Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Uszkodzony sterownik AEB2001NV podczas update firmware'u ?
PostLink | Napisane: 2009-10-04, 23:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-25, 18:36
Posty: 76
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Laguna II 2.0T
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: I-Plus
Reduktor: AC R01
Dysze: 2.8
Pojemność: 2000
Moc: 163
Kod Silnika: F4R T
Rok Produkcji: 2003
Witam, potrzebuję porady

połączyłem się z centralką (Elpigaz - a dokładniej AEB2001NV) programem ElpigazN w wersji 5.0.5.255 i niestety po próbie wgrania nowszego firmware'u sterownik przestał odpowiadać :( a dokładniej to po włączeniu stacyjki nawet nie podświetla się przełącznik gaz/paliwo, nie mówiąc o tym żeby silnik pracował na gazie, oczywiście komputer również nie nawiązuje komunikacji ze sterownikiem.
Nie wiem co mogła się stać - zawalił interfejs, błąd w transmisji czy źle dopasowałem firmware (2001N_#02700.a04).

W programie ElpigazN pojawił się komunikat że programowanie nie powiodło się, oraz pisało aby odłączyć sterownik od akumulatora - tak też zrobiłem, pozdejmowałem klemy. Jednak nie przyniosło to poprawy. Bezpiecznik jest okey.

Może któryś z Panów na forum orientuje się czy coś można zrobić w takim przypadku ?? Czy też może sterownik jest już uszkodzony programowo i nadaje się do wymiany, czy też może można go gdzieś wysłać do zaprogramowania.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-15, 22:01 

Dołączył(a): 2009-10-13, 19:44
Posty: 3
Lokalizacja: kalisz

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 323F 1,8 16 V BJ
Elektronika: DREAM XXI
Wtryskiwacze: VALTEK
Reduktor: OMVL DREAM
Dysze: 2,5 mm.
Pojemność: 1840
Moc: 114 KM
Kod Nadwozia: Hatchack
Kod Silnika: FP
Rok Produkcji: 1998
Mam identyczny problem ze sterownikiem dream xxi c , na razie szukam rozwiązania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-16, 19:12 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-01-22, 21:45
Posty: 3229
Lokalizacja: Mława,ul.Gdyńska 25 tel.23 6553355 mob.506800133

Pomógł: 105 razy

Auto: Saab 95 Aero
Elektronika: Stag 4 Qbox +
Wtryskiwacze: ACW 03
Reduktor: AC R01x2
Dysze: -
Pojemność: 2300
Moc: 230
Kod Nadwozia: YS3
Kod Silnika: ?
Rok Produkcji: 2000
Nie wolno przerwac wgrywania nowego oprogramowania.Zawsze w Elpigazie zwracano na to uwagę.Sterownik raczej nie do wymiany,prędzej do reanimacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-16, 19:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-17, 15:21
Posty: 4950
Lokalizacja: Z Miasta

Pomógł: 7 razy
ZBANOWANY

Miałem podobnie u znajomej w omvl,znajomy wgrał nowszy soft i wszystko powróciło do normy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-16, 20:21 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15400
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 788 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Jak by nie przerwał to by się COŚ urodziło :oops: a tak to jeszcze raz :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-16, 21:09 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2596
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 154 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
to się udało , ale nie zawsze musi. Problem leży nie w uszkodzeniu ale przerwaniu programowania EPROMu w krytycznym momencie , teraz zawiera śmieci i nie podnosi sie sterownik. Trzeba zaprogramować od nowa , ale to zajęcie dla serwisu. Na allegro ogłasza sie gość od naprawy omvl , trzeba do niego napisać zapytanie bo tego problemu forum nie rozwiąże


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-18, 21:19 

Dołączył(a): 2009-10-13, 19:44
Posty: 3
Lokalizacja: kalisz

Pomógł: 0 razy

Auto: Mazda 323F 1,8 16 V BJ
Elektronika: DREAM XXI
Wtryskiwacze: VALTEK
Reduktor: OMVL DREAM
Dysze: 2,5 mm.
Pojemność: 1840
Moc: 114 KM
Kod Nadwozia: Hatchack
Kod Silnika: FP
Rok Produkcji: 1998
wymontowałem sterownik dream xxi c, podłączyłem na krótko tj. podałem +,masę i interfejs do stacjonarnego kompa, soft wskoczył za pierwszym razem , sterownik ożył .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-19, 18:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-25, 18:36
Posty: 76
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Laguna II 2.0T
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: I-Plus
Reduktor: AC R01
Dysze: 2.8
Pojemność: 2000
Moc: 163
Kod Silnika: F4R T
Rok Produkcji: 2003
Witam,

w sprawie mojego sterownika skontaktowałem się z dystrybutorem - firmą Elpigaz, przedstawiłem im jak wygląda sytuacja. Jeden z Panów poinformował mnie, że te sterowniki mają zabezpieczenia przed wgraniem nieodpowiedniego softu i nie wiedzą dlaczego w moim przypadku wystąpił problem, aczkolwiek również skłaniali się ku hipotezie przerwania programowania.
Zaproponowali mi żebym im przysłał ten sterownik, oni go zdiagnozują i najprawdopodobniej uruchomią, gdyż sterownik tak jest zaprojektowany że w razie problemów z firmware, sterownik przechodzi w tryb oczekiwania na programowanie, a oni tylko podłączą go do programowania. W takim przypadku, miałem nie być obciążany kosztami - ot takich gest handlowy :-D.
W gorszym przypadku, gdyby pamięć sterownika była całkowicie wykasowana - łącznie z modułem startowym (uspokajano mnie że taka sytuacja ma miejsca niezwykle rzadko), poinformowano mnie że wtedy wysyłają sterownik do Włochów i ci go programują. (Za tą czynność jest już pobierana opłata.)

Niestety dziś zadzwonił pan z Elpigazu, z wiadomością iż nie może przywrócić sprawności sterownika - programator zwraca komunikat iż sterownik jest uszkodzony fizycznie.

Niestety, mnie się nie udało, będę musiał zakupić nowy sterownik :/

Część z Panów pisała że nie wolno przerywać programowania centralki itp. oczywiście wiem o tym, programowania nie przerwałem, komputer był prawidłowo skonfigurowany (wyłączone opcje oszczędzania energii, które mogłyby przerwać proces) w samochodzie nie były w międzyczasie uruchamiane żadne odbiorniki prądu mogące zakłócić proces itp.

Po prostu miałem pecha i w gruncie rzeczy nie wiadomo co się stało z tym sterownikiem.

Obecnie panowie z Elpigazu proponują mi zakup nowego sterownika (zbyt drogo - 800zł) lub używanego za ok połowę tej ceny. Potrzebują jednak wiedzieć w jakiej wersji sterownik zadziała z moim samochodem (zbyt nowa, lub stara wersja i ponoć może nie działać) przez co mam dostać się do zakładu obsługującego instalacje Elpigaz i tam certyfikowanie monterzy mają to ocenić.

Hehe jednak mój samochód z wyciągniętym komputerem gazu (ten jest w Elpigazie) nie odpala na benzynie, a panowie z Elpigazu twierdzą że powinien, mi się wydaje że nie. Ze schematu wynika że przecież linie sterowania wtryskiwaczami benzynowymi od ecu benzynowego są przecięte i prowadzą do komputera lpg ( w końcu ten jakoś musi realizować odcięcie tychże wtryskiwaczy podczas pracy na gazie, nie ?) a wyjęcie komputera od gazu otwiera obwód. Dlatego silnik nie odpala, gdyż benzyna nie jest podawana, mam rację ???? (jeśli nie, to widocznie instalacja jest do poprawki)
Proszę kogoś doświadczonego o wypowiedzenie się w tej sprawie.

Istnieje również opcja że zrobię update swojej instalacji i zamontuję sterownik Elpigaz EOBD (to jest sterownik analogiczny do Staga Premium, a więc taki który sam może wprowadzać korekty na podstawie transmisji EOBD z centralki benzynowej).
Pytanie do tych co mieli do czynienia z Stagiem Premium - gra warta świeczki, jest sens abym zrobił ten update ?

Przy okazji - widzę że temat został podpięty pod "ważne" - proponuję użytkownikom forum nie próbować update firmwareu centralki AEB2001NV softem Elpigaz w wer 5.0.5. Gdzieś w mojej rozmowie z Elpigazem padło stwierdzenie że ten soft obsługuje właśnie tą nowszą centralkę (Elpigaz EOBD) i wiadomo firmware jest inne, i być może ten "inny" program uszkodził mój sterownik.
Tak że drodzy koledzy: nie robimy update centralki AEB2001NV.
jeśli już musimy to max w wersji 4.2 - 4.9

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-19, 18:52 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-19, 15:06
Posty: 4277
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 75 razy

Auto: Peugeot 405
Elektronika: KME Bingo-M
Reduktor: Tomasetto AT-07
Pojemność: 1905
Moc: 109
Kod Nadwozia: 15B
Kod Silnika: XU9M
Rok Produkcji: 1991
Co do pracy na benzynie bez sterownika nie da rady, jeśli masz schemat to możesz zmostkować piny w gnieździe/ wtyczce wiązki.

Może zakłady które naprawiają sterowniki byłyby wstanie pomóc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-10-19, 18:55 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-07-20, 14:21
Posty: 1039
Lokalizacja: Lubicz k/Torunia ul. H. Orszta 11 694 626 027

Pomógł: 26 razy

Auto: BMW 330i
Elektronika: STAG 300/6 ISA-2
Wtryskiwacze: HANA "A"
Reduktor: AC R01 RED
Dysze: GREEN
Pojemność: 3000
Moc: 231
Kod Nadwozia: E46 SEDAN
Kod Silnika: M54B30
Rok Produkcji: 2001
Pewnie ze masz racje ze nie odpalisz. Wtryskiwacze przeciez sa rozciete.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-11-20, 22:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-25, 18:36
Posty: 76
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Laguna II 2.0T
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: I-Plus
Reduktor: AC R01
Dysze: 2.8
Pojemność: 2000
Moc: 163
Kod Silnika: F4R T
Rok Produkcji: 2003
Wysłałem jakiś czas temu ten sterownik do firmy ogłaszającej się na Allegro , podam adres, może kiedyś komuś się przyda:

P.P.U.H "ICS-Electronics"
Ireneusz Czarnocki
ul.Ogrodowa
08-110 SIEDLCE

diagnoza to, wywalone oprogramowanie, panowie wgrali od nowa oprogramowanie (sterownik wewnątrz ma specjalne złącze do tego). Również był problem z jedną z końcówek sterowania wtryskiwaczy - była przypalona i poszła do wymiany.

Generalnie Panowie mieli mały problem z moim sterownikiem - dziwnie im się zachowywał, nie odcinał wtryskiwaczy benzynowych, szalały wskazania ciśnienia. Dowiedziałem się że również występował problem z regulatorem napięcia sterownika - ten nie trzymał idealnie parametrów, co mogło się przyczynić nieudanej aktualizacji.
W rozmowie z Panami, kładłem nacisk na to że ten sterownik musi być zrobiony "na cacy" i nie może być nawet słowa o jakiejkolwiek jego niestabilności. Jeśli mieliby jakiekolwiek wątpliwości co do jego sprawności, prosiłem o sprzedaż innego.
Ci zapewnili mnie że będzie wszystko w porządku, ponoć długo go testowali w swoim samochodzie.

Cena za naprawę, to 290 zł, 6 miesięcy gwarancji.

Na razie wrzuciłem sterownik do samochodu, autokalibracja działa fatalnie (w ogóle widać że wgrany jest inny soft, przedtem autokalibracja wyglądała inaczej, przede wszystkim trwała dłużej), nawet na biegu jałowym nie trafia z ustawieniami. (przed awarią autokalibracja zdawała się działać poprawnie, tj nie dało się wyczuć czy jedzie się na pb czy lpg).
W dodatku, o ile czas wtrysku gazu na biegu jałowym jest odrobinę dłuższy niż benzyny (czyli wg oczekiwań), to już od średnich obrotów czas ten jest krótszy (!!), oczywiście lambda uboga, silnik słabiutki.
Kalibrowałem parokrotnie, ciągle to samo. Zostawiłem to, nie jeżdzę na razie na lpg, nie chcę żeby mi głowica spłynęła, muszę podjechać na strojenie do jakiegoś fachowego zakładu.
Wydaje mi się również że wskazania temperatury gazu nie są prawidłowe, czasami gaz jest cieplejszy niż parownik.

Gdzie leży problem okaże się po wizycie w zakładzie.
Na pewno napiszę co ustaliłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-11-20, 23:23 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-12-16, 17:34
Posty: 2596
Lokalizacja: Ełk

Pomógł: 154 razy

Auto: nissan primera
Elektronika: zavoli aliseiN
Wtryskiwacze: magic jet
Reduktor: zavoli N
Dysze: 2,2 p=1,0 bar
Pojemność: 1597
Moc: 99KM
Kod Nadwozia: P11.144
Kod Silnika: GA16GE
Rok Produkcji: 2001
skoro nie działa kalibracja to może zmieniłeś typ wtrysków albo inne ustawienia konfiguracji? Jeśli jednak nie to trzeba ręcznie ustawić wzbogacenia mieszanki na gazie w czterech zakresach obciążenia tak aby uzyskac zawsze prawidłową pracę sond lambda lub obsrwując czsy pracy wtrysków benzyny raz jadąc na benzynie raz na gazie.


Załączniki:

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-11-20, 23:52 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-28, 15:23
Posty: 3164
Lokalizacja: Mississauga-Koszalin

Pomógł: 79 razy

Auto: Mitsusubi Gal
Elektronika: G3
Wtryskiwacze: MJ
Reduktor: OCOTECK
Dysze: BRAK
Pojemność: DWA I POL
Moc: 115
Kod Nadwozia: jw
Kod Silnika: jw
Rok Produkcji: 99
A ustawienia parametrow oki z tego co opisujesz sterownik zachowuje sie tak jak by byl przelaczony na CNG wrzuc screny parametrow z zakladki ustawienia


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-11-23, 21:55 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-07-25, 18:36
Posty: 76
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Renault Laguna II 2.0T
Elektronika: Elpigaz Stella
Wtryskiwacze: I-Plus
Reduktor: AC R01
Dysze: 2.8
Pojemność: 2000
Moc: 163
Kod Silnika: F4R T
Rok Produkcji: 2003
Dziękuję za zainteresowanie tematem.

Ponownie podjąłem próbę ustawienia centralki. Tym razem przed kalibracją przejechałem na benzynie z 15 kilometrów, a jeszcze wcześniej poprzestawiałem parokrotnie w sterowniku z zasilania LPG na CNG w te i we w te upewniając się że zostawiam go na LPG.
Zatrzymałem się , powyłączałem wszystkie odbiorniki mocy zmiennie obciążające silnik (np. Klima, radio), ogrzewanie włączyłem w kabinie na maxa (aby podczas kalibracji nie włączył się wentylator chłodnicy) i do dzieła. Oczywiście noga przyklejona tak aby nie drgnęła.
Następnie posprawdzałem jak wyszła kalibracja, a więc na biegu jałowym programowym przyciskiem (tak aby nie trzeba było dodawać gazu aby nastąpiła zmiana zasilania) przełączałem to na gaz to na benzynę, obserwując czasy wtrysku benzyny. Te nie zmieniały się i lambda była okey. To samo dla obrotów 2500 i 4 tysiące i też okey, no więc w drogę.

Prawdopodobnie wcześniej nie udało się ze względu na pośpiech, zbyt niską temperaturę otoczenia i niezbyt rozgrzany motor.

Silnik mocny, żwawo przyspiesza podczas jazdy, lambda raczej okey, poza dziwnymi, niczym nie uzasadnionymi i nagłymi spadkami do zera (rzadko ale się zdarzały).

Dla porównania zgrałem logi z jazdy na benzynie (są w załączniku, na samym początku ) a tam lambda 99,9% czasu w przedziale 0,2V-0,75V a więc idealnie stechiometryczna, aż mi ślinka pociekła.

Pora na testy w trasie, po ok. 50km powraca drobne poszaprywanie (w zasadzie od tego od tego zacząłem grzebanie w sterowniku).
Czyli jadę stałym tempem a tu zaczyna się drżeć silnik, tak jak by zapłony wypadały. Dodam że świece są nowe, cewki mam nadzieją że tez są ok. (mam je ze szczęśliwej serii producenta Beru).
W trakcje poszarpywania, lambda okey, i wszystkie inne parametry nie budzą podejrzeń.

Ponieważ zdarzyło mi się że podczas przyspieszania, a dokładniej wciskania pedału gazu, czuję że silnik ciągnie proporcjonalnie coraz mocniej, aż do pewnego poziomu, gdzie jak by tracił siłę (ale lambda wydaje się być OK. (!)), podjąłem decyzję o wzbogaceniu mieszanki przy wysokim obciążeniu i w polu "Maksymalna moc" na skrzyżowaniu z "Poza biegiem jałowym" wpada wartość 10.

Następnego dnia pora na testy, trasa 70 km od Tarnowa od Krakowa.
Lambda w porządku, spadki do zera zdecydowanie rzadsze niż dzień wcześniej, ale nadal występują :-/ . Nie wiem może tak po prostu ma być, w końcu to gaz.

Większy problem jest z poszarpywaniem, które znowu pojawia się po ok. 50 kilometrach, jakieś 5 razy na 20km. Jest ona zdecydowanie słabiej odczuwalne, ale jest. Parametry nadal okey, więc nie wiem co może być przyczyną.

Po analizie logów z tej trasy zaczyna mnie zastanawiać jedna rzecz, dlaczego niekiedy przy cut offie lambda nie spadała do 0, no i udało mi się usłyszeć lekkie strzelania w układzie wydechowym (na benzynie lambda zawsze 0 i brak strzelania).
Czyżby gdzieś gaz przedostawał się ? Sprawdzam logi, zawsze się to działa przy bardzo dużym ciśnieniu gazu (>2bary)- patrzcie tam gdzie Tbenz=0, a lambda>0. Reduktor ma zdaje się zawór upustowy. Jakieś sugestie ?

Inny mały problem to , np. stoją na światłach, silnik na biegu jałowym , patrzę na lambdę cały czas w optymalnym zakresie, aż serce rośnie, naglę czuję delikatną nierównomierność w pracy silnika a lambda leci do zera i nie podnosi się długo.
Sprawdzam logi, wszystkie sygnały były w tym momencie na jednakowym poziomie i nie było powodu do takiego zachowania. Oto logi z tej sytuacji:

Czas__ Obr Lamb Tgaz___Tbenz__ Ciś_Tred Tgaz
508579 760 0.54 3.20256 2.25280 2.20 40 17 i tak bardzo długo
508922 751 0.66 3.20256 2.25280 2.20 40 17
509266 753 0.60 3.20256 2.25536 2.19 40 17
509610 749 0.64 3.20256 2.25536 2.19 40 17
509954 758 0.66 3.20256 2.23744 2.18 40 17
510297 754 0.54 3.20256 2.25280 2.18 40 17
510641 748 0.05 3.20256 2.26048 2.18 40 17
510985 746 0.03 3.20256 2.61888 2.17 40 17
511329 733 0.01 3.20256 2.65984 2.16 40 17
511672 741 0___ 3.20256 2.66752 2.16 40 17 i trzask coś się dzieje :-(
512016 717 0___ 3.20256 2.71360 2.15 40 18
512360 691 0___ 3.20256 2.91840 2.14 40 18
512704 637 0___ 3.55328 3.63520 2.13 40 18
513047 650 0___ 3.73760 3.78880 2.12 40 18
513391 702 0___ 3.51232 3.52512 2.10 40 18
513735 716 0___ 3.40480 3.40224 2.09 41 18
514079 689 0___ 3.47904 3.48672 2.07 41 18
514422 696 0___ 3.63520 3.66848 2.06 41 18


Podejrzewam że mam problem z którymś elementem instalacji, dlatego dzieją się czasem takie małe krzaki.
Instalacja jest z połowy 2006 roku, na początku wtryski były matrixy, a teraz I-Plusy (chyba od 2008 roku, bo wtedy weszły one do sprzedaży). Ile na instalacji przejechane - nie wiem, bo pół roku jedynie mam ten samochód, ale przypuszczam że ok 60 tys.

Wrzucam Log z 70 kilometrowej trasy. Na początek rozgrzewanie (tam gdzie Tgaz=0) a później zasilanie gazem. Na logach widać duże przyrosty przy cut offie, ale przypominam że to jest silnik turbo (1,7 bara max doładowania licząc od próżni), więc siłą rzeczy będą większe niż przy wolnossącym. Witać też, że ciśnienie jest duże, bo dysze są za małe.
Generalnie tak chyba zostanie, bo jest dla mnie nieźle, ale proszę o sugestie, zwłaszcza w sprawie poszarpywania.

Pozdrawiam.


Załączniki:
Log AEB2001NV LagunaII.txt [567.5 KiB]
Pobrane 169 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostLink | Napisane: 2009-11-23, 22:15 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 24122
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2025 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
A jak tak na szybko. Zrób jeszcze próbę z pojedyńczym wyłączaniem wtrysków gazowych, nawet na wolnych obrotach. Może będą jakieś różne zachowania silnika. Te spadki lambdy do zera to mogą byc puszczajace wtryski lub tez ich nierówna praca, w innych okoliczmnościach.
Gratuluje planowego dzialania w strojeniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO