Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-15, 22:18 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 3643
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 50 razy

Auto: Scenic/Espace
Elektronika: LPG TECH
Wtryskiwacze: Barracuda/Hana
Reduktor: Kme silver/gold
Dysze: brak
Pojemność: 2000/2000
Moc: 135/163
Kod Silnika: F4R/F4RT
Rok Produkcji: 00/03
Witajcie
Dopadła mnie pomroczność senna albo coś bo nie widzę nigdzie czy to na pasku jest czy na łańcuchu i jak z regulacją zaworów. Jak się sprawuje na gazie i ogólnie czy to sensowny motor? Z góry dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-15, 22:53 

Dołączył(a): 2010-01-18, 15:49
Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa

Pomógł: 2 razy

Auto: Astra G/ Lacetti
Elektronika: STAG 4/ 300 premium
Wtryskiwacze: Hana h2000 B/C
Reduktor: Zavoli Zeta N
Pojemność: 1796/1399
Moc: 116/95
Kod Nadwozia: F35
Kod Silnika: x18xe1
Rok Produkcji: 2000/2009
TP 1.4 powinien być na łańcuchu i mieć hydrauliczne kompensatory luzu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-16, 21:02 

Dołączył(a): 2012-10-06, 22:23
Posty: 138
Lokalizacja: opolskie/DE

Pomógł: 4 razy

Auto: Opel Astra GTC
Elektronika: Kme Nevo
Wtryskiwacze: Hana czerwona
Reduktor: Kme Silver
Pojemność: 1600
Moc: 116
Kod Silnika: Z16XER
Rok Produkcji: 2007
Zobacz tutaj:
http://www.astra.auto.pl/silniki-opel-astra-h


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-16, 21:20 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-12-27, 17:19
Posty: 610
Lokalizacja: łódzkie

Pomógł: 61 razy

Auto: VW
Elektronika: STAG 300
Wtryskiwacze: Keihin
Reduktor: AC
przyjeła się opinia że ten silnik cięzki do zagazowania... ja ich kilka na Stagu zrobiłem i zachowywały się jak każde inne auto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-17, 00:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-09-12, 02:44
Posty: 3650
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 112 razy

Auto: Volvo S80 T6
Elektronika: Stag 300
Wtryskiwacze: Hana niebieskie
Reduktor: 2x AC R01
Pojemność: 2800
Moc: 272KM
Kod Silnika: B6284T
Rok Produkcji: 1999
Sam silnik jest prosty jak budowa cepa. Łańcuch owszem jest ale kolo przyjechał na oględziny do ojca z przebiegiem ~100 tyś i już klekotał tak specyficznie. Co do gazu to nie powinno być problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-26, 06:28 

Dołączył(a): 2010-07-29, 00:01
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 0 razy

Auto: Volkswagen Passat 1.8T
Elektronika: Stag4
Wtryskiwacze: Hana 2000
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1.8
Moc: 150
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2001
Silnik jak silnik - większych problemów nie sprawiał w Astrze III. Natomiast ogólnie do Astry III to zdecydowanie za słaby motor - straszny muł, który na autostradzie powyżej 130 pali ile chce - nie mówiąc o hałasie w środku.
Zdecydowanie lepsza opcja to 1.6 16V. To już jeździ w miarę rozsądnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-26, 08:01 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 3643
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 50 razy

Auto: Scenic/Espace
Elektronika: LPG TECH
Wtryskiwacze: Barracuda/Hana
Reduktor: Kme silver/gold
Dysze: brak
Pojemność: 2000/2000
Moc: 135/163
Kod Silnika: F4R/F4RT
Rok Produkcji: 00/03
michael146 napisał(a):
Zdecydowanie lepsza opcja to 1.6 16V. To już jeździ w miarę rozsądnie.




brak hydrauliki w zasadzie przekreśla ten silnik, bo regulacja luzu wymaga demontażu motoru. Miałem styczność z tym silnikiem po przebiegu ok 60tyś na gazie, magic, stag i reduktor diabli wiedzą jaki, nawet nie było to źle zestrojone. Ale non stop wypadały zapłony najpierw na gazie potem nawet na benzynie. Po zrzuceniu głowicy okazało się, że gniazda i zawory do roboty. (pewnie ktoś w porę nie dokonał regulacji zaworów)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-26, 12:32 

Dołączył(a): 2010-07-29, 00:01
Posty: 277
Lokalizacja: Sosnowiec

Pomógł: 0 razy

Auto: Volkswagen Passat 1.8T
Elektronika: Stag4
Wtryskiwacze: Hana 2000
Reduktor: ACR01
Pojemność: 1.8
Moc: 150
Kod Silnika: AWT
Rok Produkcji: 2001
To tego nie wiedziałem ale ogólnie silnik 1.4 16V w naszej astrze się męczył. Wystarczyła jedna wycieczka autostradą z prędkościami 180 i zaczął wpierdzielać olej (po 30t km).
Także ja dobrych wspomnień z tym silnikiem - jak i z całym autem - nie mam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-26, 20:03 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-11-15, 10:01
Posty: 3643
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Pomógł: 50 razy

Auto: Scenic/Espace
Elektronika: LPG TECH
Wtryskiwacze: Barracuda/Hana
Reduktor: Kme silver/gold
Dysze: brak
Pojemność: 2000/2000
Moc: 135/163
Kod Silnika: F4R/F4RT
Rok Produkcji: 00/03
michael146 napisał(a):
Także ja dobrych wspomnień z tym silnikiem - jak i z całym autem - nie mam :)


bo to auto to pomyłka producenta, rudzieje szybciej niż starszy model, brak osłon progów i tylko jeden dobry silnik benzynowy (1.8 125KM z18xe) jednym słowem mina i to ciasna wewnątrz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Opinie o silniku opla 1.4 16V TWINPORT ECOTEC
PostLink | Napisane: 2013-05-26, 20:26 

Dołączył(a): 2012-04-12, 07:45
Posty: 458
Lokalizacja: Żyrardów

Pomógł: 7 razy

Auto: Opel Meriva B
Elektronika: Landi Renzo Omegas
Wtryskiwacze: MED średnie
Reduktor: IG1 turbo
Pojemność: 1400
Moc: 120
Kod Silnika: A14NEL
Rok Produkcji: 2011
oracle napisał(a):
Sam silnik jest prosty jak budowa cepa. Łańcuch owszem jest ale kolo przyjechał na oględziny do ojca z przebiegiem ~100 tyś i już klekotał tak specyficznie.


Mój teść jakieś 9 lat temu kupił sobie nówkę sztukę salonówkę Astrę G z tym silnikiem. Jak widziałem po raz pierwszy ten samochód (przebieg <100 km), i akurat chodził na jałowych, to tak mi się pomyślało: "co to k.. diesel???"
Mój teść diesla by nie dotknął kijem i przez szmatę :)
Więc chyba "ten typ tak ma".

Na marginesie, ta Astra do dziś jest w rodzinie (dalszej) i nic się z nią nie dzieje. Ale też przebieg będzie miała z 60-70 kkm, bo jeździ już tylko na grzyby.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

suplementy diety | Spoldzielnia Mieszkaniowa Poniatow | Fotostudio Aachen | Tuning DPF Hamownia| naczynia jednorazowe | Programy partnerskie
LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO