Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2016-12-19, 21:13 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1085
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 68 razy

Auto: Peugeot 106 / P106
Elektronika: StaG + DET3/ Stag100+TAP
Wtryskiwacze: EkoPower/ MikseR
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T 8v/ 1.1 8v
Moc: 210+ / 66+
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
Darmodziej napisał(a):
vxproplus napisał(a):
Najwyżej silniczek krokowy się szybciej zużyje.

Nie o to chodzi. W tym wątku już wyjaśniałem, jak należy regulować prędkość aktuatora, jak Cię to interesuje, to sobie poszukaj.


Bez wykresów tego nie wytłumaczysz każdemu...tak już bywa..

Wydaje mi się, że ten wątek jest ciągnięty na siłe. Zamiast pokazać nam zapis, ocenimy czy wszystko jest ok, to Autor odgrywa jakieś gusła nad punktem pracy sondy lambda...

Ustawiasz, 0,46V i nie dotykasz tego.

Problem Staga 100 i 50, i 150 jest taki, że by go ustawić i wykorzystać jego możliwości, trzeba przeczytać manuala, zrozumieć jak on działa i potem ewentualnie skorzystać z jego dodatków, o ile jest potrzeba.

Nowicjusze włączają wszystkie funkcje turbo jak leci...i potem ciągle tylko problemy...

Dla takich zrobiono włoskie sterowniki, mam taki na sprzedaż z demontażu, tam nawet PWA samo się ustawia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2016-12-20, 16:13 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 274

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Metalic,jak nie podoba Ci się temat,lub nie chce Ci się wypowiadać,to po prostu tego tego nie rob.Po to jest forum ,by zadawać pytania.I nie chodzi tylko o odpowiedzi,a zruzunienie działania,np.sterownika.Zachowujesz się jak zarozumiały gazownik,do którego jeździłem,a nie potrafił ustawić poprawnej emulacji.Manual przeczytany,z tym,ze nie wszystko jest tak jasne i zrozumiale,i pięknie opisane.Pisalem też wcześniej,ze mam prawie,ze wszystko ustawione poprawnie,a ze chce ładnie dopracować,to źle?Stąd też pytania o próg sondy,tps i inne.Jak zauważyłeś niektórzy przerabiali temat,i chętnie pomagają,tak jak np.Darmodziej.Także,jak nie masz do przekazania meryterycznego,bądź sensownego,to daruj sobie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-04, 14:15 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 274

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Ustawilem funkcje cut-off,na 1400 obrotow prog.Jest dobrze,krokowiec nadaza,nic zlego sie nie dzieje.Dosc szybko reauje ,ten sterownik.Przy depnieciu w gaz,zaraz z cutt-off jest regulacja z tps,i nie ma zadnych dziur w przyspieszaniu,czy szarpan.Zastanawiam sie jeszcze nad obnizeniem progu,np.1100-1300.Taki mam styl jazdy juz od kikunastu lat wyrobiony,hamowanie slnikiem,wiec dlaczego nie.W audi 1.9 tdi,tez takie hamowanie sinikiem ,od kilku lat choc przy turbinie ,podobno to nie wskazane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 18:27 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 274

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Czy ten cutt-off,hamowanie silnikem na lpg nie wpływa chyba korzystnie na silnik,zwłaszcza zawory,upg?Czy w stag 100.-150,da się ustawić procentowo,tak żeby podczas hanowania leciała jakaś min.dawka gazu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 18:47 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
jasne że się da

tylko miej świadomość że puszczając gaz przepustnica się zamyka prawie do końca i mieszanka do cylindrów już nie jest zasysana tak jak przy jeździe
teoretycznie cut-off ma poprawić to działanie
niektóre silnki przy trybie cut-off mają też jakiś dotrysk no i wiele przy zimnym silniku i tak podaje paliwo
dobrze jest przeanalizować jak Twój silnik zachowuje się na benzynie, kiedy potrzebna jest mu dawka paliwa
na gazie powinno być podobnie

jeżeli w trybie cut-off podasz za dużo gazu to silnik nie będzie hamował
z drugiej strony mała dawka gazu może powodować spalanie wybuchowe co też nie będzie przyjemne przy hamowaniu
w stagu ustawiasz krokami - wszystko warto doświadczalnie ustawiać

metalic69 napisał(a):
Problem Staga 100 i 50, i 150 jest taki, że by go ustawić i wykorzystać jego możliwości, trzeba przeczytać manuala, zrozumieć jak on działa i potem ewentualnie skorzystać z jego dodatków, o ile jest potrzeba.


niestety stag ma swoją pseudo inteligencję i zasad jej działania producent nie wyjaśnia
ten manual wielu kwestii nie wyjaśnia,
fakt najpierw trzeba zestroić mikser z reduktorem... a potem to już zabawa resztą


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 19:10 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 274

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
na pb.odcina do końca paliwo,i hamuje do jakieś 1100.i jest ok.A ile ustawić te kroki?tak z teorii,później sobie dostroje podczas jazdy.To chodzi o pod.min.aktuatora?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 19:23 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
z teorii wyłącz tą funkcję
zobacz jak się to zachowuje i przemyśl czego byś potrzebował do pełni szczęścia

ustawiasz ilość kroków aktuatora i szybkość
w sumie nie analizowałem czy po wstępnym strojeniu benzyna, gaz nie ustawiają się jakieś wartości

na dobrą sprawę warto wziąść kogoś doświadczonego , by podczas jazdy poustawiał pewne rzeczy

są sterowniki które tych funkcji nie mają i auto też ma śmigać
te ustawienia w stagu na pewno nie są złotym środkiem na wszystko

w każdym sterowniku podstawą jest dobre zestrojenie miksera z reduktorem
na rozgrzanym silniku przejście z jałowych na najwyższe obroty praktycznie nie powinno zmieniać średniej pozycji aktuatora i wtedy reszta funkcji to kosmetyka.
aktuator w II generacji nie jest lekiem na wszystko

osobiście wkurza mnie w stagu 100 jego podejmowanie decyzji o awarii sondy czy zimnej sondzie, bardziej przeszkadza niż pomaga zbliża, staga do I generacji i utrudnia strojenie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 19:35 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 274

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Dobre.Znajdz doświadczonego gazownika.Zachodniopomorskie,okolice walcz,nie ma.Przez rok jeździłem do Choszczna,tam nie potrafili ustawić emulacji,rozjezdzala sie mapa pb.w końcu kupiłem kabel,i dzięki forum jest bez zarzutu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 19:36 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
w Szczecinie są
jednego znam
ostatnimi czasy przez Wałcz jeżdżę w weekendy
w Kaliszu Pomorskim odbijam na Płoty...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 19:59 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1085
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 68 razy

Auto: Peugeot 106 / P106
Elektronika: StaG + DET3/ Stag100+TAP
Wtryskiwacze: EkoPower/ MikseR
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T 8v/ 1.1 8v
Moc: 210+ / 66+
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
f385 napisał(a):
osobiście wkurza mnie w stagu 100 jego podejmowanie decyzji o awarii sondy czy zimnej sondzie, bardziej przeszkadza niż pomaga zbliża, staga do I generacji i utrudnia strojenie


Masz aż tak leniwą sondę? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 20:07 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
metalic69 napisał(a):
Masz aż tak leniwą sondę?


zazwyczaj jak się zakłada instalkę w autku bez gazu, to sonda ledwo zipie... i albo po jakimś czasie jazdy na lpg dostaje nowe życie.... albo kończy współpracę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 20:24 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1085
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 68 razy

Auto: Peugeot 106 / P106
Elektronika: StaG + DET3/ Stag100+TAP
Wtryskiwacze: EkoPower/ MikseR
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T 8v/ 1.1 8v
Moc: 210+ / 66+
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
f385 napisał(a):
metalic69 napisał(a):
Masz aż tak leniwą sondę?


zazwyczaj jak się zakłada instalkę w autku bez gazu, to sonda ledwo zipie... i albo po jakimś czasie jazdy na lpg dostaje nowe życie.... albo kończy współpracę :)


Ogólnie nie jest problemem "wykrywanie błędu". Jak masz prawidłowe wartości 3000 i 900 to po ruszeniu przepustnicą stag ruszy krokowcem z adnotacją "reg od RPM" zgodnie z nastawami 900 i 3000 i stan sondy powinien się zmienić, o ile wszystko jest zgrane. Błąd też wyskakuje....jak długo krokowy musi wracać zamykając się albo otwierając...

Ale jak sonda Ci nie żyje, to wymień na żywą i szlifuj nastawy dalej. Na początku wielu dziwnych ruchów tego sterownika nie rozumiałem, ale jak go zrozumiesz, to można na prawdę świetnie to wystroić...nawet jak po czasie sonda umrze...to ta "reg od RPM" nieźle daje radę.. Ruchoma śruba od obrotów heh.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 21:02 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1647
Lokalizacja: zach.pom. ZSW

Pomógł: 123 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
widzisz niedługo pójdę odpalić autko po dłuższym postoju - od wczoraj , czekam aż reduktor będzie miał - 20 :)
i w takich momentach stag głupieje, chociaż są sterowniki które nie mają z tym problemów
pierwszy obrót jest na benzynie , potem już gaz, wiadomo że przy takich warunkach aktuator musi ustawić się na innej pozycji niż gdy mamy 20 stopni za oknem
jednak stag nie do końca potrafi to zrozumieć, nawet gdy czas pracy na zimnej sondzie = 0
z BRC wcisnął bym gaz i pojechał, ze stagiem jadę... ale w trybie awaryjnym, czy tam jest zainstalowany windows?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 21:14 

Dołączył(a): 2016-11-18, 14:02
Posty: 274

Pomógł: 1 razy

Auto: opel astra
Elektronika: stag 100
Reduktor: tomasetto AT 07
Pojemność: 1600
Moc: 75
Kod Silnika: x16szr
Rok Produkcji: 1997
Do Szczecina mam jakieś 120km.narazie się tam nie wybieram.a jechać specjalnie do ustawienia cutt-off,a poczytam jeszcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ustawienia stag 100
PostLink | Napisane: 2017-01-08, 21:14 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-03-15, 19:59
Posty: 1085
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Pomógł: 68 razy

Auto: Peugeot 106 / P106
Elektronika: StaG + DET3/ Stag100+TAP
Wtryskiwacze: EkoPower/ MikseR
Reduktor: Gold GT/ Tomassyf
Pojemność: 1.6+T 8v/ 1.1 8v
Moc: 210+ / 66+
Kod Nadwozia: Zabawka / Dupowóz
Rok Produkcji: 2001/ 1997
Masz ustawione przełączanie obrotów w górę i 100 rpm? To wtedy fakt, przełącza po chwilce i jeszcze wtedy kroczi jest praktycznie zamknięty... chyba, ze potrzymasz chwile na zapłonie. Nie wiem co ma stag zrozumieć. Ustaw czas na 180, a wartości RPM dobierz dla zimnego silnika. Na zimno gdy sonda martwa będziesz mieć po RPM a potem będzie od sondy. Co to za sonda? 1 przewodzik?

Można walczyć też ustawiając maksymalna i minimalną wartość w określone miejsce. Jaki tam silnik badasz? Jest jeszcze patent z TPSem, by podczas wciśnięcia gazu skoczył na jakieś miejsce a potem będzie od sondy regulować.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 230 ]  Przejdź na stronę  | <<  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 16  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO