Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-02-19, 16:59 

Dołączył(a): 2018-02-19, 16:52
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

Hej - Zacznę od początku, jestem nowy na tym forum, mam nadzieje że temat napisałem w dobrym dziale...

Przejdę od razu do rzeczy,
Na początku Stycznia kupiłem Mazdę 99r z fabryczną instalacją Holenderską ( Necam/Koltec) auto sprowadzone do PL w 05r.

Czasami zauważyłem że dzieje się dziwna rzecz z tą instalacją co mam na myśli? Auto jakby do pewnego momentu nie chce wkręcać się na obroty ( głównie dzieje się to w okolicy przejechanych 150-160km od momentu zatankowania baku do pełna) Co mam przez to na myśli że auto dziwnie się zachowuje? Do pewnego momentu nie chce się wkręcać na obroty, dostaje chwilowego laga - Wkręca sie max do 3tys obrotów, minie kilkanaście sekund po czym odzyskuje moc i już póżniej wkręca się normalnie - Temu zajewisku zawsze towarzyszy migająca kontrolka LPG.
Czy to jest że tak to ujmę " przekaz" od auta że w tym momencie trzeba już pomyśleć o tankowaniu LPG?

W skrócie: Od pełnego tankowania przejeżdżamy ok 160km, do 3 tysięcy auto jezdzi normalnie, gdy chcemy wbić go na obroty powyżej 3tys dostaje chwilowego laga, zaczyna mrugać dioda od LPG auto odzyskuje moc, dzieje się to jednorazowo.

Butle mam 55l - Nie wchodzi do niej więcej niż 27l.


Pytanie może i śmieszne, ale to moje pierwsze auto na LPG i nie wiem zbytnio co o tym sądzić. A gazownik do którego pojechałem, powiedział że on się nie podejmuje tematu bo to Holenderska instalacja, i tylko kilka punktów na cały kraj w poszczególnyh woj. ogarnie dobrze temat....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-02-19, 17:03 
Pomaga

Dołączył(a): 2008-01-21, 16:06
Posty: 18342
Lokalizacja: Wyszków

Pomógł: 1114 razy

Auto: Audi 100 avant quattro
Elektronika: Tech 328
Wtryskiwacze: barakuda
Reduktor: KME gold c1.2
Dysze: 2.4
Pojemność: 2771
Moc: 174km
Kod Nadwozia: 4a5
Kod Silnika: AAH
Rok Produkcji: 1993
nie sądzisz że 19 lat na instalacji to cud że jeszcze działa? jak dioda mruga to jedziesz na PB.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-02-19, 17:05 

Dołączył(a): 2018-02-19, 16:52
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

tryszawy napisał(a):
nie sądzisz że 19 lat na instalacji to cud że jeszcze działa? jak dioda mruga to jedziesz na PB.

Nie wiem, nie znam się na instalacjach LPG - DO tej pory każde auto które miałem to PB albo ON, dlatego zdziwiło mnie takie zachowanie auta i nie mam pojęcia czy to poważniejszy problem, czy oznaka od auta że pora na wizytę na stacji.

Co najlepsze - Auto lepiej pracuje na LPG niż na samej benzynie. Po przełączeniu na PB obroty delikatnie falują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-02-19, 17:22 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2016-07-03, 12:30
Posty: 190
Lokalizacja: Zwierzyniec

Pomógł: 16 razy

Auto: seat toledo
Elektronika: ag sgi
Reduktor: ag sgi
Pojemność: 1.6 16v
Moc: 105
Kod Silnika: AUS
Rok Produkcji: 2001
Z holedrami jest taki problem,że trzeba samemu to ogarniać(nauczyć się)sam mam holenderskie cudo chodzi bardzo dobrze A ma 17 lat ale trzeba było poświęcić trochę czasu,poczytać(google nie boli)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-02-19, 20:15 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 4028
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 513 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Poczytaj ten temat, jest tam instrukcja jak serwisować tę instalację koltec-necam-t26436.html
Najprawdopodobniej masz reduktor i rozdzielacz do czyszczenia i pewnie do regeneracji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-02-19, 20:34 

Dołączył(a): 2018-02-19, 16:52
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

plecho1 napisał(a):
Poczytaj ten temat, jest tam instrukcja jak serwisować tę instalację koltec-necam-t26436.html
Najprawdopodobniej masz reduktor i rozdzielacz do czyszczenia i pewnie do regeneracji.

Hm dzięki - W sumie właśnie zatankowałem ponownie gazu do pełna, tym razem weszło 26litrów - I w sumie ten problem z przyduszaniem chwilowym znikł. Więc wydaje mi się że w taki sposób "domagało się, i dawało informację" że pora już na tankowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-02-19, 21:27 
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2012-04-18, 07:17
Posty: 4028
Lokalizacja: Świdnik

Pomógł: 513 razy

Auto: Laguna III
Elektronika: Tech One
Wtryskiwacze: Barracuda 130
Reduktor: Magic 3
Dysze: brak
Pojemność: 2.0T
Moc: 170KM
Raczej tu chodzi o ciśnienie gazu i brudny regulator ciśnienia pierwszego stopnia w reduktorze. Gaz powinno dać się wyjeździć do końca a nie tylko połowę jak jest w Twoim przypadku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-02-19, 21:31 

Dołączył(a): 2018-02-19, 16:52
Posty: 4

Pomógł: 0 razy

plecho1 napisał(a):
Raczej tu chodzi o ciśnienie gazu i brudny regulator ciśnienia pierwszego stopnia w reduktorze. Gaz powinno dać się wyjeździć do końca a nie tylko połowę jak jest w Twoim przypadku.

Czyli jednak wizyta u gazownika? Tym razem jakiegoś bardziej kompetentnego który nie powie mi że sie nie bierze za holenderską instalacje.

Nie wiem czy to ma jakiś wpływ - Ale sprzedający poinformował mnie przy kupnie pojazdu że jest problem jakiś z zaworem? Tzn chodzi o to że bardzo szybko on odbija, i nie idzie zatankować do pełna - Maksimum ile do tej pory zatankował gazu to było 32lity ponieważ zawór odbija - W moim przypadku maksymalnie ile udało mi się zalać to było niepełne 27l przy butli 55l.

Bo tak to ogólnie nie mam żadnych problemów z gazem - Powiedziałbym że na gazie pracuje nawet lepiej niż po przełączeniu na PB. Jedyny problem właśnie tkwi w tym że czasami ma chwilowego laga i nie chce sie wkręcać na obroty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z Holenderską instalacją?
PostLink | Napisane: 2018-07-12, 14:23 

Dołączył(a): 2018-07-12, 14:21
Posty: 2

Pomógł: 0 razy

Auto: Opel astra g 1.6 16v
Elektronika: KOLTEC
Pojemność: 1.6
Moc: 101
Rok Produkcji: 2001
Witam,

Dołączę się może do tematu,aby nie otwierać nowego wątku. 

Mam problem z moim autem. Dokładnie jest to Opel Astra G 1.6 16v benzyna+gaz(Holenderski, Koltec,czy jak mu tam)

Samochód kupiłam jakieś dwa miesiące temu.

O ile na początku było w miarę ok, teraz już jest nie do zniesienia. 

Objawy to szarpanie, brak płynnej jazdy, po wciśnięciu sprzęgła przy dojrzewaniu np do skrzyżowania obroty nienaturalnie spadają do ok 400 i są dwa rozwiązania:  albo obroty wrócą sobie do 800-900 i jak puszczę  sprzęgło,  to tak zostają. Jeśli nadal je trzymam to sobie falują fajnie... albo przy spadaniu obrotów przy dojezdzie  auto sobie gaśnie.  

Dodatkowo,jak auto stoi na postoju na gazie to obroty faluja. 

No i trzeci objaw to sytuacja w takim stylu.

Jadę sobie po mieście. Zatrzymuje się na światłach .  Jest czerwone więc siła rzeczy muszę trochę postać. 

Tu zaczyna się komedia bo nie mogę ruszyć. Dlaczego? Bo auto nie idzie. Dodaje gazu a on sobie pyrcha  pyrcha  pyrcha. Czasem po paru  próbach ruszy czasem jak już kierowcy za mną zaczynają się niecierpliwic,przyłączam na benzynę- ruszam i znów wracam na ten nieszczęsny gaz. 

Tak działo się wcześniej rzadko obecnie jest to 80 procent przypadków ruszania w takich sytuacjach. 

Dodam, że w moim mieście nie ma serwisu tego gazu,nikt nie chce go dotykać.  Jeden Pan wziął do "sprawdzenia" skasował kasę i auto po tym jeździ chyba jeszcze gorzej....

 

Co wymieniłam:

-filtr powietrza( o dziwo po wymianie przed 100 km auto jeździlo  ok)

-wszystkie świece- brak jakiejkolwiek poprawy

-silczniczek krokowy tego cudownego gazu -żadnej poprawy 

- oddalam do mechanika do czyszczenia przepustnice- żadnej poprawy 

- wymieniony został filtr gaz - żadnej poprawy 

 


Góra
 Zobacz profil  
 
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


            Strona główna forum

Kontakt    |   Najbardziej pomocni    |    FAQ    |   Szukaj    |   Zaloguj    |   Zarejestruj


               

LPG-forum.pl - instalacja LPG, instalacje gazowe, autogaz, STAG 200, 300, VALTEK, LPGTECH, MAGIC JET, Warsztaty LPG, BLAD SILNIKA
Kamery Wałbrzych - Usługi informatyczne Wałbrzych - karma bez kukurydzy - Preparaty do dezynfekcji

POWERED_BY                Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 -
phpBB SEO