Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  >>
Autor Wiadomość
 Tytuł: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 09:25 

Dołączył(a): 2009-02-05, 16:20
Posty: 1043
Lokalizacja: wawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Phaeton
Elektronika: Tech326
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: 2xTur
Dysze: 3.0
Pojemność: 3.2
Moc: 241
Pozwolilem sobie skopiowac ponizszy post LPG-tech-support, uwazam, ze tematowi nalezy sie wiecej uwagi i przydaloby sie go podwiesic.

Wczoraj przy strojeniu okazalo sie, ze przy najwiekszym obciazeniu nie idzie u mnie osiagnac maksymalnego obciazenia na gazie - ewidentnie przez to, ze mapsensor podaje za niskie podcisnienie, jak rozumiem przeklamanie zwiazane ze zbytnim obciazeniem masy przez wtryski.

Ponizej jest opis jak to poprawic i fotka.

Wszystko fajnie, jak dopiero mamy wiazka wkladac do auta.... natomiast jak juz sie ja na aucie ma i przechodzi przez sciane grodziowa, to niestety juz nie jest tak wesolo. No i w zwiazku z tym zasadnicze pytanie - gdzie w wiazce sa te rozety? W jakiej odleglosci od zlacza sterownika? Jesli jest to blisko sterownika, to czy da sie to jakos inaczej poprawic - np. laczac te oba brazowe przewody na dalszym odcinku?


LPGTECH_SUPPORT_2 napisał(a):
Co do szybkiego sprawdzenia można zmierzyć miernikiem "przejście" pomiędzy pinem 44, a masą auta (karoserią, bądź akumulatorem - miejscem przykręcenia oczka masowego wiązki techa). Oczywiście pomiaru dokonać należy przy odpiętym sterowniku. W prawidłowej wiązce pin 44 nie ma połączenia z masą.




Cytuj:
Było klika wersji wiązek, jedna z nich miała inaczej przyłączoną masę, co przy wtryskiwaczach o większej oporności nie sprawiało problemu, jednak przy 6 bądź 8 Hanach powodowało spadek napięcia i brak możliwości osiągnięcia 100% obciążenia na gazie.
Obecnie wiązki są już prawidłowe, a te z problemami można przerobić wedle schematu, który zamieszczam poniżej. Należy przepiąć jeden przewód z jednej do drugiej rozetki masowej.

Należy odizolować koniec wiązki przy złączu trzeba będą dwa łączenia grup przewodów
patrząc początek przewodów z lewej strony, wtyczka z prawej strony:
Grupa 1: 1 x gruby brązowy, 5 x cienki czarny, połączone grubym brązowym do pinu 44.
Następnie grupa 2: od strony wiązki 1 x gruby brązowy, 1 x gruby czarny, od strony złącza 2 x gruby brązowy połączone do pinów 45 i 13.

Trzeba odciąć gruby brązowy (idący z wiązki) z grupy pierwszej i połączyć go z grupą 2 (zdjęcie w załączniku).


Załączniki:
Komentarz: wiazka
zmiana w wiązce.png
zmiana w wiązce.png [ 1.6 MiB | Przeglądane 4718 razy ]


Ostatnio edytowano 2013-01-18, 14:53 przez Struna, łącznie edytowano 1 raz
dodano fragment dot. możliwości szybkiej weryfikacji poprzez pomiar
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 09:43 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-03-29, 18:32
Posty: 3288
Lokalizacja: Będzin / Czeladź 889-992-019

Pomógł: 205 razy

Auto: Seat Arosa/Volvo V40
Elektronika: Tech 224/Tech 324 OBD
Wtryskiwacze: Barracuda/Barracuda 130
Reduktor: Alaska/PRINS
Dysze: 1.8/bez
Pojemność: 1400/1.9 T4
Moc: 60/200+
Kod Nadwozia: 6HZ/
Kod Silnika: AUD/B4194T
Rok Produkcji: 2001/2000
Rozety są za wtyczką do kompa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 09:51 

Dołączył(a): 2012-01-05, 14:38
Posty: 1769

Pomógł: 160 razy

Auto: VW Passat 1.8 TSI
Elektronika: LGITECH
Pojemność: 1798
Moc: 160
Kod Silnika: CDAA
Rok Produkcji: 2010
Około 10 cm od początku przewodu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 10:28 

Dołączył(a): 2009-02-05, 16:20
Posty: 1043
Lokalizacja: wawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Phaeton
Elektronika: Tech326
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: 2xTur
Dysze: 3.0
Pojemność: 3.2
Moc: 241
LPGTECH_SUPPORT_2, a czy macie mozliwosc sprawdzenia czy na pewno jest taki przypadek w mojej wiazce? data produkcji na wiazce 05/2012.

Troche roboty niestety z tym mam, aby to poprawic:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 10:29 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 3036
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 373 razy

Auto: Mitsubishi Carisma
Elektronika: Nano
Wtryskiwacze: Keihin pomarańczowe
Reduktor: Zeta N
Pojemność: 1.6
Moc: 103KM
Rok Produkcji: 2001
A czy ten problem z wiązką może mieć wpływ na moje problemy z wydajnością wtrysków i wysoki mnożnik?
viewtopic.php?f=41&t=26706&view=unread#unread


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 10:57 

Dołączył(a): 2009-02-05, 16:20
Posty: 1043
Lokalizacja: wawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Phaeton
Elektronika: Tech326
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: 2xTur
Dysze: 3.0
Pojemność: 3.2
Moc: 241
Moze glupie pytanie, ale wole spytac.

Czy idac od podlaczenia masy do aku dojde do tych przewodow?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 13:02 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2010-09-19, 11:06
Posty: 3387
Lokalizacja: Crack

Pomógł: 64 razy

Auto: Mazda MPV/Toyota Corolla
Elektronika: LPGTech 516/
Wtryskiwacze: HANA 2000 zielone/
Reduktor: Niko 300 SMC+ @1,32bar/
Dysze: ledwo dyszę
Pojemność: 2967/1332
Moc: 200/87
Kod Nadwozia: LW28/EE111
Kod Silnika: AJ/4E-FE
Rok Produkcji: 2004/1998
LPGTECH_SUPPORT_2 napisał(a):
Około 10 cm od początku przewodu

To bardzo fajnie, bo to wypada u mnie dokładnie w grodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 20:08 

Dołączył(a): 2009-02-05, 16:20
Posty: 1043
Lokalizacja: wawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Phaeton
Elektronika: Tech326
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: 2xTur
Dysze: 3.0
Pojemność: 3.2
Moc: 241
enkai, nie jestes jedyny:(

Ogolnie ja uwazam, ze tech jest fajny, pomoc na forum jest niedoceniono, no ale to to jednak zescie panowie schrzanili:(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 20:39 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-01, 19:12
Posty: 1456
Lokalizacja: Tczew

Pomógł: 56 razy

Auto: Saab 9-3 SS,Saab 9-3 SC
Elektronika: Tech 214,Tech224
Wtryskiwacze: Napoleon,Napoleon
Reduktor: Prins Hybr,Prins
Pojemność: 2.0t,2.0t
Moc: 345 ,290
Kod Silnika: B207L,B207E
Rok Produkcji: 2003,2007
A skąd wiesz czy to winna techa czy wykonawca coś skopał ??Ważne że się przyznał a nie jak inne firmy robią babola i dalej w to brną .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 21:56 

Dołączył(a): 2009-02-05, 16:20
Posty: 1043
Lokalizacja: wawa

Pomógł: 4 razy

Auto: Phaeton
Elektronika: Tech326
Wtryskiwacze: Dragon
Reduktor: 2xTur
Dysze: 3.0
Pojemność: 3.2
Moc: 241
bibops78, wykonawca?????? ja kupuje tech'a a nie podzespoly od roznych wykonawcow, jak sprzedaja taki zestaw to odpowiadaja za jakosc kazdej najmniejszej srubki jaka do tego zestawu dolacza.

Idąc Twoim tokiem myslenia, to zaraz moze sie okazac, ze nic nie dziala, ale firme od ktorej sie kupilo nie ma co winic, bo wykonawcy podzespolow cos nawalili....

Wiesz, to przyznanie to bylo miedzy postami i obarczone stwierdzeniem, ze to nic nie zmienia, a tylko jakby komus przeszkadzalo,no i w dodatku jest tylko jak klient ma fantazje i sobie takie burżujskie nisko ohmowe wtryskiwacze zamontuje. Jakby byli fair, to by napisali o tym temat w widocznym miejscu i ja na przyklad 2 tygodnie temu bym sobie wiazke poprawil jak mialem ja w pudelku, a nie teraz zastanawial sie jak sobie poradzic, gdy laczenie ktore mam poprawic wypada mi w scianie grodziowej? Zreszta wogole co za podejscie, ze mozna sobie poprawic? Zwalili wiazke, ktora powoduje, ze elektronika ktora sprzedaja dziala nie zgodnie ze specyfikacja, to od razu proponowac klientom wymiane na sprawna i liczyc tylko na to, ze klienci nie beda na tyle upierdliwi, aby dochodzic kosztow montazu i demontazu do czego maja prawo.

Tak wiec bardzo dziekuje LPG-TECH za podejscie do klienta i na pewno 10x sie teraz juz zastanowie zanim komus to polece.... A samemu bede w dluzsze trasy jechal z niepewnoscia, czy przypadkiem "wykonawca" jeszcze czegos nie zawalil.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 22:03 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-19, 15:06
Posty: 4277
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 75 razy

Auto: Peugeot 405
Elektronika: KME Bingo-M
Reduktor: Tomasetto AT-07
Pojemność: 1905
Moc: 109
Kod Nadwozia: 15B
Kod Silnika: XU9M
Rok Produkcji: 1991
mjaza, ma rację dziwie się że poprawiacie wiązki. Niech wymieniają może warto wystawić im fakture za demontaż/montaż wiązki. Położenie wiązki to nie zmiana wadliwego sterownika - wpiąć/wypiąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 22:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-01, 19:12
Posty: 1456
Lokalizacja: Tczew

Pomógł: 56 razy

Auto: Saab 9-3 SS,Saab 9-3 SC
Elektronika: Tech 214,Tech224
Wtryskiwacze: Napoleon,Napoleon
Reduktor: Prins Hybr,Prins
Pojemność: 2.0t,2.0t
Moc: 345 ,290
Kod Silnika: B207L,B207E
Rok Produkcji: 2003,2007
To tak samo mogę napisać niech stag mi odda z 4 tyś za wymiany redka w moim aucie i już nie wspomnę o paliwie i czasie ,nerwach to z 15 tys zadość uczynienia lekko niech dają

Co do techa to może źle sformułowałem moją wypowiedź bo wiadomo ze jak oni wypuszczają gotowy produkt to powinien być sprawdzony przed sprzedażą .Może niech sama firma się wypowie na ten temat jco jak i dlaczego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 22:30 
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-02-19, 15:06
Posty: 4277
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 75 razy

Auto: Peugeot 405
Elektronika: KME Bingo-M
Reduktor: Tomasetto AT-07
Pojemność: 1905
Moc: 109
Kod Nadwozia: 15B
Kod Silnika: XU9M
Rok Produkcji: 1991
bibops78, jak najbardziej. Mnie jako klienta nie interesuje czy firma od babola to AC, LPGTECH czy jakiś inny X. Mnie naklejka nie interesuje chce otrzymać produkt wolny od wad. Wyobrażasz sobie grzebanie w kabelkach w nowym TV czy pralce (nie żeby ktoś znas nie potrafił).

Tech chyba jeszcze jakiś czas będzie się borykał z chorobami wieku dziecięcego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 22:42 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-05-31, 10:14
Posty: 4216
Lokalizacja: Mysłowice

Pomógł: 421 razy

Auto: Renault Megane 2ph1
Elektronika: Stag 4+
Wtryskiwacze: Barracuda
Reduktor: KME Tur @ 1.1 bar
Dysze: brak
Pojemność: 1998
Moc: 135
Kod Silnika: f4r
Rok Produkcji: 2003
Na wcześniejszych oprogramowaniach w 4 cylindrowej wiązce wadliwej osiągałem 100%, na aktualnym sofcie nie mogę. Wina wiązki? hmm raczej w mniejszym stopniu, ale nie mnie się wypowiadać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Poprawienie masy w wiązce vs obciążenie
PostLink | Napisane: 2013-01-16, 22:48 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2011-09-01, 19:12
Posty: 1456
Lokalizacja: Tczew

Pomógł: 56 razy

Auto: Saab 9-3 SS,Saab 9-3 SC
Elektronika: Tech 214,Tech224
Wtryskiwacze: Napoleon,Napoleon
Reduktor: Prins Hybr,Prins
Pojemność: 2.0t,2.0t
Moc: 345 ,290
Kod Silnika: B207L,B207E
Rok Produkcji: 2003,2007
Mój błąd źle sformułowałem.Teraz by trzeba było wgrać stary firmware i soft i zobaczyć co się dzieje.No wiadomo nikt nie chce poprawiać i przed montażem sprawdzać.Dlatego niech ktoś z firmy odpowie na pytania.No ale jak widać Marek nie miał problemów.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 284 ]  Przejdź na stronę  | 1, 2, 3, 4, 5 ... 19  >>

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO