Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 11:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18772
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1071 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Panowie,

Wiele lat temu spotkałem się z teorią, że autem należy od czasu do czasu pojeździć na wysokich obrotach, ponieważ gdy traktujemy go zbyt delikatnie to się "zamula" i osiągi mogą spaść, a wysokie obroty go "odmulają" i osiągi wzrastają.

Nikt mi jednak nie wytłumaczył czym jest i skąd bierze się "zamulenie" oraz dlaczego się "odmula".

Zauważyłem to nawet na własnym aucie: rzadko przekraczam 3000 obrotów a niedawno zrobiłem trasę na autostradzie gdzie dość się spieszyłem i przez kilka godzin trzymałem obroty rzędu 4000-4500, temperatura oleju była wyższa niż zazwyczaj i od tego czasu auto jakby jest "żwawsze" - najpierw myślałem że to zasługa paliwa z Lotosu, ale minęło parę tygodni, zrobiłem parę tankowań na innych stacjach i wrażenia lepszych osiągów pozostały.

Może ktoś się wypowie na ten temat ? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 11:42 

Dołączył(a): 2012-07-24, 08:30
Posty: 1555
Lokalizacja: Śląskie

Pomógł: 91 razy

Auto: Renault
Elektronika: Stag 300
Pojemność: 1200
Mniejsze obroty silnika to mniejsze ciśnienia i temperatury a więc mniejsza zdolność samooczyszczenia

Tak samo jest z człowiekiem jak siedzisz przed telewizorem i pijesz piwo z czipsami a porównasz się do kogoś kto regularnie uprawia jakiś sport to różnice zauważysz od razu. I po co nowe teorie dorabiać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 11:53 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23082
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 814 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Marcin L napisał(a):
rzadko przekraczam 3000 obrotów

oj, a czemuż to ? przecież to dopiero powyżej 3krpm się zaczyna zabawa :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 11:58 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2015-07-31, 15:47
Posty: 4850
Lokalizacja: Łódź

Pomógł: 546 razy

Auto: Skoda Felicja MPI
Elektronika: KME BingoS-4
Wtryskiwacze: Mikser 32mm
Reduktor: Lovato RGE90
Pojemność: 1300
Moc: 68
Kod Nadwozia: TMB
Kod Silnika: AMH
Rok Produkcji: 1997
W mieście raczej nie wykonalne chyba, że do 3 biegu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 12:03 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18772
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1071 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
Struna napisał(a):
oj, a czemuż to ? przecież to dopiero powyżej 3krpm się zaczyna zabawa

pewnie dlatego że nie mam ambicji wyścigowych (od tego jest motocykl w garażu ;) i większość przebiegu robię w Warszawie, a 150 koni w mojej A6 wystarcza do sprawnego stania w korkach ;)

poza tym automat skutecznie dąży wrzucenia najwyższego biegu, o ile go nie zblokuję na 3 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 12:10 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23082
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 814 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
no to po prostu od czasu do czasu go przegoń do czerwonego :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 12:32 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15871
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 849 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
evot napisał(a):
Tak samo jest z człowiekiem jak siedzisz przed telewizorem i pijesz piwo z czipsami a porównasz się do kogoś kto regularnie uprawia jakiś sport to różnice zauważysz od razu. I po co nowe teorie dorabiać...



A jak się to robi na czas i ściga z kumplami i bije kolejne rekordy to nie jest to sport? ba nawet wyczynowy!!!!
Nie po to są piwa pojedyńcze, dwupaki, czetro,sześcio i XXXXXXXLLLL żeby nie zabrakło do bicia rekordów

A co do pytania autora to wyższa dłuższa temp spalin powoduje samoczyszczenie z sadzy ,nagaru itp ,,naleciałości,, z układu wydechowego ,komory spalania,odparowanie z oleju wody ,paliwa itd.
Jest jeszcze adaptacja silnika którą robi silnik jak są spełnione określone warunki, czyli temp silnika ,oleju stabilne obroty, obciążenie i komp silnika się do takiej jazdy dostosowuje, Twoje audi ma adaptacje długie które żeby się zmieniły to potrzeba właśnie takich warunków żeby je sterownik PB wprowadził i wpisał do adaptacji.
Odepnij sondy lambda i wtedy będziesz miał ,,spokój,, z adaptacjami i z tym związanymi ,,problemami.


Ostatnio edytowano 2017-01-11, 12:45 przez tryszawy, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 12:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-01-26, 16:30
Posty: 1045
Lokalizacja: Nisko

Pomógł: 42 razy

Auto: Vectra B
Elektronika: Stag4+
Wtryskiwacze: Valtek
Reduktor: R01
Pojemność: 1800
Moc: 115
Kod Silnika: X18XE, C16NZ
Rok Produkcji: 1997
Ja gdy zdałem prawko parę lat temu zacząłem jeździć autem mamuśki i podczas przekraczania 3tyś obr samochód lekko drżał, bo właśnie przez parę lat nie przekraczała nigdy 2800 obr. Po jakimś czasie mojej jazdy ten objaw ustąpił właśnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-11, 13:40 

Dołączył(a): 2010-09-07, 06:10
Posty: 601
Lokalizacja: Mielec

Pomógł: 29 razy

Auto: MB E240T/ 280SE
Elektronika: 300ISA/ MS I
Wtryskiwacze: HANA/ Bosch
Reduktor: Gold/ brak
Dysze: brak/brak
Pojemność: 2597/2743
Moc: 170/185
Kod Nadwozia: W210/W126
Kod Silnika: M113/M110
Rok Produkcji: 2002/1982
Struna napisał(a):
no to po prostu od czasu do czasu go przegoń do czerwonego

ężynierowie nie po to zostawiają taki zakres obrotów na cyberbalcie w aucie, żeby nie używać go w całym przedziale :lol: jakby było inaczej miałbyś ograniczenie do 3k rpm, i klops :/ a tak trochę wspomożesz biznes paliwowy wyższym spalaniem :lol: :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:31 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3392
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 65 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
Struna napisał(a):
oj, a czemuż to ? przecież to dopiero powyżej 3krpm się zaczyna zabawa :)


No bo my tu wiemy, że prawdziwa zabawa zaczyna się tam, gdzie w dizlu kończą się obroty :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:45 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-12-18, 10:11
Posty: 11189
Lokalizacja: Suwałki

Pomógł: 820 razy

Auto: e39 540i
Elektronika: lpgtech 328
Wtryskiwacze: Dragon 2x4
Reduktor: Kme twin
Dysze: 3,0
Pojemność: 4398
Moc: 286
Kod Silnika: M62B44
Rok Produkcji: 1997
Tupter1910 napisał(a):
W mieście raczej nie wykonalne chyba, że do 3 biegu :lol:

U mnie to chyba moglbym caly czas na 1biegu jezdzic, a na 3 biegu przy 3000obr/min to mam gdzies okolo 100km/h. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 16:48 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-10-29, 18:39
Posty: 18606
Lokalizacja: Snopków-Lublin tel 609258834

Pomógł: 1814 razy

Auto: Opel Zafira,,,Renault Cli
Elektronika: STAG 4QBOX,,,Stag 4+
Wtryskiwacze: Hana zielone,,AC W-03
Reduktor: Zavoli-N...AC R-02
Dysze: bez dyszek 1,7
Pojemność: 1800---1,2
Moc: 140KM 58km
Kod Nadwozia: COSMO 3D
Kod Silnika: Z18XER ?????
Rok Produkcji: 2006 2001
Marcin L, Do białej masz kawałek drogi z WaWy a tu już możesz pająki z wydechu wygonić, wierz mi że auto tak jak piszesz potrafi się zamulić, więc raz na jakiś czas gaz w podłogę i Heja


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-12, 22:46 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18772
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1071 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
żeby było ciekawiej to po szybkiej trasie Warszawa Zakopane i z powrotem, skrzynia automatyczne jakby lepiej pracuje, wcześniej miałem poszarpywanie przy redukcjach i hamowaniu (kiedyś był o tym odrębny temat gdzie podejrzewałem poduszki i przeguby), teraz da się zauważyć kiedy redukuje, ale odbywa się to płynnie i bez podejrzanych dźwięków

być może tam też coś się odetkało / przepłukało, tym bardziej że jest tam wiele kanałów i zaworów którymi płynie olej pod ciśnieniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-13, 00:32 

Dołączył(a): 2013-11-29, 00:45
Posty: 1632
Lokalizacja: zach.pom. ZSW -> Kuj. Pom CNA

Pomógł: 122 razy

Auto: różne
Elektronika: różne
Wtryskiwacze: różne
Reduktor: różne
Dysze: różne
Pojemność: 999-1800
Moc: 45-120
Kod Nadwozia: xxxxxxx
Kod Silnika: xxxxxxx
Rok Produkcji: różne
większości z Was moje teorie się nie podobają, ale napiszę co myślę , może to komuś pomoże

jeżeli ktoś dostrzegł efekt odmulenia to może jest czas by porządnie zrobić hamulce a nie tylko zmieniać klocki,
może warto wymienić olej bo przepracowany , lub wymieszany z brudem olej nie ma już tej lepkości...
nie będę dalej straszyć

ale pewnie wielu z Was bawiło się albo miało w rękach łożyska...
zużyte łożysko (nie mówię o rozpadającym się) np. od rozrządu kręci się jak oszalałe... a nowe? czasami ciężko obrócić? czy producenci robią nas w bambuko?

jakiś czas temu kupiłem autko... jak kupowałem bagnet wyglądał jak zalany świeżym olejem...
po tysiącu km wyglądał jakbym go z bagna wyciągał... może faktycznie jeździł nim dziadek,
jak spuszczałem zastanawiałem się co to jest, a zalany nowy olej po tysiącu km wyglądał już normalnie i czysto


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Zamulanie" i "odmulanie" silnika
PostLink | Napisane: 2017-01-13, 01:19 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-25, 15:52
Posty: 4447
Lokalizacja: Mikołajki

Pomógł: 134 razy

Auto: Ford Focus
Elektronika: Stag 300+
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Voltran SGI
Pojemność: 1988
Moc: 130
Kod Nadwozia: Ghia
Kod Silnika: EDDC
Rok Produkcji: 2000
Kiedyś nawet moja matka raz na jakiś czas sama prosiła żebym pojeździł jej samochodem, bo zauważyła że po tym silnik pracuje płynniej, ciszej i żwawiej przyspiesza.
Teraz ma tylko 1.3 pod maską, więc takiej popierdółki się nie da zamulić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO