Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – BŁĄD
PostLink | Napisane: 2018-08-23, 20:09 

Dołączył(a): 2017-04-26, 09:49
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia II Combi
Elektronika: Tartarini SFI
Wtryskiwacze: Rail Type 03 Valtek
Reduktor: Etagas/G c.1.0
Dysze: 2.5 ?
Pojemność: 1595
Moc: 102
Kod Nadwozia: 1Z
Kod Silnika: BGU
Rok Produkcji: 2005
Ostatnimi czasy pojawia się ten problem. W trakcie dużych upałów, które nawiedziły teraz Polskę, gdzie na blacie miałem nawet 40C, o ile samochód jedzie w trasie jest OK, problem się nie pojawiał. W mieście po pewnym czasie jazdy w jakimś korku czy zatorze wolnym tempem, dojeżdżaniem itp. centralka zaczyna migać i piszczeć, i przerzuca na benzynę. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu normalnie przełącza na gaz, ale po pewnym czasie znów powtarza się to samo.

Podłączyłem pod komputer i program do Tartarini pokazuje błąd z tematu. Ma ktoś pomysł co może być tego przyczyną? Bo nie wydaje mi się to normalne, pomimo takich ekstremalnych warunków.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-23, 21:58 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29263
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2750 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
MINIAK napisał(a):
Podłączyłem pod komputer i program do Tartarini pokazuje błąd z tematu.

ale jaką temperaturę pokazuje to już nie popatrzyłeś?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-23, 22:33 

Dołączył(a): 2017-04-26, 09:49
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia II Combi
Elektronika: Tartarini SFI
Wtryskiwacze: Rail Type 03 Valtek
Reduktor: Etagas/G c.1.0
Dysze: 2.5 ?
Pojemność: 1595
Moc: 102
Kod Nadwozia: 1Z
Kod Silnika: BGU
Rok Produkcji: 2005
Fakt. Sprawdzałem już po przyjeździe do domu, tylko na zapłonie, bo w "normalne" dni wszystko działało OK. Postaram się jutro w drodze do pracy zobaczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-24, 08:02 

Dołączył(a): 2017-04-26, 09:49
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia II Combi
Elektronika: Tartarini SFI
Wtryskiwacze: Rail Type 03 Valtek
Reduktor: Etagas/G c.1.0
Dysze: 2.5 ?
Pojemność: 1595
Moc: 102
Kod Nadwozia: 1Z
Kod Silnika: BGU
Rok Produkcji: 2005
Po podłączeniu pokazuje temperature otoczenia, potem się powoli nagrzewa. Wygląda to prawidłowo. Dzisiaj jadę do Częstochowy to w drodze zbiorę odczyty na ile komputer pozwoli, choć temperatura na zewnątrz już tak duża nie będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-24, 08:05 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29263
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2750 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
to jeszcze sprawdź czy czujnik jest tam gdzie być powinien


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-24, 08:29 

Dołączył(a): 2017-04-26, 09:49
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia II Combi
Elektronika: Tartarini SFI
Wtryskiwacze: Rail Type 03 Valtek
Reduktor: Etagas/G c.1.0
Dysze: 2.5 ?
Pojemność: 1595
Moc: 102
Kod Nadwozia: 1Z
Kod Silnika: BGU
Rok Produkcji: 2005
Z boku do reduktora wchodzą dwa kabelki. Z tego co kojarze tutaj jest czujnik wkręcony w korpus?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-24, 13:31 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 2164

Pomógł: 237 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Poruszaj tymi kabelkami i sprawdź, czy odczyty temperatury nie głupieją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-26, 12:46 

Dołączył(a): 2017-04-26, 09:49
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia II Combi
Elektronika: Tartarini SFI
Wtryskiwacze: Rail Type 03 Valtek
Reduktor: Etagas/G c.1.0
Dysze: 2.5 ?
Pojemność: 1595
Moc: 102
Kod Nadwozia: 1Z
Kod Silnika: BGU
Rok Produkcji: 2005
lpg_jet napisał(a):
Poruszaj tymi kabelkami i sprawdź, czy odczyty temperatury nie głupieją.


Poruszałem, nic się nie zmieniało. Odczyt był ten sam.

Zmierzyłem temperature w trakcie jazdy z Krakowa do Olkusza. Wiadomo, w zależności od ukształtowania terenu i trasy tempratura była różna, ale skokowo zdarzało się że pokazało jednorazowo 140C. Pytanie czy to kwestia jakiejś nieszczelności w układzie chłodzenia? Wężyków przy reduktorze?


Załączniki:
Komentarz: Próbkowanie paramterów Kraków-Olkusz
24.08_powrót.txt [1.58 MiB]
Pobrane 15 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-26, 14:36 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29263
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2750 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
MINIAK napisał(a):
Pytanie czy to kwestia jakiejś nieszczelności w układzie chłodzenia? Wężyków przy reduktorze?


nie, to kwestia zwarcia w obwodzie czujnika


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-26, 15:15 

Dołączył(a): 2017-04-26, 09:49
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia II Combi
Elektronika: Tartarini SFI
Wtryskiwacze: Rail Type 03 Valtek
Reduktor: Etagas/G c.1.0
Dysze: 2.5 ?
Pojemność: 1595
Moc: 102
Kod Nadwozia: 1Z
Kod Silnika: BGU
Rok Produkcji: 2005
Mirosław napisał(a):
MINIAK napisał(a):
Pytanie czy to kwestia jakiejś nieszczelności w układzie chłodzenia? Wężyków przy reduktorze?


nie, to kwestia zwarcia w obwodzie czujnika


Pytanie co można z tym zrobić? Bo pewnie do następnych upałów błędu tego nie zarejestruje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-26, 15:34 
Pomaga
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2009-05-24, 14:43
Posty: 29263
Lokalizacja: Zamość

Pomógł: 2750 razy

Auto: Xantia HA
Elektronika: Stag 4
Wtryskiwacze: MJ-FX
Reduktor: Zavoli/1,0 B
Dysze: 2,3
Pojemność: 2000
Moc: 136
Kod Silnika: XU10J4R
Rok Produkcji: 1998
MINIAK napisał(a):
co można z tym zrobić?

na początek wiązka do sprawdzenia - zwarcia do masy, potem wymienić czujnik temperatury


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-26, 19:46 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2008-06-26, 08:16
Posty: 168
Lokalizacja: Śląskie

Pomógł: 10 razy

Auto: Laguna II
Elektronika: OMVL
Wtryskiwacze: REG
Reduktor: OMVL
Dysze: 2.5
Pojemność: 1800
Moc: 120
Kod Nadwozia: BG0B
Kod Silnika: F4R774
Rok Produkcji: 2003
Niewydolny układ chłodzenia a dokładnie chłodnica zabita syfem z drogi. Wymyj to i wtedy sprawdź.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-08-27, 10:20 

Dołączył(a): 2012-01-18, 18:07
Posty: 2164

Pomógł: 237 razy

Auto: VW Passat
Elektronika: Zenit
Wtryskiwacze: Hana H2000
Reduktor: Gurtner
Pojemność: 1800
Moc: 150
Rok Produkcji: 2002
Jeśli temperatura na "blacie" jest ok, ja bym chłodnicy w to nie mieszał, tylko zastosował się do rady Mirosława


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-09-03, 09:45 

Dołączył(a): 2018-09-02, 17:28
Posty: 6
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Pomógł: 0 razy

Auto: Seat Altea
Reduktor: Tartarini SEQ STD sekw.
Pojemność: 1.6
Moc: 101
Rok Produkcji: 2005
Udało się rozwiązać problem? Bo mam podobne objawy z przełączaniem na benzynę z tym że u mnie jak były upały było ok a problem pojawił się wczoraj. Przerzuca na benzynę, piszczy, brak możliwości powrotu na LPG - pomaga jedynie zgaszenie i uruchomienie auta, ale to na rozwiązanie na chwilę bo za 5-15 minut znów to samo :( . Temperatura płynu w okolicach 90 stopni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tartarini SFI Czujnik temperatury płynu chłodniczego – B
PostLink | Napisane: 2018-09-05, 07:49 

Dołączył(a): 2017-04-26, 09:49
Posty: 15
Lokalizacja: Kraków

Pomógł: 0 razy

Auto: Skoda Octavia II Combi
Elektronika: Tartarini SFI
Wtryskiwacze: Rail Type 03 Valtek
Reduktor: Etagas/G c.1.0
Dysze: 2.5 ?
Pojemność: 1595
Moc: 102
Kod Nadwozia: 1Z
Kod Silnika: BGU
Rok Produkcji: 2005
Na razie nie miałem czasu i okazji by się za to zabrać. Najpierw musiałbym znaleźć schemat, które kable w głównej wiązce trzeba sprawdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO