Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-05-17, 21:08 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
Witam wszystkich i pozdrawiam
ostatnio zakupiłem forka 2.0 125km przebieg 130kkm 2005r z fabrycznym (salonowym) gazem samochód jest przywieziony z rajchu ;-) i był regularnie serwisowany w salonie subaru co niemiecki serwis potwierdził ...
Mój problem polega na tym że autko często gaśnie przy pierwszym przełączaniu na gaz po uruchomieniu niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny i często gaśnie przy wysprzęgleniu na luz np dojeżdzając do skrzyżowania , dodam że filtry z gazu wszystkie są po wymianie , świece + przewody po wymianie rozrząd + zawory przy 120kkm robił niemiecki serwis subaru co potwierdził przez email (jak poprosiłem :-))
za wszystkie rady z góry dziękuję ;-)
Pozdrawiam Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-05-17, 21:44 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 23799
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 1987 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ - FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
proponuje przeczytać kilka tematów z działu 3 generacji
wszystkie rady zostały tam już zawarte, jeśli chodzi o instalacje Necam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-05-18, 12:33 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
Witam
Poczytałem wcześniej dlatego rozdzielacz gazu rozebrałem i wyczyściłem sprawdziłem wężyk podciśnienia do reduktora , okablowanie na okoliczność braku kontaktu przetarć itp , przewody od rozdzielacza do wtryskiwaczy i nic nie stwierdziłem a forek nadal gaśnie , kodu błędu nie da się wybłyskać bo nie ma dodatkowego przewodu ...
więc pomysły mi się skończyły dlatego temat założyłem
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-05-18, 17:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 2986
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 365 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Tak jak radził Mirosław, poczytaj dokładnie tamte tematy bo nic nie wspomniałeś, że czyściłeś lub regenerowałeś reduktor a to właśnie może być przyczyną Twoich problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-05-20, 09:46 

Dołączył(a): 2010-03-09, 18:00
Posty: 73
Lokalizacja: Wawa

Pomógł: 9 razy

Auto: Vauxhall Vectra V6
Elektronika: KME
Wtryskiwacze: Valtek
Pojemność: 2500
Moc: 170
Kod Silnika: x25xe
Rok Produkcji: 2000
Ten silnik chyba nie hydraulicznej regulacji luzu, więc możesz się tym zainteresować. U mnie w takiej instalacji takie objawy występowały przed całkowitym padnięciem wtrysku

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-05-22, 09:57 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
Witam
Dokładnie ten silnik ma "ręcznie" ustawiane luzy zaworowe i to zostało zrobione przez niemiecki serwis przy 120kkm przebiegu , co do wtryskiwaczy to narazie dam im spokój
a w przyszły tygodniu zabiore sie za rozebranie i wyczyszczenie parownika-reduktora
chyba że jeszcze ktoś coś mi podpowie ...
Pozdrawiam
Tomek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-05-31, 19:58 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
Witam Ponownie
dzisiaj posprawdzałem trochę i tak :
reduktor - parownik to necam typ mega z niego przewód z gazem idzie do rozdzielacz w którym jest zabudwany czujnik ciśnienia bosch i filtr z niego idą cztery przewody do wtryskiwaczy i z tego co poczytałem to regulacja cisnienia II-go stopnia odbywa się na zapalonym silniku (temp 90 st) pracującym na gazie przy zatkanym podciśnieniu (gumowy korek lub zagnieciony wąż) i wpinamy cisnieniomierz w przewód z gazem od parownika do rozdzielacza i regulujemy aby uzyskać 0.97Atm ale czym ? którą srubą ? , gdzie i w jakich warunkach ustawiamy II-gi stopień ?
no i który stopień ustawiamy jako pierwszy ? czy po tym zabiegu robimy reset przez zdjęcie przewodu z aku i sprawdzamy efekty ?
Pozdrawiam Tomasz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-05-31, 20:11 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
spróbuje dodać zdjęcia ;-)


Załączniki:
parownik3.jpg
parownik3.jpg [ 20.01 KiB | Przeglądane 606 razy ]
parownik2.jpg
parownik2.jpg [ 20.97 KiB | Przeglądane 606 razy ]
czujnik bosch.jpg
czujnik bosch.jpg [ 38.68 KiB | Przeglądane 606 razy ]
parownik1.jpg
parownik1.jpg [ 21.21 KiB | Przeglądane 606 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-06-01, 06:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 2986
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 365 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Najlepiej regulować najpierw pierwszy a później drugi. Śrubę do regulacji (chyba :) pierwszego stopnia zaznaczyłem na czerwono, śruba do regulacji drugiego stopnia jest po przeciwnej stronie reduktora. Na niebiesko zaznaczyłem miejsce wkręcenia króćca pomiaru pierwszego stopnia.


Załączniki:
parownik2.jpg
parownik2.jpg [ 40.47 KiB | Przeglądane 598 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-06-04, 21:32 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
Witam
dziękuje Plecho 1 za podpowiedz

Dziś wymieniłem membrany i uszczelki w reduktorze ....
nadal bez efektu ...
forek po przełączeniu na gaz gaśnie 6 razy na 7 prób :-(
dodaje kilka fotek z reduktora
pozdrawiam Tomek
jak ktoś ma pomysł to chętnie poczytam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-06-04, 21:34 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
fotki z reduktora ;-)


Załączniki:
uszkodzona membrana.JPG
uszkodzona membrana.JPG [ 1.3 MiB | Przeglądane 571 razy ]
brud3.JPG
brud3.JPG [ 1.24 MiB | Przeglądane 571 razy ]
brud2.JPG
brud2.JPG [ 1.32 MiB | Przeglądane 571 razy ]
brud1.JPG
brud1.JPG [ 1.27 MiB | Przeglądane 571 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-06-04, 21:52 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 2986
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 365 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Oprócz wymiany membran ważne jest czyszczenie reduktora a dokładnie czyszczenie zaworu regulującego ciśnienie pierwszego stopnia zaznaczonego czerwonym kolorem. Trzeba go wykręcić z obudowy reduktora i dokładnie wyczyścić bo pewnie jest zaklejony smolistą substancją przez co nie chodzi lekko i się przycina.


Załączniki:
redek [800x600].jpg
redek [800x600].jpg [ 91.76 KiB | Przeglądane 566 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-06-05, 10:14 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
Witam

czy do wyjęcia / wykręcenia tego zaworu I-go stopnia musze znowu rozebrac reduktor ? czy da sie go wykręcić i wyczyścić ? i jak potem się uszczenia te połączenia gwintowe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-06-06, 22:05 

Dołączył(a): 2016-05-17, 20:46
Posty: 12

Pomógł: 0 razy

Auto: subaru
Elektronika: koltec necam
Pojemność: 2000
Moc: 125
Kod Nadwozia: kombi
Kod Silnika: b20
Rok Produkcji: 2005
Witam
zawór I-go stopnia rozebrałem , był niespecjalnie brudny ale poczyściłem go no i po uruchomieniu forka 6 prób i tylko pierwsza zgasł reszta przełączył sie na gaz ale przy przełączeniu obroty lecą w dół ... więc kolejny experyment jak pracuje na biegu jałowym to ma około 500 obr/min ale jak pracuje klima to ma około 800obr/min i wtedy przełącz ana gaz płynnie więc może na kompie trzeba obroty wyżej ustawić ?

dodaje pare fotek

pozdrawiam Tomek


Załączniki:
EZ.jpg
EZ.jpg [ 52.12 KiB | Przeglądane 525 razy ]
część ruchoma.jpg
część ruchoma.jpg [ 28.06 KiB | Przeglądane 525 razy ]
cz. stała.jpg
cz. stała.jpg [ 27.56 KiB | Przeglądane 525 razy ]
cały.jpg
cały.jpg [ 46.79 KiB | Przeglądane 525 razy ]
cały1.jpg
cały1.jpg [ 41.26 KiB | Przeglądane 525 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Teleflex GFI necam w Subaru Forester
PostLink | Napisane: 2016-06-07, 05:44 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 2986
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 365 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
Raczej zbyt czysto nie było, zaznaczone elementy powinny być czyste a tu raczej nie były i pewnie zaworek się przycinał.
Czy po czyszczeniu resetowałeś sterownik LPG odłączając klemę od akumulatora? Powinno się tak zrobić aby sterownik od nowa się zaadaptował. Jeszcze napisz czy dokładnie wyczyściłeś rozdzielacz a głównie chodzi o szczeliny w najwęższym ich miejscu, którędy przepływa gaz kiedy silnik pracuje na biegu jałowym, dokładnie chodzi o miejsca które zaznaczyłem na tym małym obrazku.


Załączniki:
rozdzielacz.jpg
rozdzielacz.jpg [ 7.07 KiB | Przeglądane 520 razy ]
Zawór.jpg
Zawór.jpg [ 77.06 KiB | Przeglądane 520 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Monitoring Wałbrzych - budowanie masy mięśniowej - karma bez kukurydzy

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO