Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 638 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tuningowany trójnik pomiarowy temp. gazu & Trójnik STAG
PostLink | Napisane: 2009-01-31, 23:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-23, 23:25
Posty: 470
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Yamaha R1
Wtryskiwacze: Denso
Pojemność: 998
Moc: 190km 114Nm
Rok Produkcji: 2009
[center]Termistor 10kOhm szybkośc pomiaru 1,2 sekundy-tuningowany trójnik .
zakres pomiaru -55/+125°C
Dla porównania trójnik STAG 15 sekund :) hahaha .

[/center]

[center][scroll]TERMISTOR UMIESZCZONY BEZPOSREDNIO W STRUDZE GAZU

Kornel gratulacje :mrgreen:
[/scroll]
[/center]
[center]Juz niebawem wersja PLUG&PLAY - czyli końcówka STAG [/center]


Załączniki:







Ostatnio edytowano 2009-02-09, 19:08 przez TrimiX, łącznie edytowano 3 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-01-31, 23:49 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22114
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 369 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
jak będę miał chwile zrobię foto swojego :) jak będę jakieś staga wkładał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 00:33 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-01-29, 17:57
Posty: 217
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Pomógł: 1 razy

Auto: Opel Signum/Omega/Astra
Elektronika: STAG 300 ISA2
Wtryskiwacze: Hana H2001
Reduktor: ACR01/ACR01/Zavoli N
Pojemność: 3.2/2.5/1.8
Moc: 211/190/116
Kod Silnika: Z32SE/X25XE/X18XE1
Rok Produkcji: 2003/2000/1998
Sorki za głupie pytanie, ale co ten tuningowany termistor ma dawać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 00:36 
zalozyciel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-18, 00:07
Posty: 22114
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 369 razy

Auto: BMW 740i 6B Manual
Elektronika: LR Omegas
Wtryskiwacze: Med
Reduktor: 2x IG1 MAGG
Dysze: biale
Pojemność: 4400
Moc: 358
Kod Nadwozia: E38
Kod Silnika: M62B44
Exodos

a do czego służy temistor ?

..............................



temat był poruszany na forum nie chce cie użyć wyszukiwarki ? może ostrzeżenie na zachętę z korzystania ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 08:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2596
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 154 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
gaz jest doskonałym rozpuszczalnikiem (lepszym niż benzynka) , czy aby nie uszkodzi termistora? A uszczelnienie? O homologacji nie wspominam bo jak widac nawet dla producenta to problem skoro nie reaguje na krytykę toczoną od miesięcy. W rozwiązaniach fabrycznych termistor jest zatopiony w mosiężnej tulejce i nie kontaktuje się bezpośrednio z gazem.
Rozwiązanie oczywiście ciekawe i inspirujące do dalszych poszukiwań :idea:
I na koniec techniczne pytanie : ten termistor to typ NTC?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 09:56 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-23, 23:25
Posty: 470
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Yamaha R1
Wtryskiwacze: Denso
Pojemność: 998
Moc: 190km 114Nm
Rok Produkcji: 2009
Myslę , ze najlepiej będzie jesli sie wypowie nasz forumowy Kornel , co do procesu produkcji jaki i uzytych materiałów i danych termistorka .


Ostatnio edytowano 2009-02-01, 17:46 przez TrimiX, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 17:35 
#Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-10, 21:05
Posty: 1431
Lokalizacja: Łuków

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 2,8 Quattro/ Audi 80 2,0
Elektronika: Zenit/ Autronic AL-700
Wtryskiwacze: Matrix XJ533 x2/ mikser
Reduktor: Zavoli zeta N + Mod @ 1.15 bara/ Lovato RG 92
Dysze: 2.6
Pojemność: 2771/ 1984
Moc: 174/ 90
Kod Nadwozia: C4/ B4
Kod Silnika: AAH/ ABT
Rok Produkcji: 1991/ 1993
Zacznę od tego, że nie zrobił bym termistorka żeby nie TrimiX, powiedział mi szczegółowo o co chodzi i jak mniej więcej ma to wyglądać.

Zaczynając od początku trójnik pochodzi ze sklepu rolniczego i jest częścią starego typu opryskiwaczy z wejściami 12mm. Jeżeli dostanę inne trójniki trochę ładniejsze to zrobię inny trójnik.

Termistor 10 k ohm zakupiłem w sklepie elektronicznym nie wiem jakiego jest typu, tylko takie mieli niestety.

A wszystko zalane jest klejem dwu składnikowym distal.

Jak będzie się to sprawowało zobaczymy, wszystko wyjdzie w trakcie użytkowania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 18:13 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18191
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1020 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / Barracuda
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
kornel napisał(a):

Zaczynając od początku trójnik pochodzi ze sklepu rolniczego i jest częścią starego typu opryskiwaczy z wejściami 12mm. Jeżeli dostanę inne trójniki trochę ładniejsze to zrobię inny trójnik.


Mój ojciec pracuje w firmie handlującej częściami do traktorów www.grene.pl i potwierdza, że to jest od opryskiwacza polskiego i kosztuje około 2 zł, a dodatkowo na ten gwint można dokupić nakrętkę a pod nią włożyć krążek porcelanowy z małym otworkiem
(do kupienia razem z nakrętką), przez który przełoży się kabel i będzie mniej do uszczelniania :) Całość powinna zamknąć się w 5 zł.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 18:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-23, 23:25
Posty: 470
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Yamaha R1
Wtryskiwacze: Denso
Pojemność: 998
Moc: 190km 114Nm
Rok Produkcji: 2009
W takim razie , skoro temat trójnika cieszy się takim zainteresowanie dedektywistycznym , to moze mały konkurs :

Kto znajdzie mi dojście lub wskaże miejsce gdzie dostanę taki trójnik jak poniżej , tyle że musi być 12x12x12 i koniecznie w kolorze czarnym ma odemnie dużego browara .


Załączniki:
Komentarz: trójnik plastykowy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 18:29 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18191
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1020 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / Barracuda
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
http://www.grene.pl/content/view/93/73/ zajrzyj pod ten link - w tej sieci sklepów na pewno jest, a jeżeli masz za daleko - szukaj w sklepach ze sprzętem ogrodniczym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 18:34 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-23, 23:25
Posty: 470
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Yamaha R1
Wtryskiwacze: Denso
Pojemność: 998
Moc: 190km 114Nm
Rok Produkcji: 2009
Marcin L napisał(a):
http://www.grene.pl/content/view/93/73/ zajrzyj pod ten link - w tej sieci sklepów na pewno jest, a jeżeli masz za daleko - szukaj w sklepach ze sprzętem ogrodniczym.


Ja czekam na gotowca , czyli jest tu i tu . cena , kod , towaru , numer telefonu , adres .

Ps. to co mi podałes to tak jabyś chciał numer telefonu do Janka Kowalskiego , a ja bym Ci dał Książkę Telefoniczną . - kumasz paradoks ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 19:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18191
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1020 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / Barracuda
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Mnie zawsze uczono, że ludziom trzeba dawać wędkę, a nie rybę ;))

Oto trójnik - z katalogu Grene "Części do opryskiwaczy"


adresy i telefony sklepów znajdziesz pod poprzednim linkiem :)


Załączniki:
9b713c74dcb11deb.jpg
9b713c74dcb11deb.jpg [ 10.84 KiB | Przeglądane 14420 razy ]


Ostatnio edytowano 2009-02-01, 19:15 przez Marcin L, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 20:07 
#Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-10, 21:05
Posty: 1431
Lokalizacja: Łuków

Pomógł: 1 razy

Auto: Audi 100 2,8 Quattro/ Audi 80 2,0
Elektronika: Zenit/ Autronic AL-700
Wtryskiwacze: Matrix XJ533 x2/ mikser
Reduktor: Zavoli zeta N + Mod @ 1.15 bara/ Lovato RG 92
Dysze: 2.6
Pojemność: 2771/ 1984
Moc: 174/ 90
Kod Nadwozia: C4/ B4
Kod Silnika: AAH/ ABT
Rok Produkcji: 1991/ 1993
O kurde muszę chyba ochrzanić ojca i sprzedającego za to, że dostarczyli mi białe trójniki a nie czarne :evil:

Jak tylko wrócę do domu to biegnę do sklepu szukać takich czarnych :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 20:17 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-11-23, 23:25
Posty: 470
Lokalizacja: Wrocław

Pomógł: 0 razy

Auto: Yamaha R1
Wtryskiwacze: Denso
Pojemność: 998
Moc: 190km 114Nm
Rok Produkcji: 2009
kornel napisał(a):
O kurde muszę chyba ochrzanić ojca i sprzedającego za to, że dostarczyli mi białe trójniki a nie czarne :evil:

Jak tylko wrócę do domu to biegnę do sklepu szukać takich czarnych :mrgreen:


Dokładnie , wiesz te czarne będa miały szybszą korekcje po temp. od tych białych
Kornel tak , tak wez te czarne ....

ps. te białe sprzedamy na forum


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-02-01, 20:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2596
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 154 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
trójnik jest z polietylenu więc nie wróżę trwałości uszczelnieniu z twardego kleju, który nie wiąże się z polietylenem. Tu lepiej dopasowac korek gumowy z dwoma otworkami na końcówki termostora i skontrować to nakretką zaciskającą skoro jest gwint. Termistor ma byc NTC bo jego opór maleje wraz z temperaturą. W sklepie prosić o termistor 10 kOhm typu NTC. Jako trójnik pomiarowy spróbuję wykorzystac trójnik miedziany 12/6 mm , tak jak w lutowanych z miedzi instalacjach c.o., dostępny w każdym sklepie hydraulicznym. W 6 mm odnogę wlutuje cienkościenną pochwę miedzianą z zaślepionej rurki 6mm, sięgającą osi przewodu - szczelność połączenia lutowanego jest absolutna, można nawet twardym lutem. Duża powierzchnia kontaktu i umieszczenie w środku strugi gazu powinno dać nie gorszą szybkośc reakcji na zmiany. Wnętrze pochwy z włożonym czujnikiem zaleję distalem i z miedzi nic tego nie wyrwie. Na dno pochwy mozna włożyć trochę pasty silikonowej termoprzewodzącej ( taką się daje pod radiator procesora). Jutro foto.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 638 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 43  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: 4estR, mrjl i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Monitoring Wałbrzych - budowanie masy mięśniowej - karma bez kukurydzy

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO