elektronika. Samochód ma swoje lata, a 150 zł za przerobienie "na przycisk" jakoś do mnie nie przemówiło. Podejrzewam, że wystarczy podać 12V DC na te dwa kabelki i powinno przeskoczyć na gaz, ale wolę się upewnić na forum u innych gazowników. Zamieszczam trzy fotki jak to wygląda pod maską - będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś powie mi od czego zacząć sprawdzanie co może nie działać.


Załączniki:
20170112_153700.jpg
20170112_153700.jpg [ 598.31 KiB | Przeglądane 663 razy ]
20170112_153631.jpg
20170112_153631.jpg [ 536.66 KiB | Przeglądane 663 razy ]
20170112_153614.jpg
20170112_153614.jpg [ 564.21 KiB | Przeglądane 663 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 5616
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 626 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Dobry gazownik jak nie pokusił się o sprawdzenie napięcia na obu złączach. Sprawdź w pierwszej kolejności czy pojawia się napięcie na jednym z przewodów od tych EZ jak napięcie będzie to później sprawdź połączenie masowe. Jeśli oba warunki spełnione to bym sprawdził cewki czy czasem nie popękały i trzpienie luźno chodzą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 22:02 

Dołączył(a): 2017-01-12, 16:00
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Seicento
Elektronika: ?
Wtryskiwacze: ?
Reduktor: ?
Dysze: ?
Pojemność: 1100
Moc: ?
Kod Nadwozia: ?
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2001
Dziękuję za odpowiedź, jutro poprzedzwaniam kable. Rozumiem, że na tym elektrozaworze pod maską i z tyłu przy butli powinno być napięcie 12V DC? Co do cewek to nie za bardzo wiem gdzie ich szukać i jak wyglądają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-13, 08:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 7263
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 447 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/
Rok Produkcji: 2005/1967/2006
no ale oprócz napięcia na elektrozawory trzeba jeszcze wyłączyć wtrysk Pb, jeżeli sterownik Tartarini tego nie realizuje (a nie realizuje, bo silnik nie gaśnie, tylko na jakimś paliwie chodzi), to jest uwalony. Otwórz sterownik, pooglądaj płytkę, jak zielona to do przelutowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-13, 13:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 5616
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 626 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Silesia Cars, dlatego zacząłbym od znalezienia usterki ale jak Macher nic po za odpięciem przewodu nie zrobił i rzucił okrzyk wymiana sterownika to sorry ale ja takich delikwentów spuszczam w toalecie. A później po wymianie sterowniki dalej jest kupa a klient jak baran golony z kasy. W moim zawodzie takich wielu kiedyś było co na każdy problem proponowali Format C:, dziś w Indesicie czy Boschu śrubki w pralkach wkręcają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-14, 16:21 

Dołączył(a): 2017-01-12, 16:00
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Seicento
Elektronika: ?
Wtryskiwacze: ?
Reduktor: ?
Dysze: ?
Pojemność: 1100
Moc: ?
Kod Nadwozia: ?
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2001
Dziękuję za odpowiedzi. Więc tak: przedzwoniłem kable EZ i oczywiście nigdzie nie było napięcia. Wymontowałem sterownik, ale niestety ktoś (fabryka?) zalał płytkę klejem i nie można jej fizycznie wysunąć z rowków/prowadnic. W związku z tym zrobiłem otwór z góry, jeśli trzeba będzie to zrobię i z dołu aby dostać się do ścieżek. Na pierwszy rzut oka wierzchnia strona sterownika wydaje się OK poza zaznaczonymi dwoma elementami (mniejszy to dioda?). Ten większy element wygląda jak duży rezystor, ale niech mnie ktoś poprawi jeśli źle wnioskuję. Nie mniej jednak może ktoś ma gdzieś rozpisane jakie napięcia powinny pojawiać się na jakim pinie? W sterownik wpięta była tylko jedna, duża kostka. Drugie gniazdo nie było używane. Płytka sama w sobie jest koloru zielonego, ale nie wiem czy to ma coś do rzeczy.


Załączniki:
sterownik.jpg
sterownik.jpg [ 422.29 KiB | Przeglądane 578 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-14, 17:47 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-06-16, 20:20
Posty: 7263
Lokalizacja: ul. Dobrego Urobku 5, Katowice, tel. 500 222 759

Pomógł: 447 razy

Auto: AstraOPC Jaguar420G S60
Elektronika: Q-Box/brak/Q-Max 6
Wtryskiwacze: Keihin/brak/Barracuda
Reduktor: Twin/brak/ACR 250
Dysze: to zależy :)
Pojemność: 2.0 T/4.2/2.5 T
Moc: 286/265//210
Kod Silnika: Z20LER/?/
Rok Produkcji: 2005/1967/2006
pokaż płytkę z drugiej strony


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-15, 15:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 5616
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 626 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Na EZ pojawi się napięcie tylko w chwili próby przyłączenia na gaz jak już coś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-16, 14:00 

Dołączył(a): 2017-01-12, 16:00
Posty: 9

Pomógł: 0 razy

Auto: Seicento
Elektronika: ?
Wtryskiwacze: ?
Reduktor: ?
Dysze: ?
Pojemność: 1100
Moc: ?
Kod Nadwozia: ?
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2001
Witam, udało mi się w końcu wydostać ten sterownik na zewnątrz, chociaż nie obyło się bez strat (przytarta ścieżka po lewej stronie, ale to chyba najmniejszy problem). Niestety widok gorszy niż się spodziewałem. Boję się, że uszkodzeniu uległ również mikroprocesor (jeden z dwóch mniejszych). Co o tym sądzicie? Szukać nowy sterownik czy próbować jakoś reanimować ten? Może ma ktoś wartości napięć na poszczególnych elementach układu?


Załączniki:
2.jpg
2.jpg [ 428.93 KiB | Przeglądane 535 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 326.06 KiB | Przeglądane 535 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini problem z przejściem na gaz
PostLink | Napisane: 2017-01-16, 14:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 5616
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 626 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
Szczerze? zacząłbym szukać czegoś innego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO