Znalezione wyniki: 70

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-14, 16:45 


Tylko dziwi mnie fakt, że w tym wolnossącym silniku przy takich obrotach zachodzi do zapętlania. Na forum jest kilka zagazowanych sztuk i nie widziałem, żeby ktoś miał taki problem.
Czy w takiej sytuacji pozostaje pogodzić się z jazdą na LPG do 5600 a potem przełączanie na PB?

W takim wypadku wymienia się przepływomierz bo jest zepsuty i pokazuje głupoty dlatego ECU wydłuża czasy do ponad 20ms. Tylko nie kupuj chińskich zamienników za 100 bo efekt będzie ten sam niestety tylko oryginał likwiduje zapętlenia :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-14, 12:54 


- czemu mimo pokrytych mapek były tak zamieszane korekty (winne auto, czy Tech)?

Często w takich sytuacjach miesza niedokładny pomiar temperatury gazu, ważne żeby pomiar był stabilny i korekty po temp dobre.
Podnosząc lub opuszczając mnożnik działasz na cały zakres dokładnie tak jak skopana korekta po temperaturze albo byle jaki pomiar temperatury, który zależy od temp silnika lub otoczenia a nie od gazu. Ruszając cały mnożnik prawdopodobnie przesunąłeś anomalie w tą stronę, gdzie złe korekty po benzynie wyuczone na gazie dają mniejsze objawy albo znoszą się wzajemnie razem ze skopana korektą po temp gazu.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-11, 23:56 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-11, 16:51 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-03-01, 23:19 


tworzenie mapy gazu w oparciu o niemożliwą do zebrania w 100% mapę benzyny odzwierciedlającą wszystkie możliwe sposoby jazdy samochodem i dodaniem do mapy gazowej wartości mnóstwa czujników

Nie ma żadnej mapy tak na prawde chodzi o dopasowanie wydajności wtrysków gazowych do benzynowych przy uwzględnieniu charakteru paliwa LPG (temp, ciśnienie itd.) . Jeśli wtrysk gazowy nie jest w miarę liniowy i powtarzalny to każda próba ustawienia tego jest kompromisem :) Stąd mnogość ustawień w sterownikach gazu (po obrotach, po temperaturze, po podciśnieniu, po fazie księżyca :) ).

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-06-30, 21:52 

Chyba taki wzór był na to. O ile dobrze pamietam to moc max x 0.8
Czyli jeśli auto ma max moc 101 koni razy 0.8 to daje 80,8 g/s

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-07-06, 15:06 

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem bo na gazie i tak przegląd powinien przejść. Ja najdłużej jeździłem jednym autem na gazie coś koło 5-6 lat i nic się z katem nie działo.

Tutaj chyba głównie o przebieg chodzi.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-09-19, 14:08 

Z tego co pamiętam to w HC korekty na benzynie oscylują właśnie wokół 5% a nie 0% rozjazd między bankami jest różnica jednego kroku (koło 0,8% jeśli dobrze pamiętam) czyli na banku 1 będzie 4,8% a na banku 2 5,6% na benzynie na pewno nie ma równo na obu bankach zazwyczaj jest różnica. Do tego trzeba dostroić gaz. Potem korekty LTFT i tak będą się zmieniać w zakresie powiedzmy od 3% do 7-8% po to są w końcu korekty na benzynie też tak chodzą. Pamiętam, że raz były 2% kiedy indziej 6% zależy od stylu jazdy od temperatury od jakości paliwa itd. ważne żeby w momencie strojenia było jak na benzynie.
W Santa Fe jest trochę inaczej.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-11-06, 11:31 

Jak się domyślam jest to po prostu mruganie awaryjnymi widziałem już taki patent zastanawiałem się jak facet który awaryjnie hamuje może jeszcze sięgać do knefla żeby załączyć światła awaryjne ale jak widać jest to automat

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-02-10, 08:22 

To tylko ASO wie z ciekawości mógłbyś podjechać i spytać (najlepiej znać numer usterki z ich wykazu ale widze, że dostep do hmaservice zrobili płatny i nie ma juz dostepu do historii updatu ECU tam było to opisane). Powinni mieć w wykazie czy da sie wgrać inny firmware do sterownika. Z podmiana ECU będzie gorzej bo byś musiał kupić komplet ze względu na immo z jakiegoś nowszego modelu, drugi problem jest taki, że po zmianie ECU na nowszy musiał bys też wymienić wszystkie sondy lambda bo w wersji z 2002 siedzą sondy 5v odwrócone a w nowszych normalne 1v (i kto wie co jeszcze). Ale warto też sprawdzić inne podzespoły silnika może akurat podobną usterkę wywołuje coś innego i nie koniecznie w tym przypadku jest defekt, który opisałem.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-02-13, 16:56 


Samochód to Hyundai Coupe 2007r. 2.0, 143km, ale wykres z hamowni pokazuje 182km.

Dziwne bo tyle to ma wersja V6 ze zmodyfikowanym dolotem i wydechem a żeby zwykłe 2.0 tyle miało to musi coś dmuchać i wtedy bez pomiaru AFR trudno gaz wystroić. Sama zmiana mapy na pewno nie da 182 konie w tym silniku (o ile ktoś wogóle to zrobi bo do niedawna zmiane wsadu umieli tylko w Korei zrobić). Sondy sa zwykłe 1V ale nie wiemy co jest tam grzebane bo autor tajemniczy jest.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-02-27, 08:46 


Ktoś chłopakowi źle założył gaz i teraz chłopak ma traumę do końca życia nie chce mieć gazu w żadnym aucie. Poważna sprawa, może psycholog będzie umiał mu pomóc?


Nie każdy ma prostą Astre 1.6 z silnikiem z 1939 na Regach i mieszka w Polsce. To bardzo typowy scenariusz, założył instalacje a teraz sam się musi z tym bujać, to forum dlatego istnieje.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-09-20, 22:57 

W tym Hyundaiu najlepiej ustaw LPG na czasy nie na korekty, czyli czasy benzyny na LPG takie same jak na benzynie przynajmniej w idle bo na korekty to nigdy końca nie dojdziesz w tym aucie. WOT w OL ustaw dopiero na AFR, będziesz potrzebował też korekty po obrotach.
Ja do ELMa używam w Hyundaiach ScanMastera, poza tym sprawdź czy twoje gniazdo obd ma usunięty błąd produkcyjny z początków produkcji z tego co pamiętam to kabel masowy albo go nie było albo był źle podłączony pod gniazdo dlatego tylko fabryczny scaner czytał tego Tiburona.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-10-08, 21:42 


Czy powodem moze byc komputer gazowy? Czy ktos sie spotkal z podobnym przypadkiem?


W tym aucie jest tak, że jak ECU złapie wypadanie zapłonów to odłącza cylinder na dobre i wtedy obojętne czy na gazie czy na benzynie będziesz miał wypadanie zapłonów na tym cylindrze aż do ponownego uruchomienia silnika a więc należy po pierwsze zdiagnozować na jakim paliwie i co powoduje wypadanie zapłonów.

Na przykład jakiś wtrysk nie wyrabia jest przytkany, zatarty, dawka paliwa nie taka lub coś mu dolega i w wyniku tego na danym cylindrze wypadają zapłony wtedy sytuacja wygląda tak jak opisujesz, czyli do pewnego rpm wszystko gra jeśli jest w widełkach tolerancji i nagle dajesz gazu są warunki do wypadania zapłonu chwila szarpania i jest na dobre wyłączony cylinder/cylindry obojętnie czy przełączysz teraz na gaz czy na bene żeby ECU załączył cylinder musisz wyłączyć i zastartować silnik. Tak to działa więc szukaj w pierwszym rzędzie przyczyny wypadania zapłonu możesz mieć na tych cylindrach za ubogo stąd problemy.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-11-16, 00:00 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-11-15, 22:51 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-11-16, 20:44 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-11-18, 14:33 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-11-19, 18:04 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-11-23, 18:17 

mcjezioro napisał(a):
Jeszcze jedna informacja - problem nie wystąpił nagle, ale rozwijał.

To sugeruje luźne masy, może tu jest problem (ogólnie elektryka do sprawdzenia), inne to może być początek problemów z wtryskami benzyny, regulator ciśnienia jak jest lub MAP.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-11-23, 22:41 

A może po prostu immo głupieje, we Fiatach to dość częste trzeba by sprawdzić komplet od immo czyli kluczyk centralke, baterie jeśli jest i te różne antenki (zapomniałem jak się to zwie pętla czy jakoś tak)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-28, 14:46 


Owszem są ubytki w jezdniach ale nie takie żeby stracić geometrię.

A po czym wnosisz?

Poza tym znajomy mechanik patrzył i jest wszystko dobrze.

Myślisz, że wypatrzy skrzywienie o 3mm?


I jak by było coś nie tak np z wahaczem to by nie dało by się ustawić geometrii

A jakby się to objawiało? Nie czasami tak, że zbieżność OK a krzywa kiera jest?

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-28, 14:17 


Parę dni temu zauważyłem że jadać prosto mam przekręconą kierownicę w lewą stronę, nie jest prosta kierownica tylko tak jak by lekko przekręcona w lewą stronę. Ustawiając ją prosto samochód zaczynał zjeżdżać w prawą stronę.


Musisz ustalić przyczynę. Jeśli wpadłeś w dziurę i masz krzywy wahacz czy inny element to geometria nie pomoże.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-28, 13:16 

A nie uderzyłeś w coś ostatnio nie wpadłeś w dziurę itd?

Możliwe powody zakładając, że regulacja była ok to:
- zużyte twarde opony
- krzywe zawieszenie, amorki, mcpherson, wahacz itd. w wyniku kolizji z dziurą w jezdni
- przesunięte sanki pod silnikiem
- zużycie układu kierowniczego

Osobiście miałem takie przypadki i powodem były przyczyny przeze mnie wymienione. Kiedyś miałem wymieniane sprzęgło i sanki były odkręcane żeby wyjąć skrzynię niestety potem były dokręcone niedbale i nawet ustawienie geometrii nie pomagało. Auto proste, geometria zrobiona a kierownica krzywo dopiero potem przypadkiem okazało się, że sanki były krzywo założone.

Ja bym tyłu nie ruszał bo jak rozbujacie cała geometrię to końca nikt już nie dojdzie :D

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2014-12-28, 15:33 


Aha, jeszcze jedno, nadmienił że mogę skorygować kierownicę to znaczy przestawić o ząbek lub dwa żeby mieć prosto bo nic nie widzi tam żeby było źle zrobione.

A nie myślisz, że to druciarnia jest? Jeśli masz tam jakieś czujniki skrętu ABS/ESP czy inne to przecież mogą źle działać i wywali kontrolke awarii na deske.

To ma być tak zrobione żeby kierownica była prosta a jeśli się nie da to mechanik musi ustalić co jest tego przyczyną czy krzywe zawiecho czy krzywe auto, czy nie umieją na warsztacie tego ustawić...
Strona 1 z 3 [ Znalezione wyniki: 70 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO