Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-05-23, 08:28 

Dołączył(a): 2010-01-18, 14:29
Posty: 69
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 2 razy

Auto: Opel Vectra / Meriva
Elektronika: Stag 300 ISA2 / Qbox B
Wtryskiwacze: AC W02 / AC W02
Reduktor: Shark / AC R01
Dysze: 2.4 / 2.5
Pojemność: 1800 / 1800
Moc: 122 /
Kod Nadwozia: C / I
Kod Silnika: z18xe / z18xe
Rok Produkcji: 2003 / 2005
Poniżej załączam link do schematów Tomasetto Nordic i porównania z Alaską.

http://www.gaspart.ru/wiki-gbo/obzory/m ... 09-nordic/

Konstrukcyjnie powinien być całkiem niezawodny i jednak obsługiwać większe moce niż Alaska.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-05-29, 22:35 

Dołączył(a): 2017-02-08, 08:28
Posty: 6
Lokalizacja: Łódźkie

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Valtek typ 30 3ohm
Reduktor: Tomasetto At09 Nordic
Pojemność: 2000
Moc: 137
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1999
W którym miejscu jest w nim otwór na montaż czujnika temperatury? Szukałem na zdjęciach w obszarze podobnie jak w alasce i articu ale jedyne co by pasowało to takie jakby ucho obok króćca wody. Jeśli to ucho, jest miejscem dla czujnika, to czy nie będzie to zakłamywało trochę wyniku w porównaniu do alaski i artica?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-05-30, 08:46 

Dołączył(a): 2010-01-18, 14:29
Posty: 69
Lokalizacja: Olsztyn

Pomógł: 2 razy

Auto: Opel Vectra / Meriva
Elektronika: Stag 300 ISA2 / Qbox B
Wtryskiwacze: AC W02 / AC W02
Reduktor: Shark / AC R01
Dysze: 2.4 / 2.5
Pojemność: 1800 / 1800
Moc: 122 /
Kod Nadwozia: C / I
Kod Silnika: z18xe / z18xe
Rok Produkcji: 2003 / 2005
Tak, to ucho jest do czujnika. Jeśli chodzi o przekłamania to myślę, że będą minimalne. Z opisu wynika, że ma być znacznie lepszy względem temperatury niż poprzednicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-06-16, 16:48 

Dołączył(a): 2010-11-18, 07:06
Posty: 2156
Lokalizacja: krzczonów

Pomógł: 59 razy

Auto: a8 /scorpio
Elektronika: agis /agis
Wtryskiwacze: hana /hana
Reduktor: gurter /artic
Dysze: zielone
Pojemność: 4.2
Moc: 310/207
Rok Produkcji: 1999/1995
może mi się dostanie ale co tam
alaska była kiedyś w 3 postaciach
taka do 100 km
i taka troszkę więcej ja zamontowałem takową do scenica 2,0 140 km 'i się wyrabia
może jak by być mistrzem prostej to pewnie nie mam w scorpio artica
zapodałem co było pod ręką bo mi jakiś reduktor padł
i tam jest a raczej było 207 km i na dodatek auto jest 4x4 i w manualu
jest tam już 4 lata .
Spadki nie wiem jakie są nie przepina się przy bucie bo to auto to muł roboczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-06-26, 14:58 

Dołączył(a): 2017-02-08, 08:28
Posty: 6
Lokalizacja: Łódźkie

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Valtek typ 30 3ohm
Reduktor: Tomasetto At09 Nordic
Pojemność: 2000
Moc: 137
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1999
Zmieniłem moją alaske na nordica jak na razie jest ok. Moje problemy z przełączaniem na benzynę przy bucie i przy dłużej jeździe na autostradzie się skończyły.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-06-26, 17:54 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1734

Pomógł: 201 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Nordic jest wydajniejszy od alaski, więc się nie dziwię. Sprawdzałeś jak wygląda ciśnienie przy pełnym bucie? Tak na moje oko, ten reduktor mniej więcej takie moce maksymalnie obsługuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-06-27, 09:05 

Dołączył(a): 2017-02-08, 08:28
Posty: 6
Lokalizacja: Łódźkie

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Valtek typ 30 3ohm
Reduktor: Tomasetto At09 Nordic
Pojemność: 2000
Moc: 137
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1999
W moim przypadku przy ciśnieniu roboczym 1,21bar spadki przy pełnym bucie były max do 1,08 bar. Takie wyniki miałem po strojeniu zaraz po wymianie. Ciekawy jestem o ile to się zmieni jak trochę km ujadę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-06-27, 09:21 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 20031
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1171 razy

Auto: A6 / A4
Elektronika: Tech/Stag
Wtryskiwacze: ACW03/01
Reduktor: Zavoli S / N
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 2.6 / 1.6
Moc: 150 / 101
Kod Nadwozia: C4 / B5
Kod Silnika: ABC / ADP
Rok Produkcji: 1995
to może być niezła alternatywa dla aut w których juz jest alaska ale sobie nie radzi...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-06-27, 10:27 

Dołączył(a): 2017-02-08, 08:28
Posty: 6
Lokalizacja: Łódźkie

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel Astra G
Elektronika: Stag 200
Wtryskiwacze: Valtek typ 30 3ohm
Reduktor: Tomasetto At09 Nordic
Pojemność: 2000
Moc: 137
Kod Silnika: x20xev
Rok Produkcji: 1999
U mnie okazał się dobrą alternatywą. Tym bardziej że pasuje bez żadnych przeróbek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-06-27, 18:05 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1734

Pomógł: 201 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Marcin L napisał(a):
to może być niezła alternatywa dla aut w których juz jest alaska ale sobie nie radzi...

Zdecydowanie. Nie dość, że ciśnieniowo to i termicznie lepiej wypada.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-11-18, 15:24 

Dołączył(a): 2012-12-11, 09:00
Posty: 3

Pomógł: 0 razy

Auto: v 40
Elektronika: Lecho mini sec
Wtryskiwacze: OMVL
Reduktor: Alaska
Pojemność: 1783
Moc: 122
Kod Nadwozia: v40
Kod Silnika: B4184s2
Rok Produkcji: 1999
Witam.
Postanowilem zamontować Nordic. Zalezalo mi na jak najmniejszych modyfikacjach.
Czujnik temperatury wykrecony z Alaski pasuje. Temperatura przelaczenia PB na Lpg podobnie różnica 4st.C do czujnika TEMP.silnika.

Faktycznie ma lepszą wymiane ciepła. Napełniany uklad chlodzenia Podcisnieniowo.

Nie zeszła temperatura gazu za parownikiem poniżej 44st.C 122KM Pedal gazu w podłodze na trasie.( 0st.C na dworze). Gdzie na Alasce spadała dużo poniżej 40st.C nie nadążał sie rozpreżać i dopiero po puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem pojawial sie problem.
Cisnienie za wysokie! I tryb awaryjny przejscie na PB. W NORDIC tego problemu jak narazie nie zauważyłem. Ladnie trzyma od 1,45 na jalowym do 2 bar przy maks obciazeniu

Niestety dalej w moim Volvo jest potrzebna duża korekta od temperatury parownika do -25% Podaje za dużo gazu na zimny ale to może być wina wtrysków Omvl za wolne na zimno. Nie było by problemu gdy by po 2 godzinnym postoju gdy temp płynu zejdzie do okolo 40st.C to po przejściu na gaz jest go za mało. I wtedy juz korekta nie byla by potrzebna. Tylko to mi juz zostalo.

POZDROWIENIA.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-11-21, 08:54 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1734

Pomógł: 201 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
kulkis napisał(a):
może być wina wtrysków Omvl

Dobrze kombinujesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-12-18, 22:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-05-08, 18:12
Posty: 349

Pomógł: 1 razy

Auto: Ford Cougar
Elektronika: STAG 300-6 (stary)
Wtryskiwacze: AC-W03
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 2.5
Moc: 170
Rok Produkcji: 1999
kulkis napisał(a):
Ladnie trzyma od 1,45 na jalowym do 2 bar przy maks obciazeniu

Jak to? Ciśnienie wzrasta Ci na reduktorze przy obciążeniu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-12-19, 10:26 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 1734

Pomógł: 201 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Pewnie chodziło o pompowanie się na cut off :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2017-12-19, 13:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-05-08, 18:12
Posty: 349

Pomógł: 1 razy

Auto: Ford Cougar
Elektronika: STAG 300-6 (stary)
Wtryskiwacze: AC-W03
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 2.5
Moc: 170
Rok Produkcji: 1999
lpg_jet napisał(a):
Pewnie chodziło o pompowanie się na cut off :)

Sądząc po wypowiedzi nijako mi ta teoria tu nie pasuje :D
kulkis napisał(a):
Ladnie trzyma od 1,45 na jalowym do 2 bar przy maks obciazeniu

Chyba, że chodzi o cut offa z biegu jałowego do całkowitego zgaśnięcia :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO