Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-03, 18:58 

Dołączył(a): 2018-02-03, 17:28
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo 945 B200FT
Elektronika: Landi Renzo IGS
Reduktor: Landi Renzo LI02
Pojemność: 200
Moc: 155+
Kod Nadwozia: 945
Kod Silnika: B200FT
Rok Produkcji: 1993
Cześć wszystkim.

Jestem posiadaczem dość wiekowego Volvo 945 z silnikiem B200FT (155KM / 234Nm w serii). W samochodzie od ponad dziesięciu lat zainstalowana jest instalacja gazowa Landi Renzo LIS z reduktorem LI02 montowana w Krakowie.

Nie jestem specjalistą od instalacji gazowych, póki co samodzielnie ograniczałem się do czyszczenia, wymiany filtrów, uszczelnienia, zmiany kilku przewodów, czyszczenie silników krokowych i finalnie wymiana membrany "rozdzielacza" bo tak go roboczo nazwałem - ostatniego elementu z którego wychodzą przewody do kolektora.

Uprzedzając pytania - instalacja działa bardzo dobrze, poza problemem z uszkodzoną membraną nic się nie działo - co uważam za rzecz godną podziwu przy tak wiekowej instalacji.

Niestety - od samego początku zamontowany jest reduktor który nie dość że nie zostawia żadnej rezerwy wydajności, to jest po prostu zdecydowanie za słaby. Efekty - samochodem na gazie mogę jechać tylko w "emeryckim trybie" do 4,5 tysiąca obrotów - powyżej tej granicy na gazie nic się nie dzieje, na benzynie dopiero zaczyna się zabawa. Jeżdżę raczej spokojnie, zazwyczaj obrotomierz widzi zakres 2-3tyś a nie 4-5, ale chciałbym czuć się bezpiecznie przy wyprzedzaniu, a przy okazji nie męczyć dalej silnika za ubogą mieszanką. Co więcej, chcę lekko ożywić silnik podnosząc lekko ciśnienie doładowania - do około 0,8 BAR / 11,5 PSI - stosując manual boost controler i uzyskać w granicach 170-175KM (zakładając oczywiście że silnik wciąż trzyma parametry zbliżone do fabrycznych)

Początkowo myślałem o znalezieniu i zregenerowaniu IG1 Turbo, ale uznałem że lepiej zapytać o zdanie osób które się na tym po prostu znają. Po lekturze kilku wątków zacząłem się skłaniać ku reduktorowi Magic III Compact - dobrze oceniany, rozsądny cenowo. Czy ktoś miał doświadczenie w łączeniu tego reduktora z instalacją trzeciej generacji? Na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę w poszukiwaniach reduktora? A może cały mój pomysł jest absurdalny z jakiegoś prozaicznego powodu o którym z uwagi na brak doświadczenia nie wiem?

Będę wdzięczny za wszelkie komentarze, uwagi, sugestie.
Pozdrawiam,


Załączniki:
Komentarz: Volvo bardzo liczy na pomoc!
Volvo forum-6-2.jpg
Volvo forum-6-2.jpg [ 549.71 KiB | Przeglądane 597 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-03, 20:08 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5531
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 219 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
Były na forum nieraz wątki o wymianie IG1 na inny, ale to trochę niepewne. Ta instalacja działa w oparciu o nieprzeciętną stabilność reduktora, a innego równie stabilnego w "normalnych" pieniądzach chyba nie znajdziesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-03, 20:31 

Dołączył(a): 2018-02-03, 17:28
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo 945 B200FT
Elektronika: Landi Renzo IGS
Reduktor: Landi Renzo LI02
Pojemność: 200
Moc: 155+
Kod Nadwozia: 945
Kod Silnika: B200FT
Rok Produkcji: 1993
mcjezioro - mój reduktor to nie IG1 a dużo tańszy i jednak słabszy Li02 a mimo wszystko poza niedostatkiem wydajności - instalacja działa bardzo dobrze. Stąd wiara że porządny nowy reduktor mógłby załatwić sprawę.

Mimo wszystko, dzięki wielkie za informacje. Poszukam jeszcze w wyszukiwarce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-03, 20:41 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5531
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 219 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
A tak, umknęło mi. No to pewnie już był wymieniany.
To w takim razie może zastosuj IG1 jak środki pozwolą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-04, 12:23 

Dołączył(a): 2018-02-03, 17:28
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo 945 B200FT
Elektronika: Landi Renzo IGS
Reduktor: Landi Renzo LI02
Pojemność: 200
Moc: 155+
Kod Nadwozia: 945
Kod Silnika: B200FT
Rok Produkcji: 1993
W tym problem - zakup IG1 turbo zdecydowanie przekracza mój budżet. Znalezienie używanego i regeneracja też nie jest lekkim tematem - stąd pomysł na Magica który wydaje się rozsądnym cenowo i jakościowo wyborem.

Rozumiem że największym problemem będzie zestrojenie tego na nowo tak żeby miało prawo sensownie działać? Większość serwisów na hasło III generacja reaguje chorobowo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-04, 12:26 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 27660
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2562 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
tańsza opcja na dwustopniowy, stabilny ciśnieniowo reduktor;
http://enerma.pl/pl/reduktory-lpg/511-r ... m-xxi.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-04, 15:24 

Dołączył(a): 2018-02-03, 17:28
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo 945 B200FT
Elektronika: Landi Renzo IGS
Reduktor: Landi Renzo LI02
Pojemność: 200
Moc: 155+
Kod Nadwozia: 945
Kod Silnika: B200FT
Rok Produkcji: 1993
Mirosław, pojawia się jednak pytanie o wydajność. Zamiana reduktora obsługującego 140KM na taki który ma deklarowane 150/180KM trochę mnie martwi pod względem minimalnej nadwyżki albo nawet niedomiaru mocy. Za każdym razem czytając o instalacjach gazowych (głownie sekwencyjnych) dużą uwagę stawia się na zapas wydajności który w tym przypadku nie będzie istniał. Docelowa moc samochodu to 180/190KM - i chciałbym aby instalacja gazowa była w stanie ją znieść.

Zapytam więc trochę inaczej:
Czy instalacja III generacji ma prawo funkcjonować na reduktorze jednostopniowym, czy będę miał z tego więcej problemów niż pożytku. Rozumiem że reduktor dwustopniowy jest dużo stabilniejszy ciśnieniowo - a jest to bardzo istotne przy III generacji.

mcjezioro, Z dokumentów które dostałem wraz z samochodem wynika że instalacja została zamontowana 17! lat temu, od razu z reduktorem Li02. Przebieg instalacji to niebagatelne 260 tysięcy kilometrów. Miejsce montażu - BKZ Auto Kraków, Homologację wydało LTA POLONIA Monika Wojtala - to tak jako ciekawostka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-04, 17:17 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5531
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 219 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
To chyba musiał być jakiś przekręt z tym reduktorem. Kolega ma auto, do którego był montowany IGS też w tamtych latach i chyba tez w Krakowie i był IG1, mimo słabszego wolnossącego silnika. Zresztą czasem widuje się jeszcze te instalacje i tez wszędzie jest IG1 nawet w jeszcze słabszych autach.
A propos kolegi, to niestety jemu ten IGS sprawiał sporo problemów pod koniec uzytkowania i w końcu zdecydował sie na wymianę na IV gen. Graty z Landi jeszcze mu chyba leżą w garażu razem z IG1, więc jakby coś, to pewnie by się tego chętnie pozbył.
Ale jednak ja bym Ci polecał także wymianę przodu na sekwencję, o ile to auto ma wtrysk elektroniczny. Szczególnie że sądząc z wypowiedzi wiążesz z nim przyszłość. IGS to była świetna instalacja, ale w swoich czasach, a te czasy juz dawno minęły. Nawet jak będziesz miał sprawny IG1, to i tak nie wiadomo czy na tym się skończy. A strojenie tego, to jak się domyślasz, też nie jest łatwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-04, 18:35 

Dołączył(a): 2018-02-03, 17:28
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Volvo 945 B200FT
Elektronika: Landi Renzo IGS
Reduktor: Landi Renzo LI02
Pojemność: 200
Moc: 155+
Kod Nadwozia: 945
Kod Silnika: B200FT
Rok Produkcji: 1993
mcjezioro, - przyszłościowo rozważam przejście na sekwencje, chwilowo jednak nie chcę się rzucać na tak dużą zmianę - chyba że znalazłbym całą używaną sekwencję w dobrym stanie. Samochód powoli i sukcesywnie odświeżam, usprawniam i generalnie rzecz biorąc doprowadzam do porządnego stanu.

Co do samego wtrysku - jest to ostatni wypust LH-Jetronic 2.4 - chyba całkiem zaawansowany jak na swoje czasy, z zakładaniem sekwencji z tego co wiem nie ma żadnego problemu. Nawierty w kolektorze są bardzo blisko benzynowych więc i to jest całkiem dobre (nie wiem tylko czy kąt ich osadzenia jest w porządku). Mimo wszystko miałem nadzieje że III generacja jeszcze chwile ze mną pożyje - ale widzę że to trudniejsze niż myślałem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Landi Renzo IGS / LIS - odświeżenie, zmiana reduktora
PostLink | Napisane: 2018-02-05, 19:09 

Dołączył(a): 2008-04-02, 15:03
Posty: 5531
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 219 razy

Auto: Saab 9-3
Elektronika: Optima Nano
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: R01 250
Pojemność: 1998
Moc: 200+
Kod Nadwozia: sport sedan
Kod Silnika: B207L
Rok Produkcji: 2004
No to może zacznij od ogarnięcia komunikacji i programu. Potem spróbuj to dokładnie zdiagnozować. Bo jak zrozumiałem z tym słabym reduktorem, to tylko tak się domyślasz. Ogólnie to przy IIIgen. można chyba z danego reduktora zasilić mocniejszy silnik niż przy IV (spadki nie są tak istotne).


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO