Znalezione wyniki: 136

Autor Wiadomość

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-10-30, 21:44 

Wrzuć takie wnętrzności jakie proponuje kowal5, będziesz zadowolony. I nie bardzo rozumiem, pierwsze 200 km ma za sobą, czyli masz już tę instalację założoną?? Jeśli sprawuje się poprawnie to nie ma potrzeby nic zmieniać, chyba że zaczną się problemy i potrzebna będzie korekta własnie po temp/ciśnieniu które są zablokowane w eco. Wymienisz sterownik na 4+. Korekty po temperaturze mogą być potrzebne niezależnie od tego czy auto z 2013 roku czy z 1993.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-10-30, 21:22 

Korekty jak sama nazwa wskazuje są do dopracowania instalacji LPG, czyli dopieszczenia, gdy coś po montażu zacznie niedomagać. Po prostu dają szersze możliwości strojenia na wypadek, gdyby auto okazało się grymaśnym egzemplarzem. Wersja STAG-ECO jest wersją okrojoną, tylko z pozoru ekonomiczną, kolokwialnie mówiąc: pachnie biedą. Byłaby dobra może w przypadku użytkowania auta w ciepłych krajach, gdzie nie ma jesieni czy zimy i jest wysoko plusowa temperatura cały czas. Tak też myślę, że STAG-ECO powinien nazywać się STAG-EXPORT xD
Kogoś z tego forum zacytuję: oszczędza się po montażu, nie przed.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2013-11-21, 21:43 

Owszem, sonda jest przydatna do późniejszego, ręcznego doszlifowania kalibracji, ale do autokalibracji nie jest konieczna. Pytanie jak samochód zachowuje się na benzynie, czy nie ma problemów i czy sterownik ECU nie rejestruje jakichś błędów. Układ paliwowy samochodu musi być całkowicie sprawny zanim się zacznie stroić inst. gazu.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Gasnące auto
Napisane: 2015-02-28, 16:26 

Dosłownie jechać do innego, rzetelnego i uczciwego gazownika. Ten coś zakombinował, nie wiem skąd pobrał temperaturę cieczy chłodzącej idącej na reduktor, ale na pewno nie z czujnika temperatury reduktora gazu. Najlepiej zrób zdjęcia spod maski, pełnowymiarowe, całości i poszczególnych elementów, to może ktoś wypatrzy co jest spierniczone i podpowie co możesz we własnym zakresie zrobić.
I nie wstydź się podać lokalizacji skąd jesteś, można by podpowiedzieć do kogo masz się udać.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

 Tytuł: Re: Gasnące auto
Napisane: 2015-02-28, 17:11 

Cos na myśl przychodzi mi, że temp. reduktora może jest źle wpięta, tzn. ppod czujnik temperatury gazu. W słoneczne dni nagrzewa sie dosyć mocno, stąd odpali na gazie od razu (bo ma wysoką temperaturę niby cieczy, czyli mysli że jest auto nagrzane) a jak po chwili pracy gaz przejdzie przez przewody i dojdzie schłodzony (bo tak naprawde auto zimne) to mu temperatura niby cieczy gwałtownie spada, tak jak i temperatura gazu w rzeczywositosci też spadnie dosyć szybko, gaz w róznych temperaturach ma różną gęstość, i auto nie pojedzie, bdzie szarpać.

Albo druga sprawa, układ chodzenia cieczą zapowietrzony, tzn. reduktor zapowietrzony. Albo żle wpięte węzyki cieczy do reduktora.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-02-24, 09:07 

Jako user sterownika LPG-TECH moge tyle powiedzieć, że dopóki nie skończy się mi gwarancja na instalację, to nie mam zamiaru nawet zerkać w ustawienia, a nawet jesli gw. sie skończy, to po co miałbym zerkać (pomijając ciekawość) jeśli serwisem instalacji zajmuje się sprawdzony gazownik, do którego mam zaufanie, a samochód sprawuje się dobrze?
O wyższosci jednego sterownika nad drugim moga się miarodajnie wypowiedzieć gazownicy a nie userzy. Oni w tym grzebią, ustawiają i od ich preferencji/doświadczenia zależy jaki sterownik wybiorą. Dla usera ważne jest, aby instalacja jako całość, działała niezawodnie, zgodnie z przeznaczeniem. Ponadto po zakończeniu okresu gwarancyjnego na komponenty, mają one być na tyle dobrej jakości (trzymać parametry) i trwałości (bezawaryjne przez jak najdłuższy czas eksploatacji), żeby nie być narażonym na częste koszty związane z wymianą/regulacją, oprócz eksploatacyjnych materiałów oczywiście.

Pomijając powyższe kwestie, TECH idzie do przodu, rozwojowy, a w moim przypadku, TECH jako sterownik LPG, siedzi sobie cicho i robi swoje. Jestem 100% zadowolony. Za rok może kupię kabelek, zerknę w ustawienia ale i tak nie przebiję umiejętności i doświadczenia gazownika, który się tym na codzień zajmuje.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-02-24, 13:33 


Nikomu, tak jak właścicielowi auta nie będzie zależało na prawidłowych ustawieniach


Jak najbardziej zgadzam się z tym stwierdzeniem, i z tym, że najlepszy mechanik może popełnić błąd a usera może ten błąd kosztować. Bez wnikania w sterownik gazu, pobieżna diagnoza poprawności to odczucie usera czy auto sprawuje sie dobrze na gazie i tak jak na benzynie w całym zakresie obciążeń i przy odpalaniu na zimnym/ciepłym itp. Ma nie być odczuwalnej różnicy między gazem a benzyną. Jesli tak jest to mamy poprawnie wystrojoną instalację a sterownik LPG wraz z całością instalacji daje radę na 95%. Te 5% to zostawiam na dopieszczanie we własnym zakresie i margines błędu popełnionego przez gazownika.
Dokładniejszą diagnozę robię poprzez sprawdzenie korekt paliwowych poprzez podłączenie się pod OBD2. Jeśli pojawiają się wątpliwości, to jadę na regulację. W sterowniku TECH-a w opcji ze skanerem OBD też można je podglądać. W innych sterownikach z bogatszej wersji podobnie.

Wybrałem TECH-a, jako przyszłościowy sterownik i rozwijany soft łatwy do ogarnięcia dla usera, dla mnie dosyć przejrzysty, zrozumiały i z bajerkami. Chociaż, LR Omegasa też lubię :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-03, 22:48 

Nie wiem z jakiego tworzywa jest kolektor w VW Polo '99, ale macher ze stajni BRC załozył instalację bez zdejmowania kolektora. Mechanik, który remontował silnik (przebieg dosc duzy ponad 350tys oraz dokonczony zle dobranym olejem, zbyt gestym) grubo zastanawiał się co wpadło w silnik, że tak mocno go porysowało wewnątrz, wysnuł wniosek, że przy montażu LPG kolektor nie był zdejmowany do nawiertów i wióry narobiły takiego bałaganu.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-23, 08:05 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-21, 08:10 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-22, 19:06 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-31, 12:42 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-03-31, 11:10 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-10, 19:50 

Nie masz wystarczających uprawnień, aby przeglądać ten dział.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-25, 19:30 

W róznych samochodach grupy VAG róznie są realizowane startegie zasilania i zmiana korekt różnie zachodzi. Przykładowo testowałem 2 auta: Fabia II z 2007 i Fabia II z 2013r. W starszej korekty długie (bo to o nie chodzi) układają się stosunkowo szybko (mimo tego, że wolno reagują ), wystarczy około 50-100km z roznymi predkosciami i obciązeniami silnika i po tym przebiegu praktycznie nie zmieniaja sie. W nowszej korekty długie latają jak żyd w pustym sklepie, tzn bardzo czesto i szybko sie zmieniają, ale generalnie trzeba pojezdzić więcej, jakies dobre 100-200km, żeby załapać, że są w szerokim zakresie obrotów i obciążeń poukładane.
Wydaje mi się, że generalnie po skasowaniu korekt nie należy robić autokalibracji, ale są wyjatki, strojenie na drodze wg. korekt mozna i nalezy robić.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-25, 20:54 

Poświęć z 50zeta albo i więcej na benzyne i po skasowaniu korekt pojezdzij ze 100km w roznych warunkach wlno, szybko, na trasie,w miescie, przy czym odcinki nie mniejsze jak 15-20km za jendym przejazdem, obroty w niskich, srendich i wysokich zakresach, a w koncowym etapie zrob przejazd normalny, tzn. tak jak typowo jezdzisz, w swoim stylu tak z 10-15km. Korekty sobie sprawdz wtedy, zebys mial ogolne rozeznanie jak sie ulozyly na PB. Nie przelaczajac na LPG, zabierz sie za autokalibrację i bezpośrednio po niej zbieranie mapek pb i lpgna drodze, potem poprawki/korekty mapki i ewentualnie mapa korekt po obrotach wg wskazan korekcji paliwowych skanera obd (ewnetulanie VAG-com, czy VCDS-a, zalezy co uzywasz). Do strojenia na drodze wg korekt OBD potrzebny ci drugi ogarniety czlowiek-kierowca. Wczesniej dopracuj dysze wtryskiwaczy wg zalecen w tabelce, abys mial gotowe do autoklaibracji.
Samą autokalibrację lepiej przeprowadzic na nieco wystudzonym silniku (70stC), zeby wentylator chlodnicy nie zdążył wprowadzić zaklocen swoja praca. Oczywiscie swiatła, nadmuchy, klima, radio wylaczone, i nie ruszaj kierownica w tym czasie, bo tez ma to wplyw na zmiany obciazenia silnika.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-25, 22:45 


.jezeli sie juz pojawia check mieszanki tzn ,ze kasowanie korekt i ustawiania map od nowa ,bo rozjechaly poprzednie ?

tak by wypadało zrobić, chociaż, jesli korekty działają dalej mimo checka to na siłę mozna wystroić.
Jak się zachowuja korekty to podglądnij podczas jazdy na benzynie. PAtrz na korekty długie (powinny być stałe, albo zmieniać się pomału) i na krotkie, podczas stabilnej jazdy na niskich, srednich i duzych obciazeniach. Powinny krotkie oscylowac w zakresie hmm, zalezy czym mierzysz te korekty, wg skanera OBD2 na ELM-ie będą latać około +/-25%, na pewno zauwazysz wieksze odchylki ale chwilowe spowodowane chwilowymi zmianami w dawce/obciążeniu. Pobserwuj na PB i oswój się z tym, a na LPG mają podobnie się zachowywać przy podobnych obciążeniach.
Podczas gdy już zwykłe mapki dopracujesz (oczywiście w programie sterownika gazu wyłaczasz sterowanie korektami OBD o ile Twój sterownik ma coś takeigo), to robisz korekty po obrotach w skrocie, jedziesz na PB:
IV bieg - 60 km/h - patrzysz w tabeli korekt po obrotach, kropka sobie lata w jakims kwadraciku RPM x CzasWtryskuPB, patrzysz na skaner i jakie sa korekty short (STFT) inaczej: krótkie na PB. Powinny oscylowac w jakimś niewielkim zakresie +/- . Przełączasz na chwilę w programie na LPG i patrzysz po kilku sekundach co się dzieje z korektami krotkimi, jesli mniej wiecej sa podobne, nie leca w dół lub w gore to jest ok. Jesli lecą w dół to bogato i na wyczucie oceniasz jak bardzo bogato. W tym moemncie zmieniasz na PB, natomiast w danej kratce obnizasz wartość o kilka punktow w dol. Sasiednie kratki samoczynnie sie beda usredniac. Przełaczasz znow na LPG i patrzysz na krotkie czy dobrales dobrą wartość w kratce. Podobnie, jesli korekty krotkie na LPG ida w gore, to znaczy ze ubogo i podciagasz w danej kratce i sasiednich na plus o kilka punktow. Zawze normlanie jedz na PB podczas strojenia wg korekt, a na LPG przełaczaj w programie na chwile i wracaj na PB, zeby sie korekty dlugie nie zdążyły zepsuc zle wystrojonym LPG.
Potem IV bieg 90 km/h i podobnie, bo kropka bedzie juz w nieco innym zakresie obciazen i obrotow
Mozesz na nizszym biegu to powtorzyc, i nie jesli korekty nie beda idealnie chodzic to sie nie przejmuj tym za badzo. Po to sterownik benzynowy ma sondy lambda i te korekty, żeby sobie mial czym regulować mieszanke. Wazne tez, aby na mapie po oborotach nie było nagłych dziur lub pagórków, na koniec wygładź ładnie, zeby nie bylo pomiedzy kratkami naglych przeskoków.

BTW.
dysze wg kalkulatora z Optimy powinienies miec 2.5mm przy cisnieniu 1.2 bar

no i ten program optimy, z wygladu fajny przejrzysty i przyjemny :)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-30, 13:15 

Własnie te wartości sa mnożnikiem dla wyliczenia czasu wtrysku LPG na podstawie aktualnego czasu wtrysku PB.
Czyli:
inj_lpg = K * inj_pb * Inne_Wspolczynniki + Jakies_Dodatkowe_Stale

zwiekszanie K powoduje wzrost czasu wtrysku LPG, zmniejszanie robi odwrotnie.

K przyjmuje wartosci w zakresie 0-255, przy czym K=128 to w przyblizeniu mnoznik =1

Wartośc K<=128 oznacza ze czas pracy wtrysku gazu może być mniejszy niz czas wtrysku PB, co jest niewlasciwe i oznacza, ze wtryski gazu sa zbyt wydajne. Patrząc na screeny to akurat masz niski K, ale czasy gazu sa wyzsze niz PB o około 1,5msek, tego nie wiem czy to dobrze, czy zle. Trzeba ogladac korekty paliwowe skanerem OBD2 w zakresie roznych obciazen i obrotow silnika.

Jak chcesz potestowac, to wpierw zapisz aktualne ustawienia do pliku jako kopia bezpieczenstwa, i na biegu jalowym poobserwuj jak zachowuje sie kropka i jak dodasz gazu. Zmien na LPG i patrz co sie dzieje. Potem jak kropka stoi w jakiejs kratce, to lekko zmien wartosc tej kratki i obserwuj jak zachwouje sie kropka oraz obserwuj czasy wtrysku a szczegolnie PB na benzynie i na gazie.
Innych rzeczy nawet nie dotykaj.

Czy te wartosci K są w normie to Bóg raczy wiedziec. Z patrzenia na liczby nie idzie wywnioskowac czy mapa jest poprawna, no moze bardzo ogolnie to wydaje sie byc ułozona poprawnie bez nagłych przeskoków wartości pomiędzy sasiadujacymi kratkami i ogolnie w jakim zakresie meiszcza sie wspolczynniki K.

Edit:
Jesli podniosles K o kilkanscie punktow i auto lepiej sie zachowuje, to zapewne ta mapa na screenie byla zbyt uboga na co by wskazywaly bardzo niskie wartosci K, natomiast ciekawe jak teraz wygladaja czasy PB na benzynie i na gazie na biegu jałowym.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-30, 09:35 

W www.autocentrum.pl jest taki przypominacz, i tez oczywiscie dzienniki kosztów, tankowań itp.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-30, 17:20 

No z pewnoscia nie wiadomo, czy ustawienie jest poprawne. Wiadomo, ze czas benzyny spadł, i czas gazu tez spadł, auto zaczelo lepiej jechac, wiec prosty wniosek, ze pierwotnie było bardziej ubogo niz jest aktualnie, powiedzmy, ze lekko przelane albo wciaz ubogo tylko mniej. I kolega mial tylko i jedynie ślepego trafa z tym podniesieniem wartosci, i poprawa pracy silnika. Stad takie moje wnioski.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-04-30, 15:40 

Czyli po podniesieniu K czasy wtryskow spadły, znaczy, ze ewidetnie pierwotna mapa byla mocno uboga, dawala za mala dawke paliwa.
Sprawdz jeszcze jaki jest czas wtrysku PB na samej benzynie, i porownaj z wartoscia wtrysku PB, gdy przelaczysz na LPG. Zasada jest taka, ze powinny byc takie same na PB i na LPG, zarowno an biegu jałowym jak i w calym obszarze obciążeń i obrotów.

w przyblizeniu :
K = 128 * czas_PB/czas_LPG

Zanim cokolwiek zaczniesz zmieniac to musisz sie doksztalcic w tematach m.in.:
jak działa instalacja sekwencyjna (ogólne zasady)
co to sa korekcje paliwowe i dlaczego
dlaczego w ogóle silnik działa
jaki wplyw maja na zywotnosc silnika i podzespolów niewlasciwie wykonana i zle wyregulowana instalacja lpg
ogolne zasady poprawnej regulacji instalacji LPG
itd.

bez tej wiedzy pobłądzisz, popsujesz i 2x wiecej zaplacisz za naprawy.
Albo poswiec sporo czasu na zglebianie wiedzy w temacie lpg, albo powiedz skad jestes, wpisz w profil i moze niedaleko jest jakis kumaty gazownik, ktory Ci ogarnie poprawnie te instalcję i regulację (poprzez test drogowy a nie jedynie na postoju! na postoju to z takim samym powodzeniem sam mozesz zrobic i dalej byc w czarnej... a przynajmniej 50zł w kieszeni zostanie a taki gazownik nie ma pojecia jak sie regulacje przeprowadza i powinien nazywac sie partaczem naciagaczem)

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-05-05, 09:41 

Najważniejsze to wybrac uczciwy porządny zakład, w którym gazownik dobierze co zamontować

ale najczęstsza propozycja jaka tu pada to:

sterownik "Stag QBOX Basic" lub "TECH 224"
wtryskiwacze Dragon lub Barracuda
reduktor ACR-02

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-05-05, 10:01 

W takim autku pod warunkiem dobrze dobranej i zrobionej, poprawnie wyregulowanej instalacji nie odczujesz spadku mocy, a przyrost kasy w kieszeni i to szybko! Co do cen to one ksztaltuja sie roznie, i moga byc od ok 2tys do 3tys, przy czym ja zaczynałbym od tych droższych i negocjował, żeby dowiedziec się dlaczego taka cena. Gdy podejmowalem decyzje o instalowaniu gazu zwracałem uwagę na jakość wykonania i fachowość a potem gadałem o cenie.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-05-05, 09:46 

to niekoniecznie od stacji zalezy, rowniez od temperatury zewnetrznej itd. Po prostu, statystycznie rzecz biorąc, musisz miec wiele tankowań, aby obliczyć miarodajne spalanie. Przy czym jeśli jeździsz w roznym stylu, to za kazdym razem wyjdzie inne, ale po kilkunastu bedziesz już umiał przewidywac po przejechanych kilometrach ile jeszcze ujedziesz.

 Skocz do forum   Skocz do tematu

Napisane: 2015-05-07, 07:55 

Ewentualnie można zapytać w Czakramie, jest oddział w Mysłowicach, podobno zapewniają utrzymanie gwarancji producenta samochodu przy montażu instalacji u nich.
Strona 1 z 6 [ Znalezione wyniki: 136 ]


Strefa czasowa: UTC + 1


Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO