Znalezione wyniki: 2

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-04-06, 21:21 

Co prawda nie jestem instalatorem, jednak dorzucę swoje 3 grosze.
Mój pierwszt PS-CCT3 padł po ok 45 tys (czujnik temperatury) a po następnych 5 tys km, padł czujnik ciśnienia gazu. Po uszkodzeniu czujnik ciśnienia program wskazywał 0 bar

PS zamontowany był króćcami do dołu oraz przed filtrem - nie winię go za to, że odmówił współpracy przy takim montażu.

Przy okazji wymiany czujnika, poprawiłem montaż po gazowniku i póki co nowy czujnik jeździ bez problemów od jakiś 15 tys.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-05-08, 16:48 

U mnie po około 20 miesiącach i 50 tys. kilometrów wraz z temperaturami na dworze powyżej 20 stopni zaczął padać mapsensor KME PS CCT4 z małą wtyczką. Objawiało się to przełączaniem na benzynę mimo tego że gaz w zbiorniku był. W programie w zakładce o usterkach znajdował się komunikat "ERROR1041 - Zbyt niskie ciśnienie gazu lub zbiornik gazowy pusty". Postanowiłem pojeździć z podpiętym laptopem i okazało się że ciśnienie gazu spadało z około 1 do 0,6 a nawet 0,5 bara. Ponieważ byłem pewny tego że to nie reduktor szwankuje (rok temu był czyszczony i przerabiany na 8 śrub) kupiłem nowy mapsensor PS CCT5. Po wymontowaniu starego postanowiłem go rozebrać (dwie części obudowy połączone są za pomocą czterech zatrzasków) i zobaczyłem to co widać na dwóch pierwszych zdjęciach. Postanowiłem spróbować naprawić ten mapsensor bo wydawało mi się że przyczyną tego że szwankuje są słabo polutowane elementy mierzące ciśnienie i podciśnienie. Nie było to łatwe gdyż są one lutowane powierzchniowo a rozstaw nóżek wynosi pewnie ok. 1 mm. Ale mogę chyba powiedzieć że naprawa udała się gdyż po złożeniu i zamontowaniu w samochodzie ani razu jeszcze instalacja nie przełączyła się na benzynę ( a dziś w słońcu temperatura dochodziła do 30 stopni). Dodatkowo przerobiłem sposób pomiaru temperatury gazu tak by mierzony był rzeczywiście w strudze. Przewierciłem otwór w miejscu gdzie oryginalnie umieszczony był termistor, wylutowałem go z płytki i umieściłem w otworze z przylutowanymi kabelkami a następnie zalałem klejem dwuskładnikowym. Na zdjęciach 3 i 4 widać jak to wygląda. Teraz w programie rzeczywiście widać jak w czasie rzeczywistym zmienia się temperatura gazu. Mam nadzieję że te informacje komuś jeszcze się przydadzą.
Strona 1 z 1 [ Znalezione wyniki: 2 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Monitoring Wałbrzych - budowanie masy mięśniowej - karma bez kukurydzy

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO