Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 12:43 

Dołączył(a): 2017-03-10, 15:54
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus Kombi 1.6 Mk1
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: Prins
Pojemność: 1600
Moc: 100
Rok Produkcji: 2004
Wiem,że tych problemów na forum jest co nie miara,i przeczytałem je (choć nie wiem czy wszystkie ;) )
Otóż niedawno nabyłem forda focusa MK1 z 2004 z instalacją Prins VSi i na początku wszystko było raczej ok tzn przełączał się na gaz,aż tu nagle problem tzn po odpaleniu auta i zagrzaniu następuje przełączenia na gaz słychać zawór w butli kontrolki zielone świecą (gaz w butli do pełna )ale trwa to 1-3 sek i auto wraca na BP nie gaśnie,najprawdopodobniej jest to parownik ale pewny nie jestem.
Nie można po tym ponownie przełączyć na gaz ponownie,dopiero zgaszenie silnika daje taką możliwość tzn jest na gazie do ok 3 sek i znów przełącza sięna BP i buzer piszczy jakby nie było gazu.
Znajomy gazownik akurat przebywający zagranicą zasugerował mi ,żeby zdjąć wąż gumowy miedzy filtrem gazu a listw.wtrysk. ,że to mogło by rozwiązać mój problem.
Zrobiłem to ale niestety nie pomogło.
Auto ma 225tys przebiegu z tego na gazie myślę ze coś ok 100tys +/-
Chciałbym poznać Waszą opinie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 15:29 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2781
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 281 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Jest duże prawdopodobieństwo, że reduktor niedomaga. Najtańszym i najprostszym sposobem na sprawdzenie tego jest zamontowanie na wężu między reduktorem a listwą wtryskiwaczy zwykłego manometru (zakres do 4 bar) i będziesz miał to jak na łopacie, czy to reduktor, po tym jakie jest ciśnienie na listwie po takim przejściu na benzynę. Jeżeli ciśnienie będzie takie jak przy normalnej pracy (ok. 2 bar), to przyczyna nie leży w reduktorze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 17:34 

Dołączył(a): 2017-03-10, 15:54
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus Kombi 1.6 Mk1
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: Prins
Pojemność: 1600
Moc: 100
Rok Produkcji: 2004
To dopytam co może być przyczyną oprócz reduktora jeżeli ciśnienie bedzie prawidłowe ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 17:45 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2781
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 281 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Mogą być różne, ale to bez podglądu przy pomocy programu diagnostycznego, tego co widzi sterownik gazowy, trudne jest do jednoznacznego wskazania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 17:51 

Dołączył(a): 2017-03-10, 15:54
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus Kombi 1.6 Mk1
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: Prins
Pojemność: 1600
Moc: 100
Rok Produkcji: 2004
liczyłem musze przyznać na bardziej konkretną odpowiedź ;) (choć wiem ,że nikt nie jest wróżką) A czy można wykluczyć niektóre ,rzeczy które na pewno za to nie odpowiadają np sterownik ,wtryski.
Tak czy siak raczej bez interfejsu sie nie obejdzie .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-12, 23:40 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2781
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 281 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
arja napisał(a):
liczyłem musze przyznać na bardziej konkretną odpowiedź ;) (choć wiem ,że nikt nie jest wróżką)

Otóż to, nikt nie jest wróżką. Objawy jakie podałeś, wg mnie wskazują na przynajmniej zanieczyszczony reduktor i to najłatwiej i najtaniej można sprawdzić manometrem (bez interfejsu i programu diagnostycznego), a ten manometr radzę zostawić już na stałe.
Może jeszcze szwankować czujnik ciśnienia, emulator wtryskiwaczy, sterownik może nie widzieć momentami sygnału obrotów (informacja, że silnik pracuje), a do sprawdzenia tego potrzebny jest już interfejs i program diagnostyczny. Sterownik i wtryskiwacze, poco takie czarnowidztwo, obstawiałbym na samym końcu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-15, 11:32 

Dołączył(a): 2017-03-10, 15:54
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus Kombi 1.6 Mk1
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: Prins
Pojemność: 1600
Moc: 100
Rok Produkcji: 2004
Mam jeszcze pytanie bo zauważyłem ,ze w jednej z wtyczek od wtryskiwacza jest naderanay praktycznie urwanyprzewód.Chciałem to wymienić tylko nie wiem jak wyciąga sie ten tzw konektorz z wtyczki by zarobić przewód (podejrzewam,że trzeba jakoś go wypchnąć)
Jak sie do tego zabrać by nie zepsuć tego złącza


Załączniki:
wtyczka wtryskiwacza keihin.jpg
wtyczka wtryskiwacza keihin.jpg [ 114.47 KiB | Przeglądane 551 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-15, 14:41 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2781
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 281 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Niestety nie wiem, nie próbowałem tego rozbierać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-18, 14:54 

Dołączył(a): 2017-03-10, 15:54
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus Kombi 1.6 Mk1
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: Prins
Pojemność: 1600
Moc: 100
Rok Produkcji: 2004
Przyczyną mojego problemu okazał sie ten naderwany kabelek na wtryskiwaczu na
razie jest polutowany i chodzi ;)
Mam jeszcze problem bo zakupiony przeze mnie interfejs do prinsa nie komunikuje sie centralką.
Komputer jest z XP wgrany jest sterownik do interfejsu i sieci tylko czerwona dioda a zielona i żółta nie ( choć przez dosłownie ułamek sekundy po pierwszym podłączeniu zapaliły sie )
Co może być przyczyną program mam 2.5.1 i ma te trzy gwiazdki

I jeszcze jedno gdzie można dostać same oringi do kolanek reduktoram prins ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-18, 17:03 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2781
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 281 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
Ja mam interfejs do portu szeregowego (RS232) bez diod. Z tego co wyczytałem to te diody (zielona i żółta) palą się w momencie transmisji danych.
A jak masz ustawiony port w programie diagnostycznym, port powinieneś mieć ustawiony taki jaki jest przydzielony w menadżerze urządzeń - Porty (COM i LPT).
Przy poprawnie ustawionym porcie i podłączonym interfejsie, w programie diagnostycznym dioda przy napisie Port: com (z numerem portu) powinna zapalić się na zielono. Po uruchomieniu silnika powinna powinna nastąpić wymiana informacji miedzy sterownikiem i kompem.
Oringi można dostać w każdym sklepie z uszczelkami, trzeba tylko znać rozmiar.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-18, 18:26 

Dołączył(a): 2017-03-10, 15:54
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus Kombi 1.6 Mk1
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: Prins
Pojemność: 1600
Moc: 100
Rok Produkcji: 2004
Otóż według mnie jest wszytko tak jak być powinno tzn w programie na zielono jest wybrany com1 tak samo jak w xp.
Program 2.5.1 ma możliwość wybrania portów i tam inne oprócz com1 są wtedy na czerwono.
Sprawdzałem innym programem bodajrze 2.2 i to samo zero współpracy ze sterownikiem prinsa.
Nawet dałem znajomemu by sprawdził na swojej instalacji prinsa i też nie mógł sie połączyć
Coś jest nie tak tylko nie wiem co czyżby interfejs ?
Zapytam tylko jak sie odbywa cała procedura wpiecja interfejsu do sterownika gazowego?
Ja na początku podpinam interf do samochodu odpalam laptopa poźniej program a na końcu odpalam auto?
Czy jak jest już podpiety i odpalony program w lapku a silnik jeszce nie odpalony to czy już nie powinno być komunikacji z interfejsem ?
Nie wiem co można jeszcze spróbować,by to zatrybiło ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-18, 19:25 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2781
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 281 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
arja napisał(a):
Nawet dałem znajomemu by sprawdził na swojej instalacji prinsa

Dałeś sam interfejs, czy również lapka? Może coś nie tak jest ze sterownikami interfejsu. Ja nie miałem żadnych problemów z interfejsem, bo mam pod port szeregowy i nie potrzebne mi były żadne sterowniki.
Ale już z interfejsami pod usb do łączenia się lapka z XP ze sterownikiem benzynowym, miałem małe kłopoty z jakością połączenia - program diagnostyczny głupoty pokazywał na sterownikach z dołączonej do interfejsu płyty. Sprawa unormowała się dopiero, jak ściągnąłem sterowniki ze strony producenta. Ja mam interfejsy na chipie FTDI i stąd http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm ściągnąłem plik setup executable , uruchomiłem
go i po włożeniu włożeniu wtyczki interfejsu do gniazda usb, zostały znalezione właściwe sterowniki i wszystko zaczęło działać jak należy.
Na procedurę (kolejność czynności) uruchamiania programu nie zwracałem specjalnie uwagi jak lapek był zasilany z sieci, ale przy zasilaniu lapka z aku, z reguły po podłączeniu wszystkiego, uruchamiam silnik i dopiero uruchamiam lapka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-19, 20:55 

Dołączył(a): 2017-03-10, 15:54
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus Kombi 1.6 Mk1
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: Prins
Pojemność: 1600
Moc: 100
Rok Produkcji: 2004
Już interfejs widzi centralkę ,dzięki "gimak". Po wgraniu na nowo nowych sterowników jest wszystko Ok
Dodam tylko ,że nie potrzeba odpalać auta by interfej wykrył centralke,wystarczy przekrecić kluczyk w stacyjce.
Mam jeszcze pytanie czy jak była jakaś usterka to dopuki sie jej nie wykasuje z interfejsu mimo ,że została naprawiona to bedzie widniała zawsze po ponownym podłączeniu interfejsu ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-27, 22:08 

Dołączył(a): 2009-06-17, 20:53
Posty: 2781
Lokalizacja: Jastrzębie_Z/N_Sącz

Pomógł: 281 razy

Auto: Toyota Corolla 1.4 VVTI
Elektronika: PRINS
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: PRINS (2 membrany)
Pojemność: 1398
Moc: 96.5
Kod Nadwozia: E12
Kod Silnika: 4 ZZ
Rok Produkcji: 2004
arja napisał(a):
Mam jeszcze pytanie czy jak była jakaś usterka to dopuki sie jej nie wykasuje z interfejsu mimo ,że została naprawiona to bedzie widniała zawsze po ponownym podłączeniu interfejsu ?

Na to pytanie nie dam jednoznacznej odpowiedzi. U mnie jak znika przyczyna, to znika błąd, ale czy tak jest zawsze tego nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Instalcja Prins VSI-nie przełancza na gaz
PostLink | Napisane: 2017-03-30, 14:10 

Dołączył(a): 2017-03-10, 15:54
Posty: 11

Pomógł: 0 razy

Auto: Ford Focus Kombi 1.6 Mk1
Elektronika: Prins VSI
Wtryskiwacze: KEIHIN-pomarańczowe
Reduktor: Prins
Pojemność: 1600
Moc: 100
Rok Produkcji: 2004
Mam kolejne pytanie tj gaz przełącza się jak temper dojdzie do 30 st i tak się dzieje,ale jak zostawię samochód zgaszony powiedzmy 10-15 min to muszę przejechać z minutke na benzynie zanim się znów na gaz przełączyć a dodam że ten płynu chłodzącego jest grubo większą niż te 30st.Jak zostawię na parę minut do 5 to odrazu po włączeniu zapłonu zawór w butli się zakończy odrazu.Czy oprócz temper jest jeszcze jakiś parametr w ustawieniu sterownika gazu który za to odpowiada,jeżeli tak to który?


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO