Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5, 6  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 22:31 

Dołączył(a): 2011-06-20, 17:28
Posty: 8
Lokalizacja: Stargard

Pomógł: 0 razy

Auto: peugeot 407
Moc: 143
Kod Nadwozia: oliwka
Rok Produkcji: 2007
peugeot 407 2,0 2007 rok mam problem. Delikatnie ucieka mi płyn chłodniczy z trójników dobrowadzających płyn chłodzący od głownych węży chłodnicy do parownika instalacji lpg. Wciek jest nie wielki, ale jest i denerwuje. Panowie z warsztatu montującego lpg próbowali naprawić problem, ale bez skutku. Mam do nich 70 km w jedną stronę, szukam alternatywnego rozwiązania. Czy można próbować uszczelnić połączenia węży z trójnikiem jakimś silikonem? Czy raczej próbować to naprawić w wrsztacie przez mehaników? Może ktoś z was się podejmie naprawy Stargard Szczeciński


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 22:32 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-20, 14:21
Posty: 1039
Lokalizacja: Lubicz k/Torunia ul. H. Orszta 11 694 626 027

Pomógł: 26 razy

Auto: BMW 330i
Elektronika: STAG 300/6 ISA-2
Wtryskiwacze: HANA "A"
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: GREEN
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: E46 SEDAN
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2001
Zapewne masz trójniki plastikowe więc masz problem z wyciekiem. Zainwestuj w aluminiowe lub mosiężne i będziesz miał spokój.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 22:44 

Dołączył(a): 2011-06-20, 17:28
Posty: 8
Lokalizacja: Stargard

Pomógł: 0 razy

Auto: peugeot 407
Moc: 143
Kod Nadwozia: oliwka
Rok Produkcji: 2007
odziwo trójniki są aluminiowe. Cieknie w miejscu nałożenia węzy na trójniki. Wymieniano opaski i nic. Nie wiem czy można to połączenie potraktować naokoło silikonem dla motoryzacji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 22:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 26084
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2291 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
maciejz napisał(a):
czy można to połączenie potraktować naokoło silikonem dla motoryzacji

można ale węże masz do bani i należy je wymienić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 22:50 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-20, 14:21
Posty: 1039
Lokalizacja: Lubicz k/Torunia ul. H. Orszta 11 694 626 027

Pomógł: 26 razy

Auto: BMW 330i
Elektronika: STAG 300/6 ISA-2
Wtryskiwacze: HANA "A"
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: GREEN
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: E46 SEDAN
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2001
Albo dopasowana zła średnica trójników ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-09, 23:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 112 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
A nie masz przypadkiem opasek na których pisze tridon?

Ja mam takie opaski u siebie i jest kicha. Są źle zaprojektowane i nie ważne jak mocno bym zakręcił i tak leci mi gaz. Dopiero po zmianie opasek na normalne jest spokoj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-10, 00:05 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 16307
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 887 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Sprawź /wymień korek od zbiorniczka /chłodnicy, może nie upuszcza nadmiaru ciśnienia i stąd kłopoty.
Albo węże na trójniku za duże i też bedzie ciekło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-10, 10:43 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2852
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 288 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
maciejz napisał(a):
Cieknie w miejscu nałożenia węzy na trójniki. Wymieniano opaski i nic.

Uważam , że to jest spowodowane niewłaściwym materiałem przewodów gumowych - nie odpornych na wysoką temperaturę. U mnie borykałem się z tym problemem w megance i w corolli. Przecieki były na wężach dołożonych przy instalacji (oryginalne nie ciekną, może dlatego, że są zaciśnięte opaskami sprężystymi, których nigdzie nie mogę dostać - na złomowisku nie byłem). W megance początkowo co chwilę dociągałem opaski, pomagało na chwilę. Po kilku takich dociągnięciach musiałem skrócić węże, bo je opaski w końcu przecięły. Podłożenie podkładek pod opaski, żeby rozłożyć nacisk na większą powierzchnie nic nie dało, guma spod opaski pod wpływem temperatury i tak wypływała i następował wyciek. Wymieniłem przewody na niby odporne na wysoką temperaturę i efekt był taki sam. Załatwiłem to w ten sposób, że w obydwóch samochodach otwarłem obieg (pracuje jako bezciśnieniowy), na opaskach nie trzeba wtedy tak dużego nacisku. Efekt płynięcia gumy nadal występuje, ale w dużo wolniejszym tempie następuje, bo jest mniejszy nacisk opaski, ale tak i wymaga to okresowej kontroli.
Z sylikonem nie próbowałem, ale przy ciśnieniowym układzie chyba nie pomoże, bo to guma spod opaski wypełza i maleje docisk wymagany dla utrzymania szczelności, ale można spróbować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-10, 10:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4518
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 135 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
gimak, Ty to masz zawsze jakieś dziwne problemy. W Megance to jeszcze rozumiem bo tam są tandetne węże, z zewnątrz dobrze wyglądają a od środka się rozpadają, ale w Corolli...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-10, 14:16 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2852
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 288 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
zico napisał(a):
gimak, Ty to masz zawsze jakieś dziwne problemy. W Megance to jeszcze rozumiem bo tam są tandetne węże, z zewnątrz dobrze wyglądają a od środka się rozpadają, ale w Corolli...

Kolego coś źle czytasz, wyraźnie napisałem
Cytuj:
Przecieki były na wężach dołożonych przy instalacji (oryginalne nie ciekną, może dlatego, że są zaciśnięte opaskami sprężystymi, których nigdzie nie mogę dostać - na złomowisku nie byłem).

No, może nie sprecyzowałem, że dołożone przy zakładaniu instalacji, a konkretnie przy wpięciu reduktora do układu chłodzenia.
Oryginalne przewody gumowe, mimo że meganka ma 12 lat, mają się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 00:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 112 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Jakie miałeś opaski? Bo u mnie ten problem występował tak jakby od temperatury. I tylko na styku guma-plastik. Dociąganie pomagało ale tylko na pewien czas.

Dopiero zmiana opasek na równe przyniosła efekt.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 09:00 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2852
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 288 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
oracle napisał(a):
Jakie miałeś opaski? Bo u mnie ten problem występował tak jakby od temperatury. I tylko na styku guma-plastik

Jeżeli to do mnie. Opaski typowe dociągane śrubą. Przyczyną jest brak wystarczającej odporności na temperaturę. Pod jej wpływem guma mięknie i wypływa spod opaski i automatycznie docisk na styku guma - kolanko-złączka maleje. Powoduje to przy zwiększonym ciśnieniu w układzie, sączenie płynu na takim połączeniu.
Też przypuszczam, że może zmiana opasek na sprężyste (samo zaciskające się - nie wiem jak się fachowo nazywają), podobne do tych jakie są używane w megankach lub corollach, załatwiłoby sprawę. Pytałem o takie w ASO oby marek i na dwóch złomowiskach samochodów koło N.Sącza i odpowiedź była taka sama - nie prowadzimy, nie ma.
Teraz jak przeszedłem na układ bezciśnieniowy i układ nie jest tak podatny na wycieki, sprawdzanie poziomu płynu przestało to być pierwszoplanowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 09:24 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3229
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 107 razy

Auto: Saab 95 Aero
Elektronika: Stag 4 Qbox +
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: AC R01x2
Dysze: -
Pojemność: 2300
Moc: 230
Kod Nadwozia: YS3
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2000
Opaska sprężysta rozwiązuje problem w 100%.Dobrze dopasowane średnice trójnik-węże,przynoszą podobny efek,ale wąż musi być elastyczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 17:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3651
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 112 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Opaski dociągane śrubą sobie nie równe. Rzuć okiem na te twoje opaski pod spodem śruby. Ja miałem takie które kaleczyły wąż i nie dało się tego równo zacisnąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: ubytek płynu chłodzącego
PostLink | Napisane: 2012-01-11, 20:46 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5161
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 200 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
gimak napisał(a):
Załatwiłem to w ten sposób, że w obydwóch samochodach otwarłem obieg (pracuje jako bezciśnieniowy)

A to ciekawe. I jeździsz tak latem?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 76 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5, 6  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO