Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 638 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-22, 07:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4501
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Więc temperatura nie ma wpływu na objętość gazu? Tyle lat byłem okłamywany na lekcjach fizyki...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-22, 07:34 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 16071
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 872 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
zico napisał(a):
Więc temperatura nie ma wpływu na objętość gazu? Tyle lat byłem okłamywany na lekcjach fizyki...




Baaaaaaa nawet auta mniej gazu spalają bo sterownik go nie doda !!!


A poważniej jak korekty w sterowniku i czujnik skopany to lepiej to wyłączyć i wyrwać chwasta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-22, 09:25 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23336
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 835 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
psooya o ile mi wiadomo kompensuje wysterowaniem wtrysku

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-22, 09:54 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-30, 11:14
Posty: 1187
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 29 razy

Auto: Citroen C5 3V6
Elektronika: Agis
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: IG1
Pojemność: 2964
Moc: 207
Rok Produkcji: 2002
Trochę to sprzeczne z teorią rozszerzania gazu ale może i to działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-22, 10:00 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23336
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 835 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
gdzie widzisz sprzeczność ?

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-22, 10:24 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 672
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 22 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: HS211.20
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Sprzeczność jest tam gdzie większy wpływ ma mylna korekta niż jej brak. Przy zmianach temperatury gazu o powiedzmy 30 stopni błąd jest dużo mniejszy niż przy bliżej nie znanych korektach dawki od temperatury gazu gdzie na dawkę ma wpływ wtrysk. Testuję i nie powiem, nie obserwuje problemów z ubogością w funkcji rozgrzewania ani jakiś zalań na zimnym, wiadomo idealnie nie jest ale dużo lepiej przy montażu pojedynczych wtrysków na rozdzielaczu czy nawet na adapterach 12mm. Nawet ciuteńke mniej auta palą ale to śladowo i trzymają korekty dużo lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-22, 21:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-30, 11:14
Posty: 1187
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 29 razy

Auto: Citroen C5 3V6
Elektronika: Agis
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: IG1
Pojemność: 2964
Moc: 207
Rok Produkcji: 2002
Mnie interesuje pominiecie bezwładności termicznej masy czujnika i mocowania czujnika . A korekty ... coż nie wiem czy istnieje idealny algorytm. A ciekawy jestem czy spalanie mi spadnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-23, 12:24 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 672
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 22 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: HS211.20
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Pominąć można czujnik tak jak np w agc compact..... tez działa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-23, 12:41 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-30, 11:14
Posty: 1187
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 29 razy

Auto: Citroen C5 3V6
Elektronika: Agis
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: IG1
Pojemność: 2964
Moc: 207
Rok Produkcji: 2002
A może pominąć wszystko i dać śrubkę ? też jeździło na gaźnikach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-04-23, 13:42 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 672
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 22 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: HS211.20
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Czemu nie w koncu na dobrym redaktorze i dobrym mikserze nie widac specjalnie problemów z dawka w silnikach prostych tj gaznikowych lub wtryskowych z mapsensorem w kolektorze. Po prostu dziala.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-09-07, 12:30 

Dołączył(a): 2010-06-09, 13:35
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 1.8T 150KM (AWT)
Elektronika: STAG 4
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli ZETA N @1,12bar
Dysze: bez dysz
Pojemność: 1781
Moc: 150+
Kod Nadwozia: Typ 8D (inaczej B5)
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2000
I ja chcę zrobić czujnik do pomiaru temperatury gazu w strudze.

Temat przeczytałem cały ale i tak mam pytania :mrgreen:
Mam zamiar zakupić termistor NTC 10kOm z nóżkami emaliowanymi (do współpracy z STAG4). Na stronie TME są dostępne dwa rodzaje z nóżkami emaliowanymi. Jeden ma stałą materiałową B = 3380k, a drugi ma stała B = 4150k.
Czy ktoś mierzył jaką stałą materiałową B ma wprogramowaną sterownik STAG dla 10kOm? Wolałbym zakupić ten bliższy STAGowi. Ktoś tu w wątku pisał że przy -10st wskazuje mu -16st. Pewnie ze względu na rozbieżność stałej beta.

LPGTech wyraźnie określił że dla 10kOm (1% tolerancji) mają stałą materiałową B = 4010k (tu też 1% tolerancji).


Kolejna sprawa to rozmiary gwintów w trójnikach pomiarowych - potencjalnych dawcach korpusu.
U Jacusia jest trójnik pomiarowy REG OMVL.

Ktoś wie jaki rozmiar gwintu ma ten wkręcany element mosiężny?
Obrazek

Druga opcja to modyfikowany już w tym wątku czujnik temperatury AGIS.
Obrazek
Gwint większy tylko o jakiej wartości?

Rozważam też użycie trójnika Hana/Barracuda.
Obrazek

Wtedy musiałbym dotoczyć końcówkę montażową jak przy wtryskiwaczu aby blokować ją w trójniku.
Obrazek

To rozwiązanie ma rację bytu? Czy nie dam rady uszczelnić jak należy?

Chciałem rozwiązanie w którym element termistorowy na przewodach będzie wymienny bez demontowania trójnika.

Jaką stała materiałową macie w swoich czujnikach 4,7kOm i 10kOm? Może ktoś wie jaką stałą mają sprzedawane uniwersalne czujniki 10kOm?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-09-22, 00:45 

Dołączył(a): 2010-06-09, 13:35
Posty: 35
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi A4 1.8T 150KM (AWT)
Elektronika: STAG 4
Wtryskiwacze: Barracuda 115
Reduktor: Zavoli ZETA N @1,12bar
Dysze: bez dysz
Pojemność: 1781
Moc: 150+
Kod Nadwozia: Typ 8D (inaczej B5)
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2000
Zrobiłem trochę pomiarów i wyciągnąłem ze sterownika STAG 4 jakie wartości mają współczynniki stałej materiałowej B (beta) w dostępnych do wyboru czujnikach temperatury gazu.

Zamiast czujnika podłączałem potencjometr 10k om i/lub rezystor 22k om.
Potem skorzystałem z kalkulatora dla termistorów i policzyłem Beta dla różnych wartości.
Obrazek

Warto zaznaczyć że firmowy termistor STAGa stosowany w ich czujniku temperatury gazu ma 2000 om w temp. 25 st.C. Czyli jest typu 2k, a nie 2k2 które są powszechniej dostępne. Dwie wpisane w sterownik charakterystyki to porażka gdyż przy rozwarciu obwodu wskazują tylko -4 st.C. Pomiary robiłem bardzo 'tanim' multimetrem więc wartości rezystancji mogą być trochę inne niż w rzeczywistości.

Nie mając od ręki odpowiednich rezystorów nie byłem wstanie sprawdzić do jakiej wartości (ile st.C) schodzi zakres pomiarowy sterownika przy termistorze 10k om. Możliwe że limit jest np. przy 50k om i wtedy mamy zakres tylko do -7st.C. Czy wystarczy?

Może ktoś z Was ma sterownik STAG 4 i odpowiedni rezystor dostępny od ręki i jest w stanie to sprawdzić?

Chciałbym to jeszcze zweryfikować, gdyż znalazłem bardzo dobrze nadający się do naszego celu model termistora (TEWA TT3-10KC3-236). Mała wielkość główki (max 2,1mm), izolowane nóżki i bardzo dobrze dopasowana charakterystyka do tej zapisanej w STAGu z 1% tolerancji. Cena poniżej 4zł.
Obrazek

Obrazek

PS. Trójnik pomiarowy od Jacusia ma gwint M6 (czyli M6x1mm).
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-09-22, 07:35 

Dołączył(a): 2012-06-19, 08:17
Posty: 672
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 22 razy

Auto: Toyota Yaris
Elektronika: STAG300ISA2 + TAP03
Wtryskiwacze: HS211.20
Reduktor: AT09
Dysze: 1.8mm chyba
Pojemność: 998
Moc: 68
Kod Silnika: 1SZ-FE
Rok Produkcji: 1999
Masz problemy z dynamika pracy instalacji że szukasz cudu w tym trojniku? Co sie dzieje takiego niedobrego z autem. Zawsze możesz kupić ps04. Bez różnicy między 02 a auta z 01 tez bardzo dobrze mi działają bo ta temperatura to ułamek innych problemów i znika w tłumie :-D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-09-22, 07:58 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 19190
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 1100 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W03
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
jeśli ktoś ma czas i chęć to niech kombinuje...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2016-09-22, 08:04 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-01-30, 11:14
Posty: 1187
Lokalizacja: Katowice

Pomógł: 29 razy

Auto: Citroen C5 3V6
Elektronika: Agis
Wtryskiwacze: Hana
Reduktor: IG1
Pojemność: 2964
Moc: 207
Rok Produkcji: 2002
Ja zrobiłem tak ze wywierciłem otwór w trójniku od Sylwii dałem termistor z Agisa wydłubany zalałem żywicą EPIDIAN ładnie się rozprowadziła i wstawiłem, nie odczuwam żadnej zmiany w kulturze pracy ani w spalaniu możliwe że sterownik teraz lepiej podaje ale tego nie odczuwam w praktyce .


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 638 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 39, 40, 41, 42, 43  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO