Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziwny wzrost temperatury przełączania na LPG.
PostLink | Napisane: 2017-11-05, 17:15 

Dołączył(a): 2017-11-05, 16:54
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi
Elektronika: Stag300
Wtryskiwacze: Valtec
Reduktor: Tomasetto AT13
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALF
Rok Produkcji: 1999
Witam userów forum,
Mam nietypowy (dla mnie) problem z moją instalacją, może ktoś z Panów spotkał się z owym problemem i potrafiłby doradzić co może być przyczyną, ponieważ ja o funkcjonowaniu instalacji wiem, moim zdaniem, jeszcze niewiele.
Więc do rzeczy:
Instalację w swoim aucie posiadam 1,5 roku, przejechane 40 tys. km, od około 5 tys km pojawił się problem ze wzrostem temperatury przełączania na LPG. Przełącza się dopiero gdy na wskaźniku jest bite 90st, ale co jest dziwne, wcześniej, przy zadanych 30st jest próba przełączenia, słychać zawór na butli, lecz po tym następuje komunikat tak jakby nie było gazu, pusta butla. Po osiągnięciu 90st i pstryknięciu na gaz auto zaczyna pracować na gazie normalnie. Dodam, że nie ma innych nieprawidłowości, gdy już przejdzie na gaz, jest wszystko ok, jedzie tak jak wcześniej, nie ma innych oznak. Przy okazji wymiany filtrów w instalacji poprosiłem gazownika, o sprawdzenie czujnika temperatury w reduktorze i ogólną diagnozę gdzie może leżeć przyczyna. Powiedział, że nastawy w sterowniku są ok, czujnik również i zapewne będzie problem w samym reduktorze. Zamówiłem więc zestaw naprawczy, wyczyściłem go (nie było tragedii, nieszczęsnej mazi było niewiele), wymieniłem membrany, uszczelki i włożyłem do auta, no i ku mojemu rozczarowaniu problem nie zniknął, dalej jest to samo. Nie jest to bardzo uciążliwe, bo Vka grzeje się w mgnieniu oka, ale lubię gdy w moim aucie wszystko działa tak jak należy.
Także teraz proszę Panów, bardziej doświadczonych w instalacjach, co może być tego przyczyną, WYDAJE mi się, że praca instalacji nie jest zależna od nie wiadomo ilu elementów, i na pewno Panowie znając zasadę jej działania, doradzą mi co jeszcze należy sprawdzić.
Pozdrawiam i czekam na sugestię, Jacek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny wzrost temperatury przełączania na LPG.
PostLink | Napisane: 2017-11-05, 17:20 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 27672
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2564 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
elektrozawór reduktora też czyściłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny wzrost temperatury przełączania na LPG.
PostLink | Napisane: 2017-11-05, 17:23 

Dołączył(a): 2017-11-05, 16:54
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi
Elektronika: Stag300
Wtryskiwacze: Valtec
Reduktor: Tomasetto AT13
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALF
Rok Produkcji: 1999
Samego solenoidu nie czyściłem, jedynie tą dyszę na której on spoczywa, myślisz, że może być przyczyną takiego zachowania?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny wzrost temperatury przełączania na LPG.
PostLink | Napisane: 2017-11-05, 17:41 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 27672
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2564 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
wyjmij z niego tłoczek/sworzeń na próbę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny wzrost temperatury przełączania na LPG.
PostLink | Napisane: 2017-11-05, 17:49 

Dołączył(a): 2017-11-05, 16:54
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi
Elektronika: Stag300
Wtryskiwacze: Valtec
Reduktor: Tomasetto AT13
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALF
Rok Produkcji: 1999
Ok, tak zrobię, tylko jeszcze w celu upewnienia się, wyjąć sworzeń, skręcić i obserwować jak będzie instalacja się zachowywała po osiągnięciu temperatury ~30st? nie będzie nieprawidłowości z permanentnie 'otwartym' zaworem?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny wzrost temperatury przełączania na LPG.
PostLink | Napisane: 2017-11-05, 17:54 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 27672
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2564 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
masz stwierdzić czy on nie jest przyczyną opóźnionego przełączania, jak go nie ma to nie może tworzyć problemów
Ramzes3421 napisał(a):
nie będzie nieprawidłowości z permanentnie 'otwartym' zaworem?

będzie "nieprawidłowość" bezpieczeństwa, nie można tak jeździć cały czas, ma być tylko próba


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny wzrost temperatury przełączania na LPG.
PostLink | Napisane: 2017-11-05, 17:57 

Dołączył(a): 2017-11-05, 16:54
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi
Elektronika: Stag300
Wtryskiwacze: Valtec
Reduktor: Tomasetto AT13
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALF
Rok Produkcji: 1999
Ok, dziękuję za wyjaśnienie, sprawdzę i zamelduję co i jak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Dziwny wzrost temperatury przełączania na LPG.
PostLink | Napisane: 2017-11-19, 15:33 

Dołączył(a): 2017-11-05, 16:54
Posty: 5

Pomógł: 0 razy

Auto: Audi
Elektronika: Stag300
Wtryskiwacze: Valtec
Reduktor: Tomasetto AT13
Pojemność: 2400
Moc: 165
Kod Nadwozia: Avant
Kod Silnika: ALF
Rok Produkcji: 1999
Witam po długiej przerwie, ale dopiero dzisiaj znalazłem chwilę, żeby wprowadzić rady kolegi Mirosława w życie, i chciałbym Mu podziękować, ponieważ miał rację.
Sworzeń w zespole elektrozaworu był całkowicie zapieczony, zero ruchu przy niskiej jego temperaturze. Także po wyczyszczeniu go jak i tulei, w której się porusza instalacja działa jak należy.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc i gdyby ktoś miał podobny problem to już będzie wiadomo o jednej z potencjalnych przyczyn.
Pozdrawiam, Jacek.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO