Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-05-01, 18:49 

Dołączył(a): 2012-04-22, 19:20
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Auto: Citroen C5
Elektronika: Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: AT09 nordic
Pojemność: 1998
Moc: 136
Kod Nadwozia: DC
Kod Silnika: RFN
Rok Produkcji: 2002
Też skuszony ceną wstawiłem ten reduktor w miejsce R01 do Citroena C5 2.0 136km, puściłem go na tym samym ciśnieniu w którym była robiona autokalibracja z R01 (1.1 bara) i samochód chodzi lepiej. Skończyły się błędy powodowane tym że zacinał się na ciśnięciu np 0.7 bara i samochód wyrzucał błąd składu mieszanki bo fabryczna korekta cisnieniea w qbox jest ustawiona na bogato.
Termicznie niby wyrabia ale pod obciążeniem temperatura gazu leci w dół szybciej niż na R01, niby spadek zatrzymuje się na około 40 stopniach ale z braku miejsca cisnąłem go tak do 4-5 minut. Druga sprawą jest ciśnienie, 1.15 na jałowym, 1.0 w czasie jazdy pod lekkim obciążeniem, pod butem w granicach odcinki na 3 biegu spada na 0.8 i się utrzymaje tak przez te kilka sekund. W cutoffie wzrasta do 1.5-1.7 chwilowo a później stabilizuje się na 1.3-1.4.
Kolejnym problemem ale może to mój egzemplarz jest to że kręcę srubą regulacji ciśnienia żeby podnieść a on nie reaguje. Na razie dałem sobie z tym spokój ale tak planowałem go ustawić wyżej żeby mi poniżej 1bara w piku nie spadal.
Dla przekładających z R01 info że czujnik temperatury można tak nagwintowac czesciowo na M5 że pasuje do obu reduktorów

Ogólne za 135 zł warto chociaż przeróbek było sporo bo nie pasował w miejsce po R01 z względu na konieczność dostępu do filtra fazy ciekłej


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-05-01, 20:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3911
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 499 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
W Galu 2.0 136KM max spadki około 0.3 bara.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-05-31, 11:18 

Dołączył(a): 2017-09-08, 19:10
Posty: 90

Pomógł: 9 razy

Auto: Lancer SW / Micra
Elektronika: STAG 4 Plus
Wtryskiwacze: AC W02
Reduktor: AT 09 Nordic @ 1,05Bar
Dysze: 2,5
Pojemność: 1597 / 1275
Moc: 113 / 75
Kod Nadwozia: CB4W / K11
Kod Silnika: 4G92 / CG13DE
Rok Produkcji: 2000 / 1998
Przez jakiś czas jeździłem na nordicu przy ciśnieniu roboczym ustawionym na 1,2Bar dysze 2,4mm przy bucie w podłogę ciśnienie leciało do 0,9Bar.
Po rozwierceniu dysz na 2,5 i ustawieniu ciśnienia na 1,05Bar przy bucie spada również do 0,9Bar-a.
Przy drugim ustawieniu spadek wynośni 0,15 a nie 0,30 jak za pierwszym razem, sterownik ma mniej do korygowania.
Zastanawia mnie czy przy tak małym silniku nie pomoże jeszcze zwiększenie przekroju przewodu podciśnienia albo dołożenie drugiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-05-31, 11:54 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18136
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1089 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
daniel79 napisał(a):
pomoże jeszcze zwiększenie przekroju przewodu podciśnienia albo dołożenie drugiego.




najlepiej jak by przewód miał wewn. średnicę taką jak wkrętka ,czyli ok 3mm, dołożenie osobnego do reduktora i mapsensora jest dobrym pomysłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-06-18, 12:51 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 367
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 545i
Elektronika: LPGTech 328 obd
Wtryskiwacze: Magic FX
Reduktor: Magic III Compacat x 2
Dysze: 2,8
Pojemność: 4398
Moc: 333
Kod Silnika: N62B44A
Rok Produkcji: 2004
czy ten reduktor i jego bliźniacze konstrukcje można montować pokrywką filtra pionowo? czy można go obrócić o 90 stopni w lewo?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-06-18, 13:03 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18136
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1089 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
można nimi kręcić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-06-18, 13:21 

Dołączył(a): 2009-01-16, 09:27
Posty: 367
Lokalizacja: Włocławek

Pomógł: 0 razy

Auto: BMW 545i
Elektronika: LPGTech 328 obd
Wtryskiwacze: Magic FX
Reduktor: Magic III Compacat x 2
Dysze: 2,8
Pojemność: 4398
Moc: 333
Kod Silnika: N62B44A
Rok Produkcji: 2004
tryszawy napisał(a):
można nimi kręcić

thx, pewnie tylko wylotem gazu w dół nie jest za bardzo wskazane ale z drugiej strony dobry filtr wszystko by wyłapał... albo i nie i wtedy wtryski się zakleją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-09-05, 18:13 

Dołączył(a): 2018-07-06, 12:03
Posty: 12
Lokalizacja: Koblenz

Pomógł: 0 razy

Auto: Mercedes W204
Elektronika: STAG QBOX BASIC
Wtryskiwacze: AC W01
Reduktor: Tomasetto AT-09 Nordic
Pojemność: 1800
Moc: 184
Rok Produkcji: 2007
Witam mam ten reduktor w MB 1.8 kompresor 184 km czy to ma prawo poprawnie działać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-09-05, 19:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-16, 22:10
Posty: 1713
Lokalizacja: Gdańsk

Pomógł: 182 razy

Auto: P11 / N15 / Bravo II
Elektronika: SQ24MY07 / T204 / Qbox+
Wtryskiwacze: Barracuda 115 / 130
Reduktor: AC 250 / Shark 1200 / M3
Dysze: 2,6 / 2,4 / bez
Pojemność: 2000 / 1400 / 1400
Moc: 150 / 90 / 150
Kod Nadwozia: WP11 / N15 / 198
Kod Silnika: SR20DE / GA14DE / A1.000
Rok Produkcji: 1998 / 1998 / 2008
Nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-09-17, 22:00 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2017-11-02, 11:20
Posty: 876

Pomógł: 72 razy

Auto: Audi
Elektronika: Brak
Pojemność: 1.8
Moc: 163
Rok Produkcji: 2002
Przemko1988 napisał(a):
czy to ma prawo poprawnie działać ?

teoretycznie ma obsłużyć 125 KW ale to dane producenta które trzeba traktować z przymrożeniem oka...
Co do pytania to tylko jeśli ktoś podparł się benzyną, inną sprawą jest to że reduktor powinno dobierać się z "górką" a nie na styk lub wręcz za słaby.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 08:47 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2013-12-07, 01:04
Posty: 1280
Lokalizacja: Olsztyn,Montaż/Regulacje tel 514 314 868

Pomógł: 71 razy

Auto: Seat Ibiza 1.4 MPI '01
Elektronika: Stag 200-4
Wtryskiwacze: AC W03
Reduktor: Alaska@ 0.9 bar
Dysze: 2,0
Pojemność: 1390
Moc: 60
Kod Nadwozia: 6k2 Yellow Tweety
Kod Silnika: AKK
Rok Produkcji: 2001
Matti31 napisał(a):
z "górką" a nie na styk lub wręcz za słaby.

Też tak uważam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 09:42 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18136
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1089 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Matti31 napisał(a):

teoretycznie ma obsłużyć 125 KW ale to dane producenta które trzeba traktować z przymrożeniem oka..

producenci piszą prawdę!!!! tylko użytkownicy przekraczają prędkości dozwolone przepisami.
do jazdy zgodnie z przepisami dane producenta są prawdziwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 10:09 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 2016

Pomógł: 226 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Wcale nie trzeba dużych prędkości, żeby wygenerować niepożądane spadki ciśnienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 11:16 

Dołączył(a): 2016-04-12, 10:20
Posty: 1298
Lokalizacja: Tarnów

Pomógł: 124 razy

Auto: Skoda Octavia I 2.0
Elektronika: ImegaEVO (aka Stag300)
Wtryskiwacze: AC-W02 BFC
Reduktor: Alaska AT09@1.1bar
Dysze: 2,3mm
Pojemność: 1984
Moc: 115
Kod Nadwozia: 1U
Kod Silnika: AZJ
Rok Produkcji: 2002
Jak mnie alaska w tym roku wkurzy, bo w zimie potrafiła zrzucać to pewnie zamontuje arctic. Zacheca to że nie będzie dużo przeróbek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tomasetto A-09 Nordic
PostLink | Napisane: 2018-09-18, 18:20 

Dołączył(a): 2012-02-26, 18:33
Posty: 8
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTi
Elektronika: STAG 4
Wtryskiwacze: Valtek Type 30
Reduktor: Tomasetto AT-09
Pojemność: 1400
Moc: 97 KM
Kod Silnika: ZZE120L
Rok Produkcji: 2004
Witam, od pewnego czasu w mojej corolli mam problem ze zwiększonym spalaniem o 2-3 litry na 100 km bez deptania w podłoge, spokojna jazda. Generalnie instalacja przez 6 lat zrobiła prawie 150 tysięcy, filtry, świecie regularnie są wymieniane. Wymieniłem liste wtryskowa na nową , taka sama jak byłą Valtek typ 30. Spalanie spadło gdzieś o 1 litr, zastanawiam sie jak z kondycją reduktora, Generalnie odpala dobrze, jeździ dobrze.
Czy warto kupic zestawy naprawczy , wymienic wszytkie uszczelki, dokładnie wyczyscic ? a może kupic inny reduktor ?
Czy szukac gdzie indziej przyczyny wyższego spalania ?

Jeżeli pisze nie w tym temacie, to proszę przenieść

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO