Znalezione wyniki: 249

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2012-12-28, 23:56 

roboform550 napisał(a):
1- ok
2- hana

A ja bym jednak brał Barracudę.
roboform550 napisał(a):
3- silver

Nigdy w życiu. 150KM to jakieś 10% ponad rzeczywiste możliwości Silvera :D

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-01-03, 17:56 

Ja myślę, że autorowi chodzi o coś innego, czego nie chciał napisać wprost.
Szybka analiza odpowiedzi w tym dziale pokazuje że 99,9% rad to załóż Staga 4+/300. Czasem ktoś napisze ewentualnie Tech 2(3)xy.

Czy to źle? I tak i nie. Stag nie jest złą elektroniką, do tego popularną - dzięki czemu nawet w przypadku awarii gdzieś w Polsce stosunkowo łatwo o diagnozę/naprawę. Z drugiej jednak strony, pomimo tego że AC S.A. ma nie najlepsze podejście do swoich klientów/instalatorów i ich sugestii, sprawiamy takimi radami że ich biznes kręci się coraz lepiej. "Coś" jest w tym o czym zostało już wyżej napisane, że nie do końca wykorzystujemy prawa konsumenta i prawa wolnego rynku.

Czy inna elektronika jest gorsza? Część z pewnością tak, część jest pewnie nawet lepsza... Ale z uwagi na to że nie jest tak popularna, relatywnie nie dużo osób może ją z czystym sumieniem polecić, czy ewentualnie pomóc ze zdiagnozowaniem problemu czy optymalnym zestrojeniem.

Co do pozostałych komponentów - znając realia rynku, gdzie znaczna większość ludzi którzy decydują się na montaż LPG po prostu nie stać na eksploatację posiadanego samochodu ciężko radzić by montowali najdroższe dostępne wtryskiwacze (MEDy, czy choćby Keihiny) czy reduktory (LR IG1 czy Prins). Moim zdaniem polecane wtryskiwacze (w głównej mierze Barracuda czy Hana) są dobrym kompromisem między ceną a jakością. Trochę bardziej problematyczna jest kwestia doboru reduktorów - niestety polecane tu często KME ma powszechnie znane problemy z termiką, AC R01 (zwłaszcza czerwona 250tka) z jakością wykonania, Scorpiony u jednych działają idealnie (mój tylko/aż - niepotrzebne skreślić buczy), kiedy u innych nie działają wcale.

Reasumując - niestety rady udzielane na forum, choć ogólnie dawane w dobrej wierze przyczyniają się poniekąd do braku rozwoju oferowanych produktów czy dbałości o jakość produktu. Sami, wbrew sobie, powodujemy że producenci niezłych w sumie produktów traktują nas klientów/instalatorów delikatnie rzecz ujmując niewłaściwie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-01-03, 18:14 

Nikt nie zaprzeczy ze Keihin czy IG1 jest zly ale w cenie keihin masz 3x hana , w cenie IG1 masz 3x Silver
Jeśli chodzi o wtryski - napisałem Barracuda/Hana mają bardzo dobry współczynnik cena/jakość. Z reduktorami jest znacznie gorzej. AC R01 250tki nie polecę nikomu, Silver'a do niezbyt wymagającego auta o mocy maksimum 130KM, Gold nie przemawia do mnie wcale :( Tu jest naprawdę problem.

elektroniki jest duzo dobrej: Stag 4/300isa2 , Tech , KME Nevo , Zenit A ile osób potrafi zdiagnozować czy zestroić KME czy Zenita? Tu jest problem - polecamy niezłego Staga (który ma niestety kiepski support), albo młodego Tech'a (problemy wieku dziecięcego jeszcze się zdarzają, ale za to support jest na wysokim poziomie). Nie przeczę że wymienione przez Ciebie KME i Zenit to dobre sterowniki. Tu chodzi o brak praktyki w obcowaniu z nimi.

Taki Silver w aucie o mocy 170-180KM bedzie miał problemy z termiką dlatego jest polecany do aut o mocy 120-140KM gdzie nie bedzie takich problemów Ale 150KM zabija Silver'a ciśnieniowo, na termikę nie ma w takim wypadku co patrzeć. Dlatego dla mnie reduktor to kluczowy problem przy udzielaniu rady "co zamontować".

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-01-03, 18:22 

Moim zdaniem parownik nie daje rady w tym silniku. Nie pierwszy to 150KM silnik którego Silver nie obrobi :D

Poza tym IMHO wtryskiwacze są źle dobrane. Który wariant Staga 4 masz zainstalowany? Jeśli Eco, to może być ciężko zestroić to by dobrze pracowało w szerokim spektrum temperatur i ciśnień.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-01-03, 19:10 

Marcin L napisał(a):
a moim zdaniem zestaw wystarczy żeby auto normalnie jeździło

raczej ktoś skopał montaż lub regulację

Stag 4 Eco przy jeździe mocno na pograniczu wydatku reduktora mającego kiepską termikę? Mimo wszystko mam inne zdanie :D

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-01-03, 19:37 

Walczyłem z Silverami w kilku autach o mocy 150KM (i to wolnossących) - za każdym razem problemy z ciśnieniem, do tego termika bardzo słaba. Dlatego moim zdaniem ten parownik do turbodoładowanych 150KM się nie nadaje.

Ja u siebie też miałem powszechnie uwielbiane Valteki - i auto jeździło dobrze. Większy problem stanowiła elektronika niż wtryski. Ale co mogę zrobić w swoim aucie, to już nie koniecznie u klienta - sam wiem jakie są tego konsekwencje i jak eksploatować auto aby ich uniknąć.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-01-03, 20:14 

Ok, tylko nie bardzo widzę możliwość zestrojenia 4 Eco tak by w szerokim zakresie temperatur chodziła w porządku, biorąc jeszcze pod uwagę zmiany ciśnienia.

Można skupić się na zestrojeniu tak, aby pracował możliwie najlepiej przy ciepłym silniku we w miarę szerokim zakresie obciążeń oraz radzić sobie jakoś z brakiem korekcji temperaturowej (choćby sposobem opisanym na forum). Niestety - moim zdaniem przy dużym obciążeniu problemy mniejsze lub większe, ale pozostaną.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-01-06, 14:43 

Moim zdaniem dochodzimy powoli do sedna kolejnego problemu - warsztatów "montujących" LPG jest bardzo dużo, niestety jednak prawdziwych fachowców niewielu. A im klient lepiej poinformowany, tym dla "druciarza" gorzej - bo punktuje, bo mu się nie podoba, bo chce mieć dobrze (czyli z reguły zdecydowanie bardziej czasochłonnie) zrobione.

Zasadniczo robiąc coś u klienta w samochodzie nie podejmuję się tego, czego nie potrafię lub nie mam warunków zrobić. Dlatego mi nie przeszkadza klient, który ma wiedzę. Ale patrząc ogólnie na rynek warsztatowy w Polsce jest niestety zupełnie inaczej.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Witam
Napisane: 2013-09-11, 21:05 

IMHO żadne Zavoli nie nadaje się do turbo... Nawet takiego soft-turbo jakim jest AEB.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze - ja brałbym Barracudę. A sterownik - taki żeby gazownik potrafił to ogarnąć.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-05-30, 20:12 

Tak czytam, czytam i wyjść z podziwu nie mogę. Czy Wy wszyscy naprawiacie swoje auta na chińskich podróbach, czy na częściach które jeszcze parzą?

Naprawiając na markowych częściach + to co nie ma wyboru i musi być z ASO okazuje się że Opel jest droższy niż Mercedes :-) Tylko że ja jak naprawiam to nie tak żeby za 2 dni z powrotem zaglądać, tylko robie i mam spokój. Tak samo robię swoim klientom - nie bawie się w tanie części i wymienianie wybiórczo, bo to żadna oszczędność.

A co do proponowanych aut:
- Focus - blacha słaba, trzeba regulować zawory, ale przynajmniej jakoś się tym jeździ
- Astra - totalne 0 polotu
- francuzy - życzę powodzenia w bezawaryjności :)
- Nubira - wbrew pozorom bardzo fajne, dobrze wyposażone kanapowe auto - zdecydowanie wolałbym Nubirę 2.0 niż jakąkolwiek Astrę czy francuza

Niestety zakładany budżet nie pozwala na zakup żadnego auta w poprawnym chociaż stanie technicznym przy zakładanym wieku pojazdu. Przy takich pieniądzach odradzam kupować cokolwiek już z gazem bo będzie naprawdę zajechanym trupem.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-01, 14:56 

Ja wiem czy nie trafione? Auto może już traci na popularności, ale doskonale pokazuje że takie auta 20+ lat coraz trudniej utrzymywać w normalnym prawidłowym stanie technicznym z uwagi na problemy z zakupem zupełnie normalnych części eksploatacyjnych. W najlepszym razie trzeba długo szukać/czekać na zamówiony towar, w gorszym kombinować - przerabiać, dorabiać...

Temat jest o daily driver'ze dla kobiety w ciąży/z małym dzieckiem, dlatego IMHO pomimo że proponowane auta są z zasady niezłe i spełniają inne postawione kryteria, należy brać pod uwagę "specyfikę użytkownika" i skupić się na autach powiedzmy góra 15 letnich.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-02, 22:45 

Gold ma bardzo słabą termikę, z tąd masz niską temperaturę gazu.
Jeszcze taka drobnostka - czym mierzysz temperaturę gazu?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-01, 20:31 

Brak płynu hamulcowego? Uszkodzony obwód czujnika poziomu płynu?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-03, 17:11 

No właśnie jeśli NGK to brałbym BKR6E - odpada możliwość uszkodzenia świecy przy zmianie przerwy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-05, 18:30 

W niektórych z grupych VAG na przykład (1.8T w A4 B6).

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-06, 20:07 

Reduktor powinien pracować jak każdy inny - to znaczy pod obciążeniem ciśnienie nie powinno zbyt drastycznie spadać. Tak czy inaczej instalacja będzie wymagała strojenia od początku, ale może się okazać że najpierw trzeba jeszcze raz przyjrzeć się reduktorowi. Czy zasilanie reduktora w LPG masz miedzią 8mm czy 6mm?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-06, 20:17 

Zalecają do Twojego auta platynki bo z takimi wyjechało z fabryki.
Symbol PFR6D10G oznacza:
- P - platynowa
- F - gwint 14mm, klucz 16mm
- R - z rezystorem
- 6 oznacza ciepłotę
- D - "cecha specjalna"
- 10 - przerwa 1mm
- G - "elektroda masy z rdzeniem miedzianym"

Ja bym zaryzykował BKR6E - zwykłe węglowe (a co za tym idzie mimo identycznej ciepłoty praktycznie stopień zimniejsze). To są właśnie zwykłe V-Line.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-06, 21:15 

I właśnie głównie dlatego stawiam na rozrząd z uwagi na planowanie głowicy już 2 krotne.

Ciekawe co z tego wyjdzie po poprawkach w instalacji LPG. Ogólnie ja bym spróbował zestroić to na sztywno po korektach, OBD wyłączone i tylko sprawdzał jak się będą korekty zachowywać podczas jazdy później.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-03, 17:25 

Wszystko zależy jakie konkretnie wtryskiwacze, ale ogólnie myślę że woda im zaszkodzi, a poza tym nie będą raczej jej rozpylać właściwie... Lepszym rozwiązaniem pewnie byłyby wtryski benzynowe dostosowane do takich ciśnień, a także występujące przystosowane do pracy na 100% metanolu (odporność na korozję).

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-09, 15:43 

A ja się będę upierał, że przyczyna jest podana przeze mnie w pierwszej odpowiedzi :)
Przecież po kablu wszystko działa, a adresy na 101% są przydzielane przez DHCP. Możliwość konfliktu adresów MAC można też w 99,(9)% wykluczyć.

Reasumując - tanie routery mogą przyjąć i 16 urządzeń po WiFi pod warunkiem że sieć jest otwarta, albo co najwyżej korzystamy z WEPa...

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-10, 18:42 

To jest rezystancja czujnika w temperaturze 25*C. Musisz wybrać taką żeby odczyt temperatury był jak najbardziej zbliżony do temperatury zewnętrznej (oczywiście po długim postoju samochodu).

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-10, 21:30 

A błędów nie rejestruje żadnych?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-10, 21:44 

Wszystko sprawdzisz VAG-COMem w bloku 31 1 wartość to rzeczywista wartość lambda, 2 wartość to pożądana wartość lambda. Korygujesz LPG tak żeby rzeczywista = pożądana. Tutaj możesz sprawdzić czy te wzbogacenie/korekta wynika ze złego wystrojenia czy jest pożądana przez ECU.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-06, 19:05 

Czy poprzednia cewka też się stopiła? Może to tylko był kiepski zamiennik?
A może jest zwarcie w wiązce silnika gdzieś?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-06-06, 20:09 

Max Gear to szajs, więc ciągle nie wiadomo czy to wina cewek czy samochodu niestety.

Ja przekonałem już kilkunastu klientów gdzie cewki są trochę droższe - np. Omega V6 że mimo wszystko trzeba brać Bosch/Beru/NGK i przewody WN takie same bo inaczej nie chce to działać, albo właśnie dochodzi do pożarów...
Strona 1 z 10 [ Znalezione wyniki: 249 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO