Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 21:34 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2509
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 231 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
mcjezioro napisał(a):
A to ciekawe. I jeździsz tak latem?

Tak, meganką od jakichś ponad 5 lat (po mniej więcej roku potykania się z wyciekami), a w corolli gdzieś od czterech lat po pojawieniu się wycieków. Problemów z temperaturą nie mam żadnych w obu samochodach, niezależnie od temperatury zewnętrznej, czołgania się w korkach oraz obciążenia silnika temperatura silnika jest utrzymywana praktycznie na stałym poziomie. W corolli przy jazdach w różnych warunkach, z podpiętym kompem (obserwacja pracy instalacji gazowej) temperatura silnika wahała się w granicach 82-85*C.
Nie wiem jak to jest realizowane, czy przez pracę termostatu, czy przez czujnik temperatury załączający odpowiednio często wentylator. Przypuszczam, że to drugie. Napisałem przypuszczam, bo w poldku, dokładnie taki sam rezultat uzyskałem po zabudowaniu dodatkowego czujnika temperatury na chłodnicy załączającego wentylator i sygnalizatora pracy wentylatora - w megance i corolli takiego sygnalizatora nie mam. W poldku też jeździłem z otwartym obiegiem (otwarty zaworek podciśnieniowy), bo jak tylko wystąpiło ciśnienie w układzie, to zaczynała gdzieś przepuszczać nagrzewnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 21:52 

Dołączył(a): 2010-11-23, 19:29
Posty: 66
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 5 razy

Auto: Nissan NV200
Elektronika: Tech 214
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1598
Moc: 109
Kod Silnika: HR16DE
Rok Produkcji: 2011
Ja również mam podobny problem jak opisane tu przez kolegów - delikatny wyciek płynu na trójnikach (są metalowe). Raz zmieniłem opaski na nowe i trochę się poprawiło ale delikatny wyciek jest nadal (moim problemem jest przekręcanie zwykłych opasek - trudno wyczuć moment w którym trzeba przestać dokręcać). Ostatnio jednak znalazłem i kupiłem (kosztowały 3,50 zł za sztukę) opaski w których opisie jest info że przeznaczone są do węży ciśnieniowych, są szerokie na 18 mm (mogą mieć inną szerokość - zależnie od producenta) i określane są skrótem GBS a wyglądają tak jak na zdjęciach poniżej. Sa przeznaczone do konkretnych średnic węży - ja kupiłem takie na średnice 20 do 22 mm oraz 23 do 25 mm.
Jeszcze ich nie założyłem (ze względu na dość duże mrozy nie chciało mi się) ale sądzę że powinny pomóc. Ciekawy też jestem co o tym pomyśle sądzicie?


Załączniki:
gbs2.jpg
gbs2.jpg [ 30.56 KiB | Przeglądane 271 razy ]
gbslrg.jpg
gbslrg.jpg [ 10.8 KiB | Przeglądane 271 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 21:56 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3164
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
Nie czytalem tematu od poczatku ale moim zdaniem nie pomoga nic metalowe trojniki i super opaski jak beda stosowane weze z dupowatej gumy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:06 

Dołączył(a): 2010-11-23, 19:29
Posty: 66
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 5 razy

Auto: Nissan NV200
Elektronika: Tech 214
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1598
Moc: 109
Kod Silnika: HR16DE
Rok Produkcji: 2011
No rzeczywiście - na dupowate węże Parkera to chyba nic nie pomoże. :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:12 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4322
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 127 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Na parkerach poprzeciągałeś opaski?
Nie mam więcej pytań...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:17 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3164
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
rowniez stosuje weze tego producenta i to zawsze jest jakas tam dokladka wiec waz i opaska sa wymieniane gdy pojawia sie jakies zabarwienie na trojniku i w orginalnej instalacji wodnej zdazaja sie wycieki plynu wiec czemu takie usmieszki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:24 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22281
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 746 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
voila - opaski samozaciskowe, można kupić bez problemu

http://www.a20.pl/250/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:43 

Dołączył(a): 2010-11-23, 19:29
Posty: 66
Lokalizacja: Poznań

Pomógł: 5 razy

Auto: Nissan NV200
Elektronika: Tech 214
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur
Pojemność: 1598
Moc: 109
Kod Silnika: HR16DE
Rok Produkcji: 2011
zico napisał(a):
Na parkerach poprzeciągałeś opaski?

No niestety przeciągnięcie zwykłej opaski śrubokrętem to dla mnie nie problem - bo jak zbyt słabo dociągnięte to leci (a tego nie chcę) - jak zbyt mocno to opaska do śmietnika. A tak nawiasem mówiąc to przeciągnięcie opaski nie jest zależne od producenta węża.
madmax7777 napisał(a):
wiec czemu takie usmieszki

Uśmieszek na pewno nie złośliwy (może ten byłby lepszy :D ) ale nie mogłem go sobie odmówić ponieważ postarałem się o to aby węże wodne były możliwe dobrej jakości, trójniki metalowe a pomimo to płyn ubywa - chciałbym załatwić ten problem raz na zawsze i dlatego moje poszukiwania opasek lepszej jakości.
Tak przy okazji napisze że choć węże wodne mam parkera to wąż gazowy pomiędzy reduktorem a filtrem założyłem semperita gdyż parker na łuku (dość ciasnym) po prostu się łamał a semperit nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:47 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22281
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 746 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
dokręcanie opasek na takim zimnie przy nierozgrzanych wężach nie ma sensu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:48 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2509
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 231 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Takie opaski miałem na myśli. Tylko to śmieszne, że tego u nas nie można dostać, bo pytałem w ASO Toyoty i Renaulta (a, stosują takie), tylko trzeba do Czech.
No cóż w sumie niedaleko, zrobię sobie sobie wycieczkę.
Dzięki Adminowi za informację.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:50 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15394
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 787 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Jacku napisał(a):
zico napisał(a):
Na parkerach poprzeciągałeś opaski?

No niestety przeciągnięcie zwykłej opaski śrubokrętem to dla mnie nie problem - bo jak zbyt słabo dociągnięte to leci (a tego nie chcę) - jak zbyt mocno to opaska do śmietnika. A tak nawiasem mówiąc to przeciągnięcie opaski nie jest zależne od producenta węża.
madmax7777 napisał(a):
wiec czemu takie usmieszki

Uśmieszek na pewno nie złośliwy (może ten byłby lepszy :D ) ale nie mogłem go sobie odmówić ponieważ postarałem się o to aby węże wodne były możliwe dobrej jakości, trójniki metalowe a pomimo to płyn ubywa - chciałbym załatwić ten problem raz na zawsze i dlatego moje poszukiwania opasek lepszej jakości.
Tak przy okazji napisze że choć węże wodne mam parkera to wąż gazowy pomiędzy reduktorem a filtrem założyłem semperita gdyż parker na łuku (dość ciasnym) po prostu się łamał a semperit nie.


A Tobie czasem gaz nie ucieka przez silvera? jego kolanka, czy przez nie skręcone obudowy, a nie przez trójniki aluminiowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 22:54 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3164
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
ucieka mu woda nie gaz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 23:09 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4322
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 127 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Jacku napisał(a):
No niestety przeciągnięcie zwykłej opaski śrubokrętem to dla mnie nie problem - bo jak zbyt słabo dociągnięte to leci (a tego nie chcę) - jak zbyt mocno to opaska do śmietnika. A tak nawiasem mówiąc to przeciągnięcie opaski nie jest zależne od producenta węża.

Węże parkera są po prostu za miękkie żeby tak dociągać że aż opaskę uszkodzić. Cieknie właśnie dlatego że za mocno dociągasz i wąż się niszczy. Ja bym sznurówkę na nim zawiązał i by nie ciekło. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 23:13 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 22281
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 746 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
pewnie, trytką by starczyło zacisnąć i powinien trzymać, ale najlepiej na ciepło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-02-08, 23:17 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15394
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 787 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
madmax7777 napisał(a):
ucieka mu woda nie gaz



Ja w silverze to ubytek płynu widziałem na zbiorniczku a ubytku gazu nie liczyłem :(


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę  | <<  1, 2, 3, 4, 5, 6  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO