Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z LPG NECAM KOLTEC - czasem działa
PostLink | Napisane: 2017-10-20, 09:04 

Dołączył(a): 2017-09-13, 13:32
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: volvo s60
Elektronika: necam
Wtryskiwacze: niewiem
Reduktor: necam
Dysze: niewiem
Pojemność: 2435
Moc: 140
Rok Produkcji: 2002
Witam, postanowiłem otworzyć ten temat, bo wierze że znajdzie sie ktos ktos może cos doradzic i pomóc w mojej sprawie.

Na początku opisze wszystko by nie było zbędnych pytań.
Samochód to Voloo s60 2.4 (5 cylindrów) z roku 2002 wersja bi-fuel z seryjna instalacja Koltec Necam EGI. (ZDJĘCIA)


Przycisk od instalacji gazowej. Gdy świeci, znaczy ze samochód jest napędzany benzyną , po wduszeniu przycisku zaczyna migać ale ciągle idzie na benzynie, później znika, nie świeci i nie miga, i samochód jest zasilany LPG. (ZDJĘCIA)

Zawsze gdy silnik jest zimny, odpala normalnie, po dojściu do 35 C przechodzi na LPG i silnik chodzi równo, nie przycina, nie falują obroty, nic. Wszystko chodzi idealnie. Przyśpieszenie itd. Tak jak na benzynie, niema niczego do czego można by się przyczepić. Więc moim zdaniem uważam że regeneracja parownika, zacinający się zawór czy silnik krokowy nie jest problemem. Ale nie wykluczam tych problemów gdy silnik osiągnie temp w granicach (90-95) , wtedy już dopływ gazu zanika, całkowicie odcina się. W tym momencie muszę ręcznie wdusić przycisk do przejścia na benzynę, gdy samochód się toczy i może jeszcze załapać paliwo zanim straci obroty, bo bym stracił wspomaganie kierownicy itd. Gdy już jest taka sytuacja to próbuje podczas jazdy przełączyć na LPG, oczywiście nie działa.
Gdy jednak przejadę z 2-10 km (to już loteria ile muszę przejechać) na takim już rozgrzanym silniku, zatrzymuje się, wyłączam silnik, i po 1-2 minutach i odpalam na PB, próbuje przełączyć wduszając przycisk przejścia na LPG i działa. Ale udaje się to czasem za pierwszym razem, a czasem dopiero po 2-4 zatrzymaniu i zgaszeniu silnika. Gdy już się przełączy na LPG to już działa na dobre. Nie gaśnie, nie zamula, i sam nie przełącza na PB. Wszystko jest idealnie. I spalanie normalne 9-12l LPG

Teraz napisze to co wiem:

- zawór przy reduktorze otwiera się zawsze kiedy przetłaczam ben/gaz
- instalacja to Koltec/Necam EGI 3 gen.
- przekaźniki do elektrozaworów działają prawidłowo
- wymienione filtry stanu ciekłego i lotnego gazu
- parownik nie posiada swojego czujnika temperatury, korzysta z tego tego oryginalnego w układnie chłodzenia, a ten jest sprawny i wskazuje dobra temperaturę
- silnik krokowy, twierdze ze w pozycji zero czyli z najmniejszym przelotem nie blokuje całkowicie dopływu gazu, więc wnioskuje ze gdyby tylko on się zacinał w tej pozycji a reszta była drożna to jakiekolwiek ilości gazu doszły by do silnika i skutkowało by to chociaż szarpaniem czy inną reakcją na gaz, ale niema nic, ani minimalnej reakcji
- przekaźnik od zaworu jest montowany w skrzynce z bezpiecznikami, a nie jakoś poza. Po przełączaniu z benzyny na gaz słychać i czuć (po przyłożeniu palca) ze działa. Po wyciągnięciu go i próbie przełączenia na gaz, dioda ciągle świeci, czyli nie pozwala załączyć gazu i zablokować pompy paliwa.

A teraz kilka pytań:

- elektrozawór DFCO, chyba tak to się nazywa. Czyżby to on zawodził gdy jest wysoka/normalna temperatura silnika ? I załącza się za 4- 5 razem po zgaszaniu silnika, odczekaniu 2 min by się uruchomił i wszystko działało znowu normalnie ?
- czy ciśnienie gazu w instalacji (szczelność) może mieć taki wpływ na jej brak działania ?
- czy w tej instalacji gazowej mogę "wybłyskać" błędy jakie ma instalacja?
- gdzie znajdę inne przekaźniki do tej instalacji?
-gdy tankuje LPGnie słyszę normalnego "odbicia" "odcinki" co pozwala mi tankować gaz tak długo aż zwolni dystrybutor, ma to wpływ na działanie instalacji?

To chyba wszystko.

Czegoś nie wiem? Coś źle wnioskuje? Na co musiałbym zwrócić jeszcze uwagę? Wiem ze i tak muszę podjechać i podpiąć go pod jakiś komputer i pokazało jakieś błędy. Bo rozumiem ze takim interfejsem na WIFI za 70 zł wszystkiego nie sprawdzę, a tym bardziej związanego z gazem. Niejeden powie że najlepiej wymontować i zainstalować nowa gazówkę. Prosto i łatwo, ale ja chce doprowadzić tą do użyteczności i wskrzesić trupa.
Dziękuję za zainteresowanie i wyrozumiałość w mojej niewiedzy.

Mam nadzieje ze dobrze opisałem problem. I bardzo proszę o rady, sugestie i wskazówki.

Pozdrawiam :)


Załączniki:
Komentarz: instalacja LPG w Volvo s60
01.jpg
01.jpg [ 69.21 KiB | Przeglądane 475 razy ]
Komentarz: reduktor bez czujnika temperatury
3.JPG
3.JPG [ 104.07 KiB | Przeglądane 475 razy ]
Komentarz: jedyny znany mi przekaźnik od zaworu gazu przed reduktorem
8.JPG
8.JPG [ 112.98 KiB | Przeglądane 475 razy ]
Komentarz: nie świeci - pobiera LPG
2.JPG
2.JPG [ 82.23 KiB | Przeglądane 475 razy ]
Komentarz: świeci - pobiera pb
1.JPG
1.JPG [ 82.51 KiB | Przeglądane 475 razy ]
Komentarz: brak MAP sensora w mojej instalacji
4.JPG
4.JPG [ 181.78 KiB | Przeglądane 475 razy ]
Komentarz: brak MAP sensora w mojej instalacji
egi.jpg
egi.jpg [ 119.82 KiB | Przeglądane 475 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z LPG NECAM KOLTEC - czasem działa
PostLink | Napisane: 2017-10-24, 11:38 

Dołączył(a): 2017-09-13, 13:32
Posty: 16

Pomógł: 0 razy

Auto: volvo s60
Elektronika: necam
Wtryskiwacze: niewiem
Reduktor: necam
Dysze: niewiem
Pojemność: 2435
Moc: 140
Rok Produkcji: 2002
wznawiam temat ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z LPG NECAM KOLTEC - czasem działa
PostLink | Napisane: 2018-01-10, 19:12 

Dołączył(a): 2011-12-04, 00:10
Posty: 1
Lokalizacja: warszawa

Pomógł: 0 razy

Auto: daewoo nubira l
Elektronika: koltec
Reduktor: vg392
Pojemność: 1,6l 16v
Moc: 105 ???
Wciąż aktualne ?
Taki objaw gaśnięcia na gorącym silniku u mnie powodował silnik krokowy, ale tą podpowiedź już dawno dostałeś.
Na gorącym zacinał się, zaprzestawał pracy ? i dawkował na bogato ?
Nowy był, także wprowadzał w błąd, bo drugi identyczny - dwa kupiłem - w przepustnicy działa już kilka lat.
W każdym razie założyłem jakiś stary, niby już nieruchawy z palca, i przestał gasnąć na gazie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO