Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 15:04 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 1902
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 101 razy

Auto: Volvo S80T6/Toyota Previa
Elektronika: LpgTech326/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: GOLD GT/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 2800/2400
Moc: 272/132
Kod Nadwozia: ?/TCR11
Kod Silnika: B6284T/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1999/1997
Zajawka była trochę wcześniej - Gasshow 2014.
I oto egzemplarz testowy zawitał do nas. Na razie tylko obrazki w towarzystwie Twina oraz Prinsa. Miejmy nadzieję, że będzie podobny bardziej do Prinsa niż do Romano :P. Wbrew obawom -
post516650.html#p516650
wyjście jest 16mm.


Załączniki:
20160407_152346.jpg
20160407_152346.jpg [ 317.63 KiB | Przeglądane 1812 razy ]
20160407_152728.jpg
20160407_152728.jpg [ 425.36 KiB | Przeglądane 1812 razy ]
20160407_152802.jpg
20160407_152802.jpg [ 404.87 KiB | Przeglądane 1812 razy ]
20160407_153047.jpg
20160407_153047.jpg [ 404.7 KiB | Przeglądane 1812 razy ]
20160407_155320.jpg
20160407_155320.jpg [ 427.29 KiB | Przeglądane 1812 razy ]
20160407_155357.jpg
20160407_155357.jpg [ 363.85 KiB | Przeglądane 1812 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 20:06 

Dołączył(a): 2014-08-20, 20:24
Posty: 250

Pomógł: 5 razy

Auto: Renault
Elektronika: tech
Wtryskiwacze: tech
Reduktor: kme
Dysze: 3.2
Pojemność: 2000
Kiedyś widziałem w Alexie za szybką na wystawie ale nie miałem czasu sie zapytać. Ciekawe na jakim ciśnieniu ma pracować i jakie będą przerosty w silniku z turbo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 20:16 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-10-04, 12:10
Posty: 2787
Lokalizacja: Ełk / Białystok

Pomógł: 240 razy

Auto: SubaruLegacy/Legacy Turbo
Elektronika: -/Stag 300 +
Wtryskiwacze: -/Hana
Reduktor: -/Prins @1.3
Dysze: -/Blue
Pojemność: 2457/1994
Moc: 173/200
Kod Nadwozia: BP/BC
Kod Silnika: EJ253/EJ20GN
Rok Produkcji: 2006/1994
Do turbo podobno bardzo dobry. U nas też testowy leży, miał pójść do wolnossącego Jeepa bo w Alexie chcą sprawdzić jak bez turbo przy większej mocy się sprawuje. Klient niestety się rozmyślił.
Mamy na tapecie Phaetona, więc pewnie tam pójdzie na testy.
Mikaell, rozbierałeś dziada? Ja nie mogłem się powstrzymać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 21:53 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23232
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Tadam :)
Strona wodna
Załącznik:
20160407_215333.jpg
20160407_215333.jpg [ 1.1 MiB | Przeglądane 1727 razy ]

Dekiel od strony wody (uszczelnienie nie jest z gumy, wygląda i w dotyku przypomina teflon)
Załącznik:
20160407_215356.jpg
20160407_215356.jpg [ 1.1 MiB | Przeglądane 1727 razy ]

Strona podciśnienia
Załącznik:
20160407_215811.jpg
20160407_215811.jpg [ 1.29 MiB | Przeglądane 1727 razy ]

Załącznik:
20160407_215826.jpg
20160407_215826.jpg [ 1.28 MiB | Przeglądane 1727 razy ]

Strona gazowa
Załącznik:
20160407_220005.jpg
20160407_220005.jpg [ 1.18 MiB | Przeglądane 1727 razy ]

Załącznik:
20160407_220012.jpg
20160407_220012.jpg [ 1.22 MiB | Przeglądane 1727 razy ]

Załącznik:
20160407_220036.jpg
20160407_220036.jpg [ 1.12 MiB | Przeglądane 1727 razy ]


Pierwsze wrażenia - masywny, porządnie zbudowany, śruby to śruby a nie jakiś gównolit.


Jedyne co mnie zastanawia to kwestia przepustu przez okrągłą płytkę przykrywającą regulator i kanał ogrzewania gazu fazy lotnej. Otworek ma w sobie naciętą tulejkę sprężystą (coś jak przy mocowaniu przegubu do półośki w niektórych autach). Tulejka ta jest dosyć ostro zakończona i nieco wystaje ponad płaszczyznę płytki, a na tym jest membrana. Już widać było odciśnięty ślad po tejże tulejce. Co ciekawe - tulejkę można wepchnąć ciut głębiej (co też uczyniłem) aby zapobiec ewentualnemu uszkodzeniu membrany.
Ponadto - tulejka ta jest otworem referencyjnym, zamontować się da dekielek w dwóch pozycjach. Referencja będzie tuż przy wylocie z regulatora (tak było fabrycznie), albo będzie na samym końcu kanału, przy wyjściu na króciec - to wydawałoby się sensowniejsze (szczególnie mając na uwadze modyfikacje IG1 M&C czy Niko SMC)
Z drugiej jednak strony to zawór klapkowy, więc może aby potencjalne przerosty były mniejsze to właśnie na wyjściu regulatora ustawiono referencję.

Trzeba potestować w praktyce.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 22:22 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15937
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 860 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
Baaaaaaaaardzo dziękuję za fotki, Bozia Wam w tłustych dzieciach i zdrowiu wynagrodzi, jak jeszcze będą wyloty gazu proste i kątowe i doloty wody też takie do wyboru to super reduktor. Jest skręcony osobnymi srubami co ułatwi naprawę i ,,bezpieczeństwo układu chłodzenia,, auta. Dajcie znać jak będzie w sprzedaży.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 22:27 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18937
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1082 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
gdzie jest zawór bezpieczeństwa ? bo nie widzę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 22:36 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 15937
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 860 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
a po co? wyrwali chwasta!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 22:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18937
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1082 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
w sumie racja, jeśli czegoś nie ma to się nie zepsuje ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 22:42 

Dołączył(a): 2011-11-25, 09:10
Posty: 1902
Lokalizacja: Warszawa klinikaLPG.pl

Pomógł: 101 razy

Auto: Volvo S80T6/Toyota Previa
Elektronika: LpgTech326/LpgTech214
Wtryskiwacze: Barracuda/ Hana gre
Reduktor: GOLD GT/Prins
Dysze: brak/brak
Pojemność: 2800/2400
Moc: 272/132
Kod Nadwozia: ?/TCR11
Kod Silnika: B6284T/2TZ-FE
Rok Produkcji: 1999/1997
Struna napisał(a):
Ponadto - tulejka ta jest otworem referencyjnym, zamontować się da dekielek w dwóch pozycjach. Referencja będzie tuż przy wylocie z regulatora (tak było fabrycznie), albo będzie na samym końcu kanału, przy wyjściu na króciec - to wydawałoby się sensowniejsze (szczególnie mając na uwadze modyfikacje IG1 M&C czy Niko SMC)
Z drugiej jednak strony to zawór klapkowy, więc może aby potencjalne przerosty były mniejsze to właśnie na wyjściu regulatora ustawiono referencję.

Trzeba potestować w praktyce.


No ja podekscytowany rozbierając nie zakonotowałem fabrycznego ustawienia tulejki i zdało mi się, że raczej powinna być na wyjściu na króciec...?
Choć jak się zastanawiam, to nie wiem czy to ma aż tak duże znaczenie ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 22:45 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23232
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
Mikaell napisał(a):
zdało mi się, że raczej powinna być na wyjściu na króciec...?

Pytanie czy przy montażu ktokolwiek zwraca na to uwagę :)
Ja się przy składaniu sugerowałem odciskiem na membranie, tylko w jednym ułożeniu płytki się pokrywało i w moim przypadku było to na początku kanału.
Mikaell napisał(a):
Choć jak się zastanawiam, to nie wiem czy to ma aż tak duże znaczenie ??

Trzeba by zweryfikować.

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 23:10 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-05, 00:21
Posty: 416
Lokalizacja: Auto-Dakar Wa-wa ul. Mechaników 9

Pomógł: 24 razy

Auto: Panda/Audi
Elektronika: Nevo Pro/Nevo pro
Wtryskiwacze: EkoPower/EkoPower
Reduktor: Gold GT/Gold GT 500+
Dysze: -/-
Pojemność: 1.4 T-Jet/2.7
Moc: 250- i rośnie/300
Kod Nadwozia: -/-
Kod Silnika: -/-
Rok Produkcji: 2007/2003
Marcin L napisał(a):
gdzie jest zawór bezpieczeństwa ? bo nie widzę

Przyjrzyj się ,ja widzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-07, 23:12 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-10-04, 10:47
Posty: 18937
Lokalizacja: Wawa, Biała Podl.

Pomógł: 1082 razy

Auto: A4 / A6
Elektronika: Stag200 / Tech
Wtryskiwacze: ACW01 / AC W01
Reduktor: Zavoli N / Zavoli S
Dysze: 2,0 / 2.0
Pojemność: 1.6 / 2.6
Moc: 101 / 150
Kod Nadwozia: B5 / C4
Kod Silnika: ADP / ABC
Rok Produkcji: 1995 / 1995
późno już, przyjrzę się przy innej okazji ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-08, 07:34 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23232
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
To lekkie przefrezowanie na górnej płaszczyźnie kanału gazowego?

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-08, 11:06 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-03-05, 00:21
Posty: 416
Lokalizacja: Auto-Dakar Wa-wa ul. Mechaników 9

Pomógł: 24 razy

Auto: Panda/Audi
Elektronika: Nevo Pro/Nevo pro
Wtryskiwacze: EkoPower/EkoPower
Reduktor: Gold GT/Gold GT 500+
Dysze: -/-
Pojemność: 1.4 T-Jet/2.7
Moc: 250- i rośnie/300
Kod Nadwozia: -/-
Kod Silnika: -/-
Rok Produkcji: 2007/2003
Struna napisał(a):
To lekkie przefrezowanie na górnej płaszczyźnie kanału gazowego?

Nie, w zaczepie membrany z dźwignią tam jest zawór jak w KME tur.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: TurboT by Alex / Optima
PostLink | Napisane: 2016-04-08, 11:15 
S_MOD
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-11-12, 20:11
Posty: 23232
Lokalizacja: Kraków/Skawina

Pomógł: 831 razy

Auto: Volvo XC90
Elektronika: Optima EXPERT
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: KME EXTREME
Dysze: Brak
Pojemność: 2922
Moc: 310
Kod Silnika: B6294T
:) no proszę, faktycznie :)

_________________
Hamownia, chiptuning, usuwanie i wyłączanie DPF/FAP, profesjonalne strojenie LPG, AFR
http://gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 66 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO