Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-08, 22:33 

Dołączył(a): 2008-09-08, 21:54
Posty: 2104
Lokalizacja: V-GAZ Swojczycka

Pomógł: 61 razy

Auto: Audi
Elektronika: AFC
Wtryskiwacze: BOSCH
Pojemność: 4000
Witam.
Jako że na tą chwilę nie ma takiego tematu jeszcze na forum z tego co mi wiadomo, postanowiłem zrobić porównanie oraz testy mam nadzieje miarodajne i pokazujące różnice plus i minusy obu sterowniku w tym samym aucie na tych samych podzespołach. Auta do testów to jak wiadomo moje prywatne Audi, kolegi Mercedes AMG plus dodatkowo auto które swego czasu poprawiałem...Chyba ze uda mi się jeszcze kogoś wciągnąć do testów kto już ma na tą chwilę zamontowanego Staga a właściciele Techa będą tak mili i udostępnia mi jeszcze jakiś sterownik :)
- Interesuje mnie subiektywne odczucia podczas użytkowania
- AFR po samym strojeniu auta nie używając sondy do strojenia
- spalanie w/w aut oczywiście na poprawnie wystrojonych pojazdach
- pomiar na hamowni na obu sterownikach
Dodam że nie jestem związany z żadną z w/w firm produkujących oba sterowniki interesuje mnie głównie co mogę osiągnąć i jakie mam możliwości i dalszy rozwój.
Będę się starał na bieżąco coś ciekawego wrzucam do tematu i z miłą chęcią zapraszam tych którzy mieli Staga lub mają lub jeszcze przekładają sterowniki miedzy Stagiem a Techem.
Myślę ze jeszcze w tym miesiącu zostanie zamontowany Tech lub STAG lub na przemiennie zostaną po zamieniane sterowniki w A4 2002r. 3.0 V6 220KM ASN w którym na tą chwile jest Kit BRC na wtryskach BRC i redku cegle przy czym w tym aucie jest problem i występują nie domagania przy w/w zestawie co skłoniło mego kolegę na zdemontowanie w/w ustrojstwa z powodu obawy nad dalszą eksploatacją silnika.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic
PostLink | Napisane: 2012-03-08, 22:40 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8781
Lokalizacja: London

Pomógł: 114 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
jest paru kolegow ktorzy sie juz przesiedli ze staga na techa, nie ma az tak dokladnego testu. Ale miarodajnie stag zostal w polu.
Testujacy to: P@sik, Marek07, Daro71, Dino77, sorry jak kogos nie wymienilem ale tak z glowy na szybko.
Niech sie sami wypowiedza ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-08, 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-11, 09:59
Posty: 495
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 24 razy

Auto: Opel Signum
Pojemność: 1998
Moc: 175
Kod Silnika: Z20NET
Rok Produkcji: 2006
ja powiem tylko tyle
przesiadając się na techa 504 ze starej 300 jest naprawdę ok
pewnie jakbym miał 300plus i poświęcił trochę pracy nad wystrojenie nie narzekałbym, ale teraz na techu jest dużo przyjemniejsza kultura pracy silnika, spalanie trzeba by dokładnie przeanalizować bo nigdy nie mogę spokojnie pojeździć ale na pewno poniżej 10l zejdzie się jak do 100km/h toczy, na stagu około litry więcej było przy takiej jeździe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-08, 22:50 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-04, 18:22
Posty: 7360
Lokalizacja: okol. Czestochowy

Pomógł: 450 razy

Auto: Golf3
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: IG1 ST
Dysze: 1,80
Pojemność: 1781
Moc: 90
Kod Nadwozia: 1H1
Kod Silnika: ADZ
Rok Produkcji: 1995
To jest trochę porównywanie Syrenki do Mercedesa :D
Może tego nowego Staga xboxa czy jak mu tam można by spróbować porównywać, ale chyba jest jeszcze na targach w gablocie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-09, 00:03 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
To nie ogólne porównanie, a testy robione przez konkretną osobę w konkretny sposób, więc trzymać się tematu, albo jak ktoś z okolicy dołączać się do testu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-09, 17:58 

Dołączył(a): 2008-09-08, 21:54
Posty: 2104
Lokalizacja: V-GAZ Swojczycka

Pomógł: 61 razy

Auto: Audi
Elektronika: AFC
Wtryskiwacze: BOSCH
Pojemność: 4000
Tak jak zapowiedziałem i już siedzi u mnie w aucie TECH 518.
przy przekładce auto było dość mocno rozgrzane był mały problem żeby go zmieścić ale się udało.
Kalibracja przeszła bez żadnych problemów suwaka wolnych obrotów nie trzeba było wogóle ruszać. Ale za to skład mieszanki trochę do góry ale w sumie sumarów wymagana była korekta po obrotach przy maxymalnym obciążeniu.
- auto przy ciepłym starcie i wogóle przy starcie zachowuje się lepiej i na postoju kiedy przełączałem sobie ben/gaz...
przy stagu miałem zawsze wachniecie silnikiem jakby wypadanie zapłonu co po chwili sie stabilizowało (regulacja mnoznika, korekty po temp czy obrotach nic nie dawała)
W techu jest lekko odczuwalna a może i nawet nie ale znacznie mniej niż na stagu.
Sytuacja występowała w moim aucie i chyba w 3 innych to samo zauważyłem.
Mam jeszcze kilka ciekawych odczuć ale póki co nie będę ich pisał bo muszę to dokładnie sprawdzić i po testować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-09, 20:04 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3229
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 105 razy

Auto: Saab 95 Aero
Elektronika: Stag 4 Qbox +
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: AC R01x2
Dysze: -
Pojemność: 2300
Moc: 230
Kod Nadwozia: YS3
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2000
pawel216 napisał(a):
Tak jak zapowiedziałem i już siedzi u mnie w aucie TECH 518.
przy przekładce auto było dość mocno rozgrzane był mały problem żeby go zmieścić ale się udało.
Kalibracja przeszła bez żadnych problemów suwaka wolnych obrotów nie trzeba było wogóle ruszać. Ale za to skład mieszanki trochę do góry ale w sumie sumarów wymagana była korekta po obrotach przy maxymalnym obciążeniu.
- auto przy ciepłym starcie i wogóle przy starcie zachowuje się lepiej i na postoju kiedy przełączałem sobie ben/gaz...
przy stagu miałem zawsze wachniecie silnikiem jakby wypadanie zapłonu co po chwili sie stabilizowało (regulacja mnoznika, korekty po temp czy obrotach nic nie dawała)
W techu jest lekko odczuwalna a może i nawet nie ale znacznie mniej niż na stagu.
Sytuacja występowała w moim aucie i chyba w 3 innych to samo zauważyłem.
Mam jeszcze kilka ciekawych odczuć ale póki co nie będę ich pisał bo muszę to dokładnie sprawdzić i po testować.

To sprawdż i w miarę możiwości rzetelnie to przedstaw.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-09, 20:22 

Dołączył(a): 2009-08-09, 21:45
Posty: 8781
Lokalizacja: London

Pomógł: 114 razy

Auto: Audi A3
Elektronika: ECU MASTER
Wtryskiwacze: ID850
Reduktor: -
Dysze: -
Pojemność: 2.0L
Moc: stuku puku
Kod Nadwozia: 8L
Kod Silnika: AGU
Rok Produkcji: 1998
rzetelnosci kolegi Pawla bym sie nie obawial, mozna powiedziec ze pedantyczny chlopaczyna jest ;) z zaciekawieniem czekam na testy i opis


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-09, 22:19 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
z racji, że z wrocka sa osoby chętne na test, to podsyłam 214.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-09, 23:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-05-31, 10:14
Posty: 4215
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 421 razy

Auto: Renault Megane 2ph1
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur @ 1.1 bar
Dysze: brak
Pojemność: 1998
Moc: 135
Kod Silnika: f4r
Rok Produkcji: 2003
Ja porównania do staga na swoim aucie nie mam, ale dziś po autokalibracji nie ruszałem 1 suwaka bo nie było trzeba, zebrałem całą tabelę mapy pb co do kratki poza tym gdzie jest 900 i niektórych 1200, to jest technicznie nie realne, resztę zostawiam algorytmowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-09, 23:18 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Marek_07, upominałem chwilę wcześniej, czytaj o czym jest temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-11, 01:11 

Dołączył(a): 2008-09-08, 21:54
Posty: 2104
Lokalizacja: V-GAZ Swojczycka

Pomógł: 61 razy

Auto: Audi
Elektronika: AFC
Wtryskiwacze: BOSCH
Pojemność: 4000
Pierwsze wrażenia po przejechaniu pełnego zbiornika typowe miasto z dość dynamiczna jazdą i kawałek trasy ale z prędkościami i obciążeniem nie klasyfikujące się to jazdy na emeryta kto mnie zna i jeździł czasami ze mną to wie o co chodzi...
Zatankowane 54 litry na stacji nie daleko Białegostoku trasa do chłopaków z Techa około 30 km podmianka sterownika i jazda na strojenie...
Na pełnym zbiorniku przejechałem dokładnie 238km z czego jak pisałem wyżej 30 km na Stagu reszta już na 518. Moje wrażenia są takie ze raczej wydaje mi się ze auto spaliło kapkę mniej czyli około 20km może 25km więcej przejechałem na pełnym zbiorniku jak do tej pory na 300 ISA2.
Dodam ze trasa Wrocław - Białystok (tankowanie we Wrocławiu naprzeciwko CH Korona 54.5 litra Orlen) i dojechaniu dokładnie do Warszawy na ulice Krakowska na stacje BP i przejechaniu 335km dało wynik spalania 16.2 z tym że jazda od Piotrkowa do połowy drogi do Warszawy wiadomo w jakim tempie)
Po zatankowaniu i dojechaniu dokładnie do Łap i pojeźdzeniu trochę po podlasiu przy czym zatankowałem dokładnie 55 litrów i jazda na Łapy z predkościami przekraczającymi dopuszczalne osiągnełem wynik 260km co dało wynik 21,15 na 100km.
Przejazdy z Łap do Warszawy przez Białystok nie do końca dał mi miarodajny wynik z powodu zatankowania zlej jakości paliwa tak mi się wydaje bo niestety auto osłabło i wynik był dość jak dla mnie nie wiarygodny bo spalanie było wyższe niż od tego co wyżej pisałem.
Dodam jeszcze moje subiektywne odczucie bo osoby które czasami ze mną jeżdzą zbytnio nie czują róźnic a ja jako codzienny użytkownik tego pojazdu zauważyłem ze auto jest bardziej elastyczne na techu te odczucia i rzeczywistość będę starał się obserwować czy to przypadkiem nie jest poprostu lepsza jakość paliwa co przekłada się na mniejsze spalanie.
Jedynie co muszę jeszcze dopracować to korekty po temp bo niestety są wymagane może i ciśnienie. Bo jak jest zimny auto jest lekko podlewane ale przejście na gaz jest ustawione na 10stopni co w stagu przy 10 stopniach po zmianie z P na D potrafiło zgasnąć. Wiec sama korekta zaszyta w techu jest lepiej dopracowana.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-11, 09:40 
#Moderator

Dołączył(a): 2009-08-05, 11:54
Posty: 12118
Lokalizacja: opolskie

Pomógł: 35 razy

Auto: Mustang GT
Elektronika: Tech 518
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: 1x Prins, był 1 x IG1
Dysze: Niebieskie
Pojemność: 4600
Moc: 352
Zrób korektę po ciśnieniu taką na początek jak w załączniku dla 1 bara w programie i 1 bara na reduktorze, a jak masz przejście przy 10st, to zrób korektę po temp reduktora, a nie wtryskiwaczy.
Masz takie same wtryski, powinno zadziałać, sama korekta dla hanki niebieskiej wydaje się być trafiona.


Załączniki:
Bez tytułu.png
Bez tytułu.png [ 87.21 KiB | Przeglądane 10071 razy ]
Bez tytułu.png
Bez tytułu.png [ 168 KiB | Przeglądane 10071 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-11, 21:06 

Dołączył(a): 2008-09-08, 21:54
Posty: 2104
Lokalizacja: V-GAZ Swojczycka

Pomógł: 61 razy

Auto: Audi
Elektronika: AFC
Wtryskiwacze: BOSCH
Pojemność: 4000
No i jestem po trasie 550km.
Caniggia twoje uwagi napewno użyje co do korekt bo są w 100% wymagane ale to już jutro bo dzisiaj już nie mam chęci...ale tutaj + przyznaję dla STAGA bo bez żadnych korekt przy zimnym jest jednak lepiej (zaszyte w sterowniku choć nie do końca dopracowane są lepsze)
Co do trasy jest dość poważna różnica podczas jazdy na wysokim biegu i niskich obrotach i przyspieszanie właśnie w takiej sytuacja bez redukcji...na techu lepiej się auto zachowuje jest dynamiczniejsze i nie zachowuje się jakby było przylane...
Tutaj wieli + dla TECHA niestety w STAGu próby korekcji po obrotach i strojeniu na wszelakie sposoby nic nie dało.
Co napewno przy pętli otwartej gdzie na STAGu było auto strojone na AFR jest lepiej auto jest mocniejsze, czego na TEChu nie wykonaliśmy bo nie było czasu.
Co do spalania:
54 litry przejechane 285km wynik dało 18,94.
Kolejne tankowanie było 55 litrów ale jeszcze gaz jest w zbiorniku więc podam dopiero jutro na jakim wyniku się skończyło.


Ostatnio edytowano 2012-03-11, 22:51 przez pawel216, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TECH kontra STAG w S6, CLK430AMG i E350 6-matic i inni
PostLink | Napisane: 2012-03-11, 21:32 

Dołączył(a): 2011-07-28, 10:01
Posty: 58
Lokalizacja: Białystok

Pomógł: 0 razy

Auto: JEEP GRAND CHEROKEE
Elektronika: STAG 300 Premium
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: 2 x AC R01
Pojemność: 5700
Moc: 326
Kod Nadwozia: WK
Rok Produkcji: 2006
Przeparszam za OT w temacie ale co do spalania to mam pewne uwagi

Te same auto, ta sama stacja i ta sama trasa w odstępie 2 tygodni:
- tankowanie w Białymstoku na pusty zbiornik - kilometr przed ostatnią stacją w PL zabrakło gazu - wynik: 580 km na zbiorniku

- (dziś) tankowanie w Białymstoku również na pusty zbiornik - Tychy, koniec gazu - wynik 500 km

Według mojej opinii wyliczanie średniego spalania gazu nie może polegać na wyjeżdzeniu jednego zbiornika bo jest wiele zmiennych (pomijając czy to STAG czy TECH czy inny sterownik) a spalanie może naprawde być zróżnicowane.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 112 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO